Skocz do zawartości
sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
sylwek23111    13

mecenas60 - witam kolegę. proponuję policzyć ilość zębów w zwolnicach na początek i zmierzyć wysokość koła tylnego. Bedzie to przydatne i bardzo istotne dla wykonawców. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mecenas60    0

annaklapoc1975 dzieki za namiar ,kiedys mialem do niego numer lecz posialem .Nie moglem dluzej czekac i zamowilem naped z gor z Brenna ,moze ktos ma z tamtad i moze cos powiedziec .pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sylwek23111    13

koła w c360 mają około 175cm u mnie od zewnątrznej strony koła lewego do zewnętrznej strony koła drugiego. Czyli moze cos być z tego, pod warunkiem że założysz koła jak kolega Gintek tyle że na odwrót byś musiał je przykręcić wtedy wyjdzie Ci w granicach 170cm . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Ale przedni napęd w takim traktorze.. ? Na yt nigdzie nie znalazłem, a ciekaw jestem...jak to funkcjonuje i czy coś daje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

ja robilem wszystko sam jak i skracanie mostu czy budowa przystawki koszt spory to most i kola bo poszlo na to 2100 zl

 

 

Witam,

Prześledziłem temat w poszukiwaniu informacji o przednim napędzie na bazie mostu od honkera. Niestety nie jest to chyba zbyt popularne rozwiązanie, stąd pytanie do użytkownika "mechanik79" - jak ostatecznie rozwiązałeś sprawę przystawki? Na trzech kołach zębatych czy z tą przekładnią łańcuchową? I na jakich kołach jest napęd?

Ja zastanawiam się nad kołami 7.50-18 lub 9.50-20 tylko nie wiem czy te 20" nie będą za duże - czy dyfer w moście wytrzyma.

No i kwestia przystawki, na jednym kole zębatym się nie da wykonać bo koło musiałoby mieć 66 zębów dla kół 18" i 72 dla 20". Na allegro do honkera oferują coś takiego: http://allegro.pl/c3...3854013559.html i nie wygląda ona jakby miała 3 koła zębate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    2

Widzę że masz jakieś wątpliwości , wyłącz sobie przedni napęd w jakimkolwiek ciągniku podczas np. orki to się sam przekonasz o co tu chodzi i nie sugeruj się tym że są to małe koła , średnica kół nie gra tu większej roli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0

witam ja zbudowalem przystawke uzywajac 3 kol zebatych z tym ze w przystawce sa 2 walki na gornym sa obsadzone 2 kola zebate a na dolnim 1 i ono jest przesuwne na walku za pomoca widelek podobnie jak w skrzyni aby zalaczyc naped kolo przesuwa sie na walku i zazebia sie z jednym z kol na gornym walku ,na gornym walku te2 kola zebate sa ze soba polaczone na stale ze soba jedno z nich zazebia sie z kolem w skrzyni a te drugie z kolem na dolnim walku ktury przenosi napend na wal kardana , u mnie kola maja wysokosc cos chyba 83 albo 85 cm wysokosci ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

A czy w takim przypadku most nie obraca się w przeciwnym kierunku? tak jakby jechał do tyłu? Do góry nogami go zamontowałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    74

Kolega z tego co pamiętam obrócił most do góry nogami ;) ogólnie trochę mi szkoda ze kolega się zachowuję trochę nie fair bo sam szukał informacji na temat napędu na tym forum wkurzał się ze nie ma tu konkretnych informacji a teraz gdy już sam doszedł do tego jak wszystko powinno być to zachowuję się tak jak osoby na które wcześniej nie mógł patrzeć :( a miałem nadzieje ze wszystko rzeczowo opisze i dorzuci jakieś zdjęcia ;(

Edytowano przez uglibugli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

Ja bym wolał uniknąć obracania mostu bo nie wiem jak to wpłynie na trwałość przekładni zębatej. Nie jest jej wszystko jedno w którą stronę się kręci;) Także chyba bez przystawki na 3 wałki się nie obejdzie.

Edytowano przez mrokuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0

panowie nie gniewac sie na mnie nie jestem z tych prubowalem wstawic zdjecia ale mi nie wychodzi chyba niewiem jak to zrobic tak obrocilem most bo jesli bym tegon nie zrobil to by bylo tak jakby chodzil caly czas na wstecznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0

most skracalem bo moim zdaniem za szeroki byl w orginale,w tym moscie jest jedna dluda polos a druga krutka ja zamienilem ta dluga na krutka plusy z takiego rozwiazania sa takie ze nie trzeba spawac polosi po jej skruceniu bo nowego frezu nieda sie zrobic bo za orginalnym frezem polos jest nieco ciensza a napawac i nowy frez robic to tez niezbyt dobre rozwiazanie , obudowe da sie skrucic w ten sposob ze jest jak z fabryki ze tak powiem ten kolniez co jest na koncu co przkreca sie cala zwrotnice ma taki kolniez od srodka jak sie to kawalek dalej obetnie puzniej na tokarni trzeba ta obudowe ,rure, zebrac zeby zostal wewnetrzny kolniez reszte obudowy obciac na odpowiednia dlugosc ten kolniez wsunac w obudowe i obspawac , tylko teraz trzeba jeszcze tak ustawic ten kolniez ze jak bedzie most zamontowany zeby pasowalo wyprzedzenie zwrotnicy jak i polozenie tego grzybka co sie przykreca wal kardana bo w tarpanoe jest tak ze jak most jest zamontowany to ten grzybek patrzy sie bardziej do gory a w traktorze bedzie wtedu wadzic o mise olejowa , a druga steone to trzeba nowe otwory powiercic w tym kolniezu, aby zamocowac most kupilem belke od plaskiej osi od 60tki i troche ja trzeba przerobic zeby pasowalo mam nadzieje ze moja druga polowa dzis zdjecia wstawi to zobaczysz ja nie potrafie niestety tego zrobic nieznam sie na tym za bardzo,co do przystawki troche 12mm blachy ze zlomu i taka jak majmniejsza skrzyneczke ubudowalem zeby mi sie te tryby zmiescily potem po spawaniu gurna plaszczyzna przystawki zostala zfrezowana aby uzyskac idealna plaszczyzne ,tryby jakich uzylem to wszystkie od 60tki latwy dostep i cena ok na gurnym walku jest 31 i 19 z sa zesoba polaczone razem na stale za pomoca tulei z dobrej stali i wcisnieta na prasie i do tego obspawane tryb co ma 31z zazebia sie z trybem w skrzyni a 19 z trybem na dolnim walku co ma 36z w ten tryb 36z jest wstawione w srodek kolo klowe od ciapka i w ten sposob przesuwa sie ma osce ktora tez jest od ciapka zbudowalem widelki i dzwignie ktore przesuwaja ten tryb aby zalaczyc naped kolo sie przesuwa i zazebia a odwrotnie aby wylaczyc napend ogulnie traktor jeszcze nie dokonca zrobiony kabina jest tez wtrakcie przerubki sorry ze nie mialem czasu zeby podzielic sie postepami pracy postaram sie aby zdjecia byly dolaczone pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

Jednak sporo pracy taka przeróbka. A most jak odwróciłeś to obraca się cały czas w przeciwnym kierunku, nie boisz się o trwałość przekładni w moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0

ze tak powiem obrucilem o 180 stopni bo jak bym tego nie zrobil to by chodzil w taki sposob ze jak traktor jechal by do przodu to by ten most odwrotnie sie krecil jak by mial jechac do tylu a po odwruceniu jest wlasnie poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0
uglibugli    74

Przepraszam ze wyraziłem o Tobie nie pochlebną opinię na temat ze nie masz ochoty się z nami podzielić swoim projektem ;) Jesteś chyba pierwszą osobą która wniosła coś rzeczowego w tym temacie za co jestem Ci bardzo wdzięczny chociaż jak wiesz i tak już zrezygnowałem z 4x4 w 60-tce ;( A patrząc na dalsze postępy przy modernizacji 60-tki jestem pełen podziwu dla Ciebie i Twoich umiejętności oraz samozaparcia w inwestowaniu w ten ciągnik bo zapowiada się następna idealnie zmodyfikowana 60-tka na tym forum ;) Czekamy na następne zdjęcia i mam nadzieję ze może i dasz radę stworzyć jakieś filmy w roli głównej z twoim ciągnikiem bo jest on tego warty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    0

jeszcze sporo pracy jest do zrobienia, a czasu niema zbyt wiele zeby cos dalej sie posunac mysle ze niepredzej niz w lato ten traktor nieopusci miejsca speddania mojego wolnego czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

ze tak powiem obrucilem o 180 stopni bo jak bym tego nie zrobil to by chodzil w taki sposob ze jak traktor jechal by do przodu to by ten most odwrotnie sie krecil jak by mial jechac do tylu a po odwruceniu jest wlasnie poprawnie

 

Tak tylko chodzi mi o przekładnię w moście, po obróceniu mostu kierunek obrotu kół się zgadza, że jadą do przodu zgodnie z kierunkiem jazdy ciągnika, ale most sam w sobie jedzie tak jakby cały czas do tyłu.

Ale przeróbki ciągnika godne podziwu:) Ja jak nazbieram już trochę materiału to biorę się za montaż mostu u siebie. Zobaczymy co mi s tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×