sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sylwek23111    330

Koledzy a nie wiecie od czego skombinować koło 40z M4 (taki moduł jak w c360) W Mtz znalazzłem ale tam jest moduł większy chyba M4.5. Albo inaczej, czy ktoś się nie obracał wokół jakiejś firmy czy zakładu co wykonuje koła zębate chodzi o konkretne koło zębate modułowe bez piasty 60HRC m4 z-40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antoni    0

http://czescimaszyn24.pl/'>http://czescimaszyn24.pl/

Sylwek.tu można zamówić koło modułowe.

 

nazwe strony nalezy wpisać bo linku nie umiem wkleić

 

nazwe strony nalezy wpisać bo linku nie umiem wkleić

 

http://czescimaszyn24.pl/

Sylwek.tu można zamówić k

oło modułowe.Nazwe strony należy wpisać bo link nie działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Panowie, czy przytrafiło wam się, żeby ścieło zęby na małym kółku w przystawce od Pana z Ryk? Lub inne usterki?

Zębów nie ścięło,ale mam nadzieję ,że się poprawili bo niby dobrze robili ale pasowania i uszczelnienia przekładni(przystawki) to powinni poprawić.Chyba ,że już to poprawili.

Aha, mi gięło płaskowniki od zał-wył napedu ,są tam jakieś naprężenia.Poza tym jak się robi "z przodkiem" to ciężko go potem od razu wyłączyć, trzeba kilka razy do tyłu,do przodu ruszać ciagnikiem żeby kły puściły,trochę wkurzające.

Założyłem wczoraj most od L-Rovera i oczywiście wspomaganie na siłownik. Jak narazie to jest tragedia bo skręt jest o połowę mniejszy i trzeba się przyzwyczajać. Ciekaw jestem co będzie podczas prac polowych z maszynami albo przy prasie jak trzeba będzie zawracać nie wspomnę przy cofaniu z przyczepą jak będzie mało miejsca.

Haha,no cóż ma się wygodę ale sa i minusy, niestety skręt jest dużo mniejszy to fakt.Trzeba brać to pod uwagę jak się już ma napęd.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Bo może przełożenie nie jest poprawnie dobrane i zaciąga na blokadzie, kumpel jak miał inne mechanizmy różnicowe w Uazie to na łące wyłączał przód bo na twardym to wajchy gieło.

W moim 360 jest podobnie, muszę tył dać na luz na reduktorze bo czasami nie chce wyskoczyć blokada od przedniego napędu jak dobrze zaciągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To jest normalna rzecz przy każdym przednim napędzie załączanym sprzęgłem kłowym. Dokładnie taka sama sytuacja jak blokada w 330.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
case845xl    0

Witam! Ja zmontowałem u siebie przedni napęd do mojego C360. Wszystko działa wyśmienicie. Mam tylko problem a właściwie pytanie do JANEKKZG a mianowicie co zrobić, aby napęd działał również na biegach terenowych (redukcyjnych)? Janek pisał na 59 stronie ( #1166 post) o modyfikacjach. Przeczytałem cały wątek napędu od pierwszej do ostatniej strony i nie znalazłem odpowiedzi. Czy chodzi o zmianę samego wałka głównego skrzyni biegów? Jeśli tak, to na jaki?

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

nie będę wprowadzał w błąd ale z tego co się orientowałem trzeba zmienić dolny wałek z zetora starszych serii z napędem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Ale pomimo mniejszego skrętu i tak to jest rewelacja bez włączania blokady traktor spokojnie sobie radzi z cięższymi pracami. O rozmiar przystawki nie ma co się bać (jak ktoś gdzieś pisał) bo i tak "grucha" od mostu UAZ L-Rover na 16" jest niżej. Nie mniej jednak lepiej jest zrobić przód na 18/20 aby zwiększyć prześwit. (większe koszty). Koszt zrobienia przystawki jak ktoś ma jakie takie pojęcie nie jest wysoki, trzeba kupić koło zębate np. od Zetora , sprzęgło  i mechanizm załączania blokady od "60" koszt ok. 200-250zł, wyciąć blachę, toczenie  i spawanie. Moim zdaniem mocniejszy jest most od L-Rovera i ma lepszy skręt od Uaza,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
supermichal13    366

Witam  ostatnio zainteresował mie przedni  napęd w c-360.

 

I chciałem sie zapytać czy   most od Land rover np ten http://allegro.pl/most-przod-przedni-land-rover-discovery-ii-2-5-03-i4698223728.html.

Będzie mógł pracowac  przy obciążeniu np z turem czy z tuzem żeby nie obniżał prześwitu  i czy będzie w miarę dobry skręt i.

Np Jaki jest koszt takiej przystawki.

I Z jakich elementów składa sie przedni napęd oprócz mostu przystawki i wału napędowego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1014    45

Kolego, ja też ostatnio się zainteresowałem napędem do c-360 i doszedłem do wniosku że ten most może nie wytrzymać bo swoim turem dźwigam baloty nawet ponad 800kg. Stanęło na tym że kupiłem most od robura o niebo masywniejszy ale też i droższy. jeszcze z tydzień, może dwa i biorę się za montaż. Tylko przystawka spędza mi sen z powiek <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Jak ktoś chce dźwigać 800kg to most LR na pewno długo tego nie wytrzyma.Z robura nie widziałem ,nie wiem.Myślę ,że najlepszym wydaniem byłby przód zetora, jak ktoś ma zamiar ten przód tak dociążać i eksploatować w 200%.

 

Do zwyklych prac LR wystarczy, na razie się nie rozleciał.

 

Co do piszących na temat przystawek z blachy ,spawanie,toczenie i jest już przystawka....wolę nie komentować.Ludzie,trochę pojęcia ,no nie piszcie pierdół.

 

Most z LR ma mały skręt ,nie wiem jak inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy na tym forum nigdy nie korzystałem z forum ale mam problem z moim zetorem 6701 falują mi obroty tzn na biegu jałowym obroty skaczą od 500 do 800 ciągle góra dól pompę robiłem 2 razy ostatnio po remoncie generalnym silnika tydzień temu i dalej to samo co może być przyczyną na stole probierczym wszystko jest ok czy to wina regulatora obrotów ? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Jak ktoś chce dźwigać 800kg to most LR na pewno długo tego nie wytrzyma.Z robura nie widziałem ,nie wiem.Myślę ,że najlepszym wydaniem byłby przód zetora, jak ktoś ma zamiar ten przód tak dociążać i eksploatować w 200%.

 

Do zwyklych prac LR wystarczy, na razie się nie rozleciał.

 

Co do piszących na temat przystawek z blachy ,spawanie,toczenie i jest już przystawka....wolę nie komentować.Ludzie,trochę pojęcia ,no nie piszcie pierdół.

 

Most z LR ma mały skręt ,nie wiem jak inne.

Co do "pierdół", to jeżeli bym sam jej nie zrobił, to bym tego nie napisał, a gdybyś miał trochę pojęcia, to byś się przed napisaniem też zastanowił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Ojoj,kogoś widzę zabolało...zbyt osobiście odebrałeś moje słowa.

Nie neguję Twoich umiejętności więc Ty nie umniejszaj moich.

 

Temat o przodzie w C-360 ma tyle stron ile jest pomysłów i czasem ludzie takie bzdury piszą  ,że szkoda czytać i odpowiadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

ojj kazdy ma troche racji, bo teoretycznie poprawnie wykonana przystawka, powinna zapewniać odpowiednia współpracę zębów (czyt. styk zębów w lini podziałowej, odpowiednie luzy miedzyzębne, czyli dość dokładnie dobraną odległosc osi, o korekcji zęba nie wspominając) i takie tam pierdoły, ale że to tylko 60, i prędkości sa tam oszałamiające, i i tak wszystko huczy z mostem na czele, to wystarczy żeby zęby sie nie klinowały a reszta sie dotrze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Mniejsza o to,niech każdy robi jak chce.

 

Sprawdziłem dziś sobie faktyczne % wyprzedzenie przodu i wyszło 6.5 %,sporo.Przystawka i koła w niej do zmiany.W granicach 3% wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

A no właśnie: Np. most od UAZ-a  41/8 zębatka 51  z przystawki od Zetora będzie pracować, ale w czym: Poślizg koła tylnego, biorąc pod uwagę obwód będzie dla oka niezauważalny, bo koło jest duże np 14.9x28, natomiast koło przenie np .7.50x16 jest mniejsze tam zawsze jest poślizg. Zdanie moje jest takie: Że koło przednie pracuje zawsze w poślizgu (większy może więcej) jeżeli chodzi o pracę w roli (poślizg). Jeżeli traktor pracuje bez obciążenia na przednią oś to zgranie na 100% nie ma tak ważnej roli a to dla czego: Np. podczas prac polowych główne obciążenie spoczywa na kołach tylnych, natomiast koła przednie są prowadzące. Na forum nie tylko są teoretycy, są też osoby, które same coś zrobiły i zdało to egzamin, a osądzanie ich świadczy +/- o autorze posta. Moim zdaniem forum jest po to aby wymieniać uwagi i spostrzeżenia na dany temat a nie prowokować do " awantur". W moim przypadku sam zrobiłem przystawkę (z blachy) i "cudem" to działa przez rok, a idąc śladem (niektórych poprzednich postów) jest to czarna magia i nie powinno to się dać zrobić przeciętnemu zjadaczowi chleba. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Pisząc poprzedni post może trochę źle to opisałem.

 

W tym momencie na obecnych kołach(jezdnych) mam %wyprzedzenie między osiami 6.5%. Podczas jazdy,bez napędu.Po prostu tyle przód"nadrabia" sam z siebie bo z przodu są mniejsze koła(zjawisko normalne,nie może być inaczej).

Natomiast do tego wyprzedzenia które mam należy dobrać tak koła zębate aby podczas napędu było do ok 3% więcej owego wyprzedzenia.Wiadomo,żeby przód lekko ciągnął.U mnie wychodzi ,że jest to źle dobrane bo przód podczas pracy za mocno chce "wyrywać" do przodu.Ale to już zostawię Panom od przystawki.

 

Natomiast co do posta kolegi ruktaf,słuchaj wg mnie nie jest ważne jaki będzie poślizg,a ważne jest czy jest dobrze dobrane przełożenie bo to ono decyduje o poprawnej pracy ciągnika.Owszem na roli błędy w pewnym stopniu się korygują,ziemia ustępuje itp.

Jeśli zrobiłeś ok, samo zrobienie nie jest nie wykonalne ,tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt,jak i materiał.Jeśli masz jak ,nie ma problemu.Nie jest to czarna magia,tylko ,że z moich spostrzeżeń wynika ,że większość piszących nie ma bladego pojęcia i pisze właśnie pierdoły.No nie wierzę ,że nie mając maszyn zrobiłeś koła zębate,albo wieloklin na wałku bądź kanał na wpust.

 

Ja nie mam możliwości a szkoda bo wraz z ojcem moglibyśmy to zrobić gdyż pracował wiele lat w zakładach wykonując różne podzespoły maszyn i wie co i jak.Niestety,sama tokarka to mało żeby zrobić przystawkę kompletną.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie opłaci się czegoś takiego robić lepiej już kupić ciągnik orginał 4x4 a i będzie mocniejszy bo tak to bezsesns

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj