dawid2009

Nowa seria ciągników John Deere 5M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jelonek90    1

Przede wszystkim komfort pracy i stanowisko operatora przyjemne ciepłe barwy nie depresyjna szarość. dobrze że wspomniałeś o t5000 bo posiada taki ciągnik moj sąsiad gdzie na pierwszy rzut oka widać że JD jest solidniejszy chociaż by przez konstrukcje ramowa która niweluje drgania tym samym hałas przenoszona na kabinę. co do konstrukcji ramowej na której jest oparty ładowacz człowowy praca jest o wiele stabilniejsza- paletę 1200kg można podnosić bez dodatkowego obciążenia na tylnej belce ciągnika w odróżnieniu do NH który traci stabilność już przy pracy z balotami słomy 180cm. siła uciągu która jest cecha rozpoznawczą marki John Deere bardzo dobrze widoczna jest przy pracy z pługiem jelonek ciągnie 5x40cm nh ciągnie 3x45cm na glebie o tej samej zwięzłości. monstrualny w porównaniu do maszyn konkurencji moment obrotowy również jest cechą flagowa JD a jak wiadomo nie ciągną konie mechaniczne tylko niutonometry. no i na koniec spalanie o około 10-15% niższe niż w NH czy Zetorze przy pracy 300h na rok może się wydawać nie wiele ale przy pracy około 800h rocznie jest to wynik godny zdjęcia czapki z głowy. myślę że otrzymałeś wystarczająco dowodów tym samym zaznaczam że JD nie jest wcale najlepszy bo są maszyny lepszego wykonania dyskutujemy nad przedziałem cenowym 40-45k EUR do tego decyzja zapadła o zakupie tego ciągnika po porównaniu kilku ofert róznych dealerów w tym NH gdzie cena nie wiele odbiegała od ceny JD nie pamiętam dobrze ale tyła to suma 4 cyfowa oczywiście w przeliczeniu na złotówki. Warto targować się i "denerwować" dealerów ofertami przywiezionymi od innych przedstawicieli tej samej marki czy marek konkurencyjnych. mogę jeszcze dorzucić wiele anegdot dotyczących przygód moich znajomych z ciągnikami marki NH ale i nie tylko ciągnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

M ma konstrukcje pół-ramową, taka samą jak T5000 jak mu zamontujemy ładowacz :P

Drgania w NH też nie są przenoszone na kabinę, ponieważ ta nie jest bezpośrednio mocowana do korpusu ciągnika, tylko poprzez gumowe łączniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

nh ma w standardzie pól biegi ,zadnych chińskich cześci i cena okolło 30 tys tanszy jak np za t5040 ,wg mnie emka nie jest w niczym lepsza od nh,siniki obydwa 4.5 l pojemności spalanie podobne ,napewni jd niespali mniej ,klima rewers hydr w standardzie obydwa maja ,jeśli mowisz o jd seri m to mocno przesadzasz i to bardzo mocno a i jescze jedno nh seri t5000 jest cieżejszy od emki wiec niewiem skad te bajer ze jd stabilniejszy w turze ,jak ten jd wazy w standardzie ok 3700,to ze jd jest lepszy od takiego td to zgoda a le tam i cena inna ale juz z seria t5000 emka jd nie jest w niczym lepsza

Edytowano przez yale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bosman121    5

Nie wiem dlaczego Wam tak zależy na przekomarzaniu się na wzajem który ciągnik jest lepszy, komu pasuje bardziej NH niech kupuje NH skoro wie 100% że jest lepszy i na odwrót!

Edytowano przez Bosman121

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

bo takich głupot nieda sie czytac zgoda ze jd jest wygodniejszy ,lepiej w srodku wykonany ale nie jest to zadne cudo udzwig podnosnika nh lepszy ma polbiegi skret lepszy masywniejszy ,a tu bajki opowiada gosc o tym ze jd jest stabilniejszy w turze ,zeby to byl jd r to zgoda a le nie emka ,w dodtaku nh jest sporo tanszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bosman121    5

Dlatego każdy kupuje co mu pasuje. Myślę że przy tak dość poważnym zakupie nikt nie weźmie czegoś w ciemno tylko poważnie się zastanowi i wybierze to co sprosta jego wymaganiom.

A tak na marginesie to dlaczego twierdzisz że R jest stabilniejsza od M, z tego co pamiętam to jest tam identyczny rozstaw osi.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

nie tyle co stabilniejsza ale lepsza do tura bo pełna rama ,i ogolnie pólbiegi ,wg mnie ideał do tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek90    1

też nie namawiam do zakupu ja opisuje to co widzę w rzeczywistości bo mam porównanie bo w mojej okolicy jest pełno NH, trzeba wyciągnąć z wszystkich opinii średnia i przełożyć siły na zamiary bo kupić droga maszyne i robić na odsetki nie ma najmniejszej racji bytu nie kryje że ma tabliczki made in china ale nie słyszałem żeby skrzynia czy most się popsuł w 5M w Nh natomiast bardzo często są problemy ze skrzynią zarówno w ciagnikach jak i w kombajnach znam przypadek gdzie w kombajnie tc5070 sprzęgło rozleciało się w pierwszy sezon po upływie gwarancji w ciągniku po upływie gwarancji przestał działać rewers za naprawe w serwisie NH zaśpiewano 6tyś i ciągnik był 2 tyg na warsztacie serwisowym pompę oleju robiono 3 razy przez zastosowanie wadliwych filtrów w nowym ciągniku serii t6 był problem z mocą okazało się że rura dolotu powietrza do turbiny była dziurawa ten sam przypadek był tuningowany na hamowni okazało się że ciagnikowi brakuje 20KM do mocy deklarowanej przez producenta znajomy spod mykanowa ma kombajn cr8090 który pracuje z dwoma classami i bardzo narzeka na trudności w ustawieniu sit w NH znam też przypadek gdzie zaraz na początku wyszła na jaw wada fabryczna skrzyni biegów serwis stwierdził że taniej bedzie wymienić cały ciągnik na nowy niż naprawiać wade i tu się rodzi pytanie co bedzie kiedy wada wyjdzie po skonczeniu okresu gwarancyjnego ?? jeżeli ktoś kto wyłoży oszczędności życia na zakup maszyny to co pożniej wywiezie ją na złom ? takie rzeczy składają się na to co napisałem wyżej wiadomo że każde grabie grabią do siebie i każdy chwali to co ma ale nie piszę bajek tylko opisuję przypadki które znam i zaznaczam że zadna marka nie jest bez wad w tym również JD ale przy sprzedaży JD bardzo zbliżonej do dystrybucji NH (dane z magazynu RPT) ilość znanych przypadków awarii jest drastycznie różniąca się a jeżeli są to są drobnostki tak jak u mnie było z zanikiem zasilania (wada kostki hermetycznej za 20 zł) teraz poleci fala krytyki że mówie jak dealer nie równie dobre są Deutzy, szybkie skrzynie niskie zużycie paliwa wysoki komfort pracy przy cenie bardzo podobnej do maszyn o których jest dyskusja. co do stabilności jeżeli NH potrzebuje obciażnika do dosyć lekkich prac a JD nie przy rozładunku ponad tonowych palet wnioski rodzą się same. drgania silnik w JD 5M jest zamocowany na poduszkach gumowych i kabina również czyli 2 razy są izolowane drgania NH o konstrukcji blokowej silnik ma połączony ze skrzynią na stałe kabine ma izolowana na gumach ale nadal jest to mniejsza izolacja niż w JD co realnie przekłada się na operatora. tak jak pisałem nie ma się co kierować emocjami bo podoba mi sie niebieski albo zielony tylko myśleć co jest opłacalne i co jest potrzebne za ile się zwróci uwzględniając wszystkie koszty eksploatacji możliwości spłaty kredytu u nas po przeglądzie wzystkich argumentów za i przeciw zdecydowaliśmy się na zakup "droższej" opcji. a jeżeli kogoś stać na fendta z złota karoseria to kupi soebie fendt'a pokrytego złotem jak kogoś stać tylko na ursusa albo farmtraca to kupi to na co pozwalają możliwości finansowe i to jest prywatna sprawa każdego tak samo jak zdanie każdy ma swoje i ktoś może oprzeć się na zdaniu kogoś innego a może mieć w nosie to co ktoś mówi jego sprawa wyrażam to co myślę i czego doświadczam na temat tych sprzętów a jeżeli ktoś jest innego zdania niech wyrazi swoje doświadczenia a ten kto jest zainteresowany wybierze opcję która jest dla niego dogodniejsza.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

jescze raz jak nh moze potrzebować przeciwwagi do bel słomy a jd bez i spokojnie dzwiga 2 t?to co napis jd ma az takie znaczenie?bo nh wazy 4050 a jd 3700 to ty albo masz wybujalą fantazje i niema sensu dalszej dyskusji albo jestes fanatykiem jd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek90    1

a ty albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo masz problemy ze wzrokiem w dodatku usiłujesz opisać mi to co moje oczy widziały i widzą prawie codziennie widocznie lepiej wiesz co robie swoim ciągnikiem . 1.2t to jest 1200kg nie wiem czy nie znasz jednostek miar czy za dużo pijesz i w oczach ci się dwoi ale w żaden sposób nie da sie z 1200 kg zrobić 2t jeżeli tak umiesz robić to zapraszam Cie bo pomnożysz mi nawozu kupie tone a ty swoimi zdolnosciami którymi się tak tutaj popisujesz zrobisz mi tonę więcej oczywiście Ci zapłace za fatygę. piszę o JD bo mam jelenia i testuje go w różnych płaszczyznach i zadaniach każdy chciał by przeczytać opinie użytkownika które są poparte faktami a nie tylko sucha teoria zabraną z broszury producenta kiedy kupowaliśmy brakowało takich opinii i dalej brakuje bo odrazu jest fala posiadaczy wszystkich modeli którzy znają się najlepiej na każdej maszynie a nie wiedzą na co naprawdę jest stać sprzęt bo widzieli ją na wystwie w bednarach albo w kielcach a nigdy w robocie takeij do jakiej jest przeznaczony. ogladałem kiedyś film jak ursus 1614 orze pługiem o szerokości 4.2m i zaraz napiszesz mi że szesnastka nigdy by sobie nie poradziła na co odpowiem Ci wstawieniem tego nagrania.

 

a tutaj jest zdjęcie z pługiem z którym nie ma prawa jezdzic bo ma tylko 90KM i 4 tony wagi (oczywiście z ładowaczem) świeżo po zjeździe z pola.

post-60270-0-39453800-1392389864_thumb.jpg

Edytowano przez jelonek90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

zle przeczytałem co nie zmienia faktu ze 1200 a 2000 kg to i tak jest smieszne twoje porownanie new holland ktory jest ciezejszy szerszy i stabilniejszy do tura ma problem ze słoma a jd ktory jest krotszy lzejszy węzszy już nie i to z dużymi łądunkami,,w dodatku do nh przewaznie zakladane sa obciazniki 300 kg na tylne felgi jesli ma tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek90    1

tylko zwróć uwagę na to że teoria, teorią a praktyka, praktyką jeżeli nie wierzysz że tak jest to twoja sprawa albo zwyczajnie jesteś reprezentantem teorii pt. "maszyna gwizda, a kierowca piz**" bo jeżeli wypowiadasz się na temat tych maszyn to zakładam że masz obie na który temat tak zaciekle się wypowiadasz (zarówno 5M i T5000) albo przynajmniej jedna z wymienionych i jesteś pewien tego co mówisz/piszesz. do tego on nie ma obciążników na tylnych kołach więc się pomyliłeś. ja piszę to co widzę bo nie jednokrotnie mam okazję równolegle np. wywozić obornik gdzie oba wymienione modele pracują w tej samej pracy z podobnym osprzętem jednak bez obciążenia dodatkowego na tylnej belce w przypadku jelenia a odwrotnie w przypadku smerfa co mówi samo za siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

mam td5.85 z obciaznikami z tyłu tur metal fachu i niema problemu z obornikiem na sniegu do tylu bez napedu jazdy co pradwa niema ale latem jest ok i wcale niema tragedi a t5000 jestciezszy i szerszy od td5 aha i jescze jedno duza role odgerywa jak zamontowany daleko jest ładowacz od kabiny w przypadku nh u mnie przez tłumnik jest on mocno odsuniety od kabiny własnie a ma to kolosalne znaczenie

Edytowano przez yale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek90    1

czyli się nie pomyliłem, na podstawie suchej teorii i przypuszczeń (o jak bedzie cięższy 200kg to bedzie lepszy etc) podtrzymujesz tezę ze JD nie jest w stanie zrobić tego co wymieniłem i dalej będziesz się ze mną sprzeczał kiedy nawet nie masz pojęcia o czym mówisz może poproś kogoś żeby dał Ci popracować johnem celem nabycia możliwości porównania albo chociaż żeby dał ci się przejechać wtedy wypowiedz się na temat mostow produkowanych w chinach i złej przyczepności w róznych rodzajach terenu. po za tym starałem się zrozumieć twoją bulwersację na hasło "JD stoi wyżej niż NH" kiedy napisałeś że masz nh wszystko zrozumiałem i dam ci drobną radę - zazdrość nie jest dobrym tłem do dyskusji . na koniec montaż podstawy wsporczej ładowacza to tylko jeden z wielu czynników wpływających na pracę z ładowaczem nie będę wymieniał wszystkich bo by wyszło kolejne wypracowanie jednymi z nich jest stosunek rozłożenia masy ciągnika na przednią i tylnią oś, położenie środka cięzkości i tak dalej aż po ukształtowanie terenu pracy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yale    15

tylko ze ty piszesz o bardzo duzych roznicach bela słomy waża 200 kg a 1200 kg to różnica nh ma z 200 kg problemy jd z 1200 nie czy to nie dziwne?skoro ciagniki sa podobne?jeżdziłem akurat sporo takim john deerem 5080 m ,nie powiem bo ciagnik fajny ,reweres łądnie chodzi tylko troche dziwnie ze trzeba sporo gazu dać zeby ruszyc jakby hamowało go cós troche ale to takie moje odczucie tylko,mi sie jd podobaja nie mowie ze sa złe ,chciałem takiego kupić ale jak dla mnie był za drogi ,a jest nh td5 85 cena 0 30 tys mniejsza niby wszystko am to co ten jd m 80 parametry bardzo podobne ,tyle ze silnik ma mniejsza pojemnośc bo tylko 3.2 a john mial 4,5 no i nh jest na zwolnicach co jest dużym minusem,ale jako ze jest tylko ciagnikiem pomocniczym do tura to ujdzie i ten

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam00019    0

Cześć jeśli się ktoś zna na John Deere seri m niech odpisz

Mam problem z pompą paliwową po 500 motogodzinach zaczeło cieknąć paliwo serwis wymienił na gwarancji na nową

po ok. 250 godz. zaczą pojawiać sie olej silnikowy w miejscu montowania pompy do bloku silnika (poniżej dolnej nakrętki)

Czy miał może ktoś podobny przypadek i czy da się to uszczelnić

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem na gwarancji w swoim. przyjechał serwis i wymienił simering pomiędzy pompą a blokiem. muszę się wam pochwalić że w JD5080M mam na zegarze prawie 2100mtg czy ma ktoś z was więcej

Edytowano przez JOHNDEERE5080M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piore2425    0

Witam wszystkich. Nowy ciągnik - nowy problem.

Nowego John Deere 5090 M podłączyłem do prasy Sipma Farma II w celu robienia bel z żyta. Ale on po podłączeniu przewodów hydrauliki nie chce podnosić ani podbieracza ani otwierać klapy, dopiero na wysokich obrotach trochę rusza, co jest?

Przewody podłączone dobrze, olej jest. Pozdrawiam Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Sprawdzałeś czy cokolwiek inne podnosi ? Prawdopodobnie ciśnienie w układzie masz za niskie ewentualnie coś z zaworami nie tak. Prasa nowa? Pracowała z jakimś ciągnikiem wcześniej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piore2425    0

Wcześniej chodziła z zetorem 6340 bez żadnych problemów. Prasa. Ma 5 lat. Coś słyszałem, że john deere nie toleruje starego oleju w podłączanych maszynach ale nie wiem ile w tym prawdy. Jeszcze nic nie było podłączane do niego, jutro podłączę przyczepę i zobaczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zablokowałeś układ hydrauliczny jak jeździłeś tym Zetorem. Najwyraźniej John Deere nie tolaruje tego oleju. Radzę wymienić olej i przepłukać układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Hydraulika od razu nie padnie. A jak ruszasz dźwignią to słyszeć chociaż że hydraulika pracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    1787

Podłączyłeś Johna do prasy z starym olejem? Niezle. Sprawdz filtry, moze dawno nie wymieniales.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39
Napisano (edytowany)

Niby jak ma sprawdzić filtr?? Jak tam jest jeden duży na dole skrzyni i jak się go odkręci to po 1 olej cały się wyleje jak go nie spuści, a po 2 to i tak nic w nim nie zobaczy. Nowy kosztuje ok 460 zł

Nie wiem ile musiało by śmieci polecieć żeby go zatkało.

 

Jaka pompa tam siedzi? Wspomaganie kierownicy jak Ci chodzi?

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronto1984    46

zakupiłem nowego johna 5100 m w b.dobrym wypozazeniui skrzynią 32/16 z półbiegiem , ma filtr dpf i te całe egr , będzie raczej mieć ciężko w robocie , zastanawiam się teraz czy to dobry wybór ciągnik przyjdzie na jesien , a opinii złych się dosyć naczytałem wiec to co zrobiłem to według mnie duże ryzyko!,niech się wypowie jakiś posiadacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj