Skocz do zawartości
yacenty

Klima a spadek efektywnej mocy ciągnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Klima
yacenty    592

Hej,

chłopaki i dziewczyny.

Ile średnio mocy traci ciągnik po włączeniu klimatyzacji?

Ile trzeba sobie wziąść zapasu właśnie na klime i inne wynalazki elektroniczne w nowym sprzecie.

Nie piszcie tylko ze nic nie traci bo w to nie uwierze jeżdżąc swoim 105km autem jak włączam klime to auto ewidentnie staje się bardziej mułowate, przy malutkim gazie potrafi nawet zgasnąć.

Jeździłem troche służbowym mondeo z silnikiem 140km i jak włączyło się klimę to tez potrafił zagrac na zaworach lub całkiem zgasnąć.

Tak więc pytanie jest ile trzeba dołożyć mocy aby zrównoważyć tą stratę?

Czy ciagnik 115km bez klimy bedzie szedł tak jak 127 z załączoną klimą?

Różnica w cenie ciągnika niby 9tyś, ale może warto by się było skusić na owe 127 a nie na 116?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Czy ciagnik 115km bez klimy bedzie szedł tak jak 127 z załączoną klimą?

jak straci 2 KM to wszystko :mellow:

 

szczerze jezdzac siostry megane ktory ma dieslowskie 80 KM nie czuje jakiejkolwiek roznicy przy jezdzie z wlaczana lub wylaczona klima. moim zdaniem sprawa nie warta uwagi, a w ciagniku to juz w ogole.

 

 

tyle udalo mi sie znalezc:

Klimatyzacje samochodowe mają moce rzędu 5-7KW

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

MF 4455-101KM obroty wynoszą 800/min-bez klimy a po załączaniu klimy spadają do 750obr/min.

Słyszałem żę klima zżera 4KM no i spalanie wzrasta 1l/Mtg


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yacenty    592

ale za równo moje bravo jtd, jak i ten mondeo tdci 2.0 ewidentnie stają się mniej zwawe

w którejś z gazet - nie pamietam teraz której był artykuł ze kolo kupił claasa 78km czy jakoś tak i po włączeniu szmerów bajerów stał się słabszy od mtzta 82km


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

W Nh nie odczuwam żadnego spadku mocy, tylko przy rozruchu na wysokich obrotach czasem pasek lubi zapiszczeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@yacenty moze warto by bylo u kogos sprawdzic organoleptycznie :mellow:

na pewno jakis znajomy ma ciagnik o mocy ok. 100 KM z klimatyzacja. klimatyzacja tylko przez 3-5 minut od wlaczenia pracuje na maxa, moze wtedy odczules jakis spadek mocy w wspomnianych autach, pozniej moim zdaniem to nieodczuwalne.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17
ale za równo moje bravo jtd, jak i ten mondeo tdci 2.0 ewidentnie stają się mniej zwawe

w którejś z gazet - nie pamietam teraz której był artykuł ze kolo kupił claasa 78km czy jakoś tak i po włączeniu szmerów bajerów stał się słabszy od mtzta 82km

wiesz 78km i 82km to juz jest róznica i claas jest słabszy :mellow:

 

w samochodzie moze i jest udczuwalny spadek mocy ale w ciagniku? pierwsze słyszę i raczej mało realne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

poczekam az sasiad przyprowadzi nh6070 to go podpytam, albo moze bardziej zainteresuję się ciagnikiem demo nh - co prawda jest to zupełnie inna baja niż to na czym mi zalezy no ale to ta sama seria, ale za to 30km wiecej i silnik już a CR, ale i klima by była do przetestowania i amortyzowana oś


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

Po załączeniu klimy obroty ciągnika 100KM spadają o 50obr/min


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

po zalaczeniu, a po jakims czasie patrzyles tez na obroty na biegu jalowym??


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

brzozak2: ale przecież to zawsze jest jakaś sprężarka na pasku która wymaga ileś tam pracy, a skad się ta praca ma wziaść? musi ją dostarczyć główny motor ciągnika więc wtedy ma już mniej mocy na skrzyni


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tak na pewno obroty nie wzrosną :mellow: chodzi mi tylko o to czy po wychlodzeniu wnetrza obroty sa nadal mniejsze o 50, czy np. o 20


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

W ciągniku nie odczuwam różnicy ale spróbuje sie pobawić, z tym że może nie być to miarodajne bo sprężarka nie zawsze pracuje ciągle, jedynie przy pełnym wydatku, a tak sprzegiełko sie rozłącza co jakiś czas. U mnie włączenie klimy na jałowych nie powoduje spadku obrotów.

 

Wspomniane było o samochodach, auto z wtryskiem sterowanym elektronicznie nie powinno zgasnąć po włączeniu klimatyzacji. U mnie w małej benzynie na jałowych obrotach moge właczyć jednocześnie klime, ogrzewanie tylnej szyby i jeszcze przywalić po heblach żeby serwo pociągneło podciśnienie - motor nie zgaśnie, silniczek krokowy szybko podniesie spadające obroty do ustalonych. W dieslach też jest jakieś ustrojstwo za to odpowiedzialne. Jeśli gaśnie to chyba coś jest nie tak :mellow:

 

Pamiętam wykres z hamowni jakiejś hondy, zrobione dwa pomiary, jeden z klimą, drugi bez, różnica to bodajże 1,6 KM przy szczytowej mocy.

 

Kiedyś zrzuce pasek, włącze klime i obadam czy to sie ciężko kręci :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

u mnie w MF wskazówka się cofa o jakieś 50 rpm po włączeniu się klimatyzacji, ale to tylko MF... :mellow:


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja patrzyłem na sprężarce od klimy w DF to trzeba było sporej siły, żeby koło obrócić. :lol: Pracownik kiedyś orał i włączył klimę na maksa, ale otworzył drzwi. Fakt, że go trochę przeciążał, ale wtedy ciągnik dużo spalił. :D Następnego dnia jeździł już z normalnie ustawioną klimatyzacją i spalanie było w normie. :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Bawi mnie takie pieprzenie.

Użytkuję klimę w samochodzie, kombajnie i ciągniku. Kompresor od sprężarki pracuje okresowo. Jeśli się załączy to pobieraok 1kM mocy. Więcej bieże zwykły wentylator chłodnicy 3-5 kM- chyba że ktoś ma ciągnik z wentylatoerm załączanym sprzęgłem wiskotycznym (lepkościowym). Zużycie paliwa to ok. 0,1 -0,2 l/godz, sprawdzałem to w samochodzie w którym mam koputer pokazujący wszystkie parametry pracy.

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Jakby klimatyzacja pochłaniała jakieś ogromne ilości mocy, to nie motnowano by jej w ciągnikach 30KM.


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45
Nie piszcie tylko ze nic nie traci bo w to nie uwierze jeżdżąc swoim 105km autem jak włączam klime to auto ewidentnie staje się bardziej mułowate, przy malutkim gazie potrafi nawet zgasnąć.

Jeździłem troche służbowym mondeo z silnikiem 140km i jak włączyło się klimę to tez potrafił zagrac na zaworach lub całkiem zgasnąć.

 

Takie duszenie silnika występuje w samochodzie bo przy włączeniu sprężarki 1-1,5KM włącza się jeden lub dwa wentylatory 0,5-1KM i spadek napięcia włącza alternator na maxa. Jest wtedy chwilowe obciążenie które może spowodować przygaśnięcie silnika samochodu który na dodatek na biegu jałowym nie ma zbyt dużej mocy i momentu obrotowego w porównaniu do traktora. Climatronik natomiast włącza sprężarkę i wentylatory z pewnym poślizgiem czasowym aby uniknąć duszenia silnika. W aucie jadąc z pewną prędkością wentylatory już nie pracują a sama sprężarka nie spowoduje większego zużycia paliwa przy wychłodzonym wnętrzu niż otwarte okna czy szyberdach. W Forterze włączając klimę obroty nie spadają, tu i tak wentylator pracuje cały czas a sprężarka nie weźmie więcej jak 1KM


Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

moje auto mimo iż nie ma "komputera pokładowego" ma klimatronik i jeżdząc z klimą spala ok 0.5l na 100km wiecej - z 5.2 rośnie mi na jakies 5.7l/100


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pati    10

Jakiś czas temu w AgroMechanice pisało o Celtisie, któremu przez bogate wyposażenie uciekło koło 50KM. :mellow: Ale ciągnik miał wadę fabryczną, nawet Niemcy z Claasa nie mogli się nadziwić jak to możliwe, a jednak. :lol: I takim sposobem T25 okazał się silniejszy od nowego Celtisa.


Czy świeci słońce, czy leje deszcz, John Deere 7530 moja maszyną jest. :)
www.tractordata.com____www.konedata.net Ile koni, który rok, prędkości i pojemności.
Nie każda morda pasuje do Forda, nie każda menda pasuje do Fendta, nie każda ździra pasuje do John Deera. :-D
JOHN DEERE 7530 -----> my dream... super maszyna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Klimatyzacja w samochodzie zabiera moc w taki sam sposób jak alternator czy też jakiś wentylator (oczywiście każde urządzenie ma odpowiedni pobór mocy)... Kto ma klime ten widzi różnice przy włączonej i wyłączonej :mellow: Oczywiście w samochodach osobowych jest to do odczucia, natomast w ciągnikach rolniczych nie ma już takiej różnicy (zwłaszcza przy mocniejszych maszynach)... Np. co innego będzie w jakimś 60konnym "ciapku" a w Fendzie 936 :D

Przy działającej klimatyzacji ciagnik potrafi spalić do 10% więcej paliwa niż wtedy kiedy ona jest w stanie spoczynku... Ale przeważnie nie ma aż takiego obciązenia i rzadko dochodzi do takich granic spalania :lol: zwłaszcza w nowym sprzęcie, gdzie nawet na takie duperele zwraca się uwage :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Przy działającej klimatyzacji ciagnik potrafi spalić do 10% więcej paliwa niż wtedy kiedy ona jest w stanie spoczynku...

juz dawno wiekszego kretynizmu nie slyszalem - poproszę o jakis dowod

poza tym same teza w sobie jest durna bo wg niej ciagnik 300 KM palilby wiecej o 3-5 l/godz, a ciagnik 70 KM 0,5-1,5 l/h co za stek bzdur


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Ja gorszego debilizmu u co niektórych też... :mellow: Popracuj sobie... hym.... z turem np??? wtedy ciągnik mało pali... aha i jeszcze tak dla wyjaśnienia, to podam przykład dla tych mniej jarzących :lol: Np. jak nam ciągnik pali 5l/mth (weźmy na przykład coś małego) to 10% z tego to 0,5l czyli będzie palił teoretycznie 5,5... Aha i jest napisane do 10%

I tak samo jest w przypadku samochodów... :D A tam nie jest napisane że 300km ciągnik będzie palił o 5l wiecej... Jakby ktoś dokąłdniej czytał, to chodzi o to że wieksze ciągniki nawet nie odczuwają właczonej klimy :)

Ps. klimatyzacja przeważnie stawia taki sam opór w małych jak i dużych ciągnikach (możliwe że w wiekszych jest wieksza kabina itd...) ale jaki wysiłek jest dla silnika o mocy 360km a 60km??? widać chyba różnice :D

a... i o co chodzi z tymi dowodami... archiwum X ktoś prowadzi czy jak??? :)

Kolego i bez takiego krytykowania, wyluzuj... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

fakt nie zauwazylem istotnego slowa "do" - przepraszam


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
×