Zaloguj się, aby obserwować  
piotrek30

Co myślicie o BELARUSIE 1222.3 ?

Polecane posty

K1ROVEZ    1

Myślę, że na razie za mało ich jest i dlatego niewiele można na ten temat powiedzieć.

Ja tam wole U1224/Z12145, niż to coś (ostatnio był chyba taki na Allegro, rocznik '97 (bodajże) za ponad 50 tysięcy - paranoja...).


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

A ja bym jednak wolał kupić nowy ciągnik niż używany, nowy to nowy.

 

Ja myślę że można było by kupić bo w końcu nie jest on taki drogi a swoje na pewno zrobi, może nie jest to cudo ale jest wart swoich pieniędzy.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Ten ciągnik bardzo mnie zaciekawił, ponieważ posiada 135 KM i ma panoramiczną kabinę, EHR bosch , podnośnik 7000kg za stosunkowo niską cenę (170000zł) więc myślę że warto go kupić. To jest jego zdjęcie:

post-16462-1245233775_thumb.jpg


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Jeśli chodzi o skrzynię biegów to producent podaje ze ma 24 biegi do przodu i 12 do tyłu, jest zsynchronizowana więc nie powinno być zgrzytów podczas włączania biegu. Prędkość maksymalna 39.8 km/h


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

a silnik spelnia normy spalin?? bo jezeli nie to mysle ze nie warto go kupowac. no chyba ze spelnia to mozna pomyslec. nawet fajnie wyglada, ale tlumik mogli juz zrobic przy slupku. no i wieksze kola tak chociaz 420/65 r28 przod i tyl 520/65 r38, mysle ze jak na taka moc nie sa za duze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

silnik B260.2S2 spełnia normy spalin TIER 2 natomiast ten ciągnik jest produkowany również z silnikiem deutza TCD2012L06-2V (DEUTZ) spełniający normy TIER 3 i posiada już tłumik przy słupku kabiny ;)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

hmm ,bardzo fajnie wyglada nawet , cena co do wyposazenia bardzo przekonujaca, ja bym brał go pod uwage;w tym przedziale mocowym i cenowym nie wiem czy cos się znajdzie nawet?? ciekawe jak ten silnik deutz bedzie sie spisywał; dobrałbym do niego klime i przedni TUZ aby nie skakał i jazda;K1ROVEZ dlaczego na ten ciagnik mówisz to coś?? raczej na 1224 mozna tak powiedzieć bo to jest kaleka w nawracaniu a o reszcie to nie mówię jaki tam komfort ,nawet nowy 1224 co był to jest gorszy od tego belarusa a na pewno nie tańszy i to spalanie jeszcze ,jak dla mnie wszystko przemawia za 1223.3 a za 1224 tylko waga ;)


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Mam nadzieję, że się nie mylisz, choć mnie i tak nic nie przekona do czegoś co ma jakiekolwiek związki ze starym MTZ-em.

U nas się mówi że nowego Belarusa kupujesz tylko raz w życiu.

Bo potem przez cały czas mówisz sobie, że drugi raz tak się w ch... nie dasz zrobić!

Jak 'ruski' ciągnik to dla mnie tylko przegubowce.

 

Powiem tylko tyle: widziałem tylny most Pronara 1221 (a technicznie to to samo co ten Belarus) i wiem też jak wygląda obudowa mostu w MTZ-cie 52 (Ty pewnie nie wiesz...). Niestety są bardzo podobne, a to znaczy, że ten ciągnik ma wciąż dużo wspólnego ze swoim przodkiem, który był konstruowany z myślą o mocy 50 KM, a nie 130.

Co z tego, że TUZ jest na monobloku, skoro dalej jest przykręcony do mostu na te same mocowania?

Ja miałem z tym problemy w 82, więc jakoś trudno mi uwierzyć, że jak zaczepię do niego 5 skib (np. Atlas) i dam trochę 'w palnik', to po pewnym czasie nie będzie problemów.

Obawiam się że będą...

 

PS. Choć chciałbym się mylić, bo np. co do silnika to nie mam większych zastrzeżeń, poza tym, że ciężko pali na zimno.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

W sąsiedniej wiosce chlop ma takiego w masce metalowej jak Belarus 820 6 PHX i jazda, 2 lata bez awarii i przecieków. On zauważylem ze tylko orze i przyczepy tacha nim ;) W agregacie to U1014 z beczką MTZ 82, dominacja ruskich tam ;) No nie przepraszam jeszcze C-360 i 330+ tur


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

@qqq jestem ciekaw co ty masz za ciagniki ze tak gadasz. jezeli za ursusem 1224 przemawia ciezar to chyba dobrze co nie?? zaloze do 1224 plug 4 skibowy obrotowy Kvernelanda 4x50 i spokojnie z nim pojdzie i go obroci a zaloze do tego belarusa ten sam plug to pewnie z tym obciazeniem co ma na przodzie to podczas obrotu przod pojdzie mu w gore a w polu watpie zeby sobie poradzil z takim plugiem na takich oponach. wielkosca to mi sie wydaje ze jest on porownywalny do ursusa 1014. ja mam takie same zdanie ja K1ROVEZ, ze Belarusy i wszystkie Pronaropodobne ciagniki sa do jednorazowego uzytku. dam przyklad. moj sasiad kupil 2 lata temu nowego Pronara 82 SA juz z ta nowa kabina i maska to w ubieglym roku siadla skrzynia, a przedtem ten ciagnik pracowal tylko z prasa Sipma wiec sie nie przepracowywal, wszystkie ciezkie prace takie jak orka, siew agregatem wykonywal za niego Zetor 8111 i o wiele lepiej sie sprawuje niz ten Pronar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

kolego UrsusCzesio ten ciągnik tego chłopa zapewne posiada rosyjską wersję silnika ale myślę ze jest o wiele lepsza od deutza. Rosyjskie silniki są już sprawdzone więc jak będę miał zamiar kupić ten ciągnik to z rosyjskim silnikiem ale jak już to dopiero na jesieni bo narazie funduszu trochę brak.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

powiem tak. bralbym ten ciagnik jedynie z silnikiem Deutza, maksymalnym obciazeniem, najwiekszymi oponami jakie sa dostepne dla tej wersji i ze wzmocnionym podnosnikiem. ale w takiej podstawowej to mogl by kosztowac nawet 120k to bym go nie kupil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

A może wzieli byście też pod uwage pronara II 1221A... Bo w sumie cena jak i sam ciągnik podobna...

Co do komfortu, pracy itd. to polecam ostatni (czerwcowy) numer RPT, tam jeden z użytkowników podobnej maszyny (105km bodajrze) wypowiada sie na ich temat... Podkreślam że sam użytkownik twierdził że komfort pracy jest lepszy w U 1014 ;)

Ale mimo wszystko... jak za tą cene to nie ma co wiecej wymagać, jednak jak już brać to tylko z silnikiem deutza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

kolego: K1ROVEZ i Henius91 , ja tam nie wiem jak wy dbacie o swoje sprzety , moj znajomy ma 110ha i obrabiał to 1025A i tylko pompa hydrauliczna siadla mu i tyle i pracował z pługiem obrotowym 4x40 Voogel (i jakos mu przodu nie podrwało podczas obrotu) i ścierniskowcem 3m z siewnikiem i przyczepy ciagnik ma niecałe 5000 mtg i to jeszcze model na moscie krzyzakowym i chodzi ;co do mocowania tylnego TUZ to czasem trzeba zajrzec bo śruby lubią się popuscić i tyle ,mój MTZ kiedyś dzwigał zestaw siewny o masie 1800kg i jakos podnosnik nie odleciał ,moze to kwestia danego modelu;kolego Henius91 taki 1221 spokojnie sobie poradzi z takim pługiem nawet na takich oponach i obróci go spokojnie bo wyzej podnosi niz 1224 ;) ; kolgo u nas było kiedys 3szt 1224 to moge co nie co powiedziec ostatniego w '94 roku sprzedalismy , 1224= cięzko się nawraca ,słaby podnosnik,wałek i wogóle jest to "ocięzały" traktor zero zrywnosci a do tego jest wolny na drodze;ja teraz mam CASE JX100U,MX135,170,NEW HOLLAND M 100,JCB2140 4WS i JD7920 i to na tyle


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

no widze tu same nowoczesne ciagniki, a dlaczego dalej uwazasz ze belarus to dobry ciagnik?? ja mam ursusa 1224 i pracuje z turem i jakos jego zwrotnosc mi nie przeszkadza, no ale co tu ukrywac, czas na zmiane bo jest to stary ciagnik i chyba beda nie dlugo plany na New Hollanda T6000, nie wiem jeszcze dokladnie jaki model ale mysle ze ktorys z T6040 albo T6050 ;) mam nadzieje ze juz w tym roku beda papiery skladane. no ale powrocmy do tematu. wydaje mi sie ze taki Pronar jest troche wiekszy od belarusa i lepiej znosi obciazenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Henius91 kolego sympatyczny ,uwazam ,że belarus to dobry ciągnik gdyz tak jest po prostu, tam bardzo nie ma sie co psuć cena nie za wysoka,kolego nie narzekasz na zwrotność 1224 narazie, jak kupisz nowy np. NH to wtedy to stwierdzisz ;) . hmm co do ostatniego zdania to u mnie nie ma belarusa są same pronary każdy ma po około 500 mtg i narazie żadnej awarii


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemcioo    0

Jeżeli chcesz przeznaczyć tyle pienięzy na ciąnik to możę popatrzeć. za jakimś innym. ( weźpod uwage gdzieś masz najbliższy serwis itp . )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Tylko jakiś inny będzie o wiele droższy do Belarusa czy Pronara... A na innego może nie stać kogoś i Belarusy czy Pronary nie są takie awaryjne tylko trzeba o nie dbać, stare silniki lubią czasami się pocić ale to zależy też od właściciela, nie wiem jak jest z tymi silnikami EURO II, cz dalej lubią się pocić czy już jest to poprawione.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valtran111    1

u mnie we wsi goscio kupił pronara 1221 to mówił ze jeszcze tego samego dnia skrzynia zaczeła draczyć a jesli chodzi o belarusy to jak jakis nowy sie pojawi to i zaraz wycieki spod skrzyni lub z silnika u jednego nawet to w kabinie olej pryskał ja osobiscie bym wolał jakies 10 letnie lub młodsze 1224 lub 1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkk2006    0

Zgadzam sie z przedmowca za ta kase wole 10 letniego ursusa 1234 i przynajmniej komfort w nim jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Ostatnio siedziałem w tym BELARUSIE z tą nową kabiną i muszę przyznać że komfort jest bardzo dobry, ponieważ kabina jest bardzo dobrze wyciszona, wygodne siedzenie i dobre rozmieszczenie dźwigni zarówno od układu hydrauliki jak i też panel EHR od sterowania podnośnikiem. Wersja ta posiadała przedni TUZ i WOM. Ogumienie przód: 420/70R24 ; tył :520/70R38. Skrzynia 24/12 więc posiada dużo przełożeń.


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj