sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

Jarosław    0

Nie mam przyjemności posiadania takiego sprzętu ,ale jest u nas paru gości co potrafią nim pracować i robią to dobrze ,a że rzadko się coś robi nie myślałem o kupnie i żeby sprzęt choć trochę opanować parę rzeczy się sp***doli,i nie ufam ludziom którzy twierdzą że nic nie popsuli ,no chyba że nic nie robią.Choć można mieć najlepsze pomysły wszystkiego najlepiej się nie zrobi,dlatego staram się być ostrożny co do krytykowania jakości usług innych ,I nigdy z wyzwiskami na nikogo nie wyjechałem ,chociaż ewidentnie mieli winę,wolałem poprosić zawsze zostałem zrozumiany i  zostało poprawione ,nikt nie zażądał złotówki więcej ,potrafili przeprosić .Pokaż mi kogokolwiek kto bez złotówki wpłaty da ci kilka turbin zregenerowanych żebyś mógł sobie testować ,albo pompiarza co zrobi ci pompę i nie pozakłada plomb,i prosi żeby mu zadzwonić co z tego wyjdzie.Życzę każdemu spotkania takich ludzi ,gdzie zamiast głupiego śmiechu pojawia się ciekawość i doradztwo ,czasami jedna podpowiedż upraszcza życie. Nikt drzwi warsztatu przed nosem mi nie zamyka ,cenie sobie dobre relacje ,i chociaż robiłem pierdółki zawsze kiedy byłem następny raz coś toczyć ,pytają czy dobrze działa.Dzięki tym ludziom zrobienie ciągników kosztowało ( przysłowiowe) grosze .Co do twoich projektów daj jakiś link czy coś,poproszę dzieciaki niech to znajda w necie ,A i najważniejsze nie chciałem cię urazić.przepraszam jeśli żle to zabrzmiało,Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Amen i koniec dyskusji nie związanej z tematem. Jeśli jesteś tunerem silników seryjnie montowanym w c360/c360 3p, to pochwalam za zapał, ale stwórz adekwatny do tego temat, jeśli już powstał to niech się rozwija tyle w temacie.

Ps projekty z poprzednich lat nie są związane z rolnictwem tylko z OFFROADEM, gdzie moc sięga 1KM/5kg na masy pojazdu... Wszelakie linki na PW.

 

Od 2 lat siedzę w modernizacji maszyn powstałych  za czasów gierka. W tym temacie jest nawet fotka nie ukończonego jeszcze napędu... 

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel20v    0

Witam. Mimo że przeczytałem większość stron z tego obszernego tematu (zaznaczam większość - nie całość) to mam pare pytań. 

Osobiście posiadam Ursusa 4011 (z silnikiem od zetora 6911 (znacznie mocniejszy od 4011, 360). Posiadam również kompletny most od UAZ + koła z bieżnikiem kierunkowym (takie jak na kołach tylnych) o wym.18" oraz (prostokątną) belkę przednią od C-360. Z tego co tutaj wyczytałem oraz prześledziłem na innych forach to wiem jak zespolić oś od UAZ z belką od C-360, mam wał napędowy który połączy oś z przystawką, oraz wiem że należy zakupić przystawkę.

 

Moje pytanie brzmi, ile zębów powinna mieć przystawka do 4011 (takową posiadam skrzynie) oraz jak zrobić (skrócić) wał napędowy (przystawka-oś) gdyż jest od bodajże UAZ i jest za długi (na jednym ze zdj znalezionych w internecie widziałem że ktoś miał przed osią wspawane część zewnętrzną od wału teleskopowego-przegubowego (zwykły przysłowiowy "wałek", a część połączonej z przystawką to była druga część takiego wałka). 

 

Prosiłbym o rade o ilość ww. zębów w przystawce, oraz jak skonstruować ten wał napędowy (oraz czy przedstawiona przeze mnie propozycja z internetu ewentualnie zdała by egzamin). pozdrawiam i z góry przepraszam za brak przeczytania całego wątku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Skracanie wału, Temat banalny, zdjęcia zaciągnięte z forum szayowozy.net

 

CgYZqVjIlBco.jpgDP7hcNzaEnvZ.jpg42B0ZbqAp3wG.jpg

 

 

 

igUPI8DNeAMT.jpg

 

 

 

Ważne by widełki krzyżaków były tak samo wzgledem siebie jak przed skracaniem!!!! Inaczej wzrośnie bicie <niewyważenie promieniowe- przestawienie odciązników> jak i brak kompensacji momentu na kżyżakach

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

choćbyś nie wiem jak sie zarzekał że to idealnie ustawiłeś, to po takim zabiegu wskazane jest wyważanie, nie uwierzę że nie będzie bicia (pytanie tylko z jakimi obrotami będzie się to kręcić, dla niskich obrotów, to może chwile wytrzymaja łożyska/krzyżaki); a ustawienie krzyżaków (jeśli sa na obu końcach wału) ustawia się w jednej płaszczyźnie nie dla zmniejszenia bicia promieniowego (bo na to ma wpływ osiowość połączenia i owe wyważenie) tylko, po to aby wyrównać przyśpieszenia (i opóźnienia) kątowe jakie występują w prędkości obrotowej po przejściu przez krzyżak w momencie gdy krzyżak jest w załamaniu, dla spełnienia tego warunku konieczna jest równoległość wałków wejściowego i wyjściowego z wału przegubowego, dlatego niewskazana jest praca na dużych łukach z maszynami ciąganymi, napędzanymi z wom'u, wałek w maszynie bedzie oscylował  sinusoidalnie (nie wiem czy sie dobrze i jasno wyraziłem), ale mając np 500 obr/min na womie w ciągniku, to na łuku w maszynie wałek będzie się kręcił oscylujac przy obrotach w zakresie np. 450-550 i będzie dostawał bicia, i krzyżaki tylko jęczą, tak samo w wale napędowym przedniego napędu, jeśli nie będzie szedł równolegle, a krzyżaki będą w różnych płaszczyznach, to atak w przednim moście zamiast mieć np, stałe 200obr/min (które będą na wyjściu z przystawki skrzyni biegów) będzie wachlował miedzy np. 180-220 (zależne od kąta pomiędzy płaszczyznami krzyżaków)

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trochę się kolega minął z prawdą. Przegub  pana Cardana nigdy nie będzie równobieżny, choćby nie wiem jak go ustawiać. Zawsze będzie różnica prędkości wejściowej i wyjściowej. Żeby było równo muszą być przeguby homokinetyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Panowie, ale 60-ka jedzie max 25km/h, a uaz 80-100 to wał nie będzie miał takich obrotów. Najważniejsze żeby krzyżaki były ustawione w pozycjach jak w oryginale względem siebie i oczywiście w czasie spawania postarać się. Co do przystawki to zamawiając powiedz jaki masz ciągnik, most, koła, a zrobią Ci odpowiednią przystawkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

panie elektrotechnik, a to wytłumacz mi pan dlaczego??? gdyby było tak jak mówisz, to w każdym samochodzie z tylnym napędem i różnicą wysokości wałka wyjściowego ze skrzyni, z wałkiem atakującym w moście, krzyżaki leciały by co 10 tys km, właśnie po to muszą być krzyżaki w jednej płaszczyźnie żeby różnica prędkości jednego krzyżaka była niwelowana różnicą prędkości drugiego, zdaje się że jako elektronik powinieneś wiedzieć co sie stanie po nałożeniu sinusa na sinusa przesuniętego o "Pi", i tak to działa, matematyka, fizyka i mechanika-kinematyka nie kłamie! :D
-edit: elektrotechnik, Ty piszesz o przegubie Cardana, a mowa jest o skracaniu wału, wał składa sie z dwóch przegubów (krzyżaków w tym wypadku), które w parze odpowiednio ustawionej i przy spełnieniu odpowiednich warunków, które we wcześniejszym poście wymieniłem BĘDZIE RÓWNOBIEŻNY !!!

-asasinator666 zgadza sie, nawet wspomniałem chyba że kręcąc się wolniej wytrzyma dłużej, lecz na pewno ustawienie ciężarków które były oryginalnie na tym wałku, po takim zabiegu możemy olać (i bez wyważenia to możemy sobie przestawiać w dowolnie wylosowane inne miejsce :D)

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie, kolego ten temat przerabiany był już wielokrotnie. Przegub Cardana jest nierównobieżny i takim pozostanie. I nie ma znaczenia z ilu przegubów składa się wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

zawsze musisz być najmądrzejszy, już niejednokrotnie Ci to zarzucali inni użytkownicy, i upierasz się że masz rację, nawet gdy EWIDENTNIE jej nie masz!!! przegub Cardana jest nierównobieżny, ale jeszcze raz powtórzę, zastosowanie dwóch przegubów z zachowaniem odpowiednich warunków daje możliwość uzyskania równobieżności wałków wejściowego i wyjściowego, gdyby tak nie było nie pisałbym tego, co więcej, (jak również już wcześniej wspomniałem) każdy klasyczny układ napędowy rozlatywałby się po kilku tys. km.

Swoim darem przekonywania, chcesz zrobić głupiego, z każdego kto tylko ma inne zdanie od Cb (to już też niejednokroć było poruszane pod Twoimi postami), a teraz podam dowód na to, że i tym razem to Twoja wiedza jest za krótka i wprowadzasz ludzi w błąd:
" http://www.zssplus.pl/transport/pin/waly_polosie_i_przeguby.pdf "
13, 14 i 15 strona, no cóż uprzedzając fakty, teraz będziesz twierdził, że to profesorowie na politechnikach się nie znają, ich badania i obliczenia można o "4 litery" rozbić, a co więcej, pewnie stwierdzisz że czujniki prędkości  użyte w doświadczeniach są chińskie i nie wyłapują pulsacji??? wcale bym się nie zdziwił... :D

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

Mam pytanie bo mam kupic ursusa c 360 lub c 360 3p i w przyszłości chciałbym zamontować do niego przedni napęd, a nie wiem który byłby lepszy do tego napędu.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Na  razie kup napęd , a później przyjrzysz się któremu będzie ładniej i lepiej . :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

nie lepiej dołożyć i kupić jakiegoś MTZ lub zetora 7045 czy coś innego z napędem 4x4 zachodniego


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias95    80

C 360>12 000 zł. Przedni napęd>ok.5-7 000zł. Moim skromnym zdaniem bezsens. Jeśli byś miał ten ciągnik, to jeszcze coś innego, ale specjalnie4d go kupować żeby zakładać napęd, gdy na sprzedaż jest tyle ciągników o identycznych parametrach, z napędem na kapcie i lepszym komforcie pracy, że jest to nieopłacalne i niewarte zachodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecek1522    1

Witam wszystkich , odrazu chciałbym zaznaczyć że jestem tu nowy ,pacjent to c360 Turbo , od godziny przeszukuje forum na temat przedniego napędu ale nic konkretnego nie znalazłem , chce do mojej 60tki Turbo dołozyć przedni napęd który będzie miał największy kąt skrętu i w miare wytrzymały , traktor nigdy nie będzie miał żadnego tura itp rozważam napęd z robura i Uaza , , mam pytanie do znawców czy te mosty trzeba skracać pod rozstaw osi c360 ? , jestem majsterkowiczem i z zawodu mechanikim nie ukrywam ze chciałbym to zrobić sam i troche zaoszczędzić , gdyby ktoś miał jakieś informacje będze wdzięczny , poniżej film na yt do mojej besti , pozdrawiam  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Jeśli nie będzie obciążeń statycznych <brak tura> to brałbym samochodowy. Robur, gaz53 ził to też dobre mosty

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

zrobione bardzo estetycznie i chyba solidnie, ale jak to zwykle przy temacie Turbo: z czego to turbo, czy widać wyraźny przyrost mocy, czy zmieniałeś dawkę na pompie, czy jest natrysk oleju na denka tłoków, przydałby się czujnik tempo oleju, żeby czasem się nie gotował w żniwa, no i czy przedłużałeś szabelke od oleju?? czy tylko podstawiona? :D
-a na pytanie który napęd wybrać, to jest o tym jakieś 86 stron, no może niektóre posty schodzą z tematu, więc, ok 75-80 stron... :) sam musisz wybrać...

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecek1522    1

Panowie głównie chodzi mi o most czy trzeba go skracac do rozstawu c360, przeczytałem połowę tych postów i każdy chcwali to co ma, j potrzebuje się dowiedzieć który będzie miał najwiekszy skręt i nie którym będzie najmniej roboty, fajnie było by też żeby miał hamulce bo chce je wykorzystać żeby ciągnik hamowal na 4 koła. Co do turbo w c360 bagnet jest przedluzony silnik odprezony 2 uszczelkami chlodnica oleju jest dolozona 16rzedowa, moc jest sporo większą, silnik wkreca się w obroty jak benzynowy doładowanie 0.8bara w orce jestem 1 bieg wyżej i nie transporcie żadna Górka mi nie straszna, dawka n pompie zwiekszona ciśnienie na wtryska ch rowniez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam34    0

Obliczenia most przedni c-360.zip

Cześć

w załączniku przesyłam obliczenia jak policzyć koło w przystawce jednokołowej do przedniego mostu.

Mając dane:

przełożenie tylnego mostu i zwolnic.

Obwód toczenia opony tylnej i nie jest to obwód liczony ze średnicy opony bo to nie to samo. Co ciekawe nawet zużycie bieżnika nie powoduje zmiany tego obwodu w znaczący sposób różnica waha się w granicach (0,2%-0,6%) obwodu nowej i zużytej opony poparte jest to badaniami wykonanymi przez Goodyear. 

Przełożenie przedniego mostu jaki zamierzamy zastosować.

Obwód toczenia opony przedniej jw.

Dopuszczalny poślizg jaki chcemy uzyskać.

 

Dane na temat obwodów toczenia można znaleźć na stronach producentów opon.

Przeważnie w folderach (angielskich)jest to nazwane R.C. lub Rolling circumference.

 

I tak wg katalogu dla opony Mitas 8,3-20 obwód toczenia wynosi 2,64 metra,  średnica 0,895 m co przy liczeniu ze wzoru na obwód koła sztywnego  pi*D= obwód mamy 3,14*0,895m = 2,811m

Z tego wychodzi że popełniamy błąd 2,811/2,64=1, 0647 tzn 6 procent to tyle co dopuszczalna różnica  prędkości kół przodu i tyłu.

Przy większych oponach różnica trochę spada ale dalej jest to dużo użyłem tutaj danych katalogowych a mierząc średnicę opony na ciągniku mamy dużo większy błąd.

 

Plik trzeba rozpakować z formaty zip. :)

 

Edytowano przez adam34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecek1522    1

Dzięki Bardzo kolego  :) przyda sie napewno :) ale przemyślałem temat chyba dołoże i kupie ori napęd od zetora , jest teraz na allegro za 5.500 przedni most z kołami wał i przystawka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

cena śmieszna jak za napęd zetora... weź tylko pod uwage, że (przynajmniej z tego co mi wiadomo) zetory z napędem na przód, miały inne wałki w skrzyni, tak że chodziły i na terenowych biegach, czego w 60 nie ma,bo ciągnie napęd przed reduktorem, to jest raz, a dwa zetory xx45 przeważnie miały większe koła niż xx11 (choć z tym ponoć różnie bywało... nieraz jakieś fińskie, albo GB maja niestandardowe rozmiary kółek), no chyba że to jest od tych starych np 5748, to w tamtych nie wiem jak było dokładnie, aczkolwiek myśle że sprawa ma sie podobnie... więc dochodzi zmiana kół z tyłu, albo przeróbka przystawki
-co do opłacalności przerobienia skrzyni pod ten napęd, to słyszałem dwie opinie, jedna: gość kupił całą skrzynie od 7245, bo wyszło taniej niż kupować wałki i tryby, drugi, do 7211 założył napęd robura (od 60'tki) tylko z przeliczoną przystawką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam34    0

 

 

Wstawiłem jeszcze raz trzeba to rozpakować np 7zipem bo plik w formacie XLS nie przechodzi ja to tworzyłem programem z pakietuApache open office calc (taki darmowy Excel) ale na Excelu też działa.

Po prostu wstawiasz wartości do komórek według opisu w odpowiednich jednostkach i wychodzi ilość zębów w przystawce jednokołowej)

Obliczenia most przedni c-360.zip

Edytowano przez adam34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj