Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
soltys48    19551

Sprawdż śruby na kołach ażurowych może która się poluzowała.

 

 

jedna z tych 3 śrub było leciutko obtarta

Luz sprawdzałeś góra/dół  a  czy sprawdzałeś do siebie i od siebie może trzeba tylko dociągnąć. W kolach też są tulejki plastykowe może one są wyrobione. albo koło od odrzutnika słomy ma luz i klekocze.

Sprawdzałem brechą góra/dół, jutro rozbiorę i sprawdzę łożysko i te tulejki a dźwięk to raczej stuk niż klekot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    8

No to mam zagwozdkę. Po prawej stronie kombajnu oraz po lewej stronie silnika czuć spaleniznę. Zapach palonej gumy, tak jakby pas się palił. Czuć dopiero po włączeniu młocarni, gdy pracuje sam silnik jest w porządku. Wszystkie koła kręcą się, nic nie dymi, żadnych objawów wysokiej temperatury. Nie przypominam sobie, żebym w zeszłym roku coś wyczuwał. Pasy nie były zmieniane. Nie mam pojęcia gdzie szukać powodu, na pierwszy rzut oka wszystko gra. Macie jakiś pomysł?

 

Może to nie pasy tylko sprzęgło na podajniku, zobacz czy podajniki się kręcą. jak nie to pootwieraj zastawki i wyczyść ślimaki , może być też że zerwało nity lub sprężyny trzeba podciągnąć.


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dopiero po chwili od uruchomienia czuć, więc pewnie coś łapie temperaturę. Wszystko się kręci, działa jak należy. O sprzęgle podajnika nie pomyślałem, w sumie ostatnio moczyłem w oleju łańcuchy to może coś kapnęło na sprzęgło i stąd ten smród. Sprawdzę jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło napędu podajników było jak na moje oko zbyt lekko skręcone. No i był twardy, spalony smar przy tarczy sprzęgła. Rozkręciłem, wyczyściłem, odtłuściłem i mam nadzieję, że to była tego wina.

Tak leżąc pod kombajnem zacząłem się zastanawiać ile jest roboty, żeby uszczelnić tłoczki wariatorów młocarni. Wkurza mnie już, że są ciągle wilgotne i zakurzone. Dużo jest roboty, żeby ściągnąć to pierwsze koło? W katalogu widziałem, że są dwa oringi na jednym tłoczku to wychodzi cztery sztuki na oba. Pomijam już inne uszczelniacze kurzowe itp. I tak trzeba będzie je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło napędu podajników było jak na moje oko zbyt lekko skręcone. No i był twardy, spalony smar przy tarczy sprzęgła. Rozkręciłem, wyczyściłem, odtłuściłem i mam nadzieję, że to była tego wina.

Tak leżąc pod kombajnem zacząłem się zastanawiać ile jest roboty, żeby uszczelnić tłoczki wariatorów młocarni. Wkurza mnie już, że są ciągle wilgotne i zakurzone. Dużo jest roboty, żeby ściągnąć to pierwsze koło? W katalogu widziałem, że są dwa oringi na jednym tłoczku to wychodzi cztery sztuki na oba. Pomijam już inne uszczelniacze kurzowe itp. I tak trzeba będzie je wymienić.

Ostatnio wymieniałem te oringi na tych cylinderkach.

1Musisz wyjąc klin z tego koła jezdnego

2Musisz wybić kołek zabezpieczający z tego koła

3jakims ściągaczem zdejmujesz koło powinno lekko zejść

4 odkręcisz blachę "takie okulary" które trzymają cylinderki oraz przewody hydrauliczne które do nich idą

5 po wyjęciu cylinderkow rozkręcisz je odkręcając grubszy tył od cieńszego przodu,najlepiej wkrecajac w imadło tył i kluczem płaskim zapierając o wyjścia hydrauliczne i wyjmiesz tłoczki.

6 w cylinderku jest 3 oringi (dwa mniejsze i jeden z tylu taki większy najlepiej wymień wszystkie) ja te dwa kupiłem troszkę grubsze - tloczki ciężej wchodziły ale na razie jest sucho po złożeniu

Edytowano przez ukaszKrzemiski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Cylinderki można wymontować bez zdejmowania koła pasowego ,u siebie wyciągałem je nie ruszając koła i robienia zbędnej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wieslaw16 masz rację, nie trzeba ściągać koła. Dostęp przez otwory jest wystarczający.

@ukaszKrzemiski dzięki za opis. Założyłem oryginalne Claasa i szczerze mówiąc miałem problem, żeby wcisnąć palcami tłoczek. Wymiarowo zgadzają się z katalogiem, więc powinno być dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bafetto    0

Witam. Panowie sporo tu informacji odnośnie mercatora 70 i 75, czy mógł by Ktoś poinformować o ustawieniach 50-tki do koszenia rzepaku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Można, tylko co chcesz osiągnać? Gęstszy olej ?

Co do tłoczków - najlepiej dobierać uszczelki w hurtowni technicznej na wymiar, bo sąsiad kupił orginał claas i były że tak ujmę, do d....

 

Jak masz sołtys dwa paski nominalnie tego samego wymiaru, to muszą być z tej samej serii produkcyjnej.

U mnie w małym claasie skacze pasek napędu  od jazdy (nie ten gruby od wariatora tylko napęd od silnika do wariatora , wariator był robiony , luzów nie ma, a pasek skacze. Taki jego urok. Na wolnych obrotach jest OK, na maksymalnych dostaje lekkich drgań. I tak już 10 lat koszę i nic poza tym się nie dzieje.

 

To, że czuć smród , a w tamtym roku nic się nie działo - często tak dają znać o sobie łożyska, przez zimę przypalony smar się zestalił i są większe opory. U mnie tak na otwarcie sezonu trzy lata temu robiłem pas od młocarni, bo łożysko prawie stanęło a pas aż piszczał przy rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytam bo ja zamieszałem a mam problem bo drży mi układ hydrauliczny pod kabina i rozdzielacz jak skręcam kierownica. Myślałem ze to może przez wymieszanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bafetto    0

Witam ponownie. Lada dzień wybieram się mercatorem 50 do rzepaku. Będzie to mój pierwszy raz w związku z tym prosiłem o podpowiedź ustawień. Nikt jednak się nie odezwał - czy to jakaś tajemnica? A może jednak znajdzie się osoba kolezenska i podpowie bym nie zostawił całego plonu z tylu. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TurekR    6

Wiatr na 0 klepisko na sam dół no może ze dwie dziurki sobie zostaw sito gorne minimalnie otwarte dolne od 4-6mm.A masz stół do rzepaku. Obroty młocarni ok 700-800.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jahooo

Szczerze mówiąc to nigdy nie miałem problemu z oryginałami do Claasa, wszystko się zgadzało. Może sąsiad trafił akurat na tę wadliwą sztukę. :)

 

Jutro go przepalę i sprawdzę czy to coś dało, jak nie to poszukam dokładniej o co tam chodzi, bo nie daje mi to spokoju. Nie wjadę w pole wiedząc, że coś jest nie tak. Z młocarni to obowiązkowo co roku pasy w bok i sprawdzamy łożyska czy wszystko gra 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19551

no a u mnie wyszedł kwiatek okazało się że zgniły korki w bloku, ot dobrze że teraz a nie w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    206

też miałem taki przypadek, leje wode a tu wyciek już myślałem że wody na zime nie spuściłem i blok rozsadziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19551

mój już trochę chodził i było ok odpalam go wczoraj żeby przestawić gaszę i zonk woda się leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bafetto    0

"TurekR" dzięki. Sito dolne mam 6mm,a stołu nie. Na hederze za kosa mam taką blachę wycięta i mówią że będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    206

@farmtrac8244
czytaj uwarznie, nie blok tylko zaślepka rozszczelniła sie w głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TurekR    6

;bafetto""możesz przybliżyć dokładniej działanie i umiejscowienie tej blachy jaką ona spełnia rolę.A rzepak masz stojący bo jak nie to mi się wydaję że na samym hedrze to ciężko będzie duże straty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bafetto    0

Tam miało być wygięta a nie wycieta, wdarl sie chochlik.Jest ona zaraz za kosa w ksztalcie polwalka Co zapobiega spadaniu ziarna z hederu.A jak bedzie to sie okaze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TurekR    6

A rzepak jaki masz stojący, ten półwałek jakiej jest wysokości i on jest przykrencany do podłogi.Masz kosę boczną czy tylko rozdzielacz łanu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj