sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

maxers    0

Pytanko do was koledzy

posiadajac tył na 14,9-28 , zwolnice 60tki czyli wolniejsze oraz przystawke na trybie 51z i wolniejszym moscie robura (5,80) jakie powinny byc oponki na przodzie ?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

kolego maxers dla podanych przez Ciebie danych przednie koła powinny mieć 61,96% średnicy koła tylnego więc jeśli założymy że średnica koła tylnego wynosi 1,27m to koła z przodu powinny mieć 0,7869 metra średnicy...wystarczy pomnożyć średnicę koła przez 0,6196...

 

zeby zmierzyć promień koła tylnego domowym sposobem stań na rownej nawierzchni sprawdz ciśnienie w oponie zrób ślad w miejscu styku opony z nawierzchnią, przejadz ciągnikiem tak aby koło wykonało kilka pełnych obrotów, zmierz dragę jaką przebyło koło podziel przez liczbę obrotów a następnie przez 3,14 i wyjdzie Ci średnica mierzonego koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Wielkie dzieki Janekkzg za wyjasnienie

Zapytałem celowo gdyz kilka osob przy tym zestawieniu montuje kola od mtz czyli 11,2-20 ktore maja ok 985mm wysokosci :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Koła 11,2-20 mają 1005 mm i ja mam takie. Oczywiście przystawka nie ma 51 zębów bo to nieporozumienie...

 

janekkzg - a nie łatwiej zmierzyć średnicę metrówką i podzielić przez 2 ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

łatwiej ale średnica koła zmierzona metrówką nie jest promieniem tocznym, tutaj chodzi o odkształcenie opony wiadomo przecież że opona jest elestyczna i teraz ważną rzeczą jest także ciśnienie powietrza w oponie...wydaje mi się że to wyliczając średnicę z przebytej drogi otrzymamy dokładniejszy pomiar.....jeśli są takie koła to przystawka musi mieć koło o większej liczbie zębow niż 51 bo ten most z robura jest poprostu za szybki jeśli wstawimy metrowe koło przy 51 zebach w przystawce to przód będzie kręcił sie za szybko....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Pfffff... to my mierzymy promień koła traktora czy wysyłamy rakietę w kosmos? Mierząc ślad i dzieląc przez liczbę obrotów dokładność pomiaru jest zerowa (metodą chałupniczą oczywiście). Mierząc metrówką koło możesz pomylić się o ile? 2%? 3%? I tak nie jesteś w stanie zapobiec niewielkim zmianom średnicy opony wynikającym z rodzaju podłoża czy stopnia zużycia opon. To nie formuła 1 tylko ciągnik, stary ciągnik....

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

zresztą najlepiej zmierzyc tak i tak i porownac wyniki

 

tak najlepiej wszystko zrobić na oko i też będzie dobrze....a kolego rusłan skoroś taki mądry i weisz wszystko to powiedz ile wynosi pochodna z e do potęgi x!:)a jeśli byś uważnie przeczytał to co napisałem to byś wiedział że pomiar średnicy należy przeprowadzić na równej nawierzchni przy z góry określonym ciśnieniu w kołacha im wieksza liczba obrotów koła tym pomiar dokładniejszy...a zreszta promień można znaleźć w katalogu opon...ja rozumiem że ten promień w mierę zużywania sie opon ulega zmianie ale nie wydaje mi się żeby moja metoda była niedokładna i a jeśli jest za dokadna to chyba jeszcze lepiej, nie rozumiem czemu komuś to przeszkadza....ja mam też w domu klupę którą w łatwy sposób można zmierzyć średnicę koła ale wątpie zeby osoby na tym forum miały taki prosty przyrzad gdyż zakres pomiarowy musi mieć do conajmniej 110cm...zresztą skoro tu tylu znawców i mądrych głow to wiedzę że moja obecność jest tutaj zbędna i niepotrzebna....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Moim zdaniem pomiar poprzez zmierzenie przejechanego odcinka bedzie bardziej wiarygodny. W przypadku opony rolniczej, napedowej do końca nie wiemy jaki wymiar podaje producent, podobnie jak w przypadku pasków klinowych, gdzie jest ta średnica pomiarowa.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

i dodam jeszcze że wbrew temu co twierdzi kolega Rusłan ten pomiar jest dokłądniejszy i mi nie chodzi o to aby zapobiegać niewielkim zmianom srednicy mi chodzi o to zby właśnie te zmany średnicy wziąc pod uwagę...a one wynikają przede wszystkim z tego że koło jest poprostu elestyczne, jakby było matalowe i toczenie odbywało się bez poślizgu to obydwa wyniki powinny byc jednakowe...dodam też ze wystarczy jeden obot mierzymy przebyta drogę i dzielimy przez pi i mamy średnicę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Czyli wszystko wiadomo...

