Skocz do zawartości
3Krzysiu3

Farmer i jego awarie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Farmer
3Krzysiu3    0

w moim po zrobieniu ok. 500mth szlag trafił łopatke sprzęgła

Nowe łopatki ok. 1100 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal5245    6

Nosze się z zamiarem kupna Farmera. Napisz który model posiadasz i kiedy się przytrafiła wyżej wspomniana awaria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rudy11500    0

polecam farmera:) miałem drobne awarie:) jedna po ważna to jak mi pękł ale dzwoniłem do fabryki i powiedzieli że ten rocznik miał pęcherze powietrza w odlewach. na 2400 mth to tylko jedna po ważna awaria:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GGrzesiek85    0

Przy pisaniu awarii warto zaznaczyć z jakim silnikem jest ciągnik.

Przy okazji mam pytanie odnośnie tych z silnikiem JD, w jakich modelach występują te silniki w JD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

Co do awarii to jedno łożysko w skrzyni , i teraz bedę rozbierał sprzęgło bo wałek przestał kręcić więc prosze o sugestje gdzie udać się po części bo do Farmera w sklepach częsci brak ostatno na Allegro znalazłem kompletny docisk za 2800 zł ale myślę żę u mnie tylko tarcza wysiadła .

Farmer 8244 c2 z 2006r , silnik mtz , 1600 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

Nie pamiętam pewno wszystkich awarii.... ale spróbuje :

-Pęknięcie w pół na obudowie sprzęgła

-zawieszenie się listwy w pompie paliwowej

-awaria podnośnika-rozerwało oring pod głównym cylindrem

-pękanie linek sprzęgłowych ok 8 sztuk w ciągu roku

-notoryczne obcinanie frezów na tulejce napędowej pompy hydraulicznej regenerowałem ok 6 tulejek

-obcinanie frezów na pompie hydraulicznej, wymiana 4 lub więcej pomp- nie pamiętam dokładnie

-wymiana 3 alternatorów oraz 2 rozruszników

-obcięcie kołka na widełkach rewersu-brak możliwości zmiany kierunku jazdy, trzeba było zaglądać do skrzyni

-dwa razy rozerwało sprzęgło metalowo gumowe napędu pompy hydrauliki

-pęknięcie korpusu skrzyni

-wymiana 3 tarcz sprzęgłowych

-notoryczne odkręcanie się wału przekazania napędu na przedni most, pomógł dopiero klej do śrub i nowe krzyżaki

-dwukrotne czyszczenie zaworu hydrauliki po tym jak przestała działać

-na przednim moście 3 komplet opon, na tylnym drugi

-zużycie się zębów w lewej piaście przedniego mostu-brak przedniego napędu

-dekielki chłodnicy są słabej jakości urwało króciec i trzeba było spawać

-pęknięcie rurki olejowej wysokiego ciśnienia

-awaria dzielnika strumienia- wymiana na dodatkowy blok do rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej

-urwała się śruba na której zamontowane są dolne ramiona podnośnika

-urwał się wieszak lewy (był marnej jakości) zamówiony został taki jak jest po prawej stronie

-wymieniłem także siedzenie na gramera bo farmeroskie się rozleciało

-wymiana pompy wspomagania kierownicy(po 6 tys mth)

-notoryczne rozkręcanie się ciągnika przy łączeniu skrzynia-obudowa sprzęgła

-wymiana uszkodzonego zaworu pneumatycznego

-pękanie węza łączącego kolektor ssący z filtrem (za duży kąt i za słaba jakość węży-przerobione z udziałem rur metalowych)

-wibracje tłumika prowadzące do jego urwania

-pękła rurka olejowa która jest wlutowana w dolny dekiel chłodnicy

-cieknący rozdzielacz hydrauliki, 2 razy wymiana oringów

 

Jak sobie coś przypomnę to dopisze:)

Edytowano przez stasio1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
91lenczus91    0
Napisano (edytowany)

Ja w lato napisałem do sokółki z zapytaniem:

- o wzmocnienie podnosnika to odpisali tak:

Jeżeli chodzi o udzwig podnosnika to należy wymontować z podnosnika zawór główny rozdzielacza, znajduje się z przodu podnośnika, do którego dochodzą dwie linki skrętne( od pokręteł żółw zając i otwarte zamknięte). W tylnej częsci zaworu znajdują się dwie śruby. Przy jednej z nich jest literka S . Tą srubę należy wkręcić o jeden pełny obrót. wówczas zwiększymy udźwig podnośnika i przestanie wyć.

 

- o głośną pracę hydrauliki:

 

Opracowaliśmy nowy system układu sterowania hydrauliką poprzez wyeliminowanie regulatora przepływu i zastąpienie go dodatkowa sekcją rozdzielacza. Spowoduje to, że układ będzie pracował cicho, ale nie będa pracowały jednocześnie podnosnik i hydraulika zewnętrzna. Pracuje podnośnik lub hydraulika zewnętrzna. Może również ulec zmniejszeniu siła udzwigu podnośnika i hydrauliki zewnętrznej.

 

- o pulsowanie podnosnika:

 

Jeżeli podnośnik w górnym położeniu, przy pracującym silniku, pulsuje tzn opada i podnośnik to wypłukany jest oring znajdujący się pomiędzy cylindrem, a korpusem podnośnika (13,5 x 2,5)

 

- cena pompki hamulcowej w Sokółce:

 

Pomka hamulcowa kosztuje 68,67 Pln

Edytowano przez 91lenczus91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nuszka007    64

 

- o głośną pracę hydrauliki:

 

Opracowaliśmy nowy system układu sterowania hydrauliką poprzez wyeliminowanie regulatora przepływu i zastąpienie go dodatkowa sekcją rozdzielacza. Spowoduje to, że układ będzie pracował cicho, ale nie będa pracowały jednocześnie podnosnik i hydraulika zewnętrzna. Pracuje podnośnik lub hydraulika zewnętrzna. Może również ulec zmniejszeniu siła udzwigu podnośnika i hydrauliki zewnętrznej.

 

 

Nie zaobserwowałem osłabnięcia hydrauliki, ani podnośnika. Jeśli chodzi o pracę hydrauliki LUB podnośnika, to pierwszeństwo ma hydraulika. Działa zawsze. O podkręcaniu podnośnika nie słyszałem, ale dobrze to wiedzieć. Tak wygląda dodatkowy blok rozdzielacza:

post-13454-0-47687500-1359706917_thumb.jpg

 

 

Niestety trzeba przesunąć wtedy trochę złącza, bo węże są na styk, lecz nie sprawia to problemu. Należy wyciąć w stelażu kawałek materiału, inaczej będzie blokował o korek wlewu i wywiercić nowe otwory montażowe. Koszt modernizacji to około 400zł. Otrzymujemy pełen komplet czyli blok, szpilki, wąż hydrauliczny, oringi... Na prawdę warto to założyć. Szkoda, że od razu tego nie było, ale cóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
91lenczus91    0

Ja u siebie podkręciłem podnośnik tak jak dostałem w instrukcji:) pomogło odrazu więc polecam jak najbardziej bez montowania dodatkowych siłowników.

 

Muszę zrobić coś z tą hydrauliką żeby było ciszej bo u mnie hydraulika to podstawa.

 

A macie problem z pękającymi felgami z przodu? Bo u mnie są potrzaskane i dobrze że dętki są to chociaż powietrze nie wylatuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

91lenczus91 o tym sposobie podkrecenia podnosnika nie wiedziałem, no ale człowiek całe życie sie uczy:)

Mi felgi tez popękały, nawet nie zauważyłem tego, przy wymianie opon pospawali mi je i wyszlifowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

cos dziwne ze z silnikami mmz nic sie nie dzieje a cala reszta sie sypie tez mialem kupowac farmera pare lat temu ale kupilem mtz i nie zaluje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

Dzisiaj rozpołowiłem ciagnik i znalazłem przyczyne nie krecenia sie WOM , obcięte frezy na tarczy wom-u , jutro dzwonie do Sokóki i pytam o części i ceny chyba że macie jakiegoś innego dostawce tarcz ? to dajcie znać .

 

Tarcza sprzęgłowa odziwo w bardzo dobrym stanie i teraz mam dylemat wymienić czy zoztawić starą . Przy okazji zawiozę pompę wtryskową i wtryski do sprawdzenia

Jutro postaram sie zrobić fotki i wstawie do obejżenia fachowcom którzy już zmieniali tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
91lenczus91    0

Mój znajomy ma skrzynie, podnośnik, tylni most, sprzęgło, obudowy na sprzedanie tylko że na części bo mu coś w skrzyni jebło, zostawia sobie tylko kabinę i cały przód czyli przedni most i silnik, już nie wiem co dokładnie, ale mówi że nie opłaca mu się robić. To jest FARMER 8244. Jakby ktoś coś potrzebował to piszcie do mnie to podjadę do niego jakby coś kogoś interesowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
91lenczus91    0

Dobra to jutro może z nim pogadam, ale wątpię czy to sprzeda bo to raczej do silnika razem będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

tak wygladaja tarcze po 1500 mtg ,

pierwszego stopnia prawie nie zniszczona raptem 0,3 mm zużycia , w drugiej od WOM-u wytarły sie frezy dobrze że wałek odziwo w bardzo dobrym stanie został więc kupa roboty odpadła , łapki też jak nowe więc nie jest żle . Części zamówiłem w Sokółce 2 tarcze +2 paski razem 1820 zł z przesyłką był to chyba super exspres bo zamówiłem o 11 i na drugi dzień na 11 już były :P . Idąc dalej zmieniłem pompę hydrauliki na nsz 32 wielkośći starej 25 także nie trzeba było nic przerabiać oby była trochę wydajniejsza od starej .

post-6648-0-66573200-1360416333_thumb.jpg

post-6648-0-26832100-1360416384_thumb.jpg

post-6648-0-77216700-1360416433_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lnd15    0

Hej, potrzebuję wału napędowego do Farmera 8258, może komuś został z rozbiórki? wałek urwał mi się razem z frezem.... podczas oprysku w rzepaku,

i mam pytanie jeszcze: czy będzie pasował wał od innych modeli farmera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×