sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

jarecek92    3

Śmieszą mnie takie pytania, bo to przede wszystkim od Ciebie zależy jak sobie to wszystko zorganizujesz. Możesz napęd zrobić i za 2tys zł spokojnie z przysawką itd. tylko pytanie czy ruszysz tyłek i poszukasz po lokalnych złomowcach ciekawego mostu itd.. czy kupisz gotowca za kilka tys zł...


 

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam otóż mam taki problem chciał bym założyć napęd od Uaza do mojej c360 ale nie wiem jak wyliczyć przystawkę czyli ile ma być zębów.Gdzie mogę kupić taką zębatke do owej przystawki napęd ma być na kołach Petlas 280 70r18 proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Zapewniam, że spalanie nie wzrośnie- najwyżej zmaleje. Bez napędu ciągnik potrafi się zakopać lub łapać poślizg, a z napędem idzie bez problemu,więc robota idzie sprawniej i szybciej.

Założenie większych kół, dodatkowe obciążenie ciągnika w postaci mechanizmu różnicowego z przodu do tego przystawka, wał, obciążenie przedniej osi nie zwiększy spalania? Pogratulować tylko znajomości fizyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Założenie większych kół zmniejszy opory toczenia głównie w grząskim terenie, gdzie wąskie 16stki się po prostu topią, a większe szersze opony będą stabilniej trzymać przód. 

Most jest może 50kg cieższy jak wahliwa przednia oś z kompletem obciązników. dla ciągnika jest to nie odczuwalne.

 

Skuteczność z napędem jest większa, krótszy czas pokonywania odcinka podczas prac polnych <bo mniejsze prawdopodobieństwo boksowania kół> - ostatecznie mniejsze spalanie na 1 ha, spalanie chwilowe oczywiście większe.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Założenie większych kół zmniejszy opory toczenia głównie w grząskim terenie, gdzie wąskie 16stki się po prostu topią, a większe szersze opony będą stabilniej trzymać przód. 

Most jest może 50kg cieższy jak wahliwa przednia oś z kompletem obciązników. dla ciągnika jest to nie odczuwalne.

 

Skuteczność z napędem jest większa, krótszy czas pokonywania odcinka podczas prac polnych <bo mniejsze prawdopodobieństwo boksowania kół> - ostatecznie mniejsze spalanie na 1 ha, spalanie chwilowe oczywiście większe.

Wszystko się zgadza, zmniejszy opory w grząskim terenie, teraz proszę pomyśleć przez jaki czas ten ciągnik porusza się po tym grząskim terenie a wszystko będzie jasne że dojazdy, inny typ upraw etc zwiększy spalanie nawet bez włączonego napędu ze względu na wagę oraz opory toczenia kół. 

Most niech będzie nawet 50kg cięższy ale dochodzi przystawka, koła kilkukrotnie cięższe od oryginalnych 16, wał i ewentualne dodatkowe obciążenie przedniej osi. 

Koszt zakupu części, materiałów typu tarcze do cięcia, szlifowania, elektrody czy drut i gaz itp, poświęcony czas, prąd, eksploatacja takiego napędu czyli wymiana oleju, zakup opon plus ewentualne usterki zwrócą się po kilkunastu latach pracy tym ciągnikiem i miało by to sens gdyby ten ciągnik miał kilkanaście dobrych koni więcej i ciągnął  coś więcej niż 3 skibowy pług z dużymi oporami na piachach. 

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

@bears o tym właśnie pisałem. Jeśli ktoś zakłada przedni napęd do 60-ki to po to żeby zminimalizować poślizg i buksowanie kół czy to w mokrym czy piaszczystym terenie. Mam taki napęd (uaz), a pola u nas z piaszczystymi górkami. Z rozrzutnikiem trzeba było często zajeżdżać bo się kopał i w takich przypadkach na pewno spali mniej niż bez napędu. Wszystko też zależy od rodzaju wykorzystanego napędu- uaz a robur to różnica.

Porównanie podobne do ciężkiej serii, np. 912 i 914. Więcej spali 912 bez oporów napędu, ale za to z poślizgiem kół, czy jadący pewnie 914, ale za to obracający kilkoma trybami więcej i większą masą mostu.

To czy napęd opłaca się zakładać do tego ciągnika to indywidualna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Jakby kużwia miał każdy płakac ile gazu elektrod pojdzie to bysmy dzisiaj wołami jeszcze zapierd... a tak to pomysłowasc ludzka pomogła w pracach, czasem naprawde mysle po co wogóle naskórek niszczec na klawiaturze wypisujac takie cuś, ktos chce ma kase to robi według mnie to naped fajna sprawa i moge sie załozyc ze za rok za dwa ktos zrobi taki przodek do c-360 ze az pała bedzie miekła, ale jak sie zacznie zniechecac ludzi do pracy no to cóz wszyscy sie wtedy walnijmy na łózku i zacznijmy pierdy zbijać, Dzikuje :D  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Jest duzo mozliwosci wykonania napedow kwestia checi  i weny :)  a  dla wygodnych zakup gotowych zestawow montażowych albo oryginalnego napedu od zetora tylko w tym ostatnim pamietac trzeba ,mowie to dla potomnych aby do takiego zestawu bac rowniez tryby ze skrzyni (kazdy handlarz pisze ze sprzedaje gotowe i kompletne napedy od zetora pasujace do ursusow , jest to nie prawda jesli nie wymieni sie trybow w skrzyni  naped nie bedzie sie zgrywac  ) tyl bedzie szedl szybciej od przodu oraz nie bedzie zgrywal sie na polowych biegach. B)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć odnośnie tego zasprzęglania napędu na polowych, bo z tego co wiem w ursusie zębatka zazębiająca przystawkę przesuwa się i  odłącza przystawkę na biegu polowym... To jak jest zrobione w zetoroskich skrzyniach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaku1990    1

podobno przystawka pasuje od jakiegoś zetora a naped to ciężka sprawa czy od zetora coś dopasujesz. jeśli już to od jakichs starszych modeli

Edytowano przez zaku1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

może z 5748-6748 (te na moście bez zwolnic), bo z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem (chyba nawet tu, tylko trochę trzeba by poszukać), to napęd z 7245 żeby założyć do 7211 trzeba w skrzyni dużo grzebać, ponoć tryby i wałki jakieś nie pasują, a gdzieś pod jakimś zdjęciem, gość który tak zakładał, to pisał, że kupił całą skrzynie bo taniej wyszło... i są też przypadki, ze właśnie do 7211 zakładają te rzemieślnicze napędy od 60, bo poza kosztem napędu, to ta skrzynia odstrasza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

dlatego tez jak dla mnie przerost formy nad trescia :)

bo na lekkich napedach idze wyrwac calego zetora 5545-5748 w granicy 8-10k wiec czy jest sens grzebac i rzezbic 60tke . jesli trzeba wywalic za naped ok 6-7k

tam dodatkowo jest w serii wspomaganie kierownicze oraz dzialajace na napedzie biegi polowe :) ale co kto lubi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

hehe jak ktoś nie umie kombinować niech wydaje te 7-9 kafli, spokojnie samemu mozna zrobić samemu napęd za 30% wartości rynkowej, nie mówie tutaj o napędzie na gównianym uazie czy czymś podobnym... 

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Kolego jak masz taka wiedzę jak zrobić porządny napęd za 2,5-3 tyś. to może byś się nią podzielił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Dla przykładu:

a- most z kołami gaz 63 <co jakiś widze na olx po 1500zł> 

b- most tylni <pochwa + obudowy półosi z robur/ gaz 53/ ził> + zwrotnice/piasty star + trochę zabawy z tokarzem  + koła 1100x18 bądź 1100x20 - koszt 2000-2500zł

c- most z auta terenowego + koła 1000zł

 

co do przystawki, można adaptować koła zębate ze skrzyni jako moduł 4, zębatka od WOMU i bodajże 1 czy 2 biegu <dolne> mają po 48z, można takie wykorzystać, do zaprzęgania mufka za sprzeglająca z blokady dyferencjału z c330....  koła z większą ilością zębów też pojawiają się na aukcjach.

Wałki z wieloklinami i flaszami do wału napędowego można wykorzystać np reduktorów od pojazdów 4x4

 

Trzeba mieć jedynie dobrego tokarz z tokarką frezarką i podzielnicą...

 

Co do obliczenia przełożeń dla przystawki sprawa prosta. 

 

 

6404800500_1471373389_thumb.jpg

 

osoby na poziomie gimnazjalnym powinni go opanować... 

 

co do * - wartość 1 tyczy sie dla mostów bez zwolnic np planetarnych jak w orginalnych ciągnikach.

 

I przełożenia obliczamy tak jak i jego praca np przełożenie zwalniające będa mieć wartość mniejszą niż 1 np zwolnica zmniejszająca prędkość obrotową 2 krotnie np zębatki 24/48 mamy przełożenie 0,5.

 

 

 

 

No i promień mierzymy oś środka osi do ziemi <będzie 3-5cm mniejsze niż jakby było w powietrzu>, dlatego powinno się obliczać dla kół obciążonych 

 

Dla przykładu:

Sam robię przedni napęd <ale bazuje na orginalnym moście  typu carraro> i mi wyszło że muszę mieć 23z dla wyprzedzenia 5% lub 24 zęby dla 1%

zębatka 24z w zasadzie nie dostępna a 23z, jest na wałku głównym, więc zaadaptowanie jej pozostaje bądź zamówieniee

Edytowano przez jarecek92
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Dzieki kolego .Właśnie takiej informacji szukałem. Most tylni od robura ma identyczny wkład i obudowe jak przedni? Kiedyś na forum zaproponowałem tylny most od robura i zwrotnice stara to mnie nieźle zjechali za głupi pomysł....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

tak roznicowka i przelozenie glowne takie samo jest jak na przodzie (mowa o roburze itp) kwestia doboru ukladu skretnego (zwrotnic i najlepiej na podwojnym krzyzaku ) jak w roburze (wiekszy promien skretu )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarosław    0

Troszkę nie na temat wam napisze ;ale właśnie tylko przodu mi brakuje żeby 40 była całkiem spoko bo mocy to mam już w pip !! Napisze od początku ..Przerabiałem dwa silniki pod turbo żaden oryginalnie w ogóle go nie posiadał ,pierwszy to doskonale znany wszystkim c 330 i po wielu przeróbkach które zajęły około 5 lat uzyskałem doładowanie 1.5 bara .zaznaczam turbo nie jest fabryczne zostało przerobione ,silnik jest odprężony inne ciśnienie wtrysku i dawka paliwa oczywiście interculer,seryjne turbiny dawały max 0.7 bara kilka sztuk przetestowałem o różnej wielkości i pojemności skokowej silnika z których pochodziły.Przy doładowaniu 1.5 bara używam ciągnika ponad 2 lata i buta mu nie żałuje ,nic się z nim złego nie dzieje,a wręcz przeciwnie fajnie chodzi ,mocy nie mierzyłem z braku hamowni  w pobliżu .Mogę tylko powiedzieć ,że siłą przebił moją 40 i dlatego w listopadzie 2016 i grudniu zabrałem się za silnik 40 ,ten jest zrobiony cały od podstaw .Nowy wał korbowy  polski Ostróda [,stary był po ostatnim szlifie] tuleje tłoki głowice wtryskiwacze i pompa wtryskowa ,większa dawka koła rozrządu te które były zużyte,Zastosowałem dodatkowa pompę oleju plus chłodnicę oraz magistralę w silniku która pod ciśnieniem natryskuje olej na denka tłoków .Otóż 40 okazała się trudna w dopasowaniu turbo dzięki uprzejmości i dużej pomocy firmy TURBO-SERWIS Dziewierzewo która udostępniła ponad 12 turbosprężarek do testowania ,po 6 tygodniach prób i w końcu zbudowaniu hybrydowej turbiny z 3 różnych turbin  kilkunastu toczeniach aby to spasować i kilku popsutych obudowach ,wreszcie mały sukces 1,5 bara jest silnik jest żywy czuć moc  w końcu jedzie .i wcale niema zastępować renówki w orce czy sianiu [może kiedyś przyjdzie czas na turbo w 6 garach reni,ale to poczeka ] pisze to do tych młodych chłopaków którzy chcieli coś porobić w swoich ciągnikach ,a bali się że  popsują,trudno jest  popsuć starego ursusa .Otóż panowie na fabrycznym turbo nie uzyskacie raczej  więcej jak 0.7 bara ,nieważne od czego by nie  było za to efekt dżwiękowy będzie fajny a silnik łyknie trochę tlenu jak babcia na turnusie w Ciechocinku ,sprzęgło i skrzynia też sobie poradzą i nie popadnijcie w paranoje że od jutra wszystkie c 330 i  inne mają mieć turbo!!! Co do pytań po ki h*j turbo w ciapku i 40 czy 60 ,to zwykła ciekawość, czy się da i ile  to da. Tyle że efekt końcowy znacznie przewyższył moje oczekiwania i to jest fajne .Pewnie tak po trosze powstały nowoczesne ciągniki i nimi z przyjemnością pracujecie dzisiaj w polu .Postaram się wstawić film na youtube o takim  tytule [ c 360 turbo 1.5 bar Żnin ]do końca stycznia 2017 jak to działa ,jeśli ktoś ma założony przedni  napęd jestem ciekaw  jak  się sprawdza,napiszcie lub dzwońcie z gury dzięki!!, powodzenia i satysfakcji !! .mój tel; 604 405 651

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Pod sumując stracony czas na robienie metodą prób, błędów to do c 330 dac silnik 3p a do c360 4p ew jakis z zetora....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarosław    0

Tak właśnie robią ci co nie potrafią zrobić nic ,majster dorobi im flansze ,przykręci silnik i gotowe .Krytykujesz ,oczywiście masz do tego prawo ,ale pochwal się co sam zrobiłeś.za stary jestem na przekomarzanie się na forum ,podałem telefon zadzwoń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Nie mam potrzeby, po prostu z doświadczenia wiem co za tym idzie, mam własną frezarkę, tokarkę i inne gadżety więc wszystko robię sam na poczekaniu, jedynie coś do wypalenia CNC na laserze czy plazmie, to zlecam uprzednio projektując w CADzie... nie muszę dawać majstrowi, bo zawsze jakiś wymiar spieprzy.... 

 

Chcesz zobaczyć moje projekty, zapraszam na PRV, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj