Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

<p>Znaczy że jak jedziesz 5 polową/pełzającą to wydaje ci się jakbyś jechał 2 szosową czy jak jedziesz 5 polową/pełzającą to wydaje ci się jakbyś jechał 2 polową/pełzającą bo zamieszałeś z tymi szosowymi i polowymi</p>

Opublikowano

Rzeczywiście kurde teraz czytam jeszcze raz ten jego post i zbił mnie z tropu , jedzie 5 polową ale wolną tak jak 2 , jeśli ma na myśli 2 szosową to jest okej , ale jak mówi tylko o polowych to znaczy że coś nie tak

Opublikowano (edytowane)

jak mam olej  po kreskę minimalną to ile litrów muszę dolać żeby było po górną kreskę.?

A jakieś niecałe 2 lata temu miałem full oleju i przejechałem chyba 200-280mtg.

Mam mokrą półośkę, głownie sączy się z pedału blokady kół.

Edytowane przez lolek2000
Opublikowano (edytowane)

Nawet jak zdemontujesz skrzynię to i tak robisz to przez dekiel, więc zbędny trud. Będzie pewnie sprężynka zatrzasku na wałku widełek do wymiany, więc to czego Ci najwięcej będzie potrzeba, to cierpliwości.

 

Pozycja nr 47

post-57932-0-69817600-1453641264_thumb.png
 

Edytowane przez lukasz222
Opublikowano

Witam mechanik mówi że najprawdopodobniej do wymiany koła zębate  nie mam doświadczenia z c 330 więc pytam a czy przez dekiel można to zdiagnozować

Opublikowano (edytowane)

Zjechane koła zębate to prędzej problem z wrzuceniem biegu. Jak zatrzask, tj. kulka ze sprężynką trzymają, to nic nie ma prawa się przesuwać samo z siebie. Można to zdiagnozować teoretycznie nawet bez demontowania czegokolwiek. Na zgaszonym silniku wrzuć i wyrzuć bieg (4) tak żeby zębatki się "zeszły" i nie stawiały oporu, później próbuj znów wrzucać i wyrzucać delikatnie, tak żebyś mógł wyczuć, czy przy wyrzucaniu pojawia się lekki opór, jeśli będzie wychodzić luźno, znaczy że sprężynka pękła i kulka nie wchodzi w wycięcie na wałku żeby utrzymać wałek w pozycji. Ewentualnie możesz zrzucić dekiel i sprawdzić czy palcami wyciągniesz wałek widełek z pozycji 4ki, jeśli tak, to usterka jw. Żeby zdiagnozować wizualnie na 100% musiałbyś zdejmować dekiel i cofać wałek widełek, czyli praktycznie zrobiłbyś połowę roboty jaka jest potrzebna do wymiany.

Sprawdź to dobrze i nie daj się naciągnąć mechanikowi na nietani remont, który bez wymianu tej jednej małej sprężynki i tak nic nie da

Edytowane przez lukasz222
Opublikowano

Ok dziękuje za podpowiedz jutro biorę się za robotę mam ogrzewany garaż to będzie łatwiej śrubki odkręcać jak nie dam rady to mechanik zarobi

Opublikowano

Witam wygląda to tak że sprężynka nie pęknięta ale wymieniłem na nową i nowa kulka kolega co miał c 330 wcześniej doradził żeby pod sprężynke podłożyć mniejszą kulke i  dość teraz trzeba energicznie włożyć bieg zobacze jutro pod ociążeniem czy wyskakiwać będzie

Opublikowano

cześć. Panowie mam takie pytanie w obudowie skrzyni biegów (patrząc od spodu) jest taki kwadratowy otwór, może mi wyjaśnić ktoś co to i do czego to służy ? czy to tylko techniczna pozostałość po odlewie? bo mam wrażenie że tam mam wyciek oleju... pacjent to c330M 

 

Opublikowano

Witam panowie, w c-330 (stary typ) podczas remontu skrzyni pojawił się następujący problem, koło zębate które rozłącza pompę nie schodzi całkowicie z koła pośredniego pompy. Kulka i sprężynka działa Ok.
https://zapodaj.net/7483b5082a0d4.png.html
Czyli ten długi wałek który przechodzi przez wałek pośredni (dolne tryby) i z przodu przekładni jest zakręcany nakrętką na klucz 36mm i kontrowany blaszką siedzi za głęboko przekładni. Wszystkie segery i łożyska na swoim miejscu, nadmienię, że dół był rozbierany. dla prawidłowej pracy brakuje ok 4mm

Opublikowano

witam musze wymienić tryb 4 biegu i teco na siebie nachodzą w skrzyni biegów w c330 i tu pytanie musze ją rozpoławiać na 3 części czy wystarczy odjechać silnikiem wraz ze skrzynią?

Opublikowano

Witam  Panowie mam problem mianowicie podczas jazdy na 5 biegu z góry cos strasznie zgrzyta tak jak by w skrzyni, po równym i pod górę jest cisza i na innych biegach tez cisza co to może być?

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu rozkręciła mi się skrzynia w trzydziestce i przy okazji zostało zrobione ślizgające się sprzęgło i elektryka.

 

 

Zapraszam do oglądania i komentowania...

 

 

 

 

Edytowane przez Stiven1983

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v