Gość JohnDeere6030

Zetory dawniej, a dziś

Polecane posty

UrsusCzesio    310

Zetor i Belarus dla średnich są chyba najlepsze, mało elektorniki i i dość takie to tradycyjne i komfortowe. Zetor nadal jest dobry ale troche sie zepsół w porównaniu do dawnych starych dobrych lat...


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

'UrsusCzesio' a powiedz mi nie to że coś mam do Ciebie ale juz kilka razy słyszałem że się popsuł Zetor ale pod jakim wzgledem? :)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Ursus czesio ma racje, nie poweim tu ze nowe zetory to złomy bo tak nie jest, Ale nie oszukujmy się ze zarówno zetor jak i inne marki(nie wszystkie) to w porównaniu z tymi starszymi modelami wydaja sie delikatniejsze i watpie ze wychodza tyle samo lat co te stare modele. Mam zetora z 1989 roku (7745) i mój wój ma zetora 5340 który jest niewatpliwie młodszy i wystarczy tylko wsiaśc i juz widac ze jest wykonany z mniejsza dokladnoscia i zastosowane materialy sa gorszej jakosci, do tego jest sporo lzejszy. A do tego niestety pomimo ze ma mniej mtg to juz kilkanascie awarii miał. Wiec jest jak jest i nie ma sie co oszukiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Kto czytał RPt ten wie co za jajca były na gwarancji, lanie isę oleju, zatarty silnik. Pod jakim względem? hm pod tkaim że nie daja juz tkaich starań to robienia ich jak przedtem. Być moze kiedyś Zetor wróci taki jak kiedyś. No ale co tam I tak jest bardzo dobry, ursus się chowa w dzisiejszych czasach


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

@rino Tak się składa że mam prawie takie samo porównanie jak ty... tylko do nowej proxy i moim zdaniem jest w środku lepiej dopracowana, to że lżejszy to nic nie znaczy wystarczy włączyć 4X4 i sporo większy uciąg od 7745 jedyny plus tego starszego to lepsza amortyzacja kabiny a do tego ten starszy więcej pali pomimo mniejszej mocy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Własnie to ze lzejszy to znaczy bardzo duzo, przekonalem sie o tym nie raz. No to ze lepiej dopracowana to sie zobaczy jak ten srodek kabiny bedzie wygladał za 20 lat o ile bedziesz mial jeszcze tego zetora. Ale wystarczy spojrzec w ksiazki gwarancyjne starszych ciagników nie tylko zetorów i od razu widać ze kiedys w malo ktorym ciagniku cos powaznego sie posuło na gwarancji lub tez wogole nie wystepowaly awarie a wadliwe modele tez zadko wystepowały. A teraz jak sie widzi ile jest napraw na gwarancji wadliwych maszyn itp to mówi samo za siebie. A te zetory ktore byly opisane w rpt to nie ejdyny taki przypadek gdyz sasiad mial podobne awarie i byc moze tez bedzie opisane w rpt bo ciagnik ma 2100 mtg i oprocz skrzyni było wszystko naprawiane czyli kolejny wadliwy model. I nie zrozumcie mnie zle, ze ganie zetory tylko chce zwrócic uwage na to co sie dzieje teraz na rynku maszyn poprostu firmy ida na ilośc, a jakosc to niestety coraz czesciej zostawia wiele do zyczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

@rino Może masz i racje ale u mnie w okolicy jest sporo nowych zetorów i już mają ładnych parę mth i wszyscy są bardzo zadowoleni kolega @Gago może potwierdzić. No ale przecież nie każdy zetor jest taki zły na af jeszcze nie spotkałem użytkownika zetora co by na niego narzekał tylko posty że komuś coś, a po za tym jeszcze nie wiadomo co z zetorami tych nowszych serii zwykłej proximy 85 i plusa85, co zaprezentuje power i te najnowsze które jeszcze przed premierami także za bardzo nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. No i przede wszystkim zetor jak dla mnie najlepsze rozwiązanie cenowo czyli średnia półka i co za tym idzie średnia jakość nie oczekujmy cudów.

A ile waży 7745 z kompletem obciążników ?

Hehe te stare zetory były dobre no ale cóż nie będą żyć wiecznie i trzeba iść do przodu bo przeciętnie każdy z tych wspaniałych zetorków jest już pełnoletni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

'mister' ma racje u nas jest duzo Zetorów nowych i nie mają żadnych awarii jeden koleś tylko miał to że mu się 2 razy czujnik od baku popsuł i nie pokazywał ile ma paliwa a tak to nic im się nie dzieje. A co do tego 7745 to moim zdaniem bedą gorsze od tych nowych seri może i były z nich mocne ciągniki bo miałem taki model i moich 3 znajomych miało też takie modele ale te 7745 spali tyle samo co 9540 tego co obecnie mam i moco nie dorónuje temu 9540 , te 7745 były bardzo ciężkie i tego tak paliły podobno.

A co do nowych Zetorów to te starsze to były dużo głośniejsze w środku miały gorszo hydraulike i podnośnik i mają EHR a i wykonanie jest takie same z tego co widze bo akurat się składa że mam sterszego 9540 i nowego Forterre i powiem że te nowe są lepsze jeśli chodzi o komfotr i podnosnik z hydrauliką a jeśli chodzi o wykonanie to mają podobne wykonanie i nie wiem co wy w nich widzicie gorszego od tych starych to że mają EHR zamiast zwykłych mechanicznych przestarzałych wajch (chociaż już w 9540 mam przycisk od podnośnika na zewnątrz i w środku ale to nie EHR) to że maja podnosnik lepszy i hydraulike to wam przeszkadza że nie mają kanciastego wygladu najwidoczniej tak bo mi nic nie przeszkadza w nowych Zetorach. Jedyną niewiadomą jest to czy silnik ten Euro3 wytrzyma tyle co ten stary bo reszta z pewnością wytrzyma.

A i jeszcze taka ciekawostka z życia znajomy handluje ciągnikami miał niedawno Forterre 9641 z Francji ciągnik miał 5 lat pracował w firmie usługowej i miał już 1 tyś mth bo juz mu się licznik skończył i wymienili mu i już miał 2 wstawiony i tyle na nim było łącznie 10 000 tyś mth i była z niego orginalna książka serwisowa i patrzyłem w nią i silnik nie był robiony w nim ani skrzynia (jedyno awarie jako miał to było coś z EHR po 8tyś mth i tyle reszte był serwisowany cały czas jak napisane jest) i chodził sobie bez żadnego ale mimo tylu mth miał pare przecieków podnosnik ze spreżarki kapało i kilka innych ale ciągnik chodził dardzo dobrze i co powiecie teraz że nowe tyle nie wytrzymają no fakt nie miał 20 lat ale ile miał mth to się liczy.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Nie do konca zrozumieliscie co mialem na mysli. Nie mozna porownywać zetora sprzed ponad 20 lat do tych nowych bo to nie ma sensu. Bo 20 lat temu to nikt w polsce o ehr nie pomyslał a tymbardziej a biegach pod obciazeniem itp. Moj zetor tez ma juz sporo ponad 10 tys mtg bez remontu silnika ale to tak na marginesie. a z obciaznikami waży chyba 4.2 tony i to jest troche za mało do niektórych prac bo ciagnik potrafi podskakiwać. Tylko powodzcie mi czemu do tych nowych zetorów nie ma wszystkich cześci dostepnych w polsce, bo u sasiada siadł rozrzad w forterze 10641 i dali tryby do dorobienia w iławie bo w czechach na zamówienie i trzeba czekac do 3 tygodni a tu rezpak koles ma nie zasiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

To ma być ten ciężki zetor który waży 4,2 tony moja proxa plus waży 4054-4600 kg tylko ma lekki tył i z tego się wydaje lekki bez 4X4...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Głupie gadania.... lepszy czy gorszy... inny po prostu. Miałem Zetorka z 97r. Sprzęt był super, teraz mam z 2009 nie widzę w nim nic gorszego, a wręcz widzę że firma idzie do przodu, może wk... mnie te wszechobecne plastiki typu błotniki i te szyby bez ramek aż je strach otwierać.... bo moim zdaniem traktor to ma być wytrzymały jak czołg wygodny komfortowy ale ma być nie do kościoła tylko do roboty... Tu niestety wszystkie marki idą w odlotowy design i przy tym trochę tracą zdrowy rozsadek.... Co do nowych zetorów to jednak muszę firmę pochwalić że jeżeli stosuje jakieś podzespoły innych marek to nie ma tam jakiś chińskich, tureckich czy indyjskich tylko niemieckie, czeskie, polskie czyli firm które nie produkują przypadkowo, a są firmami uznanymi w branży. Co do awaryjności... nie ma marek bez awaryjnych niestety, zdarza się to każdej marce (np.ostatnio w przejeżdanym PGR widziałem rozbebeszonego Fendta), a myślę że jakość sprzętu i trwałość zależy tylko od użytkowania (wady fabryczne to odsetek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Wlodiw z tym ze firmy teraz poszly na design to sie z tobą zgodzę. Ale ze wady fabryczne to odsetek to nie dokonca, wlasnie w dzisiejszych czasach wady, fabryczne to prawie standard.Moze ciezko wam to zauwazyc ale jednak w ostatnich latak kosztem wyscigu który ciagnik jest ładniejszy, to ciagniki sa coraz czesciej niedopracowane. Co z tego ze jakis ciagnik zdobedzie tytuł najpiekniejszego jak sie bedzie sypał.

Do mister tak 4,2 tony a ta twoja proxa to ile ma koni weż pod uwage ze 7745 ma 75km, a nowe ciagniki o tej mocy to waza ok 3,6- 3,8 tony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj