LukaszZduny

Olej silnikowy w MTZ/Pronar

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
LukaszZduny    1

W najbliższym czasie bede musiał zmienić olej w Belarusie 920.2 i zastanawiam sie co wlać. Ojciec twierdzi ze starczy mu superol Milvus. Silnik praktycznie nowy 450h i może zalać go czymś lepszym? Nie ma na forum żadnego tematu na temat oleju silnikowego stosowanego w silnikach MMZ oraz czestotliwości wymiany.

Jaki olej stosujecie w silnikach MMZ i co ile h/mth zmieniacie olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Zalezwam Turdus. A co ile mth to zależy jaką pracę wykonuje- orka to nie jest to samo co stukanie przy wycinaku. Myślę, że jak dasz lepszy olej to ciągnikowi to nie zaszkodzi, zwłaszcza nowemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

lepiej stosuj lepsze oleje np. Turdus albo BP C7


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Turdus troche drożej wyjdzie ale jakby wiecej mth na nim robić to na jedno wyjdzie np milvus 150h a na turdusie 200h. Jak czesto zmieniacie olej? W instrukcji jest niby 250h ale lepiej czesciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

olej wymienia sie tak, jak zaleca producent ciągnika...


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
olej wymienia sie tak, jak zaleca producent ciągnika...

Taaa -To podaj złe strony zmieniania oleju wcześniej niz zaleca producent :P

 

 

Turdus troche drożej wyjdzie ale jakby wiecej mth na nim robić to na jedno wyjdzie np milvus 150h a na turdusie 200h. Jak czesto zmieniacie olej? W instrukcji jest niby 250h ale lepiej czesciej

 

 

Po 250mth z turdusa jest smoła a nie olej a nie wspominam o superolu....

 

 

Przeważnie u nas zmienia się co 180-210mth -średnio 3 razy w roku, oczywiście Turdus :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

my w mtzecie to zmienialiśmy zawsze co 100mth aolej był to superol ateraz zalewamy Made in wschód od czołgów i innych ciężkich maszyn typu Kirowce i też co 100godz bo to żaden koszt adla silnika napewno jest lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma co przesadzać z częstotliwością wymiany oleju w tych silnikach.Miałem kiedyś nówkę z roku 1987 i instrukcja zalecala olej klasy CA!!! z wymianą co 240 mth.Olej klasy CB miał okresy wymiany co 480 mth .Dzisiaj oleje typu Turdus są klasy CF i wyższej i wymiana co 200 mth to marnotrawstwo,tym bardziej że są to oleje typu"long life ' czyli o przedluzonym okresie użytkowania.Myślę że ciągnik MTZ ,który posiada niezmieniony konstukcyjnie silnik od dziesięcioleci ,zadowoli wymiana po 300-400 MTH i z calą pewnościa nie odbije się to na trwałości jednostki napędowej.Warto wiedziec że swieżo zalany olej ma gorsze wlasciwości od tego który znajduje sie w silniku już parę godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Ja zalewam albo jak koledzy Turdusem lub jak chcesz coś lepszego to polecam Mobil Delvac


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Ja wczoraj zmieniłem na Turdusa, silnik 220mth zmiana po 150mth z Superola :P

 

Nie bede mu załował (Belarus 820)

 

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Ja tam do MTZ zawsze FALCO leje, jedna klasa gorszy od Turdusu, ale te 150-180 chodzi spokojnie.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Falco to olej CD i dzieli go więcej niż jedna klasa od Turdusa.Jeden z podstawowych olei orlena Diesel Classic ma klasę CF i jest dużo lepszy od Falco ,a uznawany jest za olej z najniższej półki.Na szczęście silnik Mtz to prosta i prymitywna jednostka która wytrzyma wiele,czyli każdy Superol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Jaki olej macie w hydraulikach Belarusa??. Bo ja nie mam instrukcji do niego, a chce wiedzieć co dolac jak będzie potrzeba.. :P

 

 

Pzdr

 

Z góry thx.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W starszych modelach był stosowany superol,od 2006 zastapiony został olejem hydraulicznym np.HL46.Dotyczy Pronara ,ale to w zasadzie MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    12

superol to ja leje do mokrego filtra powietrza nawet "sześćdziesiątka" dostaje Turdusa. Przy wymianie średnio co 200-250 mth superol był czarny jak smola i zero lepkości a Trurus to już inna sprawa

Pronar od początku zalewam Turdusem i nie narzekam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

@xemit Wiesz moze ile wchodzi do pompy oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do pompy to niewiele ,ale do całej hydrauliki ok 25l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Dzieki za odp. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Nie no co 100mth to troche za mało żeby olej tej klasy sie wypracował. Co innego superol cc jeżeli pracuje w cieżkich warunkach to co 100mth koniecznie trzeba wymienić bo jest rzadki jak woda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Wcześniej MTZ pracował na superolu ale ojciec postanowił zalać silnik Turdusem. Jak narazie to silnik pierwszy sezon pracuje na tym oleju


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Taaa -To podaj złe strony zmieniania oleju wcześniej niz zaleca producent :D

 

 

 

 

 

Marnotrastwo pieniędzy:P


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Zobaczcie po wymianie superolu F jaki jest szlam na filtrze. To jest najgorszy szajs. Ja bym za darmo niechcial nawet jego. Ja lalem ostatnio turdus ale jak dzis wymienialem to nie bylo turdusa i zalalem fush tez dobry olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj