Zaloguj się, aby obserwować  
piotrek007

regulator ładowania mechaniczny

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W regulatorze mechanicznym ustawia się szczeliny między stykami, oraz między kotwicą a rdzeniem cewki napięciowej. a także napięcie sprężyny, które jest odpowiedzialne za wartość napięcia ładowania. Jeżeli nie masz doświadczenia, nie polecam samemu ustawiać regulatora, bo można uszkodzić alternator. Druga sprawa dotyczy samego regulatora. Jeśli wymaga on regulacji, oznacza to zużycie styków itp. Z doświadczenia wiem, że po wyregulowaniu taki regulator działa prawidłowo nie dłużej niż pół roku. Dlatego nie warto próbować reanimować zużyty regulator. Elektroniczny regulator jest pod tym względem dużo lepszy bo nie ma w nim mechanicznych, zużywających się części, jest praktycznie bezobsługowy. W mojej okolicy dostępne są regulatory RN 28 w cenie około 50 zł. Jednak mają one wadę konstrukcyjną, która powoduje, że są awaryjne. Ja osobiście regeneruję regulatory mechaniczne w ten sposób, że zastępuję elementy mechaniczne elektroniką własnego projektu. Z regulatora mechanicznego wykorzystuję tylko obudowę. Dzięki temu nie trzeba nic przerabiać w instalacji elektrycznej, wystarczy tylko zastąpić stary regulator nowym, zregenerowanym. Konstrukcja ta jest sprawdzona i sprawuje się bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek007    0

jak kupiłem nowy elekrtoniczny i mi nie dziła nie podaje napiecai wzbudzenia

 

a mam prożbe podpowiedział byc jak to przerobic na elektroniczny? bo nan ze 3 zepsute mechaniczne i moze bym cos wymodził z

nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@piotrek007 nie wiem jakie masz doświadczenie z elektroniką. Jeżeli znasz trochę więcej niż podstawy i umiesz praktycznie wykonać układ elektroniczny to możesz się zabrać za wykonanie takiej przeróbki. Pozostaje jeszcze kwestia uruchomienia układu. Tu wymagane jest trochę więcej wiedzy. Trzeba właściwie dobrać elementy, żeby wszystko poprawnie pracowało. W przypadku kombajnu (i nie tylko) nie można ryzykować zapalenia się instalacji elektrycznej w czasie pracy. Dlatego wszystko musi być dobrze wykonane. Co do schematu z elektrody, to układ ten jest dobry, tyle że zbyt skomplikowany. Ja robię to na 3 tranzystorach, 3 rezystorach i diodzie Zenera. Wracając jeszcze do Twojego posta kolego @piotrek007, nowy elektroniczny regulator Ci nie działa, bo pewnie kupiłeś ten, o którym pisałem wcześniej. One tak mają, a producent nadal nie wie co jest przyczyną. W ostatnim poście piszesz o przeróbce mechanicznego czy elektronicznego regulatora? Mechanicznego nie da się przerobić na 24V. Natomiast elektroniczny bardzo prosto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

według mnie tak jak podałem linka z elektrody w regulatorze elektronicznym na 12V trzeba elementy pozmieniać na wyższe napięcia znaleź odpowiedniki i tyle. Mieć trochę orietacji po prostu w elektronice co z czym się je

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek007    0

kupiłem taki regulator i nie działa http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10342 a chaiałem np przerobic regulator elektroniczny do fiata, poloneza 12v itp na regulator na 24 v do takiego alter. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d36f7f9fcab5a9b.html pisałem o nim na forum bo miałem z nin problemy i jak dało by rady przerobic to poprosze o jakis schemat albo jaks instrukcie jak to zrobic bo ten z elektrody to troszke skąplikowany

 

Regulator byl produkowany przez zaklady Elektroniczne Warel.Wysylam jego schemat w orginale na 12V.Nastepujace elementy nalezy wymienic, aby uklad dostosowac do 24V.C1 i C2 na 35V , R1- 4,7K , D2- 10-12V ,R4 i R6- 2,7-3K , R7- 680Ω , R12- 510Ω.Oporniki R7 i R11 powinny byc o mocy 1W, pozoztale na 0,25-0,5W.R2 i R3 nalezy dobrac w taki sposob, ze jesli napiecie jest nizsze niz 28,4V powinna sie swiecic, a jesli bedzie wyzsze to musi zgasnac .Zarowka powinna byc do sprawdzania na 24V i mocy 21W.Tolerancja opornikow powinna byc lepsza od 10% to bedzie dokladniej pracowac i nie bedzie zmian w roznych temperaturach .Ja robilem inna plytke, bo wykorzystalem obudowe orginalna od regulatora mechanicznego i nie wyprowadzalem koncowki 31 tylko polaczylem ja z obudowa.Wracajac do postu poprzedniego to, ze rozrusznik pracuje dobrze to nie znaczy ze np. regulator ma dobra mase, czy alternator .Ja osobiscie radze sprawdzic jeszcze raz, bo jesli cos jest zle w instalacji to i regulator elektroniczny tez nie pomoze. to jest odp z elektrody czyli jest napisane co cza zmienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @piotrek007 właśnie o tym regulatorze piszę. One są bardzo awaryjne, w zasadzie poprawnie pracuje 1 na 10 egzemplarzy. Ciekawi mnie jakich konstruktorów zatrudnia producent, żeby nie mogli sobie poradzić z tym problemem. @Grzesiek84 to może napiszesz co i jak trzeba zmienić żeby regulator mógł pracować przy napięciu 28,8 V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

dokładnych elementów nie znam niestety ale skoro piszesz kolego że je przerabiasz dlaczego nie podasz na AF schematu wydaje mi się że wszystkim by pomogło ja znalazłem coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...or+24v&sid= ale z tego co mówisz Twój kolego elektromechanik jest prostszy w konstrukcji więc podaj schemat z opisem elementów i może kolega sobie z tym poradzi a i na pewno innym na forum się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oto schemat regulatora 28,8V.

Widoczne na schemacie rezystory 3k i 1,5k oraz ewentualnie dioda Zenera wymagają indywidualnego doboru w trakcie uruchamiania układu. Spowodowane jest to zbyt dużą tolerancją tych elementów wynoszącą 10%.

 

PS.

 

Kolego @Grzesiek mój nick to @Elektrotechnik, a nie \"elektromechanik\".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego @Elektrotechnik sorry za pomyłkę w nicku a schemat z tego co rzuciłem kontem oka nie jest skomplikowany a i części też powinien dostać bez problemu do niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek007    0

dziekuje ale mam pytanie jest to schemant nowego układu regulacyjnego 24v czy przeróbka z 12v? bo jak by sie dało to mógł bym orzerobic taki układ z 12 na 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czytaj kolego uważnie. Masz napisane regulator 28,8V. Więc chyba jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

z tego co kolega @Elektrotechnik pisał wcześniej to wynika że jest to regulator jego konstrukcji na 3 tranzystorach od razu na 28,8V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj