anx

Amortyzacja przedniej osi TLS

Polecane posty

kris14    267
Napisano (edytowany)

Dużo zależy jakie dziury, jakie ogumienie, jakie ciśnienie w oponach, czy kabina amortyzowana i czy ciągnik jedzie na pusto, czy z przyczepą czy ma coś na podnośniku, nie da się jednoznacznie tego stwierdzić ot tak.

 

Ale na pewno będzie poprawa komfortu.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

a czy to prawda że można na dziurawej drodze osiągać prędkość z rzędu 40km/h przy czym nie odczujemy tych dziur tylko kołysanie??

 

 

Można osiagać takie predkości,tylko nie zapominaj ,że to głównie tylna oś obciążona jest a ona nie jest amortyzowana i drgania przechodzą...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Miałem okazję przejechać się Johnem z TLS i ILS(Independent Link Suspension zawieszenie niezależne czyli na wahaczach) i powiem, że obie osie maja swoje wady i zalety. Mimo amortyzacji przy dużych prędkościach ciągnik zaczął lekko skakać, a jechałem z pustą jednoosiową przyczepą.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

a czy to prawda że można na dziurawej drodze osiągać prędkość z rzędu 40km/h przy czym nie odczujemy tych dziur tylko kołysanie??

 

Zawsze coś poczujemy bo to nie jest poduszkowiec czy samolot.

Chodzi o poprawę komfortu oraz osiągów maszyn wyposażonych w układ resorowania przedniej osi.

 

Zadając pytanie "Czy jak będę bronował ziemniaki w poprzek 20 km/h z TLS/ILS to będzie czuć nierówności?" można usłyszeć kilka odpowiedzi ale nie koniecznie będących realnymi.

 

Tak jak ze wszystkimi rozwiązaniami jest to wg. mnie super sprawa ale w granicach zdrowego rozsądku operatora i ograniczona przez otoczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Michufarmer czy przy ILS ciągnik nie przechyla się w zakręcie bardziej, niż ciągnik z TLS?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Przy nie zależnym zawieszeniu ILS ciągnik bardziej się przechyla na zakrętach niż z TLS i dlatego niektórzy producenci stosują przy większych prędkościach częściową blokadę

ostatnio czytałem o tym artykuł ale już nie pamiętam gdzie to było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W F900 V jest to na pewno tyle, że on jeździ po 65km.h. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Widze ze duzo osob pisze jakie to fendt ma wspaniale zawieszenie przedniej osi ale malo osob wie ze skopiowal to z JD serii 8020 i to tak nieudolnie ze glowa boli byly przypadki ze wahacze pekaly i moim skromnym zdaniem zawieszenie osi czy to TLS czy ILS jest super sprawa a jezeli komus ciagnikiem buja to niech ta wanne czy plug co ma za ciagnikiem do swojego samochodu przeczepi i wtedy niech sie wypowie czy buja czy nie, ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

@Michufarmer czy przy ILS ciągnik nie przechyla się w zakręcie bardziej, niż ciągnik z TLS?

 

Przechyla się i jest tendencja do wyjeżdżania przodu w zakręcie dlatego np. Fendt zastosował blokadę i oś w transporcie pracuje jak sztywna :]

 

Kolego @Unki nikt tu nie wychwala Fendta pod niebiosa. Każdy producent wprowadza swoje rozwiązania z różnym powodzeniem. Jedne są lepsze inne gorsze.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jaki sens mialoby calkowite blokowanie amortyzacji osi na czas transportu?

 

po co ja wtedy w ogole instalowac? :lol:

Przechyla się i jest tendencja do wyjeżdżania przodu w zakręcie

niby dlaczego tak jest, wytlumacz nam.

Przy nie zależnym zawieszeniu ILS ciągnik bardziej się przechyla na zakrętach niż z TLS i dlatego niektórzy producenci stosują przy większych prędkościach częściową blokadę

ostatnio czytałem o tym artykuł ale już nie pamiętam gdzie to było

szkoda, ze nie pamietasz bo chetnie bym o tym poczytal. nie bardzo rozumiem dlaczego ma sie bardziej przechylac niz w sztywnej osi w ktorej centralnie jest zamontowany przegub :blink: , w dodatko os tylna jest sztywna i wszystko na sztywno polaczone.

 

jak taka blokada moglaby byc rozwiazana? zmieniaja sie nastawy amortyzatorow? w locie stabilizator sie instaluje czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@brzozak2 wbrew pozorom takie coś występuje. smile.gif Fendt nazywa to stabilizacją czy czymś takim. wink.gif Uzasadniali stosowanie tego tym, że przy niezależne amortyzacji na zakrętach znacznie zmienia się rozkład obciążenia. Nie chce mi się szukać, ale o ile pamiętam to układ wiązał to ze skrętem kół. W jednym z numerów RPT o tym pisali bodaj...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no wiadomo, ze nacisk na zewnetrzne kolo jest wiekszy, a przy niezaleznej amortyzacji tymbardziej, widocznie wykorzystali plyn w amortyzatorach do przeniesienia czesci obciazenia na drugie kolo, ale raczej wydaje mi sie, ze ze wzgledu na nosnosc opon, a nie warunki ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy warto inwestować w TLS w serii 6000 wersja biedniejsza ( nie premium)?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak ciągnik do typowego gosp. mlecznego to warto. biggrin.gif Widziałem, już JD Comfort z profi oponami i dużą liczbą opcji bez TLS. huh.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cober    0

Na początku chciałem sie przywitać ze wszystkimi. Jestem tutaj od niedawna.

 

Odgrzeje kotleta.

 

Panowie czy nie bedzie problemu jak do JD 6230 Premium z 2006r z TLS założe ładowacz? Jak sie ma TLS do ładowacza? Podobno w tym modelu nie ma mozliwości blokowania TLSa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cober    0

Przepraszam za pomyłkę. Jest to 6320 Premium z TLS.

 

Czy instalacja ładowacza jest możliwa? Czy miekka oś nie przeszkadza w pracy ładowaczem? Chyba ze jest blokowana ( ale z tego co sie orientowałem to chyba nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    35

Czy to prawda, że w 8x30 w ILS urywa się jakiś sworzeń przednim wahaczu i traktor pada na twarz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

też słyszałem, iż użytkownik zostawił chłodnicę na bruździe, ale to raczej żarty konkurencji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    35

To nie żarty, tylko tak było. Było to spowodowane tym, że w pewnych seriach ciągników awarii ulegały sfery z gazem w wyniku czego zawieszenia stawało się sztywne. Wówczas po jakimś czasie dochodziło do ścięcia sworznia mocującego zawieszenie i awarii. Usterka objęta była programem naprawczym JD, ale podobno nie wszyscy dealerzy to wykonali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz197    0

Mam JD6330 tls z turem i chodzi bez problemu co prawda jak bierzesz cos cieszkiego to ciognik przysiada na przodku ,ale nic wiecej ,problemow nie ma trzeba do tego sie przyzwyczaic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

Witam. A jak jest z trwałoscia i awaryjnoscia tej osi??? bo ładnie pieknie wygodnie komfortowo jest a ile czasu ona pracuje bezawaryjnie 1000 h pracy 5000-10000 h ?

Edytowano przez paawlik227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

TLS do 6030 Comfort to kosz rzędu 17tys brutto i chyba dodatkowo trzeba dopłacić ok 8tys zł za PQ 24x24.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Oj to drogo to wszystko wychodzi, właśnie rozmyślam do 6130. Ale najbardziej psuje chęć dopłata przymusowa za skrzynie lepszą. Szkoda że w najtańszej skrzyni nie można tej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leobone
      Kontrolka włącza się jak ciągnik się zagrzeje jak jest zimny nie swieci. Czujnik wymieniony na nowy. 
      Znajomy sugeruje zwarcie w wiązce przewodów. 
      Macie jakieś doświadczenia…?

    • Przez olo1104
      Witam, pomóżcie jak to uszczelnić? Te 2 przewody wychodzą ze skrzyni do pompy,pod pedałem hamulca,z jednego leci olej,model to john deere 1020,traktor może i stary,ale wierny,bez papiera i pewnie będzie do sprzedania ,

    • Przez BartoszK
      Posiada ktoś może instrukcję obsługi do John deere 6820? Najlepiej w pdf
    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj