sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

dominik1007    0

u nas we wsi są 2 takie ale są tak zrobione że napęd ze skrzynią nie zgrywa się na terenowych.Ale u nas odmiata taką 60-siątką i bez łańcuchów pod dużą górę idzie z pługiem opuszczonym i nie buksuje

w moim akurat w ogóle nie działa na polowych, tzn. na polowych nie ciągnie przód i tyle

 

Jest ktoś kto ma już założony ten zestaw z mostem uaza z allegro? Jak to się sprawuje z turem?

ja nie mam bo nie potrzebuję ale panowie z aukcji allegro zlinkowanej w tym wątku mają właśnie tura na moście od uaza i wytrzymuje.ale zawsze można do nich zadzwonić i się o wszystko zapytać numer w aukcji jest podany i tak jak jest napisane w opisie aukcji pytania i sugestie mile widziane.pzdr

 

koło mnie czasem przejeżdża c-360 4x4 ale czy naprawdę jest sens zakładania do niej przedniego napędu , trzeba sporo pracy w to włożyć i kasy i jeszcze nie zawsze wiadomo co z tego może wyjść bo może być i taki przypadek że codziennie będzie stał w garażu i będzie trzeba naprawiać ten przedni napęd bo to nie oryginał (ale to już zależy jak kot ten przedni napęd poskładał jak źle to będzie mówił że szkoda pieniędzy było na to wydawać ) ale ja jakoś jetem tak pośrodku tego pomysłu bo z jednej strony przydało by się coś takiego mieć a z drugiej trzeba sporo wydać na coś takiego

nie ma nic za darmo, chcesz mieć lżej z robotą w polu musisz zainwestować albo w pracownika, który cię wyręczy albo w sprzęt którym ci się będzie lżej pracowało.pzdr

 

Koledzy gratuluje wam odwagi że macie takie pomysły bo ja jestem ostrożny muszę wszystko dokładnie policzyć i na ogół kupisz taniej niekiedy nie którą rzecz niż samemu zrobisz ,przeróbka 60 tki na napęd to połowę ciągnika musi się przerobić aby zgrać most ,układ kierowniczy ale powodzenia

nie prawda w ciągniku np. c-355 czy c-360 nie przerabia się nic, bo np. z aukcji na allegro kupujesz kompletny zestaw tylko ktoś ci go musi zamontować w ciągniku no i ewentualne wycięcie prawej skrzynki akumulatora, poza tym nie ingerujesz w żadne inne podzespoły chyba że zakładasz hydrauliczny układ kierowniczy potocznie zwany wspomaganiem.pzdr

 

niby czemu polowa?

kupno najtanszego zachodniego ciagnika z przednim napedem to koszt okolo 20tys zl i do poprawek, w moim przypadku oplaca sie mam 4011 silnik zrobilem kapitalke skrzynia 3lata temu kapitalka, most bd teraz robic,koszt mostu od stara to 700 zl 1000zl przerobki nielicze bo praktycznie moge zrobic to sam, opony na przedni naped mam, wspomaanie ukl kierowniczego na orbitrol i tak miałem w zamiarze i wiekszosc czesci juz mam, wiec zostanie mi pozniej najgorsze czyli przeliczenie przelozen :huh: , moim zdaniem i tak warto ;) ale co kto woli

zgadzam się a i ewentualne naprawy zachodnich ciągników wiążą się z większymi kosztami niż przy rodzimych produkcjach.alternatywą dla zachodnich mogą być belarus, mtz etc.dużo zależy od wielkości gospodarstwa, skali i rodzaju produkcji.do 15 ha gospodarstwa nie specjalizującego się w konkretnej uprawie kupno zachodniego ciągnika nawet niewiele droższego od 60-ki moim zdaniem mija się z celem, ale jeżeli ktoś wyliczy,że w ten sposób przekroczy próg rentowności to niech kupuje.najważniejsze to bilans na plus.pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk2010    0

przystawka może mieć 49 albo 51 zebów .obie nadają się do mostu od robura.do tej co ma 49 nalerzy w moscie zastosować koła o wysokości 85 do90 cm.jeżeli w przystawce jest 51 zebów nalerzy w moscie zastosować koła o wysokosci 90 /96 cm.w obu przystawkach tryb ma proste zęby

Witam pana.Czy podpowie pan,jakie jest przelozenie-przystawki ursus c360,a przedni most star660?Kola przod 1000x18-tyl14,9x28.Gdzie sa kola zebate,o ktorych pan wspomina(49 lub51)?Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

tez by mnie to intersowało zwlaszcza jesli chodzi o u 4011, bo przyznam sie szczerze niewiem jak sie zabrac pozniej za przeliczenie wszystkich przelozen kół zebatych aby wszystko sie zgrywało... może jest jakis proste prawidło dla przeliczania tego wszystkiego..od czego zaczac?


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antoni    0

Panowie ja nieznam wzoru który by jednoznacznie określał ilość zębów czy wysokośc kół.Henryk koło zębate 51 z jest w przystawce którą należy przykręcic pod spodem ciagnika 360 .4011 pomiędzy akumulatorami.Przystawke należy zrobić lub zastosować od zetora 6945.Aby zgrać most od stara 266 ja bym zastosował przystawke 51 zębów i koła od MTZ o wysokośći95-98 cm.Koła 10x18 ,12x18 są za wielkie.Na Allegro sa przystawki prawdopodobnie jeszcze zwalniające obroty wałka wychodzacego ale szczegułów nie znam. :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1007    0

No możliwe. Tyle jest fotek c360 z przednim napędem: widać że ośka ma napęd, widać wałek, ale jakoś jeszcze nie spotkałem się by ktoś wrzucił fotkę tej przystawki

zapraszam do mojej galerii jest filmik na którym widać tą przystawkę.pzdr

 

moim zdaniem jakby miał być przedni to by fabrycznie był montowany. Uważam osobiście że prościej kupić coś co fabrycznie zostało przystosowane do przedniego niż kombinować samemu. wierze że niektóre poprawki są może i dobre, no ale ja także bym wolał coś z fabrycznym napędem

a ja uważam,że były inne powody dla których nie zakładano przedniego napędu fabrycznie. władimiriec t30 był 4x4 ale do nas go nie przywozili tylko na Węgry i gdzieś tam jeszcze do Rumunii chyba ale nie wiem na pewno. już kilka osób napisało to zdanie: z napędem 4x4 zawsze jest lepsza trakcja, i nie ma mowy o tym żeby był słabszy czy miał ciężej po prostu cała moc przekazywana jest na 4 koła a nie na 2 i tyle.

 

A jednak to prawda bo 3P jest troszeczkę szybszy od c-360 ale moze to zalezy od obrotów maksymalnych.

a może zależy to od ilości zębów w zwolnicach 56(wolniejsza) albo 57(szybsza) gdzieś tak słyszałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1007    0

być może, nie będę się spierał.powtarzam tylko co kiedyś usłyszałem i możliwe,że pamięć płata mi figle, ale zmieściłem się w granicach błędu?

Edytowano przez dominik1007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    262

koledzy raczej gotowego wzoru nikt tu nie poda bo już kiedyś się o to pytałem... wiedza know-how kosztuje a ten kto ją posiada to przeważnie robi napędy na handel. jakbyście czytali cały temat ze zrozumieniem to macie:

1. most robur tereenowy - przystawka 49 lub 51 zębów. do tej co ma 49 należy zastosować koła z przodu o wysokości 85 do 90 cm.jeżeli w przystawce jest 51 zębów należy zastosować koła o wysokosci 90 - 96 cm (wersja do c-360)

2. czytając artykuł w RPT z linku z poprzedniej strony jest gotowiec do C-355 na moście stara 660 (nie jest napisane jakie przełożenie) zwężonym o 48 cm. przystawka 49 zębów, koła przód 12,00-18 tył 420/85R28 (czyli 16,9R28)

3. różnica w zastosowaniu każdego z wychwytów jest taka że trzeba wiedzieć ile zębów ma półośka i tryb w zwolnicy (różne szybkości ciągników i różne przełożenia całkowite), tj. 12 i 55 (c-4011 i c-355) lub 11 i 56 (c-360) tyle że radzę rozebrać i sprawdzić bo widziałem "60" ze zwolnicami od "40", żeby potem nie było przerabiania bo "się całość nie zgrywa po złożeniu". reszta trybów w skrzyni jest taka sama

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

mhm to mi sie podoba, jeszcze jest kwestia bo sa mosty od stara z dwowa przełozeniami 6,17 i 7,17 z tego co wiem, co do pkt2. a co jesli na tyle ma sie opony 14.9-28 , a niechce zakladac 16,9- 28 zeby ciagnika nie podwyzszac bo moglby nie miescic juz mi sie do obory, a na przod do mostu starowskiego " myslałem zamiast opon 12.00-18" wojskowe na opony przemyslowe od ladowarki np takie http://moto.allegro.pl/opona-do-koparko-ladowarki-12-5-18-12-5-80-18-jcb-i1996613607.html chodzi mi o to by niebyly tak wysokie, co wy na to?


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregu1203    0

Czy części od zetora 6711 bądź 6745 pasują do ursusa C-360.Głównie chodzi mi o tylni most z mechanizmem zróżnicowanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    262

mhm to mi sie podoba, jeszcze jest kwestia bo sa mosty od stara z dwowa przełozeniami 6,17 i 7,17 z tego co wiem, co do pkt2. a co jesli na tyle ma sie opony 14.9-28 , a niechce zakladac 16,9- 28 zeby ciagnika nie podwyzszac bo moglby nie miescic juz mi sie do obory, a na przod do mostu starowskiego " myslałem zamiast opon 12.00-18" wojskowe na opony przemyslowe od ladowarki np takie http://moto.allegro.pl/opona-do-koparko-ladowarki-12-5-18-12-5-80-18-jcb-i1996613607.html chodzi mi o to by niebyly tak wysokie, co wy na to?

 

co do przełożenia mostu to w gazecie było że "jest to most od benzynowego stara 660", więc nie wiem co tam siedzi

co do opon to stosunek wysokości opon musi być zachowany, tj. stosunek wysokości 14,9-28 do tego co wrzucisz do przodu musi być taki sam jak stosunek 420/85R28 do 12,00-18, w przypadku gdybyś zastosował most o takim samym przełożeniu jak ten w gazecie

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Czy części od zetora 6711 bądź 6745 pasują do ursusa C-360.Głównie chodzi mi o tylni most z mechanizmem zróżnicowanym.

Ja mam zetora 5748 i śmiało napęd przystawkę i całą resztę można adaptować do c355 i 4011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

podobnież była seria c-360 z 4x4 która była produkowana fabrycznie i była wysyłana za eksport ta seria się nazywała c-360DT czy jakoś tak , czyli w sumie jak to fabryka do niektórych c-360 zakładała 4x4 to nie jest złe także to może i było by opłacalne złożenie 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

dziś byłem u tego gostka z rpt c360 4x4 ze stara, nawet tym ciagnikiem pojezdzilem super sprawa po prostu, dużo sie dowiedziałem i mam niedaleko bo 50km ode mnie, skret wiadomo ze wiekszy ma, ale tragedii nie ma,srednica zawracania to na 8 moich kroków, wytłumaczyli jak policzyc sobie przełożenia, wiec bd gromadzic materiały ;) niech tylko mi ktos powie czy pierwsze ursusy 355 miały takie samo przełozenie jak 4011 :blink:


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Witam. Ja potrzebuję podpowiedzi ile zębów ma mieć koło przystawki do dyfra uaza albo ewentualnie jak to policzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tech132    0

Witam

Jestem zainteresowany zrobieniem takiego napędu ,nie wiem od czego zacząć ,gdzie kupić przystawkę albo jak zrobić ?

Most można kupić na Al....o za 350 zł od uaza koła też ale przystawki nie mogę znaleźć , Proszę o radę

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1007    0

Witam

Jestem zainteresowany zrobieniem takiego napędu ,nie wiem od czego zacząć ,gdzie kupić przystawkę albo jak zrobić ?

Most można kupić na Al....o za 350 zł od uaza koła też ale przystawki nie mogę znaleźć , Proszę o radę

jak masz most to przystawkę u Panów na allegro kupisz za około 2000zł i będzie śmigać i opony też u nich można dokupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tech132    0

Myślałem że przystawkę można samemu zrobić albo podebrać od jakiegoś samochodu np.stara . Może ma ktoś zdjęcia albo rysunki tej przystawki? Te przystawki z allegro są bardo drogie ,może u producenta było by taniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1007    0

przystawka z linku allegro kilka postów wyżej jest właśnie prosto od producenta :) nie da się zrobić 4x4 za 1000 zł..no chyba, że się da. Jeżeli nie masz odpowiednich narzędzi i materiałów ani wiedzy to wyjdzie drożej niż kupić gotowca chociażby z allegro. Jeżeli masz już jakieś podzespoły i jakieś konkretne narzędzia w garażu to można śmiało ruszać do pracy. w rpt masz gotowy przepis krok po kroku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj