sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

rolpol17    1

Witam

tez jestem zainteresowany załozeniem przednigo napedu w c360 sledze te forum i nic sie nie wyjasniło konkretnego. mam pytanie do mechanik79 jak obliczyłes przystawke? i czy ktos zrobil przystawke na podstawie wzoru z 47 strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik79 przyznam, że byłem ciekawy efektu, jak wyszedł napęd na bazie mostu z Honkera. :) Teraz widać, że wyszło to Panu naprawdę super. Wszystko wygląda bardzo solidnie. :) Przystawka zaprojektowana jest jak z fabryki. Widać klasę konstrukcji. Trzeba mieć naprawdę dobre pomysły, aby tak to skonstruować. Po prostu czapki z głów.

Początkowo zastanawiało mnie, czemu most będzie obrócony. Teraz już doszedłem, dlaczego tak jest. Oby nie wpłynęło to na jego eksploatację. Ale tu nie było zbytnio innej możliwości.

Podanych zostało tu dużo przydatnych informacji na temat budowy mostu i przystawki. Naprawę konkretnie opisane i jeszcze podzielenie się tą wiedzą, mimo włożonego wysiłku.

Taki most założyłbym do mojej "M"-ki, gdybym zakładał przedni napęd. :) Podoba mi się to rozwiązanie.

Oby napęd służył Panu niezawodnie jak najdłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1982    0

witma

śledze ten temat bo jestem zainteresowany przednim napędem do c-360

mam pytanie

czy taki napęd działa na biegach polowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Był podany wzór na xx (nie chce mi się szukać) stronie a zaczynał się tak. wysokość koła przedniego =ilość zębów przystawki x przełożenie przedniego mostu x telne koło x 1.65 coś tam coś tam. I z tego wzoru szanowni koledzy można wszystko obliczyć. Nie ma tu nic trudnego tylko podstawiać. Pamiętać o wyprzedzeniu przodka 1-3%. Terenowe biegi 4x4 można uzyskać przez wycięcie w obudowie skrzyni z boku miejsca na przystawkę bądź też wymienić reduktor od zetorka 5748 (4x4) oraz wałka dolnego reduktora.

Nie sugerujcie się wysokościami opon producentów. Naj dokładniej jak na betonie jadąc w lini prostej pokonamy równe np 5 obrotów pełnych danego koła i zmierzymy odległośc. dzielimy w tym wypadku przez 5 i z obwodu koła wyliczamy wysokość koła. Należy pamiętać o przełożeniu tylnim ursusów. starsze i (tuningowane na szybsze c360). Były 2 rodzaje przełożen w zwolnicach. Więc chyba wszystko powiedziane w temacie zostało. A jak skrócić most czy wykonać obudowy przystawek to już sztuka ślusarska i każdy kto lubi to i ma pojęcie sprosta temu zadaniu. Ja jeszcze nie mam 4x4 ale mam już most przykręcony i skrócony przy ursusie . czekam na nowe opony na tył i ruszam z przystawką. (będzie na 3 kołach zębatych bo potrzebuję tryb 42z lecz nie da się wtedy wału przegubowego założyć i muszą być 3zebate koła ). Rozważam nad kupnem przystawki gotowej. 1000zł czy tam 1500 mogę dać i bedzie mam nadzieję spokój z bezawaryjnością. A samemu latać za wszystkim to wyjdzie na bank 1000zł przystawka. + czas poświęcony na wykonanie. Pozdrawiam kolegów jak złoże całość to się pochwalę fotami czy filmem na yt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

a co myślicie o przodzie od stara ale 266 ponieważ gabarytowo dużo on nie jest większy mam taki na stanie jeden w domu i w okolicy jest jeszcze jeden i jak myślicie podpasował by grucha jest na pewno bardzo nisko ale ja go tylko mam już tylko do tura i do siewnika więc tak szybko nie zawisnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzykuu    5

Czy zna ktoś jakiś wzór na obliczenie tego wszystkiego najlepiej taki żeby można było podstawić wymiary i wszystko wychodziło :D prosił bym o podanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

koła radialki 420/85r28 tył Petlas

przód mam BKT 12.5/80-18 (miały być od stara ale nie chciało mi się przerabiać tura bo by kolidował z nim i z dołu by nie wziął tylko tak 30cm nad ziemią)

 

 

Co do filmiku na 73str to tak jak bym widział mój projekt odgapiony lecz już zrezygnowałem z opon starowskich i most mam skrócony tak by grucha była na środeczku.(ładniej się prezentuje) most mam skrócony z jednej strony 12cm i z drugiej 34cm. Prześwit mam taki jak w c330 dolny zaczep czyli mam obecnie 23cm prześwitu.

Kolego od 266 mówisz. Powiedz mi jaką ma średnicę orzech (obudowa dyferencjału) to podpowiem coś. jeżeli ponad 50cm to będzie lipnie.

Muszę przystawkę kupić lub zrobić ale narazie czekam na tylnie opony bo zamówione. i dopiero bedzie mierzony fizyczna średnica koła tylniego.

 

wybaczcie ze post pod postem. Podaj mostu przełożenie/zwolnice tylnie/wysokośći fizyczne kół oraz od czego ten most;) pozdrawiam. wzór jest na czterdziestej którejś stronie ale nie chce mi sie tego szukać :) Podałem jak się zaczyna na 73 str

 

Ja wg tego wzoru liczę i wychodziło mi tak jak bratu co liczył swoim sposobem przystawkę.

 

Wysokość koła przedniego = ( ilość zębów na kole zębatym przystawki x przełożenie mostu przedniego x wysokość koła tylnego x 1.65) wyliczamy to co w nawiasie mamy i dzielimy to przez przełozenie c360 lub c4011 x 38z koło w skrzyni. czyli przykład:

99.6cm = (46 x 7.17 x 130 x 1.65) : (18.686 x 38) jest to wysokość koła przedniego bez rzadnego wyprzedzenia. Jeżeli ktoś zna lepszy wzór to proszę poprawić mnie!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z=(dp x it x23 ) / ( ip x dt )

 

z=(0,965 x18,686 x23 ) / (7,17 x1,425 ) z=414,735 / 10,220 z= 40,58+3 procent wyprzedzenia = 41,797

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

jutro zmierzę ale raczej nie powinien być dużo większy od tego którego ty użyłeś jeżeli będzie większy to będę szukał takiego jak ty a ty jak skracałeś to na długą półośkę wstawiłeś krótką i pewnie trochę frezowania było bo jeszcze z drugiej strony skróciłeś to jak załatwiłeś półośkę pewnie frezowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Powiem Ci kolego tak. Z dwóch stron mam skracany most. różnica między długą a krótką półosią wynosi około 280mm.

a ja skracałem jedną 34cm a drugą 12cm. czyli łącznie 46cm.

Skracanie odbyło się w specjalistycznym zakładzie i jest na to gwarancja.

Gość twierdził żę przeciął półośki potem stoczył na walec jeden odcinek w drugiej wywiercił otwór na walec zagrzał ten drugi odcinek wbił odcinek z walcem i delikatnie spawnął. Twierdzi ze nie ma szans by to ukręcić. a samo przecięcie i nadspawanie tulejki to o kant chu...ja rozbić (ponoć ukręcają się przy przeciążeniach większych).

a nadspawywanie półośki jest o wiele droższe i późniejsze jej frezowanie.

 

A i jeszcze jedno, jaki skęt beedziesz miał na tym 266 mościee? Bo jak gorszy niż w 66 to nawet szkoda zachodu.

Szkoda że Carraro mosty sa takie drogie. NAwet od zatyranej koparko ładowarki jest drogi. Prześwit nie wiele mniejszy niż oryginalna oś, skręt elegancki, ładnie się prezentuje. Bajka.. Ale za droga inwestycja. to już bardziej hobby

 

A co do wzorów to jedno i to samo Ci wyjdzie. Tylko Kolega podał wzór przekształcony tak by wyliczać przystawkę a nie wysokość kół przednich i uważam że jego sposób jest o wiele szybszy. Dowiedziałem sie również żeby najmniejszą zębatką jaką można użyć w przystawce na jednym kole zębatym jest tryb z 44zębami (prawdopodobnie 18.4cm średnicy posiada taki tryb z M4). Koło zębate z tego co mi wiadomo z przystawki "wchodzi" jakieś +/-5cm do skrzyni(nie pamiętam już tego dokładnie.)

 

 

Na filmku co podrzucił kolega maxers widać ze gość spawał przystawkę z wsadzonymi oprawkami (tulejkami pod łożyska) łożysk. Zastanawia mnie czy po spawaniu elektroda nie pościągały mu spawy tej że przystawki i spowodowały że nie jest ona współosiowa. Zauważyłem że nie splanował płaszczyzny dolegającej do skrzyni i z czasem moze być tam "mokro" jeżeli spawy ściągnely(a napewno ściągneły) , mimo uszczelki może to się pocić podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A oto oryginalny wzór (według John Deere) na obliczanie ( więcej informacji na stronach John Deere

 

Obliczyć przełożenie całkowite na podstawie następującego wzoru

 

I=(A1 x I1 x I3 x 100) : (A2 x I2 x 102,75)

 

A1 = obwód toczny przednich opon

A2 = obwód toczny tylnych opon

I1 = przełożenie tylnej osi

I2 = przełożenie przedniej osi

I3 = przełożenie przekładni zębatej mechanizmu różnicowego

 

 

 

Kombinacje opon.doc

Edytowano przez annaklapoc1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Od wszystkiego Ci się nada napęd. Lecz musi spełniać 2 warunki :

musi być skrętna oś

musi być wyliczona przystawka tak by przód miał wyprzedzenie ~3%

 

A co do wyglądu/szerokośći/wytrzymałośći/zwrotności/awaryjnści/kosztowności, to już inne sprawy. Hydrostata możesz zrobić z c360 bo też się da. Widziałem gdzies na necie zetora starego chyba 3garyowy na gąsienicowym napędzie (taki z maska zblizoną do U c-4011). Wszystko się da tylko pytanie za ile $ i jaki to bedzie miało design?

Od mtz myśle że jak tylko się da skrócić most (może być odlew z duża ilością węgla i porządnie tego nigdy nie pospawasz) to przystawkę dorobić się da i mozna śmigać. Tylko ile wyniesie przedsięwzięcie? Tu trzeba sie zastanowić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

od mtz jeżeli chodzi o stożek to myślę ze nie dasz rady bo będzie strasznie przód w górze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj