LukaszZduny

Olej silnikowy w MTZ/Pronar

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kulik    2

Witam posiadam mtz 952.3(2200godz na liczniku) od nowości leje do silnika turdus 15W40 (klasa jakości to CH-4),i tak się zastanawiam czy by nie wlać mu olej Fusch Agrifarm mot 15W40 (klasa jakości CI-4) jak wy myślicie klasa wyżej może mu zaszkodzić ?? wujaszek ma starego ursusa 1614 i wcześniej lał mu turdus a teraz ma drugą wymianę właśnie na tego fusch tylko nie spytałem czy zauważył jakąś różnicę <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    1293

nie sądzę żeby obrazu zauważył różnice silnik dłużej wytrzyma i chyba tyle


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    35

Zaszkodził by mu 5W40, lej jak chcesz i tyle, będziesz miał ciut czyściejszy silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Powiem tyle papier wszystko przyjmie nawet najwieksze bzdety to co na tych bańkach pisze to hehe szkoda gadac wszedzie pisze najlepszy olej itp. tak wiec lej to co uważasz za słuszne tylko byle 15w40 do mtz słyszałem ze lał ktoś 10w 40 i ze chodzi tak wiec ile ludzi tyle teorii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2wdc    0

Cześć, jestem nowy na forum, chciałbym się z wszystkimi przywitać i życzyć dobrej pogody w żniwa :)

 

Mam następujący problem: dokręcajac filtr oleju w MTZ82 z 1994 urwałem oś filtra oleju czyli element 11 na poniższym zdjęciu. 

Znalazłem nową ośkę, natomiast ze starej nie mogę zdjąć pierścienia 15 ponieważ nie mogę wyjąć klina (?) 14. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i był w stanie go wyjąć?

g1449.jpg

 Moim zdaniem to numer 12, w silniku raczej nie ma takich śrubek, ale kto wie. Jezeli wymianiasz olej to pewnie filtr tez czyścisz to przy okazji zobaczysz czy tam nic nie brakuje.

 

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Spawarką przyspawaj do niego coś i wyszarp jeśli jest możliwość. 

Uderzać o coś miękkiego tulejką klinem skierowanym w dół. Jak nie jest mocno wbity może też wyjdzie. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2wdc    0

Dziękuję za odpowiedź, udało się, uderzyłem przez gumę z błotnika aż łaskawie raczył wyjść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Tak z ciekawość i ptzekory zapytam: co Miało by szkodzić w oleju o lekkości 5w40? Jakieś wg mnie błędne przekonanie panuje że im większa lepkiść oleju to lepiej. A przecież na chwilę obecna czyli lato nie ma różnicy czy to 5w 10w 15w 40. Są inne normy niż lepkiść które olej musi spełniac.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekg109    0

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć stary temat, gdyż mam pytanie co do oleju w belarusie. 

Czy ktoś zalewał silnik olejem 10w40? W instrukcji jest napisane, aby używać oleju 15w40. Czy widzicie jakieš przeciwskazania aby zmienić na klasę 10w?

Pytałem nawet w serwisie. Dostałem odpowiedz - w instrukcji jest 15w40 i taki lejemy do silnika. 

Załatwiłem sobie kiedyś auto lejąc do niego tani olej silnikowy. Na własnej skórze przekonałem się, że na oliwie się nie powinno oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    35

Tak leje 10W40  do mmz jak i do perkinsa , tylko od czasu remontów generalnych , (9 i 5 lat) czyli na czysty silnik . Można też przejść z 15 na 10 pod warunkiem że 15w40 był nowoczesnym olejem z dodatkami myjącymi. A i w silnikach mmz euro 3 jest olej 5w40 i działa a flaki w środku te same .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekg109    0

Dzięki Hemi. 

Lany był Turdus SHPD. Nagarów nie powinno być, ciągnik ma mały przebieg.  

Turdus jest wporządku, jednak są lepsze oleje.

Myślałem,aby przejść po prostu na 10w40 mobil delvac. 

Mogę ewentualnie zrobić tak : delvac 15w40 na 50 h, i docelowy 10w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    429

Moim zdaniem  to by wystarczyło po przejściu na lepszy olej w połowie interwału wymiany wyczyścić/ wymienić filtr oleju i tyle

  • Thanks 1

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    35

Dokładnie przechodz na 10w40 . delvac i już. Dodam że leje delvac XHP extra czyli 100% synetyk .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekg109    0

Dzięki Michał i Hemi.

Właśnie ten olej sobie upatrzyłem, delvac mx extra 10w40. 

Jako ciekawostkę mogę dodać jakie oleje  są rekomendowane przez belarus w instrukcji angielskojęzycznej:

Zimowy 10w20,

Letni sae 30,

uniwersalny 15w40.

Wspominałem , że załatwiłem sobie kiedyś auto, opowiem Wam jak. Autko kupil moj tata nowe, i dopóki lałem do niego olej który całkiem kosztował ( nie bede podawał nazwy producenta) silnik wyglądał w środku super. Czyściutki, pracował równo.

Jak autko zrobiło się stare, wpadłem na genialny pomysł , zaoszczędzę na oleju, ten z marketu mu wystarczy. Zaczęły się stuki, puki. Chciałem go wyciszyć dodatkami , myślałem, że to kwestia przebiegu, nie pomogły w niczym.  Odkręciłem pokrywę zaworów. Pełno czarnego mazidła. Oto winowajca. Wypłukałem silnik na tyle, na ile to było możliwe bez rozbierania. Pomogło częściowo, chodzi ciszej, równiej. 

Dlatego nigdy juz nie oleje olej. Hej!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekg109    0

Uziu czyli nie markowym :)

 Kazdy producent olei ma na swojej stronie listę dystrybutorów. Są oficjalni dystrybutorzy na allegro. Od jakiegoś czasu kupuje tylko u takich. Nie patrzę na to, że jest drożej. Remont wyjdzie najdrożej.

Poszukajcie z dobrze. W mojej okolicy jest kilka hurtowni, które są umieszczone na liście dystrybutorów a ceny mają spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5972

ale większość się cena kieruje, i są kwiatki , ravenol się zabezpieczył przed podróbkami kodem pod zdrapka który można sprawdzić na ich stronie , super sprawa. Kiedyś w lokalnej hurtowni stał na półce podrobiony olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekg109    0

Tak jak mówisz, oryginał od podróbki dla zwykłego rolasa jest ciężko odróżnić :)

ravenol ma świetne rozwiązanie. Takie zdrapki powinien wprowadzić każdy producent. 

osobiście uważam, że wystarczy nie łakomić się na kilka złotych, i kupić u oficjalnego dystrybutora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    297

odgrzebie wątek bo wylądowały u mnie dwa filtry FM-305.32 - udją w mtz 952.3 - fizycznie pasują, gwinty te same, od tych co stosowałem różnią się tylko wysokością.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez leszczu1000
      Witam wszystkich forumowiczów. 
      Mam taki oto problem. zakupiłem rok temu nowego belarusa 952.2 jedna rzecz która mi się w nim od razu nie podobała to stuki po prawej tronie silnika które cichną przy skręcaniu kierownicą. Męczyło mnie to długi czas (starsze modele tego nie mają) po kontakcie  producent zapewniał mnie że coś zostało zmienione w silniku i to jest jego normalny chód. Nie dało mi to spokoju więc rozkręciłem nowy traktor okazało się że stuk powoduje przesuwający się wałek rozrządu, w starym belarusie jest on tak samo zamontowany i nie stuka. Może ktoś z forumowiczów ma pomysł co mogli zmienić że tak kultura pracy tego ciągnika się popsuła? Lub jak to poprawić?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez karol210589
      Witam szanowne grono. Jak dobrać jednakowy olej hydrauliczny do MTZ I C-360 aby wszystko było ok I nie mieszać ich? Czy np Agrol U będzie dobrym wyborem? Wiem że niby w mtz powinien być silnikowy no ale...
    • Przez padre1989
      Szukalem podobnego tematu i nic nie znalazlem chodzi o to by przelacznik manualny zmienic na jakis elektrohydrauliczny czy powietrzny cos jak w MANie polowki pneumatycznie przelaczane taki tuning byly dobry dla kierowcow mtz
    • Przez SzymonBider
      Witam z góry przepraszam jestem tu nowy . Mam pytanie posiadam mtz 82 i mam  problem z jego zużyciem paliwa sprawa wygląda tak że jakiś mieśac temu odebrałem pompe paliwową z naprawy i pojechałem orać ziemie mam słabe jakaś 4b i na kawałku 95 arów spalił mi aż 17 l paliwa warunki były spoko nie było mokro ani sucho ciągnik po założeniu pompy od razu dziwnie się zachowywał wyrażna mniejsza moc silnika i falujące obroty i pytanie jest takie co się mogło stać bo widać że dawka jest zmniejszona bo i mniej kopć ale paliwa idzie dosyć sporo jak na mój gust . Czy jest ktoś w stanie mi coś podpowiedzieć
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj