sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

mechanik79    1

no niestety sledzac wczesniej ten temat musze powiedziec ze nieciekawie to wyglada poniewarz kilku forumowiczow moze i wiedza jak ma byc zrobione to czy inne ale zamiast pomodz innym i wyjasnic to poprostu nie robia tego, a co gorsze dodaja jakies zgrizliwe komentarze ,to ze ktos czegos nie wie to niejest zaden wstyd i ze chce uzyskac porady czy pomocy na dany temat ,przeciez ta strona po to wlasnie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

no niestety sledzac wczesniej ten temat musze powiedziec ze nieciekawie to wyglada poniewarz kilku forumowiczow moze i wiedza jak ma byc zrobione to czy inne ale zamiast pomodz innym i wyjasnic to poprostu nie robia tego, a co gorsze dodaja jakies zgrizliwe komentarze ,to ze ktos czegos nie wie to niejest zaden wstyd i ze chce uzyskac porady czy pomocy na dany temat ,przeciez ta strona po to wlasnie jest

 

 

No ale maruda z ciebie

Po prostu zamontuj podporę ze sprzęgłem przeciążeniowym z MTZ 82 i już ono ma nastawiony taki moment poślizgu ze będzie pasował do mostu honkera kwestia przystawki to najlepiej dać oryginalna przystawkę od zetora 51 zetora ( cos komplet koło 2000 zł na słowacji mozna kupić ) oraz jakaś przekładnia łańcuchowa w stylu kombajnu anna do ziemniaków . Przekładnia musi być zamontowana na moście ( oczywiscie zmniejszająca obroty ) mozesz ja wykonać samodzielnie z elementów które mozna kupić bez problemu ( jak dobrze sie postarasz to nawet moze być w kąpieli olejowej itp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

z tym sprzeglem to dobry pomysl mysle , jesli chodzi o przystawke to chcialbym sam zrobic i najlepiej z takich kol zebatych jakie sie znajduja w skrzyni 60tki a duzo ich nie ma ale moze by jakas przekladnie wymyslil a jeszcze jedno wiesz moze jaka srednice ma opona jodelka 11.5 /15.3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

@mechanik79 - chyba najlepiej będzie jak znajdziesz sobie kontakt do gościa, który sprzedaje napędy ze skrzynką z trzema kołami zębatymi i spróbował spasować sobie do niej jakieś opony (pasować mniej więcej powinny 16" albo mniejsze, w zależności jakie zębatki on stosuje).

 

@janusz72 - tę twoją przekładnię łańcuchową to najlepiej sznurkiem dowiązać do ciągnika i będzie komplet. Dawno nie czytałem podobnych bredni...

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

kolego rusłan napisałem aby dokładnie sprawdzić kierunek obrotów...tzn. aby porównać ten który mamy na wyjściu z przystawki do tego który potrzebujemy o to mi chodziło zeby później sie nie okazało że komuś po zmontowaniu kręci się odwrotnie...a jeśli już łapiemy się za słowka to aby kierunek obrotów na wejściu był ten sam co na wyjściu liczba kół musi być nieparzysta masz racje ale sformuowanie obroty przeniosły się odpowiednio wg mnie jest mało precyzyjne bo czy uważasz że np w skrzyniach biegów dwuwałkowych obroty przenoszą się nieodpowiednio albo np w zetorze który z przodu ma most Carrero przecież tam wał napędowy kręci sie w odwrotnym kierunku bo w przystawce są aż dwa koła zębate, a uwagę swoją na temat kierunku obrotów kieruję do osób które same próbują coś zbudować i mogą nie pomyśleć o tym że dołożenie koła zmieni kierunek obrotów....w motoryzacji nie takie wpadki popełniali inżynierowie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Temat dotyczy c360 i konkretnego mostu a nie hipotetycznej sytuacji w Zetorze i dlatego się przyczepiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

a jak ktoś obruci most to nie bedzie się kręcił w drugą stronę ??? wydaje mi się ze tak i po co kombinować z jakimiś łancuchami i czarami ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

mysle ze najpierw trzeba obliczyc a potem w zaleznosci od potrzeby danych obrotuw podzielic na 2 czy tez 3 kola zebate mysle ze to najprostrza metoda i bedzie to tez estetycznie wygladac ,myslalem tez nad kolami 11.5/15.3 wysokosc niby 86cm lub 18/750 wysokosc84 cm zawsze mniej niz te 10.5/18 co maja niby92cm przy tych mniejszych kolach przeswit by mnial 29 lub 27cm no niewiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

@mechanik79 - chyba najlepiej będzie jak znajdziesz sobie kontakt do gościa, który sprzedaje napędy ze skrzynką z trzema kołami zębatymi i spróbował spasować sobie do niej jakieś opony (pasować mniej więcej powinny 16" albo mniejsze, w zależności jakie zębatki on stosuje).

 

@janusz72 - tę twoją przekładnię łańcuchową to najlepiej sznurkiem dowiązać do ciągnika i będzie komplet. Dawno nie czytałem podobnych bredni...

 

No to sobie popatrz na juz tak zrobione i mocne rozwiazanie

post-31877-0-51612900-1378221984_thumb.jpg

post-31877-0-55311200-1378222009_thumb.jpg

post-31877-0-15905600-1378222045_thumb.jpg

post-31877-0-61882400-1378222062.jpg

post-31877-0-63591500-1378222081.jpg

post-31877-0-53219900-1378222098.jpg

post-31877-0-16885100-1378222116_thumb.jpg

post-31877-0-10088800-1378222137_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

gadalem z gosciem co robi przystawki to mostu tarpana i innych ale chce prawie 2.5 klocka a to naprawde sporo, to co na zdjeciach no widac fachowo zrobione ale w 60tce nie ma mniejsca na cos takiego bymajmniej tak mysle rs to co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

no a ja zwróciłem uwagę na kierunek obrotów tylko dlatego że ktoś konstruując przystawkę może poprostu przegapić fakt że dokladając koło zmieni się kierunek obrotów...a co do obracania mostu to gdy to zrobimy zmieni się kierunek obrotów wałka atakującego a więc także zmieni się rozkład obciążeń łożysk i sił międzyzębnych, obracając most możemy zmniejszyć jego trwałość...a jeśli ktoś się przyczepi ze wałki atakujące moga obracać się takze w przeciwnym kierunku podczas jazdy do tyłu to od razu zaznaczam że to prawda ale na wstecznym nie jeździ się zbyt często a gdy obrócimy most to będzie zupełnie odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

No to sobie popatrz na juz tak zrobione i mocne rozwiazanie

 

 

To teraz wymyśl gdzie taką propagandę upchniesz w c360... Większość ludzi narzeka, że gruszka od napędu roburowskiego zmniejsza im prześwit a co dopiero coś takiego.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

panowie nie lapmy sie za slowa czy za pokazane rozwiazania bo to zbedne i strata czasu ,moze komus sie przydadza takie rozwiazania ,ja zdecydowalem aby to rozwiazac wszystko w tej jednej przystawce ,tlko niewiem jak wkoncu liczyc te przelozenia bo jeden wzor podaje ze liczyc te 38 z co sa w skrzyni a drugi ze 23z liczyc to wkoncu jak???????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

załóżmy że przystawka ma tylko jedno koło zębate którer ma 51 zębów, poza tym kołem w przeniesieniu napędu na oś przednią biorą udział jeszcze dwa koła: stałego zazębienia reduktora z 38 i koło które jest nacięte na wałku głównym skrzyni biegów z 23 przełożenie liczymy dzieląc liczbę zębów koło napędzanego przez liczbę zębów koła napędzanego więc w pierwszej parze kół napędzanym jest koło 38 a napędzającym jest koło 23 czyli przełożenie jest rowne 38/23 w drugiej parze napędzanym jest koło 51 a napędzającym 38 więc przełozenie równe jest 51/38 teraz aby policzyć przełożenie całkowite musimy pomnożyc oba przełożenia przez siebie mamy więc 38/23*51/38 liczba 38 się skróci więc ostatecznie mamy 51/23 więc liczba zebow koła stalego zazebienia reduktora nie ma znaczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

panowie nie lapmy sie za slowa czy za pokazane rozwiazania bo to zbedne i strata czasu ,moze komus sie przydadza takie rozwiazania ,ja zdecydowalem aby to rozwiazac wszystko w tej jednej przystawce ,tlko niewiem jak wkoncu liczyc te przelozenia bo jeden wzor podaje ze liczyc te 38 z co sa w skrzyni a drugi ze 23z liczyc to wkoncu jak???????????????

 

 

A wiec tak

sposób wyliczenia.pdf

post-31877-0-79515700-1378320950.jpg

post-31877-0-27183600-1378320964.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

 

 

A wiec tak

 

panowie co taka cisza?

 

panowie co taka cisza?

 

 

Wystarczy otworzyć plik pdf załączony i tam wszystko jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antoni    0

janusz 72

Bardzo ciekawe opracowanie.Mozna wpisać parametry innego mostu np.landrowera oraz dowolne ogumienie tylne jak i przednie.Jeżeli niemozliwe jest odwrucenie przekładni stożkowei w przednim moście widze przekładnie łańcuchową w przystawce.

Szacunek kolego

szacunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

odwracanie przekladni jest nie zalecane...moze to skrócić jej zywotnosc

 

aha i przekładnia ze zdjęcia wygląda na bardzo solidną ale napewno zajmuje sporo miejsca, napewno w c360 trzeba popracować nad zwartością konstrukcji zeby wszsytko się zmieściło...aha no i zamast odwracać most można dołożyć rolki prowadzące i poprowadzić łańcuch tak aby na wysciu z przekładni kierunek obrotów był odwrotny do tego co mamy na wejściu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Witam. Poszukuję katalogu części do przystawki przedniego napędu C 360/Zetor. Miałem ale komputer padochnął i paszło a teraz nie pamiętam gdzie to było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Martwy    0

Mam do was pytanie. Czytam temat od pewnego czasu i zastanawiam się czy na oryginalne felgi z c-360 pasują opony które producent z ryk zaleca do napędów? Jak nie to jakie można największe zamontować na te felgi? Felgi oczywiście 16"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Kumpel ma na 16 od żuka a opony 16X750 Dębica ale jest to felga za wąska bo jak się napompuje ok. 3 atm. to się robi owal z bieżnika i zdziera tylko środek. Od 360 jest chyba opona 16X600 to będzie taki sam problem ale ostatecznie może być

Edytowano przez ruktaf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Martwy    0

Ciekawe jaki jest rozstaw szpilek w piaście land rovera. Czy można zamonotwać inną felgę. Zależy mi żeby w tym roku założyć napęd, a za rok dopiero zainwestować w nowe opony ze wzmocnionymi felgami. Tylko żeby za rok nie trzeba było zmieniać przystawki to chciałbym zamontować takie opony jak zaleca producent. Może polecicie mi coś w miare taniego na rok użytkowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladyslaw1    40

ruktaf- do 7.50-16 to felgi od Nissana Navary, Patrola z oznaczenie 6j pasują tylko środki trzeba przerabiać.

Martwy- discovery II- 5x120, freelander- 5x114,3, defender 5x165 ------znajdź teraz pasujący model :D

Discovery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma odpowiedniej felgi do danej opony to możesz ją przerobić.Filmiki na Youtube - poszerzanie felg. Skoro przerabiają środki, to można też i poszerzyć. Można to zrobić samodzielnie lub zlecić komuś, dopóki nie znajdzie się odpowiedniej felgi do piasty i do rozmiaru opony. Producenci napędów, którzy je sprzedają i tak przerabiają felgi lub dorabiają do nich przejściówki (jeżeli chodzi o nieoryginalne napędy, oprócz zetorowskich kompletnych)

Edytowano przez annaklapoc1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

@ruktaf kto pod lekki przod bije 3 bary ?

nie ma sie co dziwic, ze zbiera srodek

na ori fele (4 cale ???) spokojnie wejdzie 7.50, jeslii chcesz zmieniac obrecz to zetorowska (chyba 5 calowa) wtedy nawet opona 9.00, o ile znajdziesz taka w jodelke


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj