yacenty

Amortyzowana przednia oś - prawdy i mity

Polecane posty

yacenty    3838

Hej

czy ktoś z Was może mi polecić co tak z praktycznego punktu widzenia daje przednia miękka przednia oś?

jest sens dopłacać za nią 10tyś pln?

Ile km na godzine będę mógł szybciej jechać z uprawowo siewnym? Ile szybciej posieję nawoz?

Da się dzięki niej szybciej jechać po naszych wspaniałych wiejskich drogach?

Jakie wrażenia macie?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jak to wszystko trzeba smarować tak często jak w zwykłej osi to ja dziękuje, sorki że się wtrącam w temat, ale czy na tej resorowanej "wahliwość" kół jest równie duża jak na zwykłej a dokładniej mała, bo gdyby ni eblokada mostów to już kilka razy bym się zakopał na bruździe z 4x4, jedno koło najeźdza na jakąś zepchaną przez pługi kupę i wachliwość osi przedniej jest na tyle mała (może przez duży rozstaw kół) że ciagnik podpiera się na 2 kołach i 2 koła frówają i ciągnik stoi, dlatego bardzo mi się niepodoba tradycyjna przednia oś w większych ciągnikach 4x4 i z tego względu zainteresował bym się resorowaną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

da się szybciej jechac, komfort jest duzo lepszy, nie rzuca Cię po całym ciągniku i nie musisz zwalniac na kazdym dołku (mniejszym), w polu jest także znacznie lepiej-pomijając fakt że nie telepie, jak masz jakąś ciężką maszynę podczepioną to nie rzuca Ci przodu tłucząć go o ziemie-tylko miękko chodzi na spręzynach ale efektem po kilku latach moze być pęknięta spręzyna ale nie będzie przedniej osi z masą luzów :P

 

ale reasumując nie opłaca sie dokładać az 10tys-duzo za duzo, regenarcja miękkiego tez kosztuje troche.

u mnie do wymiany prawa spręzyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Powiem krótko.

 

Kto raz pojeździł z osią amortyzowaną (aktywnie), temu do głowy nie przyjdzie zakup ciągnika ze sztywną osią :P.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

dokladnie :) tommy zaden producent (chyba) nie stosuje mechanicznej amortyzacji w 4x4.

miekka os, miekka kabina, amortyzacja obu podnosnikow i po plytach jechalem z plugiem 5 skibowym zawieszanym 30 km/h :) ale 20 w zupelnosci wystarczy, bo i tak 2 razy szybciej i 5 razy bardziej komfortowo niz normalnie.

szczegolnie dobrze amortyzacja wybiera male dziury, moze ich byc nawet duzo, jedzie sie jak po szosie, natomiast przed duzymi dolami trzeba zwolnic nie ma bata :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

wiem, napisałem tego posta nie odnosząc się do sytuacji yacentego, napisałem ogólnie o amortyzowanej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Yacentemu chyba chodzi o ciągnik 4x4 a tam nie ma sprężyn, można by to nazwać zawieszeniem wielowachaczowym z amortyzatorami gazowymi. Czy warto? Amortyzowana oś byłaby bardzo przydatna, jadąc z gruberem ok 12 km/h już dosyć trzęsie, przy 15 jest źle :P, no ale 10 tyś wolałbym wydać na np. przedni TUZ.

@Ferdek07

Nie masz czasem wkręconych ograniczników wykrzyżowania mostów? W MF na nierównościach błotniki prawie dotykają maski, nie miałem nigdy takiego przypadku jak opisujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

Moje zdanie jest podobne do Deer - a. Spróbuj a sie przekonasz że jazda jest o wiele przyjemniejsza, kiedyś brat jadąc na pole w pewnym miejscu zaparł sie nogami bo zawsze szło zlecieć z siedzenia a z ośką nawet nie poczuł. Naprawdę różnica ogromna.

Nie wiem czy tylko mój traktor tak ma ale niestety nie mogę jeździć na napędzie 4x4 i z włączoną osią a na wzniesieniach z rozsiewaczem by mi się to przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w claasie mozna jezdzic z amortyzacja caly czas, w sumie to nie slyszalem jeszcze o takim rozwiazaniu jak opisujesz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    181

Nom resorowana ośka to super sprawa :P Ja w Fendtcie 515C mam resorowaną i jeździ sie perfekcyjnie. Jak go prowadziłem do domu jakieś 20Km to prawie nie zwalniałem, cały czas prędkość prawie 60km/h, no kilka dziur większych w asfalcie było to zwalniałem i skrzyżowania. Tak ogólnie to cały czas asfalt, ale bardzo połatany i np. C-360 pod pełny gaz sie nie pojedzie :)


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@lamboR6 a jak przy twoim ciągniku jest rozwiązana amortyzacja konstrukcyjnie ? Bo podejrzewam że jest to most cararo na wachaczach, a nie z centralnym podparciem gdzie jest amortyzowana oś. Wuja ma tak przy clasie i on w polu wogóle nie uzywa amortyzacji bo mu tak serwis powiedział :P


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

Oś jest Cararo. Jest zamocowana między zbiornikiem a przednią osią na dole silnika, a między zamocowaniem a osią są siłowniki hydrauliczne. Jest tak jakby wahacz pchany. I jak włącze napęd to oś sie opuści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Aaaa zapomnieli o ruskich wynalazkach mtz ma miękką oś a raczej zwrotnice na sprężynach (czyśbyś zapomniał yacenty ??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Ciągnik z resorowaną przednią osią ma też większy uciąg podczas ciągniecią na górny zaczep ponieważ przednia oś nie traci tak bardzo kontaktu z podłożem.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266
a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

 

Ja wiem że w Jaśkach z serii 6030 [i chyba w 7030 Premium] amortyzowanie osi polega na zamocowaniu jej w taki sposób, że może poruszać się w górę i dół >link<.

Bo w serii 8030 nie ma typowej odlewanej osi, tylko piasty są na wachaczach jak by w samochodzie [tylko dużo większe :mellow: ]

I z tego co wiem to rozrużniamy takie właśnie amoryzowanie osi.

To drugie jest stosowane głównie w ciągnikach dużych mocy.

 

Sąsiad kupując Mc Cornicka XTX rozważał zakup amortyzowanej osi, ale serwis polecił mu ją tylko w przypadku gdyby ciągnik dużo pracował w transporcie i było by to niezbędne, ponieważ zakup takiej osi to dodatkowe koszty serwisowania, a jak wiadomo elementy takiego aktywnego zawieszenia ulegają zużyciu. XTX ma amoryzowaną oś jak w JD 8030.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Ta obsługa tej resorowanej osi troche jest kłopotliwa na przykład w JD 8530 jest 18 smarowniczek.Ale ciągniki Fendt 936 i podobne z tej serii mają bezobsługowe przednie osie.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

ja akurat mam fendt 611 bez amortyzacji i 816 z amortyzacja. Różnica jest jak pomiedzy maluchem a mercedesem, z amortyzacja można z 10 - 15 km/h szybciej jechac. u mnie od przedniej osi jest 6 smarowniczek, a przednia os opuszcza sie i nie amortyzuje tylko jak na przednim podnośniku jest cieżar powyżej 1,5 tony. polecam amortyzacje osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17
a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

A chcesz kupić jakiś ciągnik? :mellow:


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

na razie sie ucze, co i jak gadać z dilerami, a później się pomyśli


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy amortyzacja nie wpływa ujemnie na utrzymanie stałej głębokości pracy? Zastanawiało mnie to zawsze przecież, jak przednia oś opuszcza się bądź podnosi, to zmienia się położenie otworu łącznika górnego względem podłoża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4

u mnie w MXU (teraz MAXXUM) w praktyce to wygląda taż że amortyzacja jest cały czas mogę natomiast wyłączyć ją ale po przekroczeniu 8 km/h autoamtycznie się załącza. efekt najbardziej widoczny jest w uprawie po orce z wyłączoną osią strasznie podrzuca przodem a z amortyzacją płynie się po polu - no i przyczepność z amortyzowaną jest lepsza

kiedyś gdzieś pokazywali JD z amortyzowaną osią jak przeciągał takiego samego bez amortyzowanej osi no i ten z amortyzowaną przeciągnął tego bez, ten bez amortyzacji zaczął podskakiwać a tez z amortyzacją szedł równo

 

moim zdaniem warto dołożyć tą 10 - komfort pracy - tym bardziej że to inwestycja na lata


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobra @lukotek, a jak jeździsz np. z agregatem powyżej 8km/h to jak zachowuje się ciągnik, przód ciągnika unosi się i opada czy amortyzacja utrzymuje go w poziomie tłumiąc drgania? Podnośnik również ma amortyzację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

popatrz ze jak jedziesz szybko zwykłym ciągnikiem to cie mocno gibie i wtedy agregat idzie nie równo, jak rozumiem przy amortyzacji to ugiecie i zróznicowanie powinno byc mniejsze


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co jeśli przód będzie miał skok np 20 cm? Przełoży się to na narzędzie zaczepione na TUZ i będzie się zmieniać głębokość pracy, o regulacji siłowej można chyba zapomnieć(nurkujący przód będzie oszukiwał czujniki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj