janusz14

Jaki olej silnikowy używacie do swoich maszyn???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
nunu85    499
Napisano (edytowany)

Coś jest na rzeczy z tymi olejami Low SAPS o ktorych kolega Darek pare postów wyzej pisał.

Otóż wlewałem do starego U1014 do silnika olej spuszczony przy wymianie z nowoczesnego steyra (ma SCR, a wiec i potrzebuje oleju low saps)

Olej nie był jakis mocno wyeksploatowany, bo zamiast po proponowanych w instrukcji 600h wymieniałem go po 300 i potem wlewałem na 200 do ursusa.

Wytrzymał  niespełna dwie takie wymiany i  sie przytarł na cylindrach (na szczescie wał nie oberwał) mimo, ze cisnienie oleju było ok.

Rzecz jasna nie mówie, ze jak silnik był projektowany na superola, to mu lac superola, ale za bardzo przeginac z jakoscia oleju na plus też nie mozna.

edit

do skrzyni, zeby we wszystkich traktorach był jednakowy olej, tez mu wlalem spuszczona ze steyra akcela nexplore (jak sie rozgrzeje to jest praktycznie jak woda), ale jak narazie wszystko działą jak nalezy i oby jak najdłuzej.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Olej typu Low SAPS nie oznacza że jest to jakoś nieziemsko jakościowy olej, tylko że jest to olej w pewnej technologi do pewnych zastosowań.

Dlatego należy lać oleje jakie podaje producent, ursus czy zetor w instrukcji ma trochę więcej olei niż superol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Wlewać  do ciągnika przepalony olej... ręce opadają. Po co kupić nowy olej, lepiej walnąć kapitalkę. Lepsze wyjście.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, akmaly napisał:

 

Dlatego należy lać oleje jakie podaje producent, ursus czy zetor w instrukcji ma trochę więcej olei niż superol.

Nie wiem co pisze w Twojej instrukcji, ale u mnie jak byk stoi Superol CC do u1014 z 91 roku.

 

29 minut temu, volvo napisał:

Wlewać  do ciągnika przepalony olej... ręce opadają. Po co kupić nowy olej, lepiej walnąć kapitalkę. Lepsze wyjście.

Pracował na nim lepiej niż na kazdym innym, ciszej, rowniej...a ze sie przytarł, no peszek, jest nauczka.

NO i jak pisałem wyzej, olej nie był przepalony, tylko z zaledwie połową przewidzianego przez producenta przebiegu.

I sobie wydedukowałem, jak widac, błędnie, ze kazdy nowoczesny olej bedzie lepszy od superola. TYm bardziej, ze w lepkosci to było tez 15w40. Pomylilem sie. I po to tu piszę, zeby nikt inny nie wpadał na takie pomysły, a nie, żeby wyśmiewac.

 

PO drugire, tu nawet nie chodziło o jego zuzycie, tylko charakterystyke i sadze, ze jakby ktos wlał nawet świezy olej low saps, to i tak predzej czy później by sie doczekał podobnego rezultatu.

Krotko, nie mozna za bardzo przedobrzac.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

To że producent tak zaleca to o niczym nie świadczy. Ten olej już swoje przepracował i trzeba go zutylizować a nie wlewać do innego ciągnika. Nie warto oszczędzać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Dokłdanie tak olej zlewany z jednego silnika w 2gi traci swoje właściwości, co z tego że ładnie wygląda czy silnik pracuje lepiej, w mercedesach beczkach zalecana wymiana oleju była co 8 tyś km i to wpływało na długowieczność, to że producent zaleca wymianę co 600mtg to ile rocznie robisz mtg tym ciągnikiem odważył bym się na takie wymiany gdyby ciągnik pracował tyle w 4-6mc-y w niezbyt wysilonych warunkach, tak samo jak samochody audi vw zalecają wymianę co 30 tyś km i efekty tego znają wszyscy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak kupilem nowego NH 100 KM to chciałem olej na półsyntetyk zmienić.  Ale trochę poczytałem, porozmawiałem z paroma  ludźmi od olejów i szybko mi to z  głowy wyleciało. 

Stara konstrukcja silnika to normalny mineralny olej, nic innego. 

A jak już do 912 z starym silnikiem wlejesz olej spalony, bo 300 godzin to wymiana konieczna,   to było pewne ze długo nie pochodzi.

 

I nie pisz że zalecają 600 bo to bujda w Polsce.  Oczywiście zaden serwis tego nie powie. 

 Oni zalecają 600, ale to nie zależy od oleju tylko od paliwa stosowanego, a  w Polsce  paliwo nie jest najwyższej jakości,  a tylko od tego zależy  wymiana oleju przy 600 godzin.

Co do paliwa to mam przekonanie bo przez 3 lata jeździłem tylko na paliwie Niemieckim, nie wiedzialem co to znaczą filtry paliwa, po prosto wcale ich nie zmienałem przez 3 lata, po wyciągnieciu miałem  czyściutkie.

Teraz po zakazie sprowadzaniu paliwa z  Niemiec od dwóch lat, filtry mi czarnieją, przedtem tego nie było. 

W tym tygodniu robiłem serwis w  samochodzie i  od razu wszystkie filtry do wymiany, jakie było moje ździwienie jak wyciągłem czary filtr paliwa, po jedynie 16 tyś km., przed tem wyciągałem  brązowy, nigdy czarny. Samochód ma oczywiscie serwis co 30 tyś, śmiechu wartę. 

 Co do olejów to w ciągnikach porzestawiałem serwisy na 200 h z 300. Po pierwsze  te 100 godzin nie zbiedniję  a raczej odwrotnie bo silnik dłużej wytrzyma, bo tutaj nie ma się co oszukiwać. 

 Po drugie Case ma  ponad 10 tyś godzin i ale jak ma  na oleju ponad 200 h to zaczyna brać olej, przy 280 h dosć mocno  bierze,  czego to wynik,, zużycie oleju po prostu. 

 Tak węc jak chcesz długo cieszyć się silnikiem to max 300 h wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość johny22   
Gość johny22
Dnia 16.05.2018 o 21:53, tomek73 napisał:

Jak kupilem nowego NH 100 KM to chciałem olej na półsyntetyk zmienić.  Ale trochę poczytałem, porozmawiałem z paroma  ludźmi od olejów i szybko mi to z  głowy wyleciało. 

Stara konstrukcja silnika to normalny mineralny olej, nic innego. 

A jak już do 912 z starym silnikiem wlejesz olej spalony, bo 300 godzin to wymiana konieczna,   to było pewne ze długo nie pochodzi.

 

I nie pisz że zalecają 600 bo to bujda w Polsce.  Oczywiście zaden serwis tego nie powie. 

 Oni zalecają 600, ale to nie zależy od oleju tylko od paliwa stosowanego, a  w Polsce  paliwo nie jest najwyższej jakości,  a tylko od tego zależy  wymiana oleju przy 600 godzin.

Co do paliwa to mam przekonanie bo przez 3 lata jeździłem tylko na paliwie Niemieckim, nie wiedzialem co to znaczą filtry paliwa, po prosto wcale ich nie zmienałem przez 3 lata, po wyciągnieciu miałem  czyściutkie.

Teraz po zakazie sprowadzaniu paliwa z  Niemiec od dwóch lat, filtry mi czarnieją, przedtem tego nie było. 

W tym tygodniu robiłem serwis w  samochodzie i  od razu wszystkie filtry do wymiany, jakie było moje ździwienie jak wyciągłem czary filtr paliwa, po jedynie 16 tyś km., przed tem wyciągałem  brązowy, nigdy czarny. Samochód ma oczywiscie serwis co 30 tyś, śmiechu wartę. 

 Co do olejów to w ciągnikach porzestawiałem serwisy na 200 h z 300. Po pierwsze  te 100 godzin nie zbiedniję  a raczej odwrotnie bo silnik dłużej wytrzyma, bo tutaj nie ma się co oszukiwać. 

 Po drugie Case ma  ponad 10 tyś godzin i ale jak ma  na oleju ponad 200 h to zaczyna brać olej, przy 280 h dosć mocno  bierze,  czego to wynik,, zużycie oleju po prostu. 

 Tak węc jak chcesz długo cieszyć się silnikiem to max 300 h wymiana.

A jaki olej oryginalnie powinien być w NH że chciałeś na półsyntetyk zmienić? 

Czym argumentowali Ci u których zasięgałeś informacji to że stare konstrukcje silnikowe jeżeli mają zalecany olej mineralny nie należy np zalewać olejem pół syntetycznym ? 

I jeżeli olej mineralny to jakim Ci zalecali najlepiej zalewać żeby zbyt szybko nie ulegał zużyciu przy ciężkich warunkach pracy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Do nowego silnika  można bez problemu lać syntetyk, do starego nigdy w życiu. Z fabryki wszystkie silniki zawsze wychodzą na mineralnym. 

 Dlatego odradzili  bo nie było sensu a to stary model silnika, inne luzy. Ja leję wszystko Mobil Delvac 15W40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Panowie, Czy oleje typy STOU i MOT są ze sobą mieszalne?


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

MOT? Chodzi Ci o Fuchs Agrifarm Mot SAE 10W-40 ( to nie olej mot tylko silnikowy, nie wiem co to są oleje mot, to prawdopodobnie tylko nazwa oleju tego producenta ).

Drugi olej to jaki ten STOU ( uniwersalny olej silnikowo - przekładniowo -hydrauliczny)? Jeśli chodzi o Fuchs Agrifarm STOU MC PRO 10W-40 to bez obaw można mieszać, ponieważ są w tej samej klasie lepkości oraz na tej samej bazie ( MC ). 

Ogólnie większość olei w tej samej klasie jest ze sobą mieszalne. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelll    12

tomek73 napisał:

Do nowego silnika  można bez problemu lać syntetyk, do starego nigdy w życiu. Z fabryki wszystkie silniki zawsze wychodzą na mineralnym. 

 Dlatego odradzili  bo nie było sensu a to stary model silnika, inne luzy. Ja leję wszystko Mobil Delvac 15W40

Ja wiem że dużo osób zaleca do starych silników lać mineralny ale chyba to jest trochę przesadzone jak silnik nie bierze oleju to dlaczego nie nalać lepszego oleju? Kiedyś kupiłem Audi 90 z przebiegiem 360 tys od Niemca i był on zalany full syntetykiem Castrol 0w40 i silnik pięknie chodził. Ja leje do starych ciągników już wiele lat Fuchs Agrifarm MOT 10w40 i nic się nie dzieje. Oleju nie biorą, wycieków też nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

FUSCH MOT 10W40 czy MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W40, do forterry


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579
9 godzin temu, pawelll napisał:

 

Ja wiem że dużo osób zaleca do starych silników lać mineralny ale chyba to jest trochę przesadzone jak silnik nie bierze oleju to dlaczego nie nalać lepszego oleju? Kiedyś kupiłem Audi 90 z przebiegiem 360 tys od Niemca i był on zalany full syntetykiem Castrol 0w40 i silnik pięknie chodził. Ja leje do starych ciągników już wiele lat Fuchs Agrifarm MOT 10w40 i nic się nie dzieje. Oleju nie biorą, wycieków też nie ma.

To spróbuj odwrotnie, do starego silnika na mineralnym nalać pełny syntetyk lub semi, to zobaczymy jak długo pojeździsz. 

Ja do nowego ciągnika chciałem nalać semi  ale odpuściłem sobie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Pojeździ, co ma się takiego stać?

To zależy jaki olej i jaki był wcześniej. Nagary itp to nie tylko baza oleju ale przede wszystkim jakość oleju i eksploatacja.

Jeśli silnik lata pracował w ciężkich warunkach na Superolu niewiadomego pochodzenia i nalejesz mu nawet Turdusa to może rozszczelnić silnik.

Przekonanie, że syntetyczny olej jest lepszy i taki należy stosować jest tak samo prawidłowe jak lanie gęstszego oleju w lecie. 

Olej ma być taki jak podaje producent, przeważnie jest tabela przy jakich warunkach jaki należy stosować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelll    12
U mnie New Holland od nowości chodził na oleju Ambra 15w40 teraz 10w40 ma 12 tys mth i jest ok. Claas tak samo z mineralnego na półsyntetyk. C360 ojciec całe życie jeździł na superolu i to tym gorszym CB ja leje od dziewięciu lat Turdusa. 1224 miałem to tak samo zmieniłem z superolu CC na Turdus. Jest ktoś na forum kto zmienił z mineralnego na syntetyk lub półsyntetyk i mu się coś stało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Bo co ma się takiego stać? Kwestia tylko co daje Ci taki olej, ekonomicznie jest to bezzasadne ( chyba że dużo zimą pracujesz ). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    409

Taka zasadność, że ktoś ma dużo nowszych ciągników, jeden czy dwa starsze, tak jak  np. u mnie olej kupuje shella w beczkach 200l, wychodzi mnie taniej niż miałbym kupić turdusa 2x5l do starej daty ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25596

Ja Case JX70 zalałem coma 10W40. Zauważalne jest wyraźnie późniejsze gaśnięcie kontrolki smarowania silnika niż na 15w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tak, na pewno jest to spowodowane zmianą oleju z 15w na 10W. Zmień olej jednego producenta na drugi w tej samej klasie lepkości i może być różnica.

Kolego @PATr - oczywiście że w takim wypadku jest to zasadne, głównie chodziło mi o jednostkowy przypadek, ponieważ dużo osób naczyta się na forum o super ekstra syntetycznych olejach i leje do zajechanej 30 tki aby jej życie wróciło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrest    25596

Nie musisz mnie atakować. Uczciwie napisałem co zaobserwowałem.

I ten fakt mnie nie cieszy bo teoretycznie kontrolka wskazuje że silnik o tą sekundę czy dwie po pierwszym uruchomieniu po nocy ma gorsze smarowanie . Przy kolejnych odpalaniach różnic nie widzę bo gaśnie natychmiast

Ale czy tak jest to nie wiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Olej olejem, a kto z Was tak naprawdę sprawdzał luzy zaworowe, lub wtryskiwacze regulował ciśnienie lub czyścił, olej może być najlepszy a nagary zaczną się pojawiać z innych powodów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Kolego @Agrest - jesli odczułeś moją wypowiedź jako atak na Ciebie, to serdecznie przepraszam, nie miałem takiego zamysłu.

Chcę tylko napisać, że olej ma być między min a max, najlepiej zalecany przez producenta silnika lub pojazdu, czy on będzie hiper ultra tratatata to nie wiele zmieni, oczywiście jak ktoś leje słabej jakości i niewiadomego pochodzenia to inna sprawa. 

Obecnie jest bardzo duży wybór odnośnie olejów, do takiego, drugie do tamtego a różnica może być tylko na opakowaniu ( tak jak jest z ON - większość polskich stacji i tak ma EKO ON z Orlenu ale jest cała masa teorii, że Shell, BP, itp to ekstra olej a Orlen to syf:))

Inaczej sprawa się ma w przypadku nowych silników z ery eko - tu powinien być olej dostosowany, ponieważ można znacznie zmniejszyć żywotność np. PDF. 

Ja wyznaję prostą zasadę - olej ma być: 1. Odpowiedni, 2. W górnej części stanu, 3. Wymieniany na czas. 

Jak ktoś leje do starej 60-tki 0W50 to co ma mu się stać poza wyczyszczeniem portfela? No chyba, że kupił na allegro w cenie Superolu to różnie może z tym być :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj