LukaszZduny

Olej silnikowy w MTZ/Pronar

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin974    30

jeszcze lepszy od turdusa :blink:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

a jaki filtr oleju silnikowego do MTZ 952.3?

pytałem tutaj:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16032-zamiana-filtra-odrodkowego-na-zwyky-pp/

ale nie dostałem odpowiedzi.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

mi ASO Pronara jak zmieniał olej w silniku to lał zwykły superol cc i serwisant mi mówił że lepszego mu nie trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

No niby producent podaje że olej ma być klasy cc co nie znaczy że nie można zalać lepszym olejem na pewno mu nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    8

U mnie wymiana co 250 h i wlewam Turdus :P Co ile powinno się wymieniać w przednim moście i zwolnicach i jaki olej tam najlepiej wlać (most krzyżakowy) ?


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ja tylko oglądałem czy jest olej i nie zamierzam w zwolnicach go zmieniać. Może za pare lat... W starych ciągnikach nikt do zwolnic nie zagląda i czy coś sie dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja od 8 lat nie patrzyłem tam w ogóle do przodka też musze teraz zobaczyc pasowało by wymienić


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    27

ja zalewam wszystkie maszyny u siebie turdusem pronar chodzi ok ma 1800mth i olej wymieniam c0 200mth i proponuj ci jak zalejesz 1 rodzajem oleju to nie zmieniaj na inny bo możesz się zdziwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

U mnie wymiana co 250 h i wlewam Turdus :P Co ile powinno się wymieniać w przednim moście i zwolnicach i jaki olej tam najlepiej wlać (most krzyżakowy) ?

 

Pierwsza zmiana po 1000MTH czy nawet 1500 jest :o


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

To chyba nawet razem ze skryznia biegów, i mosty to razem ale dokładnie nie pamietam ja nie patrze na zegary po prostu podstawiaja mi Belarusa i zmieniam olej bo mam zmienić :o aleto tak jakos będzie


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

hej koledzy ma pytanie czy mogę wlać do belarusa 820 olej . taki jak leje się do ciężarówki , które jeżdżą po 100000 km i dopiero wymiana , czy może za dobry będzie dla ruska?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To już pewnie jest syntetyk więc jak jeździłeś na mineralnym to lepiej nie ryzykować

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z reguły wyznaje się zasadę że jak raz zalałeś Shit to nie przechodzi się wówczas na lepsze oleje. Dobry olej ma właściwości czyszczące i "myje " silnik od środka co może się odbić mocną czkawką dla właściciela.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Witam ;)

Panowie co może być przyczyną grzania się oleju i to do takiego stopnia że jest bardziej gorący niż woda? A stało się tak po wymianie, poprzedni właściciel latał na Turdusie i tez takiego mu wlałem jednak poszły mi uszczelnienia między blokiem a tuleją i ubił mi masło ;) Po naprawie zalałem go zwykłym Superolem żeby wypłukać resztki tego masełka. Pochodził sobie na wolnych obrotach troszkę potem troszkę przyczepe pociągał 4,5t I żadnych dziwnych objawów. Teraz ptrzebny był do grubera i wymieniłem olej za namową znajomego na Fuchs-a 15W40 no i zaczą się kłopot czyli niesamowite nagrzewanie się oleju, zrobiłem na tym oleju 2mth. Chłodnica drożna, filtr bąk oczyszczony! Panowie czy ten ''fusz" może być przyczyną? Czy ta czerwona bestia nie toleruje innego oleju niż Superol i Turdus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak tak miałem po wymianie oleju w c 360 to się zatarł... I Też zalałem superolem. Pomógł kapitalny silnika. Obyś ty nie miał czegoś takiego... A tak doraźnie to u mnie po wymianie oleju na milvus olej przestał się grzać, ale po poprzednim incydencie padły panewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wal przytarty na panewkach i olej bedzie sie grzac. Mogl sie przytrzec przy incydencie z woda, a przeplukanie superolem tylko pogorszylo efekt.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najprędzej. Jeszcze nie słyszałem żeby lepszy olej pogorszył pracę silnika. Ja zalewam mobilem lub elfem mineralnym. Robię na tym książkowe przebiegi 250 mth i problemu nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

kurde no to nieżle!!ale zastanawia mnie fakt że jak śmigałęm z przyczepami to było ok i tak nagle by sie przytarł?no i jak wyciągałem tłoki to na panewkach i wale nic nie było widać! Wszystko wyglądało jakby było prosto po szlifie żadnej ryski!!a ciągnik jakby nie było przepracował sporo mth od remontu?no sam juz nie wiem?a może być tak że przypchała się gdzieś ta chłodnica i jest mały przepływ oleju i wszystko się cofa przez bąka i się grzeje?bo tak zaczyna się rozgrzewać od środka miski właśnie tam gdzie jest zamocowany bączek?No i czy jakby przyłapał na panewkach to nie spadło by ciśnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Możesz mieć masło w chłodnicy oleju i dlatego olej się nadmiernie nagrzewa. Zdemontuj chłodnicę oleju i sprawdź. Do bąka przy zmianie oleju też warto zaglądać i czyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

kolego jahooo bączek jest tak cztsty że chętnie bym się z niego napił :lol: po poprzednim właścicielu wyciągnołem 2cm warstwę ubitego syfu ;[ jutro jak wrócęz pracy muszę zaglądnąć do tej chłodnicy bo być może że się przyblokowała, powietrze niby leci ale olej to już inna sprawa. No a może jakaś poduszka powietrzna się zrobiła i olej nie ma siły przepchnąć? Muszę to rozgryść bo zaraz oszaleje :blush:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj