alek162

Jak podłączyć halogeny do C-360?

Polecane posty

alek162    1

Witam. Zamierzam kupić 4 takie halogeny: Link Chcę je zamontować w Ursusie C-360. Mam kilka pytań odnośnie instalacji:

- Od czego poprowadzić zasilanie i jakiej grubości kablem?

- Jak rozdzielić dalej, żeby świeciły po dwa?

- Jakie bezpieczniki dać?

- Jakiej grubości kable powinny iść po rozdzieleniu?

- Wyłączniki od malucha będą dobre?

- Co będzie mi potrzebne i w jakich ilościach?

Będą montowane na kabinie. Chodzi mi o całą instalację, bo nie wiem co i jak, a nie chcę spowodować spalenia całej instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

tia ale najbardziej pamięta się te nauki które kosztowały najbardziej po kieszeni.

 

A tak poważnie - kabel od skrzynki bezpiecznikowej (lub od rozrusznika lub akku ale wtedy bezpiecznik na nim), dwa włączniki (przód/tył) i montaż.

Ja w zeszłym roku montowałem LRK5 produkcji wessem. Dwie sztuki w ciapku na tyle. Kabel poszedł od gniazda wycieraczki, dwie lampy, dwa włączniki aby nie musiały obie lampy świecić jednocześnie bo nie zawsze mi są potrzebne obie, na razie mało używane ale przydaje się bardzo.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

w dachu odradzam montowanie ponieważ przy podnoszeniu dachu przestawia się kąt świecenie i są bardziej narażone na rozbicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus3PGT    3

A najlepiej to na przekażnikach bo tak to wieczne zmienianie włażcaników bo nawet takie za 15 zł dłużej jak rok nie wytrzymują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Temat wieleokrotnie wałkowany na forum jak podłaczyć dodatkowe oświetlenie z przekaźnikami..aco do montazu ..sam powinienes sobie dobrać odpowiednie punkty montazu bo kazdy montuje do swoich potrzeb..Zalecane przekaźniki bo po niedługim czasie bedzie problem z wypalaniem styków w łacznikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

chciałbym odświeżyć temat. bo mam ten sam problem. Nie wiem jaki przekaźnik kupić i jak pod niego się podpiąc i jaka kolejność powinna być czy włącznik potem przekaźnik czy jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Przełącznik służy jedynie do uruchomienia przekaźnika. To przekaźnik bierze na siebie całe obciążenie związane z załączeniem odbiornika. Wybierz się na jakiś szrot i z poldka wyłuskaj przekaźniki 30A, 5 pinowe [TYP 541], przełączniki także się przydadzą. Opis: 30-przewód prądowy główny, 87-odbiornik, 85- przełącznik, 86-masa. Przełącznik montujesz na mostku 30 do 85. Ja podłączyłem właśnie na tych przekaźnikach i przełączniku dwustopniowym do świateł Wesemy dwu żarówkowe LPR7

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak najprościej uzyskać zasilanie przekaźnika. Bezpiecznik umieszczasz zawsze na głównym zasilającym, bo ma Ci zabezpieczyć całą instalację a nie jakiś jej element.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

ja mam zamiar do swoich ciągników założyć halogeny dalekosiężne na przód a na tył rozpraszające i mam pytanie czy przełącznik od kierunkowskazów może być czy muszę szukać czegoś innego oczywiście chce założyć do tego jeszcze przekaźniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

A co jak będziesz musiał włączyć i jedne i drugie na raz? Przełącznik kierunków nie zapewnia takiej możliwości.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

znaczy chce to zrobić tak że pod jeden przełącznik podpiąć halogeny z przodu a pod drugi osoby podpiąć halogeny z tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

aha czyli nic mu się nie będzie działo przy używaniu go nie będzie się przepalał czy coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Masa musi być z akumulatora czy nie koniecznie? Rozumiem, że jeśli podłączyłeś z zacisku 58 czyli halogeny można włączyć tylko razem ze światłami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Przełącznik służy jedynie do uruchomienia przekaźnika. To przekaźnik bierze na siebie całe obciążenie związane z załączeniem odbiornika. Wybierz się na jakiś szrot i z poldka wyłuskaj przekaźniki 30A, 5 pinowe [TYP 541], przełączniki także się przydadzą. Opis: 30-przewód prądowy główny, 87-odbiornik, 85- przełącznik, 86-masa. Przełącznik montujesz na mostku 30 do 85. Ja podłączyłem właśnie na tych przekaźnikach i przełączniku dwustopniowym do świateł Wesemy dwu żarówkowe LPR7

 

 

Możesz napisać coś więcej o jakości świecenia tych lamp?

 

 

@asharot ten bezpiecznik powinien być pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem, a ściślej mówiąc jak najbliżej akumulatora.

 

@pasiu, masa może być skądkolwiek, ważne by była pewna. Jeśli zacisk 58 włącza światła to dobrze myślisz.

Edytowano przez SipmaZ224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Myślę, że są warte swej ceny, odbłyśnik jest metalowy, solidnie emaliowany, hermetycznie połączony z szklanym kloszem. Plastikowa obudowa jest masywna, zaopatrzona w silikonową uszczelkę do klosza, a uchwyt do zamocowania wykonany z głową, solidny, prosty i co najważniejsze wygodny w montażu. Zamontowałem je w ciągniku z ładowaczem czołowym, pracującym codziennie przy napełnianiu paszowozu. Teraz, już po włączeniu pierwszej żarówki jest wystarczająco jasno by wygodnie pracować, po włączeniu drugiej jest lux. Zaletą tych reflektorów jest zmienna ogniskowa, czyli w razie potrzeby można wydłużyć i zwęzić snop światła, lub go skrócić i rozszerzyć. Ta druga opcja jest szczegulnie przydatna przy pracach z ładowaczem. Przy parze takich świateł można zrobić miks, jeden będzie dalekosiężnym, drugi będzie oświetlał pole robocze przy ciągniku. Godne polecenia.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

@asharot ten bezpiecznik powinien być pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem, a ściślej mówiąc jak najbliżej akumulatora.

 

A to niby dlaczego?

Zawsze myślałem że bezpiecznik umieszcza się jak najbliżej odbiornika aby w przypadku zwarcia wyeliminować zjawisko oporności przewodu co może w skrajnych przypadkach gdzie jest zamontowany za duży bezpiecznik doprowadzić do pożaru instalacji.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj