Skocz do zawartości
MartineZ

Zniwa 2009

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żniwa

Gość wolf19   
Gość wolf19

Jak nie popada to chyba raczej żdanych plonów nie bedzie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

w tyg ma ponoc padac...wiec jakby komus szczescie dopisalo to piszcie gdzie padalo i w jakich ilosciach(tak na oko)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kobra89    66

Ja po wczorajszym odchodzie ocenilem swoje plony tak, ze przenzyto daj BOZE 4 tony z hektara sypnelo, o mieszance nic nie poiwem, jedynie to z lubinu sie ciesze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


TOOMER    0

Z tymi prognozami to nie za wcześnie?

Nie ma co prognozować, przekonamy się wszyscy o wydajności jak będzie po żniwach. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Jednego roku przewidywałem 6t pszenżyta/ha a wydało 9t. Natomiast kolejnego roku jęczmienia pow. 5t/ha a wydał ok.3t.

Pogoda ma tu dużo do powiedzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vitasem    17

Oczywiście, że jest za wcześnie,ale jedno jest chyba pewne rekordów w plonowaniu to w tym roku nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

po prostu wiem jak wygladaja pszenzyta ozimie w mojej okolicy..tragedia...a dawki nowozow poszly maksymalne....i na dzien dzisiejszy jestem pewny ze kazdy tydzien bez deszczu dla tych zboz na tak slabej ziemi to jest ogromna strata w plonie...wedlug mnie nadszedl decydujacy moment(jakies poltora tyg liczac od dzisiaj)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsk1993    0

u nas na podlasiu dzisiaj pochmurno i popołudniu fajny deszcz padał SUPER może troche wszystko się ruszy, zapowiedali że jeszcze troche popada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SIEWCA    24

Zboża na słabszych glebach są już moim zdaniem ugotowane a widać to w postaci mozaiki zabarwień łanu, przypominają zdjęcia satelitarne.

Szansę ma kukurydza, której wschody są idealne. Stracony jest pierwszy pokos traw, dobrze wygląda tylko lucerna.

Rzepak to najczęściej jeden mało lub wcale nierozgałęziający się pęd, który może ruszy po dzisiejszym deszczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi również się wydaje że żywych korzeni w warstwie która została nawilżona przez wczorajsze i dzisiejsze deszcze jest niewiele lub wcale.Pewne zjawiska są nieodwracalne i skutki suchego kwietnia będą miały odbicie w zbiorach.Nie ma szans by zboża jare plonowały w miarę przyzwoicie, a i ozime na słabych glebach nie zaskoczą plonem.Nadzieja że spadek plonu będzie w jakimś stopniu zrekompensowany ceną.Moim zdaniem susza nie powiedziała jeszcze-koniec,ale jak będzie dowiemy się za 2 msc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

na slabszych gruntach ozime wygladaja dramtycznie ale ja mam100% jarych i odziwo wygladaja zaskakujaco dobrze wiec ja czekam na pozadne opady i jade po azot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kobra89    66

Ja juz widze ze przenzyto bedzie sypac 4 tony z hektara susza spalila wszystko, A jare tez slabowato narazie popadalo moze reszta powschodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

farmermf    78

no Kobra89 to ty masz bardzo optymistyczne prognozy bo ja to niemam takich danych by w maju szacować plony na tak WYSOKIM poziomie adekwatnym do warónków atmosfetrycznych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

wiadomo dokladnie sie nie oceni ale wiadomo ze oziminy na slabszych gruntach juz dostaly i plon co by nie bylo bedzie gorszy wiec z porownaniem z tamtym rokiem moze PRZEWIDZIEC jaki bedzie plon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kobra89 ,napisałeś że susza spaliła wszystko, a plon szacujesz na 4 tony.Jak wszystko to plonu być nie powinno.Chyba że wszystko to nie wszystko i coś zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

moze pod slowem "wszystko" kryje sie to ze zboze bylo lekko albo bardziej przyschniete ale ja popadalo to na pewno pomoglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


MartineZ    14

ja szczerze mowiac tez(mam same jare)ale jak ktos ma oziminy na dobrych gruntach i dobrze sypnal nawozami to 4 tony to porazka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W najlepszych latach średnie plony nieco przekraczają 3t.Susza plus dużo słabsze nawożenie oraz prawdopodobnie niższe nakłady na odnowę materiału siewnego oraz ochronę chemiczną powinny obniżyc plony do średniego poziomu 2,2-2,4 t/h.Plon 4t może być niezłym a w wypadku zboża jarego wyśmienitym.Te parę mm opadów to zdecydowanie za mało,potrzeba dużo,dużo więcej,a z tym może być nieciekawie.Za 2-3 dni ,jeśli nie popada ,wilgoć będzie wspomnieniem i straty będą narastały.Mam nadzieję że będzie to odzwierciedlone w cenach skupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawid727    18

a u mnie właśnie odwrotnie jest... siejemy cały areał zbożem przeważnie pszenżyto potem jeczmień owies i 5 ha żyta... a mamy stosunek jarych do ozimych 50 do 56. klasa ziemi od 4 do 6... przewaga jednak 5, ozime pszenżyto beznadzieja ale za to jare wygląda świetnie... 3 dzień z rzędu pada teraz dość obwicie... jakby wszystko było dobrze dało by z tego może 4t ktoś powie, że to dużo jak na takie ziemie ale weźcie pod uwagę to, iż jest tam drugi raz obornik rozrzucony... a to daje baaardzo dużo ;] Trzeba sie dobrze modlić by coś z tych pól jeszcze zebrać ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kobra89    66

U mnie jeden dzien tylko taki kapsniaczek popadal i stop, a z tymi plonami to mialem tak zawsze ze pszenzyto sypalo w granicach 6 ton z 4-5 klasy, jare zamykalem w 5 i troszke ponad ton/ha, a teraz bedzie 1/3 plonu mniej jednak juz widze jak zerdzewiala ozimina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MartineZ    14

w niedziele i w poniedzialek z tego co wiem sa spodziewane opady..ony cos popadalo bo to co juz nalalo to mozna powiedziec ze tego juz nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawid727    18

u mnie dziś przeszłą budza.... ładnie popadało... 4 dzień z rzędu... może jare coś nadrobią bo oziminy nie wyglądają dobrze ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile mi sypneło będe mógł powiedzieć wtedy gdy zboże będą miał w magazynie bo teraz to jeszcze za wcześnie jest żeby oceniać plony ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macursus12    0

Ja mysle, ze jeczmien wiosenny da z 2 tony,przenica tak okolo 5 ton. zyto 4 tony. rzepak jak go niezjedz dziki to 3.5 tony da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jerzy    2

Ja też powiem ile sypneło jak będę miał w magazynie, susza robi swoje, pszenica może sypnie na poziomie średnim 6-7 ton/ha, bicia rekordów nie będzie jak w tamtym roku, a jęczmień sypnie marnie już to widzę, u kolegów co nie dali nawozów jak wzeszedł tak stoi, jak to mówią w wojsku amba (nie ma).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sambao
      Jeżeli ktoś ma doświadczenia jakiekolwiek na temat uprawy uproszczonej zapraszam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami.
    • Przez tomek2201
      Witam. Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mierników pH gleby. Czy posiadacie takie urządzenia? Jeśli tak to jakie? Zakupiłem niedawno za niewielkie pieniądze takie urządzenie.  Jeszcze go nie testowałem ale jestem ciekaw czy ktoś ma taki miernik i czy według niego jest on wiarygodny?
      http://allegro.pl/miernik-ogrodniczy-kwasomierz-ph-gleby4-funkcyjne-i5013208473.html

    • Przez mtz_820
      jakie zboze radzicie posiac na baaaardzo slabej ziemi normalnie piasek mialem tam juz jeczmien i owies i nakosilem tyle co na swoim z 3ha (tamto ma powierzchnie 5ha) z jednej strony jest ok ale na srodku i pod lasem niema nic normalnie jakby ktos powyrywal na wiosne bylo ok ladnie sie zapowiadalo przyszlo lato zniwa niema nic
       
      wujek chce tam posiac żyto jak myslicie dobry wybor na takie zimie? tam jarego nie bedzie za chiny
    • Przez zielu781
      Witam wraz z tatą posiadamy gospodarstwo o powierzchni 20 ha plus okołu 4 ha nieużytków jest to pole na którym tata kiedyś próbował uprawiać zboże ale niestety z marnym skutkiem bo pole to jest podmokłe i nie posiada melioracji  i nie ma możliwości  jej zrobienia. Jako ze w niedługim czasie przejmę to gospodarstwo chciałbym coś zrobić aby ta ziemia przynosiła dochody. Wpadłem na pomysł wykopania dość dużego rowu o głębokości 2 metrów jednak problem w tym ze woda z tego rowu nie miała by żadnego ujścia bo po prostu  nie ma gdzie dodam ze pole jest dość krótkie ale za to bardzo szerokie i raczej równe rów miałby długość około 200 metrów czy myślicie ze ten rów zdałby egzamin  i umożliwił mi normalną uprawę woda stoi tam tylko na wiosnę po roztopach i posiane rośliny nie dają sobie rady jest to ziemia IVa i  IVb klasy czyli przepuszczalne.
      Rów miałby znajdować się na środku długości pola. Proszę o jak najwięcej odpowiedzi może ktoś ma coś podobnego napiszcie czy takie rozwiązanie przynosi jakieś efekty z góry dzięki
    • Przez Sqowron
      Witam, co posiać wiosną na hektarze pola? Nie chce siać kukurydzy klasa ziemi 4-5 teraz dwa lata z rzędu była posiana pszenica ozima co można posiać oprócz zboża? a jak już zborze to jakie ? Myślałem na pszenżytem jary? 
×