Skocz do zawartości
yacenty

Amortyzowana przednia oś - prawdy i mity

Polecane posty

yacenty    567

Hej

czy ktoś z Was może mi polecić co tak z praktycznego punktu widzenia daje przednia miękka przednia oś?

jest sens dopłacać za nią 10tyś pln?

Ile km na godzine będę mógł szybciej jechać z uprawowo siewnym? Ile szybciej posieję nawoz?

Da się dzięki niej szybciej jechać po naszych wspaniałych wiejskich drogach?

Jakie wrażenia macie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

jak to wszystko trzeba smarować tak często jak w zwykłej osi to ja dziękuje, sorki że się wtrącam w temat, ale czy na tej resorowanej "wahliwość" kół jest równie duża jak na zwykłej a dokładniej mała, bo gdyby ni eblokada mostów to już kilka razy bym się zakopał na bruździe z 4x4, jedno koło najeźdza na jakąś zepchaną przez pługi kupę i wachliwość osi przedniej jest na tyle mała (może przez duży rozstaw kół) że ciagnik podpiera się na 2 kołach i 2 koła frówają i ciągnik stoi, dlatego bardzo mi się niepodoba tradycyjna przednia oś w większych ciągnikach 4x4 i z tego względu zainteresował bym się resorowaną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

da się szybciej jechac, komfort jest duzo lepszy, nie rzuca Cię po całym ciągniku i nie musisz zwalniac na kazdym dołku (mniejszym), w polu jest także znacznie lepiej-pomijając fakt że nie telepie, jak masz jakąś ciężką maszynę podczepioną to nie rzuca Ci przodu tłucząć go o ziemie-tylko miękko chodzi na spręzynach ale efektem po kilku latach moze być pęknięta spręzyna ale nie będzie przedniej osi z masą luzów :P

 

ale reasumując nie opłaca sie dokładać az 10tys-duzo za duzo, regenarcja miękkiego tez kosztuje troche.

u mnie do wymiany prawa spręzyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

deer    176

Powiem krótko.

 

Kto raz pojeździł z osią amortyzowaną (aktywnie), temu do głowy nie przyjdzie zakup ciągnika ze sztywną osią :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

dokladnie :) tommy zaden producent (chyba) nie stosuje mechanicznej amortyzacji w 4x4.

miekka os, miekka kabina, amortyzacja obu podnosnikow i po plytach jechalem z plugiem 5 skibowym zawieszanym 30 km/h :) ale 20 w zupelnosci wystarczy, bo i tak 2 razy szybciej i 5 razy bardziej komfortowo niz normalnie.

szczegolnie dobrze amortyzacja wybiera male dziury, moze ich byc nawet duzo, jedzie sie jak po szosie, natomiast przed duzymi dolami trzeba zwolnic nie ma bata :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Yacentemu chyba chodzi o ciągnik 4x4 a tam nie ma sprężyn, można by to nazwać zawieszeniem wielowachaczowym z amortyzatorami gazowymi. Czy warto? Amortyzowana oś byłaby bardzo przydatna, jadąc z gruberem ok 12 km/h już dosyć trzęsie, przy 15 jest źle :P, no ale 10 tyś wolałbym wydać na np. przedni TUZ.

@Ferdek07

Nie masz czasem wkręconych ograniczników wykrzyżowania mostów? W MF na nierównościach błotniki prawie dotykają maski, nie miałem nigdy takiego przypadku jak opisujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

Moje zdanie jest podobne do Deer - a. Spróbuj a sie przekonasz że jazda jest o wiele przyjemniejsza, kiedyś brat jadąc na pole w pewnym miejscu zaparł sie nogami bo zawsze szło zlecieć z siedzenia a z ośką nawet nie poczuł. Naprawdę różnica ogromna.

Nie wiem czy tylko mój traktor tak ma ale niestety nie mogę jeździć na napędzie 4x4 i z włączoną osią a na wzniesieniach z rozsiewaczem by mi się to przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

w claasie mozna jezdzic z amortyzacja caly czas, w sumie to nie slyszalem jeszcze o takim rozwiazaniu jak opisujesz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79

Nom resorowana ośka to super sprawa :P Ja w Fendtcie 515C mam resorowaną i jeździ sie perfekcyjnie. Jak go prowadziłem do domu jakieś 20Km to prawie nie zwalniałem, cały czas prędkość prawie 60km/h, no kilka dziur większych w asfalcie było to zwalniałem i skrzyżowania. Tak ogólnie to cały czas asfalt, ale bardzo połatany i np. C-360 pod pełny gaz sie nie pojedzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

@lamboR6 a jak przy twoim ciągniku jest rozwiązana amortyzacja konstrukcyjnie ? Bo podejrzewam że jest to most cararo na wachaczach, a nie z centralnym podparciem gdzie jest amortyzowana oś. Wuja ma tak przy clasie i on w polu wogóle nie uzywa amortyzacji bo mu tak serwis powiedział :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboR6    5

Oś jest Cararo. Jest zamocowana między zbiornikiem a przednią osią na dole silnika, a między zamocowaniem a osią są siłowniki hydrauliczne. Jest tak jakby wahacz pchany. I jak włącze napęd to oś sie opuści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

Aaaa zapomnieli o ruskich wynalazkach mtz ma miękką oś a raczej zwrotnice na sprężynach (czyśbyś zapomniał yacenty ??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0

Ciągnik z resorowaną przednią osią ma też większy uciąg podczas ciągniecią na górny zaczep ponieważ przednia oś nie traci tak bardzo kontaktu z podłożem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259
a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

 

Ja wiem że w Jaśkach z serii 6030 [i chyba w 7030 Premium] amortyzowanie osi polega na zamocowaniu jej w taki sposób, że może poruszać się w górę i dół >link<.

Bo w serii 8030 nie ma typowej odlewanej osi, tylko piasty są na wachaczach jak by w samochodzie [tylko dużo większe :mellow: ]

I z tego co wiem to rozrużniamy takie właśnie amoryzowanie osi.

To drugie jest stosowane głównie w ciągnikach dużych mocy.

 

Sąsiad kupując Mc Cornicka XTX rozważał zakup amortyzowanej osi, ale serwis polecił mu ją tylko w przypadku gdyby ciągnik dużo pracował w transporcie i było by to niezbędne, ponieważ zakup takiej osi to dodatkowe koszty serwisowania, a jak wiadomo elementy takiego aktywnego zawieszenia ulegają zużyciu. XTX ma amoryzowaną oś jak w JD 8030.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0

Ta obsługa tej resorowanej osi troche jest kłopotliwa na przykład w JD 8530 jest 18 smarowniczek.Ale ciągniki Fendt 936 i podobne z tej serii mają bezobsługowe przednie osie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

ja akurat mam fendt 611 bez amortyzacji i 816 z amortyzacja. Różnica jest jak pomiedzy maluchem a mercedesem, z amortyzacja można z 10 - 15 km/h szybciej jechac. u mnie od przedniej osi jest 6 smarowniczek, a przednia os opuszcza sie i nie amortyzuje tylko jak na przednim podnośniku jest cieżar powyżej 1,5 tony. polecam amortyzacje osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0
a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

A chcesz kupić jakiś ciągnik? :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy amortyzacja nie wpływa ujemnie na utrzymanie stałej głębokości pracy? Zastanawiało mnie to zawsze przecież, jak przednia oś opuszcza się bądź podnosi, to zmienia się położenie otworu łącznika górnego względem podłoża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

u mnie w MXU (teraz MAXXUM) w praktyce to wygląda taż że amortyzacja jest cały czas mogę natomiast wyłączyć ją ale po przekroczeniu 8 km/h autoamtycznie się załącza. efekt najbardziej widoczny jest w uprawie po orce z wyłączoną osią strasznie podrzuca przodem a z amortyzacją płynie się po polu - no i przyczepność z amortyzowaną jest lepsza

kiedyś gdzieś pokazywali JD z amortyzowaną osią jak przeciągał takiego samego bez amortyzowanej osi no i ten z amortyzowaną przeciągnął tego bez, ten bez amortyzacji zaczął podskakiwać a tez z amortyzacją szedł równo

 

moim zdaniem warto dołożyć tą 10 - komfort pracy - tym bardziej że to inwestycja na lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobra @lukotek, a jak jeździsz np. z agregatem powyżej 8km/h to jak zachowuje się ciągnik, przód ciągnika unosi się i opada czy amortyzacja utrzymuje go w poziomie tłumiąc drgania? Podnośnik również ma amortyzację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

popatrz ze jak jedziesz szybko zwykłym ciągnikiem to cie mocno gibie i wtedy agregat idzie nie równo, jak rozumiem przy amortyzacji to ugiecie i zróznicowanie powinno byc mniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co jeśli przód będzie miał skok np 20 cm? Przełoży się to na narzędzie zaczepione na TUZ i będzie się zmieniać głębokość pracy, o regulacji siłowej można chyba zapomnieć(nurkujący przód będzie oszukiwał czujniki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
×