piotr26

Problem ze sprężarką w 3512

Polecane posty

damian2132    0

mozna załozyc krotszy pasek i wszystko bedzie ok. nie bedza dzialac chamulce przy przyczepach a w ciagniku bedzie dzialac wszystko ok.ja mam juz tak z 5 lat zrobione i tylkio jest problem bo jak sie w polu złapie kapcia to nie ma czym napompowac ale zaleta to taka ze nie trzea tak czesto zmieniac paska i nie obciaza sie zbytnimi rzeczami silnika. wymiar paska zeby byla ominieta sprezarka to A 1120 czyli 13 mm szeroki i 1120 mm długi.najlepiej sie to sprawdza w nowszych rocznikach gdzie alternator jest napedzany z wentylatora tak jak u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafi93    3

W ciągniku wszystko będzie ok , zawsze można schować gdzieś w ciągniku stary dłuższy pasek pasek i w razie potrzeby trochę się pomęczyć , założyć i napompować koło , czy podłączyć pneumatykę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Napęd alternatora w 3512 i 2812 nie ma nic wspólnego z sprężarką, alternator w tych ciągnikach ma napęd od pompy wody. Tylko w MF 235/255 alternator jest sprzęgnięty ze sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    2

Widziałem założoną w 3P "przystawkę" na sprężarce którą się załącza i wyłącza sprężarkę. Może ktoś wie gdzie coś takiego można kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian2132    0

Napęd alternatora w 3512 i 2812 nie ma nic wspólnego z sprężarką, alternator w tych ciągnikach ma napęd od pompy wody. Tylko w MF 235/255 alternator jest sprzęgnięty ze sprężarką.

w tych pirwszych 3512 i 2812 tez byly montowane alternatory przy sprezarce dopiero bodajze w 1994 roku byly osobno i to jeszcze nie we wszystkich bo moj wuja ma 3512 z 1999r i ma przy sprezarce i nie wie dlaczego on tak ma

 

to jak rozwiążecie napęd alternatora??

jezeli ktos ma alternator przy sprezarce to albo całkiem wyrzucic sprezarke albo kupic pompe wodna na dwa kola pasowe i uchwyt do alternatora bo juz takie cos robil moj kolega z klasy i ja mu to doradzilem bo akurat zmienial pompe wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    2

Zenekc330 właśnie o to mi chodziło. Może na dniach kupie 3P więc może sobie zamówię. A czy będzie pasowało do 3512 to nie wiem. Możesz sobie do sprzedawcy zadzwonić się zapytać czy podejdzie do 3512. Dzięki za namiary na przystawkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian2132    0

chociaz by pasowalo na walek do sprezarki to moze kolizjowac z uciagiem a najwazniejsze to to ze nie otrzyma sie zadanych obrotow sprezarki i bedzie slabo pompowac i nie moze tak byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

w tych pirwszych 3512 i 2812 tez byly montowane alternatory przy sprezarce dopiero bodajze w 1994 roku byly osobno i to jeszcze nie we wszystkich bo moj wuja ma 3512 z 1999r i ma przy sprezarce i nie wie dlaczego on tak ma

Ja mam 3512 z połowy 1993 roku i alternator jest oddzielny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

W moim MF255 z 1991 roku jak na razie wszystko jest oryginalne i co najważniejsze działa.Znajomy ma 2812- alternator ma po lewej stronie a sprężarkę po prawej i ona jest ze sprzęgiełkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885

Na przyszlosc zamieszczaj tematy w odpowiednim subforum


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Ja w swoich ursusach pozakładałem końcówki takie co są w przyczepach od hamulców i powietrze cały czas sobie swobodnie uchodzi także sprężarka zbytnio sie nie przepracowuje sprężając powietrze do butli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Napęd alternatora w 3512 i 2812 nie ma nic wspólnego z sprężarką, alternator w tych ciągnikach ma napęd od pompy wody. Tylko w MF 235/255 alternator jest sprzęgnięty ze sprężarką.

Nie zgodzę się w tej sprawie, mam 3512 z 1992 roku od nowości i alternator jest sprzęgnięty ze spężarką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Witam wszystkich

Posiadam Ursusa 3512, postanowiłem zrobić remont przodu, przy okazji wymienić pompę wody, łożyska i takie tam pierdołki po drodze oraz zrobić sprężarkę gdyż prawie w cale nie daje powietrza.

 

Wymieniłem w niej:

Pierścionki tłoka

Tulejki

Wszystkie uszczelki

Oraz dwie blaszki zaworowe ( koszt ich wyniósł mnie 40zł ! )

 

Wszystko złożyłem, sprężarkę wstawiłem, odpalam ciągnik a sprężarka dalej to samo ( prawie zero powietrza ), a drugi problem to strasznie się grzeje w okolicach gdzie siedzą te panewki i korbowód oraz z koła pasowego wydobywa się dziwny dźwięk, stuki puki itp nie głośno ale słychać.

 

Prosiłbym o pomoc, dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Uporałem się z problemem grzania sie sprężarki. Okazało się że nowa tulejka to jakiś tani szit za 10zł, nie miała nacięcia zęby sie rozchodziła na boki tak jak oryginalna i zamiast siedzieć w gnieździe dekielka to się w nim obracała. Wstawiłem starą i jest już w porządku, nić się nie obraca.

 

Teraz tylko problem ze sprężaniem powietrza.

Sprawdzałem wszystkie przewody, są ok.

Zmieniałem już kilka razy baszki zaworowe na stare nic nie dało. Teraz wstawiłem stare bo nowe zdam do zwrotu - szkoda kasy.

 

Dodam że zauważyłem że dmuchanie powietrza na wolnych jak i na wysokich obr jest takie same.

 

Nie wiem co się stało z ta sprężarka, może tłok całkiem do wymiany jest ?

 

Nowe pierścienie wsadzone prawidłowo ( napisami do góry). Tłok którą stroną ma być?? to jest bez znaczenia, bo nie było na denku wybitej strzałki czy coś innego mówiącego którą stroną ma być tłok.

 

Doradźcie coś proszę....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Tylko asz coś z tymi blaszkami. Jak tłok i pierścienie masz dobre to tylko coś nie tak z blaszkami. Dobrze wyczyść tą blachę i zobacz czy blaszki obie idealnie przylegają. To są zaworki i muszą być idealne żeby było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Przylegać przylegają do tej głowicy i to idealnie bez żadnych szczelinek.

Nie wiem nie wiem zdaje sie taka prosta konstrukcja a tak skomplikowany problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Wywal głowiczkę i załóż nową, podkładanie podkładek niewiele daje. Możesz spróbować położyć głowiczkę na blacie, powyjmować zaworki, wyczyśćic wsio, wsadzić podkładki wsadzić zaworek, a następnie w niego lekko stuknąć aby dopasował się kształtem do podkładki, to bardzo ważne we wszystkich zaworkach pneumatycznych i hydraulicznych!!!

Nie poskutkuje, nasmaruj głowiczkę smalcem i rzuć za psem!


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Wywal głowiczkę i załóż nową, podkładanie podkładek niewiele daje

 

O jakie podkładki chodzi ?

 

I o jaki zaworek chodzi ? Bo mówisz o głowiczce czyli chodzi o tą gruba blachę co siedzą na niej te dwie blaszki zaworowe.

 

Mógłbyś mi to jakoś jaśniej wytłumaczyć co mam zrobić ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Krótko mówiąc mam zdjąć głowiczkę, pozdejmować blaszki zaworowe, poczyścić to wszystko, założyć blaszki, puknąć w nię lekko, założyć głowiczkę i skręcić wszystko do kupy/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez UMP
      Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie jak zimny to kopci na siwo oraz   gdy jest rozgrzany  i dłużej pochodzi na wolnych obrotach/ małym obciążeniu to po dodaniu gazu  kopci na siwo jak opętany  zasłona dymna, potem przestaje. Jak rozgrzany  i chodzi na większych obrotach lub w pi#$ do oporu to nic nie kopci. Moc ma . Oleju coś tam minimlanie ubywa.  Wtryskiwacze sprawdzone idealnie rozpylają, luzy zaworowe ustawione, nowa pompka zasilającą, filtr paliwa, wyczyszczony odstojnik. Co to może być ? 
      Na myśl przychodzą mi jeszcze uszczelniacze zaworowe, że puszczają olej do cylindra i przez to kopci , ale wtedy by kopcił cały czas?
      https://sklep.agromaj.com.pl/perkins-uszczelniacz-zaworu-ad3152-ad4203-p7519  
    • Przez rolnik039
      Witam dzisiaj podczas pryskania zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju jak jest poniżej 1000 to się świeci i mruga jak jest 1100/1200 to nie świeci ale jak już dam ponasd 1400 to sie znowu juz zaczyna palić
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj