Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ppiotr

Klimatyzacja

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ppiotr    28

Witam, mam problem z klimą w moim mf, musze uzupełnic freon tylko nie wiem jaki tam jest, ciągnik jest z 92 roku wiec powinien byc R12, ciągnik z Francji mysle ze przez tyle czasu to chyba musieli wymieniac ale na jaki? bo u nas mają tylko R134

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

A moze poprostu od nowa napełnic instalacje bo chyba sie da? Ja sie na klimach nie zmam ale chyba tak najłatwiej by było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

freonem się już nie napełnia bo jest nieekologiczny. ten czynnik R134 jest ekologiczny i zastąpił freon i teraz go się wszędzie stosuje w układach klimatyzacji. podjedź do majstrów co robią klimy w samochodach to ci wyczyszczą układ i sprawdzą czy szczelny, napełnią, filtr wymienią przeciwpyłkowy. trochę bedzie kosztować ale warto dać trochę za komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gangster    5

A nie wiecie ile tam trzeba tego nabić?? bo jak się za dużo nabije to sprężarka może nie ruszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

sąsiad ostatnio nabijał klimę, sprawdzenie, wymiana jakiś uszczelnień i nabicie od nowa 500 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Ja kiedyś pojechałem do gościa mercedesem to mi powiedział od 200zł do 1000 <_< ale potem pojechałem do znajomego i mi nabił za 50zł. Co do ilości to jak ktoś nabija to wie ile i jak ma to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Klima juz nabita kosztowało mnie to 100 zł, według instrukcji czynika R12 wchodzi 1,7-1,9 kg a teraz napełniają R134 kturego wchodzi mniej o około 20%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    3

Witam,

Panowie, zamierzam uruchomić w swoim MF klimatyzację, filtr kabinowy jest, przewody klimy szczelne, została mi tylko wymiana osuszacza i nabicie.

Pytanie brzmi: Gdzie dokupić ten osuszacz? Nawet Korbanek go nie ma ( sprawdzałem w e-sklepie). Może nadaje się od jakiegoś samochodu?

 

Czekam na podpowiedzi, myślę że wiele osób przerabiało już ten temat..

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Spytaj w tym serwisie co Ci będą nabijać napewno coś podpasują.

 

Ostatnio czytałem że ten czynnik R134 strasznie podrożał bo w USA wymieniają swoje dotychczasowe czynniki na właśnie na ten R134 i są braki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Jeśli nie możesz dostać oryginalnego filtra wtedy się zakłada podobny i dorabia odpowiednio końcówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Witam, widze że temat ten troche już przykurzony i nikt nie pisze. Mam takie pytanko, gdzie jest ten osuszacz i wogóle jak krok po kroku sprawdzić czy mam szczelną klime i wogóle sprawną? tzn wiem że nie chodzi nadmuch zimnego powietrza czyli jest coś nie tak ale chcial bym ją uruchomić na lato i szukam odpowiedzi jak krok po kroku posprawdzać czy wszystko gra w niej zanim pojade do nabicia.

Macie wogole jakieś skany z instrukcji odnośnie obsługi klimy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robwrob    0

Standardowo szczelność klimatyzacji w serwisach sprawdzają napełniając instalację azotem i sprawdzają czy nie spada ciśnienie. Jeśli klimatyzacja jest nieużywana lub rozkręcana to po nabiciu należy ją używać. Ja kiedyś przez „oszczędność” paliwa, po nabiciu ją wyłączyłem, gdyż pogoda nie wymagała jej użycia i czynnik się ulotnił. Po ponownym sprawdzeniu i nabiciu klimatyzacja się uszczelniła samoistnie, ale była używana. Ogólnie chyba chodzi o to, że poza czynnikiem roboczym do instalacji dodaje się coś jakby olej, który pewnie smaruje sprężarkę i powoduje lepszą szczelność połączeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×