LukaszZduny

Olej silnikowy w MTZ/Pronar

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gelo707    21

Dawno temu u nas, we władku praktykowano przy wymianie oleju, że lano z 5l oleju napędowego i zapalano na te 10s. Syf zlatywał. Ja teraz przy wymianie zagrzewam silnik w jakiejś pracy polowej, spuszczam i kręcę rozrusznikiem, kiedy silnik załapie gaszę. Zawsze coś dodatkowo wyleci i zostawiam na noc z odkręconym korkiem spustowym. Rano dopiero myję filtr i zalewam świeży olej


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Olej typu superol ma niewiele dodatków uszlachetniających i myjących. Mobil Delvac to inna półka. Pewnie wypłukał wszelkie pokłady nagaru i dlatego jest taki jak jest. Po 2 czy 3 wymianie oleju  już nie będzie taki smolisty. Nie kombinuj z wymianą oleju. Ja zostawiam na 30 minut aż sam ścieknie (olej ma być ciepły w silniku) i zalewam świeży po wymianie filtra (mam puszkowy).

Gdy oleje były jednosezonowe, istniało coś takiego jak olej wrzecionowy, którym można było płukać silnik, ale nie znam nikogo, kto by to jeszcze pamiętał. W kółkach tak robili w latach 60-tych, jak jeszcze jeździły C-325 i Zetor Super 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za turdusa śpiewają u mnie 14 pln za litr. Za mobila  15w40  12/litr, więc wybór raczej oczywisty.

A co do płukania...

W moim 3p pękła mi membrana  na pompce zasilającej i waliło paliwo do oleju. Nie wiedziałem co jest, więc na wszelki wypadek zalałem silnik najtańszym badziewiem (superol firmy "Krzak") i jak się okazało że już jest ok,  to go spuszczę i  zaleję też mobilem. A że zostanie mi 10 litrów superolu, którego uważam za wybitne g***o,  więc będę mógł się pobawić  w zalewanie, płukanie, spuszczanie i tak dalej. Pomóc może wiele nie pomoże ale zaszkodzić  też raczej nie zaszkodzi.

Dzięki panowie za podpowiedź, pozdrawiam.

Edytowano przez JarekPasawski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Mobil delvac  15w/40   jest lepszy od turdusa po zmianie na mobil ciśnienie poprawiło się o 0,8 atm.,  a w mf 255 przestało lecieć  z przedniego   simeringu na wale silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wymienia, nie spuszcza i nie nalewa się do tej pompy oleju poza pierwszym uruchomieniem po np. regeneracji. Pompa jest smarowana z magistrali olejowej silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

A słyszeliście może o jakimś specyfiku który uszlachetnia jakby stary silnik? Nalewa się go do oleju i lepiej trzyma ciśnienie oleju? Ma ktoś link do czegoś takiego? I czy wiecie o co mi chodzi bo ktoś mi gadał że coś takiego jest ale nie wiem gdzie to kupić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2345

to nazywa się moto doktor mam coś takiego w garażu ale nie używamy możesz to kupić w normalnym sklepie motoryzacyjnym ale pewien mechanik powiedział mi ze 50 mth na tym zrobi się i silnik do remontu nie wiem czy to prawda bo kupiłem ale ani razu nie użyłem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Jeżeli masz już silnik do remontu to takie wynalazki mu nie pomogą, jedynie kapitalka. Tego typu specyfiki, głównie przez zagęszczanie oleju, mają maskować objawy zużycia silnika do czasu wymiany oleju lub inaczej do czasu sprzedaży ciągnika/samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

Belarus bierze olej z silnika do smarowania pompy paliwowej , tak przynajmniej ma mój , a do silnika leje olej turdus od nowosci


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja myślę że koledze chodzi raczej o ceramizery. Ostatnio dużo szumu o tym.

https://www.youtube.com/results?search_query=ceramizer

 

Jest o tym kupa dla zwolenników i przeciwników. Osobiście uważam że remontu silnika to ceramizer i żaden inny wynalazek nie zrobi.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja zastosowałem dwusiarczek molibdenu MoS2 do silnika i skrzyni biegów. Pożyjemy, zobaczymy. Skrzynia chodzi lżej, co nie znaczy, że ciszej. Biegi wchodzą płynniej, nawet w zimie. Po silniku różnicy nie widać, ale jest rok po remoncie, oleju nie brał i nie bierze. Może ciut lżej kręci rano. A olej wlałem turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ale ja mam po remoncie góry wał był jak nowy ale zrobiliśmy strzał w kolano, na stary wał poszły nowe panewki..... dlatego coś chcę pokombinować bo na zimnym mi trzyma 2 at a na gorącym zaraz spada 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Musiałbyś pomierzyc cisnienia, bo przyczyną może być regulator ciśnienia w bąku - zacinają się tłoczki. No i pompa oleju może nie dawac rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957

ja bym tego nie zalewal, chyba ze silnik mialbym do remontu i aby chwile sie pokrecil .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ale odnośnie tego preparatu to jest bardzo ciekawe muszę go wypróbować, coś w tym musi być że trochę uszlachetni silnik skoro robili pomiary i nie zatarli tego poldasa :D https://www.youtube.com/watch?v=lvjptkQmR40 napewno nie uratuje silnika zarżniętego ale coś coś go ulepszy ;) 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Z tego co pamiętam to po ceramizerze elementy silnika nie nadają się do obróbki czyli wał już do szlifu nie pójdzie przy remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Będę wymieniał olej w mtz82 zawsze lałem superol ale teraz zmienię na turdusa ,czy tą zmianą nie zaszkodzę silnikowi dodam że silnik nic nie brał oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Zmieniaj śmiało

Edytowano przez hemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Turdus jest o wiele lepszy bo nie zostawia nagaru tyle w silniku i ma lepszą przyczepność do materiału w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj