LUKASZ1455XL

Zawieszenie resorowane czy na poduszkach??

Polecane posty

mam dylemat nie wiem jakie mam w ziąść zawieszenie w przyczepie jeden radzi na poduszkach a drugi na resorach i nie wiem jakie mam kupić w gigant fliegl aws 258 nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

z tego co wiem to w ciężarówkach lepszy jest resor (z sąsiedniego miasta jak gość co rok sprzedawał parę ciężarówek do arabów to oni chcieli tylko na resorze ponieważ ponoć im te poduszki strzelały przy wysokiej temperaturze powietrza) tak słyszałem ile w tym prawdy to nie wiem ale wiem że je sprzedawał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to to racja

mi się zdaje ze lepsze resory bo się nie martwię że spręrzarka nie napompuje jak nie napompuje to słyszałem ze nie można jechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trq    1

@LUKASZ1455XL według ciebie resory nie pękają?? Poduszka lepsza w razie awarii. Jak Ci walnie, to łamiesz przewód i jedziesz dalej a z resorem to już koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

regeneracja poduszki ok 60 zł a wymiana pióra w resorze parabolicznym dużo większa. przeważnie to cały resor trzeba wymienić a jeszcze najważniejszy plus w opcji na poduszkach to to że jak jest zawór samopoziomujący to poziomuje nam przyczepę ale podejrzewam że ta przyczepa to ta z wypychaniem przez tłok tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na czym polega regeneracja poduszki, szczególnie jak strzeli. To tak jakby spawać resor. Co do plusu poziomowania się to się zgodzę, ale więcej zalet w rolnictwie nie widzę. Resor jest trwalszy, nie wypadnie na wertepach, można ciągnąć przyczepę bez uruchamiania sprężarki w ciągniku(nie polecam, bo bez hamulców).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

poduszka jest komfortowa, ale przy predkosciach z jakimi porusza sie ciagnik rolniczy to nie ma wielkiego znaczenia, z drugiej strony tez nie szkodzi. nawet jakby miala strzelic to nie jest droga w zakupie, a wymiana dosc prosta, ale na pewno resor jest bardziej bezobslugowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Poduszki są nie drogie w naprawie, max 150zł za jakąś lepszą, są bardzie komfortowe i masz poziomowanie. Ale to tego dochodzą zawory sterujące, przewody itp. I czasami jak ta elektropneumatyka się zacznie pierd... to nie wiesz za co się brać i szukasz, a zawory już np. tanie nie są.... Resor to resor, przyczepa na nim jest tańsza i pytanie dlaczego ma zaraz pęknąć, przecież są dobierane na max. ładowność i nie ganiasz z nią po dołach z nie wiadomo jaka prędkością..... Co do tych Arabów to faktycznie masz rację najbardziej są poszukiwane ciężarówki na zwykłym resorze, bo poduszki tam nie wytrzymują z temperatury, ale najbardziej niszczą się z powodu wszechobecnego piasku który jest po prostu zabójczy dla poduszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

ja mam 3 przyczepy skorupowe czeskie 18 tonowe Nove Veseli czy jakos tak to się pisze,kazda jest na resorach i bardzo dobrze się sprawują , nic nie pękło jeszcze choc jak przychodzi kampania to średnio 2000 wysypów robią ,a nie licze ile zboza przewiozą ,tylko najstarsza z 2001 ma tylko 3 pióra a to za mało bo jak jest pełna buraków to się buja na boki a te pozostałe 2 maja po 4 i to jest to co trzeba, tak więc ja obstawiam resory.


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@wlodiw

Do poduszek masz raptem jeden zawór więcej - poziomujący. Nie psuje się to często a najtańsze zamienniki można kupić za 150zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam 3 przyczepy skorupowe czeskie 18 tonowe Nove Veseli czy jakos tak to się pisze,kazda jest na resorach i bardzo dobrze się sprawują , nic nie pękło jeszcze choc jak przychodzi kampania to średnio 2000 wysypów robią ,a nie licze ile zboza przewiozą ,tylko najstarsza z 2001 ma tylko 3 pióra a to za mało bo jak jest pełna buraków to się buja na boki a te pozostałe 2 maja po 4 i to jest to co trzeba, tak więc ja obstawiam resory.

 

 

Kolego z tego co wiem to masz tylko jedną przyczepe tej marki i jeszzce pamiętam jak pożyczali od nas koło zapasowe jak strzeliło twojemu szefowi z 20 tonami pszenicy wiec nie wmawiaj nikimu że masz 3 przyczepy tej marki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Kolego z tego co wiem to masz tylko jedną przyczepe tej marki i jeszzce pamiętam jak pożyczali od nas koło zapasowe jak strzeliło twojemu szefowi z 20 tonami pszenicy wiec nie wmawiaj nikimu że masz 3 przyczepy tej marki

 

 

na zdjęciach widać,bo sa z jednego dnia robione, mogę ci wysłać jak chcesz !!

a co do resorów to są wytrzymałe i nie pękaja z byle powodu


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jak zgodnie ustalilismy poduszki tez nie pekaja z byle powodu. resory lepsze sa bo ty masz, genialne - tak poza tym rocznik '88 a juz sie takiego sprzetu dorobiles, gratuluje rekinie biznesu, poza tym widze ze godzisz to z nauka, super.

 

jak ktos biedny to bierze resory, jak ma za duzo kasy, albo sprzet ma chodzic z fendtem serii 900 ktory pedzi 60 km/h czy jcb to bierze poduszki - prosta sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Poduszki są nie drogie w naprawie, max 150zł za jakąś lepszą, są bardzie komfortowe i masz poziomowanie. Ale to tego dochodzą zawory sterujące, przewody itp. I czasami jak ta elektropneumatyka się zacznie pierd... to nie wiesz za co się brać i szukasz, a zawory już np. tanie nie są.... 

 

a jak to jest z tą elektropneumatyką?

Pytam bo właśnie pożyczyłem od znajomego koegla na poduchach - popatrzałem po przewodach i jest tego sporo. Hamulce działają, poduchy się pompują (drobne syczenie na jednej ale da się jechać). Niestety światła to koszmar - widać że ktoś założył nowy kabel z dwoma wtyczkami, stare pozostawił. Tak więc wiązek jest w cholerę a część z nich idzie do pneumatyki. Ciężko dojść ładu w takim układzie? Nie chodzi mi o oświetlenie bo to idzie zrobić kładąc nowe kable, lampy itp. Tylko chodzi żeby z pneumatyką nic nie skopać.

 

 

PS: Sorry że odgrzebuje wątek ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Mam przyczepy na poduszkach i nic się nie dzieje, bo są tylko mechaniczne zawory do regulacji poduszek.

 

 

Może ma ABS albo ASR.

 

W pneumatyce można skopać jak się rozłączy węże i potem źle się złoży wszystko. 1,5 roku temu się bawiłem z jedną przyczepą, rozłączenie wszystkiego i wyciągnięcie z przyczepy bo szła do piaskowania i malowania. Potem wszystko montowałem.

Edytowano przez dawidg2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

no właśnie z tyłu widziałem jakieś kable z wiązek idą do układu pneumatycznego.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Z takiej puszki wychodzi kilka przewodów? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3113171731221-ES_2002-regulator-cisnienia-abs.html coś takiego?

 

Niektóre mają też czujniki obciążenia w poduszkach i przesyłają dane do samochodu i pokazuje obciążenie osi.

 

Zrób najlepiej zdjęcie to się okaże co to.

Edytowano przez dawidg2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Jakoś nie pomyślałem o fotkach a dziś już ciemno, jutro do roboty. We wtorek podrzucę parę fotek. Ogólnie fajna przyczepka ale bajzel z tą elektryką.

Jakbym miał pewność że da się wywalić wszystkie kable to pewnie poszłyby nowe kable i lampy.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

W moich się da bo światła i ABS są na osobnym kablu. Gorzej jak coś innego jeszcze masz. Ale to i tak z zasilania ABS idzie lub osobnym kablem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

dwie wtyczki okrągłe wielkości tych od przyczep rolniczych tylko ciut inne.

We wtorek strzelę fotki i będzie wiadomo co i jak ;)

 

PS: jedna idzie lżej niż dwie małe polskie ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Wopl
      Czy ktoś robił drewnianą podłogę w fortschritt t088?
    • Przez Baca84
      Witam od 3 lat użytkuje rozrzutnik cynkomet n221 3/4 dwu krotnie kręciło mi wał od posuwu taśm zaraz za przekładnią hydrauliczną. Czy materiał jest wadliwy? Miał może kto taki problem
    • Przez Baca84
      Witam od 3 lat użytkuje rozrzutnik cynkomet n221 3-4. Dwukrotnie ukręcił mi się wał od posuwu taśm zaraz za przekładnią hydrauliczną. Czy materiał jest wadliwy?miał może kto taki problem. 
    • Przez Wopl
      Czy ktoś robił drewnianą podłogę w fortschritt t088? Jak tak to proszę o porady. Z góry dziękuję.
    • Przez redbull
      Stoję przed wyborem rozrzutnika 10-12 ton , raczej stawiam na polskie maszyny bo ceny i tak zwalają z nóg Unia , Euromilk a może coś takiego jak Roltrans czy coś jeszcze innego polecacie, są tu użytkownicy tych marek rozrzutników jakieś wady zalety w porównaniu z konkurencją?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj