Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja zalewam wszystkie maszyny u siebie turdusem pronar chodzi ok ma 1800mth i olej wymieniam c0 200mth i proponuj ci jak zalejesz 1 rodzajem oleju to nie zmieniaj na inny bo możesz się zdziwić

Opublikowano

hej koledzy ma pytanie czy mogę wlać do belarusa 820 olej . taki jak leje się do ciężarówki , które jeżdżą po 100000 km i dopiero wymiana , czy może za dobry będzie dla ruska?????

Opublikowano

Witam ;)

Panowie co może być przyczyną grzania się oleju i to do takiego stopnia że jest bardziej gorący niż woda? A stało się tak po wymianie, poprzedni właściciel latał na Turdusie i tez takiego mu wlałem jednak poszły mi uszczelnienia między blokiem a tuleją i ubił mi masło ;) Po naprawie zalałem go zwykłym Superolem żeby wypłukać resztki tego masełka. Pochodził sobie na wolnych obrotach troszkę potem troszkę przyczepe pociągał 4,5t I żadnych dziwnych objawów. Teraz ptrzebny był do grubera i wymieniłem olej za namową znajomego na Fuchs-a 15W40 no i zaczą się kłopot czyli niesamowite nagrzewanie się oleju, zrobiłem na tym oleju 2mth. Chłodnica drożna, filtr bąk oczyszczony! Panowie czy ten ''fusz" może być przyczyną? Czy ta czerwona bestia nie toleruje innego oleju niż Superol i Turdus?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak tak miałem po wymianie oleju w c 360 to się zatarł... I Też zalałem superolem. Pomógł kapitalny silnika. Obyś ty nie miał czegoś takiego... A tak doraźnie to u mnie po wymianie oleju na milvus olej przestał się grzać, ale po poprzednim incydencie padły panewki

Opublikowano

kurde no to nieżle!!ale zastanawia mnie fakt że jak śmigałęm z przyczepami to było ok i tak nagle by sie przytarł?no i jak wyciągałem tłoki to na panewkach i wale nic nie było widać! Wszystko wyglądało jakby było prosto po szlifie żadnej ryski!!a ciągnik jakby nie było przepracował sporo mth od remontu?no sam juz nie wiem?a może być tak że przypchała się gdzieś ta chłodnica i jest mały przepływ oleju i wszystko się cofa przez bąka i się grzeje?bo tak zaczyna się rozgrzewać od środka miski właśnie tam gdzie jest zamocowany bączek?No i czy jakby przyłapał na panewkach to nie spadło by ciśnienie oleju?

Opublikowano

Możesz mieć masło w chłodnicy oleju i dlatego olej się nadmiernie nagrzewa. Zdemontuj chłodnicę oleju i sprawdź. Do bąka przy zmianie oleju też warto zaglądać i czyścić.

Opublikowano

kolego jahooo bączek jest tak cztsty że chętnie bym się z niego napił :lol: po poprzednim właścicielu wyciągnołem 2cm warstwę ubitego syfu ;[ jutro jak wrócęz pracy muszę zaglądnąć do tej chłodnicy bo być może że się przyblokowała, powietrze niby leci ale olej to już inna sprawa. No a może jakaś poduszka powietrzna się zrobiła i olej nie ma siły przepchnąć? Muszę to rozgryść bo zaraz oszaleje :blush:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v