Skocz do zawartości
piotrek007

Alternator do Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

piotrek007    0

witam potrzebuje schemat instalacji elektrycznej albo moze mi ktos powiedziec jak podlaczyc alternator

w bizonie jak dobze pamientam to ma nastepujace zaciski 78 56 10 z góry dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek84    12

on jest z regulatorem czy bez, masz jakas fotke to podaj jak mozesz jego symbol i inne namiary, myśle że da rade coś pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Grzesiek84    12

czy tak masz rozmieszczone http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d9fd4cde2054b10.html oznaczenia bo za bardzo nie widać na tej aukcji i jaki masz konkretnie regulator symbol jego podaj jakie oznaczenia zacisków?? jeśli by tak to wygladało to ja bym tak zrobił jak na zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09e0327ad5adbd3a.html oczywiście od aku (-) masa do obudowy a to co na stacyjkę możesz dać do plus aku ale daj jakis przelącznik zamiast stacyjki w takim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrek007    0

najmocniej przepraszam kolege ale nastapiła mala pomyłka piny spisywałem jak była jusz taka szarówka i pomyliłem sie i zaraz wszystko sprostuje wiec tak zacisk srubowy

 

dalsza czesc odp bo jako wysłało mi połowe zacisk srubowy opisany przez kolege nr (10) to u mnie jest opisany jako 19 nastepnie zacisk opisany przez kolege jako 56 ja mam nie opisany nastepnie zacis kolegi opisany jako 78 a ja mam opisany jak 18 a zacis z nr 10 jest to pin ponizej 18 jest to wg mnie masa spróbuje przerobic to zdięcie i je wstawic

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e97b9285d2f5d63.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek84    12

To tak według tego co kolega napisał i co pisał na gg ja bym podłączył w ten sposób jak na rysunku (sorki za mało może przejrzysty i wizualnie piekny ale brak czasu) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d36f7f9fcab5a9b.html a tu podaje temat jeszcze tez odnoście alternatora http://www.agrofoto.pl/forum/Alternator-w-...r-ZU-t3694.html jak coś pisz pozdrawiam

 

 

dodam jeszcze że przy woltomierzu też zwróć uwagę na bieguny bo inaczej będzie go gieło prawdopodobnie w druga strone, po włożeniu kluczyka powinien skazywać ok 24 V po zapaleniu i zwiększeniu obrotów stan naładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafff24    26

witam, dziś prezeglądałem bizona i u mnie nie ma tego drugiego kabelka od alternatora do regulatora

 

jest tak:

1 kabelek od 67 regulatora do zacisku szczotki w alternatorze ( na schemacie na zdjęciu niebieski)

2 kabelek jest od masy (masa koło regulatora do masy alternatora)

 

tego kabelka od 15 w regulatorze do alternatora nie ma i nie ma po nim śladu, idzie jedynie przewód od 15 regulatora do stacyjki i jest problem, bo nie ma kontrolki, albo gdzieś coś jest przetarte, ale woltomierz działa i alternator ładuje, napięcie jest do 28V

 

styk którym chyba idzie prąd od diód wzbudzenia w alternatorze jest wolny ( ten co nie ma oznaczenia)

 

prawdę mówiąc to było przedemną kilku kombajnistów na tym sptzęcie i każdy dodawał coś "od siebie" i teraz jest problem,bo się nie idzie w tej instalacji połapać

 

czy takie podłączenie alternatora jest poprawne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrek007    0

witam ale mam 1 mało watpliwosc poniewaz insatalcja jest w orginalnych pancerzach i nikt tam nie ruszal ale do alter. przychodza tylko przewody do zacisku 18 szczotykotrzymacz 19 + i 10 - a zacosk bez oznaczenia jest nie podłaczony i nie mo przewodów zedy cos tam podpiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek84    12

tutaj macie jeszcze przykład alternatora podobnego do waszego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic580705.html

skoro mówisz że wiązka jest nie ruszana to pomiń to połączenie od tego zacisku nie opisanego do regulatora i sprawdź ładowanie może w nich jakoś w środku są inaczej łączenia robione o czym jeszcze nie wiem

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak podłączyć alternator z regulatorem napięcia.

Na alternatorze mam numery 19,18,10.

Na regulatorze napięcia 15 i 67.

Dołączam zdjęcia.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam!

post-3441-0-66343400-1309963802_thumb.jpg

post-3441-0-91652700-1309963819_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

To tak:

 

-regulator:

15- "+" po włączeniu stacyjki,

67- na szczotko-trzymacz alternatora zacisk 18

Regulator musi być przykręcony do podstawy aby masował z ramą maszyny.

 

-alternator:

18- do zacisku 67 regulatora,

10- masa,

19- "+" do zacisku przy rozruszniku ( zazwyczaj )

 

Tu masz schemat:

 

http://chomikuj.pl/SadekMB/Galeria/Schemat+Bizon+Rekord

 

Temat już kilka razy wałkowany na forum.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×