Gość JohnDeere6030

Zetory dawniej, a dziś

Polecane posty

mister    54

A i dla jasności ja nie dowodzę że zetory się nie psuja bo to nie realne i bezsensowne każdy ciągnik sie psuje zetor też i może macie racje ale po prostu jak ktoś pisze że nowego zetora za 150 tys za 10 lat na żyletki to tutaj chyba grubo przesadza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

czas pokaże jak nowe zetory będą wyglądać za 10-20 lat, ciekawe co będzie po przekroczeniu 10 000 mtg, czyli u mnie za 5 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz12145    0

stare zetory sa nie do zarzniecia tylko w tydy gdy sie o nie dba <nie zapomina zalac wody spr oleju itp.>

nowe po tym co widziałem tez sie beda spisywały bo zetor to dobra marka nie przereklamowana jak case czy fendt

w zetorze płacisz za ciagnik i jego wykonanie a w innych markach za znaczek na ciagniku gdzie wyprodukjowane sa lampy i czesci itp.

znam przypadek gdzie ludzi kłucili sie o fendta i new hollanda kto ma jakie lampy i gdzie sa onne wyprodukowane to jest bez sensu ale cuz

sam chce wymienic traktor za rok czy dwa ale zobacze napewno nie na fendta pewnie zetor lub nh z wielka bieda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Wydaje mi sie ze i te dzisiejsze sie spisza dobrze, mam forterre z 2006 roku, jak narazie super sie srpawuje, naprawde sprzet godny polecenia.

Tym bardziej przemawia za nim cena i w miare przystepne wyposazenie, bardzo ciekawy ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030
@JohnDeere6030- po raz kolejny prowokujesz do kłótni i co ci to da... skoro tobie pisze już kilkanaście razy a ty dalej swoje...

Nie jestem jakiś tak koleś tylko @mister skoro jesteś największym gospodarzem i kupujesz starego zetora to wiadomo że nikogo nie stać z twojej wsi na nowego więc podsumowując ty nie masz pojęcia o nowych ciągnikach tylko przeczytałeś o kilku awariach i już ślepo jedziesz po wszystkich zetorach. Jeżeli @yarecki12 pisze ci że tyle napił mth to ty wiadomo dalej swoje. Pewnie po raz kolejny powiesz że ci łapie za słówka ale pokaż mi posta w którym napisałem ze to @JohnDeere6030 ma teorie oparte na problemach sąsiadów... wiesz co zakończmy w końcu ten spór

@JohnDeere6030 to co pisze poniżej to nie do ciebie żebyś coś znowu sobie nie pomyślał!

A jeszcze jedno jak piszemy o zetorach to weźmy również pod uwagę liczebność w Polsce i sądzę ze jakby traktorów innych marek było tyle co zetorów to nie byłby on TOP1 w awaryjności jak tu niektórzy piszą :)

 

Czy ja pisze że kupuje starego Zetora, twierdze że tych maszyn tak łatwo nie da się zajechać. A co do tego Zetora z artykułu to przeczytajcie jeszcze raz że koleś zapinał pług co wazyl okolo 500 - 800 kg :D

Powiem Ci tak, wiem więcej o nowej technice rolniczej napewno wiecej od Ciebie. Ktoś napisał że "w innych markach płacimy tylko za znaczek i częśći" co ty możesz o tym wiedzieć JD (nie bronie tutaj John Deere) jest o 20 razy wytrzymalszy od Zetora, mało tego Zetor wkłada do swoich ciągników silniki które, inne marki już dawno montowały. Ja wiem że w takim przedziale cenowym w jakim jest Zetor, to jest bardzo dobra cena, ale cena jest kosztem czegoś innego. Wiecie dlaczgo dziś ludzie mówią że "trafiłeś na wadliwy egzemplarz" ? Bo dziś fabryka kładzie na ilość nie na jakość, kto wcześniej słyszał że nowa c360 po 1000 mth miała jakie kolwiek awarie, może drobne, to sie zawsze trafiały. Wtedy w ciągnikach nie montowali elektroniki, wieć nie bardzo miało sie w nich co psuć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890
Czy ja pisze że kupuje starego Zetora, twierdze że tych maszyn tak łatwo nie da się zajechać. A co do tego Zetora z artykułu to przeczytajcie jeszcze raz że koleś zapinał pług co wazyl okolo 500 - 800 kg :)

Powiem Ci tak, wiem więcej o nowej technice rolniczej napewno wiecej od Ciebie. Ktoś napisał że "w innych markach płacimy tylko za znaczek i częśći" co ty możesz o tym wiedzieć JD (nie bronie tutaj John Deere) jest o 20 razy wytrzymalszy od Zetora, mało tego Zetor wkłada do swoich ciągników silniki które, inne marki już dawno montowały. Ja wiem że w takim przedziale cenowym w jakim jest Zetor, to jest bardzo dobra cena, ale cena jest kosztem czegoś innego. Wiecie dlaczgo dziś ludzie mówią że "trafiłeś na wadliwy egzemplarz" ? Bo dziś fabryka kładzie na ilość nie na jakość, kto wcześniej słyszał że nowa c360 po 1000 mth miała jakie kolwiek awarie, może drobne, to sie zawsze trafiały. Wtedy w ciągnikach nie montowali elektroniki, wieć nie bardzo miało sie w nich co psuć :D

 

Moje pługi ważą 600kg ale nie obawiam się że coś urwę przy takiej masie, a co do tej ilości kosztem jakości to tak jest i to jest we wszystkich fabrykach nawet w fendzie który też uważam za zbyt przereklamowany ale też jest to spoko ciągnik. Niedawno słyszałem od kogoś że te stare jd z reflektorami wystającymi z maski były dużo lepsze od tych nowszych i czepiajcie się żeby nie było bo ja do jd nic nie mam, nawet fajne ciągniki tylko ta cena... a wracając do tematu to ciągniki sprzed lat 90-tych czyli mające już ponad 20 lat robią się stare a technika idzie cały czas do przodu więc zanim się obejrzymy to w podobnej sytuacji będą nowe zetory tylko temat będzie brzmiał "Stare dobre Forterry/proximy a nowe xxx" i też one będą chwalone a nowe że już nie takie. No trochę się rozpisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

po przeczytaniu całego uznałem, że ten temat jest w sumie o niczym. A swojej forterry nie zamierzam wymieniać. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

przeciez nowe zetory nie maja zbyt wiele elektroniki:D wiec przeczysz sam sobie kolego @JohnDeere6030;] bez urazy ale tak jest;] i tak naprawde to popieram kolege@es8 . mowione praktycznie jest to samo od poczatku a reszta to moim zdaniem nabijanie postow. niby temat zakonczony ale jeszcze ktos tam cos napisze<co juz oczywiscie zostalo napisane tylko ze 2 strony wczesniej> i heja od nowa... pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

W starych zetorach motogodziny leciały wolniej bo był napęd z silnika linką a w nowych typu proxima to jest od alternatora podłączenie i gania mth jak głupi. Drugą sprawą jest nierozłączana hydraulika. W starszych typu 72, 77, 5211 jest odłączany napęd pompy i np w zimie gdy podnośnik jest nam nie potrzebny to po prostu wyłączamy podnośnik i po chwili można jechać na większym biegu bo silnik nie przegania nie potrzebnie oleju który jest gęsty jak jest zimno. A w nowych typu proxima to nie ma czegoś takiego i do tego pompa jest przy silniku(a co jak puści uszczelka? Już o kabinach które mają wypukłe szyby które kosztują po 1000zł albo więcej to już nie chce mi się mówić ale płaska do kabiny clasic kosztuje koło 100zł. Ja mam akurat 7211 i żal mi by go było sprzedać na rzecz innego bo to dobry sprzęd.


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030
przeciez nowe zetory nie maja zbyt wiele elektroniki:D wiec przeczysz sam sobie kolego @JohnDeere6030;] bez urazy ale tak jest;] i tak naprawde to popieram kolege@es8 . mowione praktycznie jest to samo od poczatku a reszta to moim zdaniem nabijanie postow. niby temat zakonczony ale jeszcze ktos tam cos napisze<co juz oczywiscie zostalo napisane tylko ze 2 strony wczesniej> i heja od nowa... pozdrawiam

 

A czy ja pisałem że w nowych Zetorach jest dużo elektroniki ? ? ? Właśnie jest jej troche i w dodatku do bani :D Nadmieniłem że kiedyś jej nie montowali i wszystko było ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

mozna bylo to wyczytac z twojej wypowiedzi. wlasnie ze nie ma jej za wiele. kolego powiem Ci tylko tyle niewiele wiesz temat zetorów nowych serii;] bez wzajemnych wyzwisk czy jakichs urazow kazdy ma prawo do wlasnego zdania i opinii. ja szanuje Twoje ale wiem ze w rzeczywistosci jest troche inaczej niz Ty to przedstawiasz. a to ze masz nick taki jaki masz to nie swiadczy ze jestes lepszy od "ZETOROWCOW" ;p pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

chyba jedyna elektronika w nowych zetorach to ehr w forterze i elektrohydrauliczny rewers w proximie power, z inną elektroniką się nie spotkałem, więc gdzie ta elektronika co niby teraz ją montują w zetorach? ehr nigdy się nie popsuł mi w forterze. Włączanie napędu blokady i półbiegów nie jest elektroniczne tylko elektropneumatyczne a to duża różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

no właśnie;) kolega @yarecki12 ma racje;) nadal bedziesz sie upieral @JohnDeere6030 z ta elektronika?? czytajac Twoje posty z jednej strony mozna dojsc do wniosku ze zetory to najgorsze ciagniki na rynku z drugiej zas to ze nie posiadaja zbyt duzo elektroniki<poza wspomnianym ehr czy rewersie w power-ce> sa to ciagniki w ktorych nie ma sie co psuc;P pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

dobrze że rolnik ma wybór - kupić prostszy tańszy ciągnik bez lub prawie bez elektroniki, czy zaawansowany droższy nafaszerowany elektroniką zachodni sprzęt ( choć zachodnie marki też robią jeszcze proste sprzęty). Każdy musi sam przemyśleć co dla niego lepsze i kwestie kosztów zakupu oraz eksploatacji.

Co ciekawe w forterze i U1734 jest ten sam ehr, przynajmniej tak samo wyglądający i w ursusie były z nim problemy a w zetorze nie ma. W ursusie kiedyś wykręciliśmy guziki z błotników i daliśmy do kabiny jako przejściowe rozwiązanie. Dobrze ze pozbyliśmy się tej ruiny.

Dziwne że zetor dał lepszy rewers do proximy a nie do forterry. I czemu nie można zamówić ehr do proxy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

przeciez wcale nie powiedziane jest ze drozszy musi byc lepszy a tanszy gorszy. zalezy co dla kogo jest istotne. oczywiscie tansze z regoly cechuje sie gorsza jakoscia niz drozsze ale nie jest tez tak ze to do niczego sie nie nadaje;) pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

no nie zawsze droższy jest dobry, lepsze marki też się lubią zepsuć. Ale zetor jednak ma renomę swoją i jakość w porównaniu do farmera, farmtraca, mtz pronara i tego typu. Dlaczego zetor jest dobry? bo jest dobry i tani hehe jak z tanim winem :D. Fakt mam jednego zetora a 3 NH bo nie ma większych zetorów niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

nie zrozumcie mnie zle bo nie chodzi mi o to zeby trwac w tym ze zetor jest najlepsza marka bo tak nie jest ale nie ma co rozpowrzechniac herezji ze to totalny szmelc bo to rowniez jest niezgodne z prawda. moim zdaniem to porządna średnia połka. pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890

Czasami też tak jest że te droższe ciągniki bardziej się psują, części są droższe i są nafaszerowane elektroniką. Mój sąsiad ma jd 6400 i mówil tacie że jak mu siadł akumulator to nie mógł do niego takiego akumulatora dobrać bo wszystkie były za duże i się nie mieściły a jak zadzwonił to przedstawiciela czy jakiegoś tam faceta z jd to za oryginalny zaśpiewali mu ponad 1000zł więc kupił jakiś z centry 135ah bodajże bo większego z polskich by nie włożył i dlatego czasem lepszy jest zetor czy ursus od "zielonych"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

no tak bywa, że trzeba zabulić nieraz jak się coś zepsuje, ale jak ktoś ma dużo pola to się zetorem nie obrobi niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

czyli zetor ma lepszy uciąg w polu. a może on do 6400 nie ma większego agregatu i robi tym 3,6? może jakby podczepił 4,2m to będzie szedł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030
mozna bylo to wyczytac z twojej wypowiedzi. wlasnie ze nie ma jej za wiele. kolego powiem Ci tylko tyle niewiele wiesz temat zetorów nowych serii;] bez wzajemnych wyzwisk czy jakichs urazow kazdy ma prawo do wlasnego zdania i opinii. ja szanuje Twoje ale wiem ze w rzeczywistosci jest troche inaczej niz Ty to przedstawiasz. a to ze masz nick taki jaki masz to nie swiadczy ze jestes lepszy od "ZETOROWCOW" ;p pozdrawiam

 

Wcale się nie czuje lepszy od Zetorowców, sam mam Zetorka 7211 i wiem że jest to super maszyna, która jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. JA NIE JESTEM PRZECIWNY ZETOROWI ! ! ! Wiem że jedyna elektronika w nowych Zetorach to rwers i EHR (bosch). I właśnie chodzi mi o ten rewers, w Zetorach lepiej by było gdyby on był mechaniczny ( z prawej strony). I nie dopieprzaj sie do mojego nicku, bo jest jaki jest i na poczekaniu nie zdołałem wymyślić lepszego. :)

 

czyli zetor ma lepszy uciąg w polu. a może on do 6400 nie ma większego agregatu i robi tym 3,6? może jakby podczepił 4,2m to będzie szedł?

 

Kolego o tym to możesz zapomnieć że Zetor ma większy uciąg od JD :) JD jest liderem na rynku ciągników jeżeli chodzi o uciąg, pojemność silnika i moment obrotowy. W tym wypadku nie ma sobie równych. To tak na przyszłość, nie odchodźmy od tematu jakim jest Zetor :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3
Wtedy w ciągnikach nie montowali elektroniki, wieć nie bardzo miało sie w nich co psuć :D

 

Piszesz tak jakby teraz zetor mial multum elektroniki:P nie ma o co sie kłocic. Ty nie przetlumaczysz mi i wydaje mi sie ze ja Tobie rowniez. i nie "przypieprzam sie" do Twojego nicku, to po pierwsze a po drugie za tymi "zetorowcami" miałbyc emot tylko cos tam nie wyszlo nie wiem czemu wiec to jest zart :)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj