Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sielunek

Pronar 82sa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar

sielunek    0

witam mam problem ze wspomaganiem w pronarze 82 sa.przy wolnych obrotach silnika nie daje sie wogole skrecic a przy duzych z wielkim trudem ale tez ciezko,wykluczam awarie pompy poniewaz ma 300mh.Stalo sie to odrazu po przetarciu weza.po wymianie weza odtad mam problem ktorego nie moge dojsc;(prosze o pomoc!!!

 

Posty piszemy w pierwszym okienku

Edytowano przez wsk125ccm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Ale przewód został wymieniony dopiero gdy się przetarł i olej z niego zaczął uciekać?

Wyleciał cały olej z układu? Jeśli tak to pompa mogła ulec niszczeniu.

Może masz zbyt niski poziom oleju bądź układ zapowietrzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


sielunek    0

kurde nie mam ksiazki od niego moze wiesz gdzie jest ta srubka odpowietrzenia???

 

jak zjechalem z pola to troche wycieklo ale spokojnie dojechalem do domu i wymienilem przewod ale oleju za duzo nie wylecialo dokladnie juz nie pamietam ile dolalem ale tez mysle ze jest zapowietrzony bo tak to paluszkiem skrecalem bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemcioo    0

Po pierwsze mogłes dolać innego oleju ale to jest bez wiekszego znaczenia.

 

Moge Ci powiedziećjak sie odpowietrza wspomaganie w samochodzie, więc w ciągniku powinno byćtak samo . to tak

 

Okrec korek od oleju przod ciągnika do góry, tak aby przednie koła były w powietrzu, nastapnie odpal go i skręcaj w lewo prawo. Oznakiem zapietrzenia układu jest w zbiorniczu z płynem inny jego koler i ten płyn jest bardzo napowietrzony i ma dużo pechęrzyków. Skręć tak kilkanasie razy i powinna pomóc. A i dodam jeszcze ze poprzez skrecenie na maxa i trzymanie kierownicy w jednym położęniu po 15 sec dochodzi do rozszczelnienie układu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



sielunek    0

kurde przejrzalem cała ksiazkie i nic nie znalazlem na temat odpowietrzania ukladu kierowniczego tez schematu nie ma;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzych2007    0

ja zawsze jak odpowietrzam układ kierowniczy to krece kierownicą do oporu w każdą strone i przytrzymuję na kilkanascie sekund, wtedy olej przelewa się do zbiornika przez zawór cisnieniowy i tym samym czysci układ z powietrza.

Może wtedy również wykryć nieszczelności bo podnosi się cisnienie oleju, ale to jest najprostszy sposób odpowietrzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25

Na pewno nie ma tego w instrukcji, jak bede miał chwilę to zerknę w katalog części. Oleju nie mogło brankąć bo pobiera z tego zbiornika vco do hydrauliki i podnosnika jest. Znajomy tez ma ten problem i jest myśli ze pompe trzeba wymienić. U nas po wymianie węża nie było odpowietrzania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sielunek    0

jutro bede probowac dalej odpowietrzyc mam nadzieje ze mi sie uda:)piszcie jak ktos cos wie dziex z gory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sielunek    0

dzis probowalem na podniesionych kolach krecic w prawo i lewo przytrzymujac do 15 sec i tez gazowalem troche i nic.dolalem oleju do wystarczajacego stanu i nic ,na tloczysku tez popuszczalem sruby i nic powietrze nie szlo.jeszcze rozbiore orbitol jak tam nie ma wady to moze pompa jebla choc nie chce mi sie w to wierzyc.

 

pomorzcie jesli ktos cos wie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



hemi    16

Mam pytanie do posiadaczy MTZtów z przerobionym układem wspomagania na orbitrol. Jakim olejem macie zalany układ wspomagania i czy są problemy ze skręcaniem na wolnych obrotach silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×