Ciekaw jestem czy teraz nam kolega Ruslan zdrzadzi ile zebów ma tryb w jego przystawce . :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

I uważasz, że jak duża różnica może być pomiędzy pomiarem metrówką po średnicy a Twoją metodą? I do którego miejsca po przecinku chcesz zaokrąglić pi? Skoro potrzebujesz aż takiej dokładności to polecam przynajmiej dwadzieścia. No i przydałoby się zmierzyć temperaturę otoczenia bo to też ma wpływ na twardość opon. A Twoja obecność na forum ani mnie ziębi ani grzeje... Po prostu ciężko mi przejść obok jak ktoś wypisuje brednie próbując uchodzić za eksperta.

 

@maxers - już pisałem wcześniej, że nie mam zamiaru zdradzać ile zębów ma przystawka. Potrzebujesz takiej, która na pewno zadziała - kup tak jak i ja zrobiłem.

 

@janekkzg - oczywiście nie mam na myśli, że wszystko co piszesz to brednie, ale w tym konkretnym przypadku ponosi cię fantazja...

Pochodna z e^x wynosi tyle samo co całka z tej liczby. Nie spałem na studiach na matematyce.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

 

kolego rusłan dla pi wystarczą dwa miejsca po przecinku a skoro masz ciągnik to przeprowadz doświadczenie i sprawdz ile wyniesie różnica zmierz metrem a potem przetocz koło jeden obrót i podziel przez pi... wiadomą rzeczą jest fakt że 100% zgodności nie bedziemy mieli nigdy ale jesli coś projektujemy to trzeba pewne rzeczy wziąc pod uwagę a na koniec gdy z obliczeć wyjdzie że przestawka ma miec 58,5 zęba decydujemy czy lepiej dla nas jest aby miała 58 czy 59...jeśli od samego początku wszystko robi się na oko to potem powsatje forum na którym przez 60 stron ktoś wypisuje brednie że przedni napęd z zetora pasuje do c 360 i tak naprawdę to dopiero ja obaliłem ten mit, a jeśli studiowałeś to już dawno powinieneś to zrobić bo pewnie dłużej gościsz na łamach tego forum...to ja podałem Wam wszystkie przełożenia i to ja straciłem kiedyś kupę czasu by to policzyć i to też ja podzieliłem się tymi danymi ze wszystkimi bezinteresownie....tak naprawdę jest tu na tym forum pewnie masa ludzi którzy wiedzą o o róznicach miedzy zetorem a c 360 wiecej ode mnie ale nic nie piszą bo pewnie z tego zyją lub mają inne powody... kolego rusłan mi się wydaje ze forum powstało by jego użytkownicy mogli dzielić się swoją wiedzą, by te wiedzę weryfikować i wykrywać ewentualne błędy ale jesli ktoś robi tajemnicę z tego ile zębów ma koło zębate to tak naprawdę nie wiem w jaki sposób chce pomoc innym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Jestem na tym forum ze dwa tygodnie dłużej od ciebie więc nie wiem do czego pijesz. Nie pisz podałem "wam" bo każdy myślący potrafi sobie takie rzeczy znaleźć w internecie (co już dawno sobie sprawdziłem). Ja nie pojawiłem się tutaj żeby komukolwiek pomagać a tylko dlatego, że gość o pseudonimie "traktor 4x4" szkalował tutaj mojego znajomego producenta napędów (do którego z tego co się dowiedziałem w zeszłym roku dzwonił twój sąsiad ze swoimi problemami z napędem od zetora, tylko znajomemu zabrakło czasu). Na tym forum pojawia się masa bredni i za walkę z nimi dostałem bana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

no więc widzisz to czemu krytykujesz moją matodę, według mnie ona jest prosta i dokladna i jeśli skończyłeś studia techniczne musisz się z tym zgodzić a jesli jest za dokładna to co w tym złego... widzisz on dzwonił do róznych osob i nikt mu nie pomógł, tzn nikt się tego nie podjął...dane do c 360 znajdziesz wszedzie ale jesli chodzi o zetora i do tego o ten stary most to nie wiem ile by trzeba było szukac by to znaleźć a do tego czy ta informacja byłaby wiarygodna???widzisz najlepiej aby obalic jakąś brednie to trzebA PODAĆ konkretny argument czemu uważasz że coś jest żle... a jesli idzie o srednicę koła to może niech ktoś kto ma napęd z robura zmierzy średnicę metrem potem niech to zrobi tak jak ja pisałem i niech napisze czy jest róznica a jeśli tak to wtedy ocenimy czy jest znacząca...ja rozumiem też producentów tych napędów bo jeśli ktoś ma dostęp do tanich mostów z robura czy uaza to niezłą kasę może na tym zarobić ale jesli pojawi się ktoś kto poda tańszą i równie dobrą a może i lepszą metodę zbudowania przednigo napędu to lipa z interesu a kasa zamrożona w mosty i inne elementy przepadnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Od znajdowania solidnych danych technicznych są katalogi. Ja w ten sposób znalazłem dane dostępnych na rynku napędów i promieni skrętów i wybrałem to co miom zdaniem było najlepsze, czyli robura. Żeby nie było, że jestem teki nieuczynny. Dla każdego kto zastanawia się nad założeniem napędu z uaza podam dopuszczalne obciążenia przednich osi/mostów:

C-360 na oryginalnej osi - 1380 kG jak podaje katalog URSUSA; 1490 kg w/g wikipedii

UAZ 469 - 1005 kg

Robur LO 2002 A - 2400 kg

Wnioski nasuwają się same.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

Więc jeszcze kolega powinien dopisać informacje o nastepującej treści :

1.Obciążenie 1005 kg/ na przednią oś ale w warunkch predkości max uaza i resorach amortyzatorami bedącymi standartem w uazie.

2. dla ciągnika gdzie nie ma takich dynamicznych obciażeń ( prędkość maksymalna w polu to około 15 km na godzinę , ciśnienie w oponach oczywiście szerszych i wyższych znacznie poniżej 2,5 bar można przyjąć , że nawet 2 tony nie spowodują ugiecia niebezpiecznego.

3. Ważny jest stan zmęczenia zuzycia starego mostu

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Na jakiej podstawie wnioskujesz, że przednia oś od uaza wytrzyma 2 tony? Czy dopompowanie powietrza do opon wzmacnia półosie? :D Daruj sobie takie dywagacje. Uaz to sprzęt, którego dopuszczalny ciężar całkowity to około 2500 kg rozłożony na obie osie. Zdecydowanie za cienkie badziewie...

Sam zresztą piszesz, że stan techniczny przednigo mostu ma wpływ na wytrzymałość, więc dane katalogowe dotyczą fabrycznie nowego sprzętu i tylko takiego. Używka jest jeszcze słabsza. liczby mówią same za siebie i pocieszanie się, że w polu się tak szybko nie jeździ nic nie da. Co powiesz na założenie tura do ciągnika z napędem od uaza? Też da radę?

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

wg mnie wszystko jest wzgledne...jeśli ktoś ciągnika używa sporadycznie i nie obciąza go zbyt mocno to nawet i z mostu z uaza moze byc zadowolony...ale jesli ktoś chce uzywać ciągnika w skrajnie trudnym terenie to ten most jest za słaby...nawet ten pomysł z roburem też nie jest idealny...w zetorze dyży moment napędowy jest uzyskiwany dopiero w przekładniach bocznych umieszczonych przy kołach w przypadku robura stosunkowo duży moment jest uzyskiwany juz w przystawce...czy to dobrze czy żle napewno lepiej w pierwszym przypadku...ja widzę że tu się chyba trochę toczy się spor o potencjalnego klienta, każdy broni swego bo chce zarobić w sumie to nic w tym złego ale jeśli ja chce coś kupić i mam dać za to 8 tysięcy to chyba dobrze by było jakby producent napędu przedstawił w kompetentny sposób swój produkt i udowodnił matematycznie że jego produkt wytrzyma założone obciązenie no i że nie występuje znaczna niezgodność kinematyczna...tak naprawdę to ciekawi mnie czy liczba zebow jest właściwie dobrana tzn czy nie występuje zbyt częsta współpraca tych saamych zębów....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Widzę, że znowu fantazja kogoś ponosi... Jeżeli ktoś sprzedał sporo napędów i stoją za nim zadowoleni klienci to co tu jest do udowadniania? Jak kupujesz samochód to producent też ci przedstawia dowody matematyczne, że wszystko działa poprawinie? Czy raczej oglądasz folder reklamowy pełny ogólników i haseł marketingowych? Zejdź na ziemię kolego.

PS. Jak ktoś używa ciągnika sporadycznie to po co mu w ogóle przedni napęd?

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59andrzej59    0

do JANEKKGZ : nie bądź takim filozofem, bo chyba nigdy nie zrobiłeś żadnego napędu do C360, a jeśli jesteś takim utalentowanym matematykiem to napisz wszystkim wzór do obliczania przedniego napędu. Nie zaśmiecaj forum swoimi wywodami tylko udowodnij jak ludzie mają zrobić napęd.

Edytowano przez 59andrzej59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

kolego 59andrzej 59 wg mnie żeby coś dobrze zrobić trzeba to jeszcze lepiej przemyśleć.....no przeciez juz pisałem jak wszystko obliczyc, jesli chcesz dobrać promień koła przedniego dla danego mostu wystarczy pomnożyć promień koła tylnego przez stosunek przełożenia całkowitego przodu do przełożenia całkowitego tyłu, przekształcając ten wzor możesz obliczyć ilośc zebow przystawki tylko musisz założyć (o ile to nie będzie zbyt daleko idąca filozofia) jakie koła montujesz na przód, a i nie trzeba byc matematykiem żeby wyprowadzić ten wzor wystarczy dobra ksiązka z teorii ruchu samochodu....a no i faktycznie nie zbudowałem zadnego napedu, pomagałem w przerobce skrzyni tak aby most zetorowski pasował do c 360 ......i nie jestem tu po to aby kogoś pouczać czy też obrażać za to że bierze sie za przeróbkę czegoś czego nie rozumie, jak już pisałem kilka stron wcześniej dołaczyłem do forum po to aby zweryfikować bzdury jakie niektórzy uczestnicy forum wypisują na jego łamach.. ktoś sugerując się tymi bzdurami kupuje stary most z zetora montuje do c 360 i okazuje sie że kręci się zbyt wolno...czy to uczciwe????niech każdy sam odpowie na to pytanie a ja tylko dodam że wole już być filozofem niż oszustem... jeśli ktoś potrzebuje pomocy bo nie potrafi czegoś obliczyć prosze pisać jeszcze raz napisze co i jak obliczyć...

 

 

kolego 59...zadaj konkretne pytanie to Ci odpowiem...jak napisze coś żle czy tez sie pomyle kazdy ma prawo poprawic i zweryfikować....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

Na jakiej podstawie wnioskujesz, że przednia oś od uaza wytrzyma 2 tony? Czy dopompowanie powietrza do opon wzmacnia półosie? :D Daruj sobie takie dywagacje. Uaz to sprzęt, którego dopuszczalny ciężar całkowity to około 2500 kg rozłożony na obie osie. Zdecydowanie za cienkie badziewie...

Sam zresztą piszesz, że stan techniczny przednigo mostu ma wpływ na wytrzymałość, więc dane katalogowe dotyczą fabrycznie nowego sprzętu i tylko takiego. Używka jest jeszcze słabsza. liczby mówią same za siebie i pocieszanie się, że w polu się tak szybko nie jeździ nic nie da. Co powiesz na założenie tura do ciągnika z napędem od uaza? Też da radę?

 

Tur dobre pytanie , trzeba wiedzieć o tym , że jeśli tur ma udźwig 500 kg i wystaje cieżar około 2 m od osi przednich kół to znaczy z prostej mechaniki , ze przednia oś jest obciążona :

1 masa cięzaru podnoszonego razy dwa plus masa tura znajdujacego sie w przedniej części ciagnika ( przed osiami przednich kół) razy 2 oraz

normalna masa przypadajacą na przednią oś jakby tura nie było

Wynik

 

2x 500 kg ( ładunek i masa odciążonego tyłu ciągnika)

2x 150 kg (masa łyzki , przednich ramion tura i masa odciążonego tyłu ciągnika)

około 1100 kg normalna masa na przedniej osi

 

= 1000 +300+ 1100 = 2400 kg ( czyli niezgodnie wg instrukcji od C 360)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

kolego 59andrzej 59 wg mnie żeby coś dobrze zrobić trzeba to jeszcze lepiej przemyśleć.....no przeciez juz pisałem jak wszystko obliczyc, jesli chcesz dobrać promień koła przedniego dla danego mostu wystarczy pomnożyć promień koła tylnego przez stosunek przełożenia całkowitego przodu do przełożenia całkowitego tyłu, przekształcając ten wzor możesz obliczyć ilośc zebow przystawki tylko musisz założyć (o ile to nie będzie zbyt daleko idąca filozofia) jakie koła montujesz na przód, a i nie trzeba byc matematykiem żeby wyprowadzić ten wzor wystarczy dobra ksiązka z teorii ruchu samochodu....a no i faktycznie nie zbudowałem zadnego napedu, pomagałem w przerobce skrzyni tak aby most zetorowski pasował do c 360 ......i nie jestem tu po to aby kogoś pouczać czy też obrażać za to że bierze sie za przeróbkę czegoś czego nie rozumie, jak już pisałem kilka stron wcześniej dołaczyłem do forum po to aby zweryfikować bzdury jakie niektórzy uczestnicy forum wypisują na jego łamach.. ktoś sugerując się tymi bzdurami kupuje stary most z zetora montuje do c 360 i okazuje sie że kręci się zbyt wolno...czy to uczciwe????niech każdy sam odpowie na to pytanie a ja tylko dodam że wole już być filozofem niż oszustem... jeśli ktoś potrzebuje pomocy bo nie potrafi czegoś obliczyć prosze pisać jeszcze raz napisze co i jak obliczyć...

 

 

kolego 59...zadaj konkretne pytanie to Ci odpowiem...jak napisze coś żle czy tez sie pomyle kazdy ma prawo poprawic i zweryfikować....

 

Janekkzg wcale nie przejmuj sie wypowiedziami niektórych osob , piszesz z sensem i napewno wniosłes o wiele wiecej niz inni B)

Nie jak w przypadku Ruslana który do wszystkiego czepia sie choc ze swojej strony wcale wiecej nie wniósł ... Skoro twierdzisz ze wszystko tajemnica firmowa i nie zamierzasz podawac konkretów to jaka potencjalny kupujacy ma gwarancje,że wszystko bedzie zgrane na tip top ,chyba nie wcisniesz tekstu ze

x osob zakupiło i wszyscy zadowoleni... :D .

Pan z Gniezna dokładnie to samo twierdził na temat montazu napedow od zetora a rzeczywistosci wychodziło

cos innego.

Ruslan widze ze zalezy ci jedynie na reklamie zestawów na roburze za ok 8tysi. ,,, chyba zapomniałes do czego słuzy forum i konkretnie ten temat... :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

janusz 72 - trzeba wiedzieć o tym, że tur jest podparty na ramie przykręcanej w dwóch miejscach a nie na samym przodzie, więc ciężar się rokłada (tura wymyślili inżynierowie, którzy znali ograniczenia tego ciągnika a nie domorośli amatorzy). Tak w ogóle to skąd wziąłeś to "razy dwa"? Rama od tura idzie pod kątem więc kłaniają się funkcje trygonometryczne. Niestety nie wiesz o czym piszesz...

 

maxers - na tym forum nie ma potencjanych klientów więc żadna forma reklamy nie ma tutaj sensu.Tutaj pojawiają się jedynie osoby, które chciałyby dostać wszystko na tacy - obliczenia matematyczne, liczbę zębów w przystawce, rozmiar kół. Później najlepiej żeby im to wszystko zrobić, zamontować i zapłacić za to że przyjęli.

Potencjany kupujący (u dostawcy, u którego ja kupiłem przystawkę) ma taką gwarancję, że może wziąć namiary na któregokolwiek z wcześniejszych klientów, wsadzić tyłek w samochód i pojechać obejrzeć napęd w akcji i zapytać u źródła a nawet podpatrzeć parę rzeczy. Siedząc w domu przed komputerem się tego nie zrobi. Nie lubię kupować kota w worku więc sprawdziłem i póki co nie narzekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

w załączeniu wynik obliczeń komputerowych ( zwykłe rekcje mechanika w 2D)

 

 

Ważne jest jeszcze właściwość odciążania sie przodu podczas dużych obciążeń na belkach dolnych TUZ ,zarazem dociążania tylnych kół

Zjawisko to zamoistnie dodaje różnicy predkości toczenia dynamicznego nawet na poziomie 5 % ( przód wyprzedza tył o 5 %)

Czyli jak zrobi sie 0 wyprzedzenia statycznego ciągnik jedzie bez obciażenia to pod obciażeniem automatycznie w wyniku zmian ugiecia opon wyprzedzenie sie pojawi.

Po to niektórzy ładują na przód obciążenie aby przód napedowy sie nie ślizgał

 

Pamietać tez nalezy , że zbyt duże wyprzedzenie przodu powoduje wieksze zuzycie paliwa i ( mocy silnika) przód miele ziemie i tyle)

Dokument1.pdf

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj