dawid2009

Nowa seria ciągników John Deere 5M

Polecane posty

rafftti    32

Ten płaskownik wsuwasz pod skosem najpierw jednym końcem następnie drugim. Ale 3,5 mm to trochę mało jak myślisz? wychodzi na to że z jednej strony będzie opierał się o blok tylko 1,75 mm nie za mało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Mi się wydaje że powinno być dobrze o ile się to równo ustawi żeby nie było z jednej strony np 2,4 mm a z drugiej 1,1 mm. ;)

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu montowałem taką grzałkę w zetorze. Musisz ją idealnie ustawić bo chybiłem o 1mm i ciekło:) Jak dobrze mieć zetora...grzałka 10 razy tańsza:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tradeark    0

Panowie ja dokonałem wyboru i oto dzisiaj z przebigiem 320mth zglaszam oto takie pisemko do sprzedawcy:

"REKLAMACJA

z tytułu 2-letniej odpowiedzialności

sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

 

W dniu 23-08-2012 r. zawarłem z Państwem umowę sprzedaży na Ciągnik Rolniczy John Deere 5100M za kwotę 183270 PLN. Niestety, przedmiotowy towar posiada obecnie następujące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową:

- wyciek oleju napędowego z pompy paliwowej

Niezgodność została stwierdzona w dniu 02-12-2013.

Z uwagi na ww. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, zgodnie z treścią przepisu art. 8 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), oczekuję usunięcia niezgodności poprzez skuteczną naprawę lub wymianę towaru, w terminie 14 dni od daty otrzymania tego pisma. Bezskuteczny upływ ww. terminu będzie równoznaczny z odstąpieniem przeze mnie od przedmiotowej umowy i żądaniem zwrotu równowartości uiszczonej ceny.

Niniejsze pismo zostaje dostarczone sprzedawcy, celem rozpatrzenia i załatwienia reklamacji. "

 

Co tu dożo mówić, ma się pecha. Miał ktoś może podobny przypadek. W zgłoszeniu telefonicznym bez problemowo przyjęto moją reklamacje i obiecano szybką naprawę u autoryzowanego naprawiacza owych pomp gdzieś w Poznaniu, ale mimo wszystko wolałem napisać reklamacje, bo jak jeszcze coś wyjdzie to będe miał jakąś historie zgłoszeń reklamacyjnych.

Do tej pory wszystko było pięknie i chwaliłem sobie tę marke, ale niestety na mnie padło to złe.

Edytowano przez Tradeark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silny84    14

Zmartwię Cię, mam 5090m dwa lata i mam juz piata pompe, gdyz dzialo sie to samo co u Ciebie. Pamietaj, ze do roku czasu obejmuje Cie jeszcze rękojmia;) A temat pomp, to temat rzeka i naprawde wymian, badz napraw tych wyciekow jest mnostwo opisanych na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój ciągnik 5100M ma 1,5r i 800 mg założyli 4 pompe i pare dni temu ta czwarta też zaczeła lecieć. I trzeba by się konkretnie zastanowić co z tym zrobić ale nie bardzo wiem co. Ktoś napisał ze roztaczają te wałki i zakładają inne uszczelniacze ale niestety nie udało mi się ustalić gdzie to rabią ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo pewnie jeszcze z 2 pompy mi założą i gwarancja się skończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W takim wypadku na serwis nie masz co liczyć, co z tego że ci wymienią którąś tam pompę z kolei jak po jakimś czasie znowu się będzie lać. Dealer jak by chciał to pewnie by ci zaproponował jakiś konkretny warsztat który się specjalizuje w takich ,, dotaczaniach'' wałków i zakładaniu jakiś lepszych uszczelniaczy. Innej opcji w tych przypadkach tu nie widzę, niż taki zabieg. Jakiś telefon znalazłem na necie do warsztatu który jest 5 km od tej miejscowości, więc to może to o niego chodziło. Nie zaszkodzi tam zadzwonić i się dowiedzieć dokładnie

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Tak już słyszeliśmy to 4 posty powyżej, i co w związku z tym ? Wszyscy mają sprzedawać M nawet ci co nie mają z nimi większych problemów i kupować R co już ich nie produkują !? A te ,,takie problemy'' które tak wytykasz, to chyba wyszły podczas pracy a nie jak ciągnik był nowy, więc kto według ciebie miał to wiedzieć co sie będzie działo z ciągnikiem w przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    32

Właścicielom R proponuję się tak nie podniecać bo jak wam się pompy posypią a na Polskim paliwie to pewne to inaczej będziecie śpiewać. Wracając do cieknących pomp to u mnie cieknie już z 1000mth i nic z tym nie robię no bo co zrobisz? Raz się poci raz nie trudno się mówi. Ja za swoją dałem 130 tyś więc z ceną do r niema co porównywać. Brakuje mi tylko półbiegów.

Jest teraz trochę czasu no to może byśmy zebrali wszystkich użytkowników M i wysłali parę pism do głównej siedziby JD i jeżeli nic z tym nie zrobią to nagłośnimy to w gazetach rolniczych. Przydało by się też poinformować rzecznika praw konsumenta. Jest to wada fabryczna więc muszą coś z tym zrobić. Dobrze żeby każdy podał dane na kogo został kupiony ciągnik model i rok produkcji. Ja się tym nie zajmę po świętach startuje do stanów ale może ktoś się znajdzie?

Edytowano przez rafftti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

No pewnie niech ktoś brudną robote odwali. Bo ty do stanów lecisz. Po urzędach się pociąga, po radcach i dealerach. Co tu nagłaśniać o tych pompach wszyscy wiedzą. Komuś nie pasuje ciśnie serwis, aby mu coś z tym zrobili. Za każdy ciągnik serwisowo odpowiada jego sprzedawca i każdego z osobna do swojego dealera odeślą. Po za tym jeśli ktos na gwarancji nie zgłaszał bo mu np nie przeszkadzało to teraz może se to jedynie na własny koszt naprawiać.

Co do cr to jeśli ktoś dobre paliwo leje problemów nie ma. Jesli się kupiło taniej to i jakośc jest tańsza. Na af ludzie praktycznie wcale problemów z 5r nie zgłaszają. Za to jest sporo użytkowników 5m, którzy mieli róznego typu usterki. Zawsze można sobie poczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    32

A kto Ciebie pytał o zdanie Czy to jest temat jaka erka jest zaj..Myślałem że w grupie więcej byśmy zdziałali.Nie myślałem o lataniu po dilerach tylko o grupowym wezwaniu do naprawy w głównej siedzibie tylko musiało by się pod tym podpisać jak najwięcej użytkowników. Ciskanie się do serwisu niema najmniejszego sensu bo wymienią uszczelniacze a za tydzień znowu będzie się pocić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tradeark    0

Moja pompa od JD jest właśnie w naprawie. Napisze jak już mi to zamontują i jak zrobili. Póki co serwis na pisemko zareagował błyskawicznie. Mimo, iż któryś z kolegów troszke mnie podszkolił w prawie cytując kawałek ustawy na którą się powołałem, a mianowicie:

"Art. 1.

1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa

sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym

 

z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny). "

Ale pomijając powyższe po telefonie o problemie nie było odzewu, wysłałem maila w poniedziałek a we wtorek o 12 w południe byli już serwisanci. Zobaczę jak się dalej potoczy temat, montaż regenerowanej już pompy ma być za tydzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dj.vadium    1

Powiedzcie czy te problemy z pompą dotyczą też nowych modeli, tzn chodzi mi konkretnie o 5115m (w nowej masce)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tiger3952    8

W jakich modelach seri 5m występuje model 3 cylindrowy? Ile ma koni? Czy występuje on w nowej masce i ile kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek90    1

Mam 5090M z przed liftingu i mogę ją zdecydowanie polecić - we wcześniejszych postach opisywałem jaka specyfikacja ze zdjęciami. Ciągnik o niebo lepszy od New Hollanda który kusi ceną ale jakość jest przeciętna przynajmniej w tym przedziale mocy czyli >100KM zdecydowanie bezkonkurencyjny wobec polskich odpowiedników troszkę brakuje mu do Massey'a z serii 5600 choziaż by brak amortyzowanej kabiny ale nadal jest to lepsza propozycja cenowa niż zakup u monopolisty korbanka który ceny bierze z kosmosu. jeżeli jesteśmy już przy amortyzacji to bardzo w M-ce brakuje amortyzacji przedniej osi i amortyzacji podnośnika z pługiem czy agregatem U-S na drodze zachowuje sie troche dziko podskakuje tak jak by chciał nas wyrzucić z siodła opcja amortyzacji jest chyna o ile się nie mylę w wersji z EHR. Często pojawiający się problem nie wyłączającej się pompy hydrauliki spędza sen z powiek nie jednemu użytkownikowi i serwisantowi na szczęście mnie to nie dotyczy :) sprawa silnika przez który zdecydowaliśmy się na zakup to 4.5L poj. skokowej i 4 garnki i wtrysk mechaniczny w 5R często użytkownicy skarżą się na ciężki rozruch w niskich temperaturach prawdopodobnie przez C-R(nie jest to przez nikogo z John Deera potwierdzone jedyne co potwierdzają to zakup grzałki do oleju i płynu chłodzącego) nie wiem czy też pojawia się ten problem w serii 6(R/M/RC/MC) a co do 6MC też można się zorientować gdyż jest to ciągnik już na pełnej ramie a przedziały mocy są porównywalne z seria 5 czy to pierwszej czy drugiej generacji do tego ma mocniejszy podnośnik wydajność hydrauliki też przyzwoita. co do Hydrauliki pompa u mnie jest 94L jest to zdecydowanie za dużo wystarczająca jest standardowa ale może to też być przyczyna wcześniej poruszonego problemu nie wyłączania się i irytowania operatora ciągłym buczeniem (ale to tylko przypuszczenia które nie powinny wpływać na podejmowanie ostatecznej decyzji) podsumowując nie jest to najlepszy jeleń z gamy JD ale lepszy od konkurencjnych ciągników polskich producentów zetora czy new hollanda z całym szacunkiem dla producentów i użytkowników jak to się mówi "każdy orze jak może". w moim osobistym odczuciu lepszym wyjściem było by dołożenie kilkunastu tysięcy i zakup bardziej dopracowanego jelenia o wyższym nr na masce (6MC) ewentualnie obejrzenie się za np. Deutz Fahr'em czy Valtra o podobnym przedziale mocy cena z tego co wiadomo jest podobna koszty utrzymania również. nie można podchodzić emocjonalnie do zakupu bo to już nie są te maszyny które robiły po 50000 MTH chociaż marka nadal się trzyma pomimo dużej produkcji w państwach bloku wschodniego co do tego to 5M ma mosty robione w chinach nie wiem jak teraz ale chyba raczej nic się nie zmieniło. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam00019    0

Witam

Mam JD 5090M juz 3 lata zrobiłem ok 800 godzin

jestem zadowolony ze spalania które jest ok 4-8 l zaleznie od pracy

Komfort jest ok

MAm jedynie problem z pompą paliwową. Po 500 godzinach zaczeła cieknąc i serwis ją wymienił. Po zrobieiu kolejnych 250 zaczął pojawiac sie olej silnikowy w miejscu mocowania pompy do bloku silnika.

Moze ktos miał podobny problem i co jest przyczyną

prosze od odp.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj