Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SipmaZ224    81

tak samo jak u chebie, czyli pali od strzała ,ciśnienie 25bar wtryski nowe głowią po remonci i splanowana i dalej domi ale czy olej pobierał będzie to zobaczymy, teraz tak myśle że to może być wina tej uszczelki pod pokrywą zaworową bo gdy będzie jakaś nieszczelność to będzie ssał ole z powierzchni głowicy.

 

25bar to padaka kolego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy w mercator 60 śruby przechodzące przez napinacze od klepiska mają mieć dokrecone mocno czy mogą być lekko ruchome.U mnie wszystkie 4 są lekko ruchome.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cobrap    0

Ja też mam mercatora 75 z silnikiem mercedesa. Pracuje bez problemów, trzyma moc, odpala jak tylko obruci, ale pobiera sporo oleju koło 3L na cały dzień. Kupiłem go bo jako jeden przypadek gościu powiedział mi, że bierze olej. Planuję zrobić remont po sezonie, zima wolna od pracy to się przysiądzie.

 

 

tak samo jak u chebie, czyli pali od strzała ,ciśnienie 25bar wtryski nowe głowią po remonci i splanowana i dalej domi ale czy olej pobierał będzie to zobaczymy, teraz tak myśle że to może być wina tej uszczelki pod pokrywą zaworową bo gdy będzie jakaś nieszczelność to będzie ssał ole z powierzchni głowicy.

 

koledzy mialem to samo. Po wymianie pierscieni problem zniknal i od 10 lat jest spokoj. Przed wymiana od 2 do 5 l na dniowke. Wymienilem wszystkie razem z tlokami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy mialem to samo. Po wymianie pierscieni problem zniknal i od 10 lat jest spokoj. Przed wymiana od 2 do 5 l na dniowke. Wymienilem wszystkie razem z tlokami.

 

Witam.Jeżeli robiłeś silnik mercedes om 352 to chciałem spytać czy pompa wodna ma jakąś kalamitkę do smarowania czy jakąś śrubkę.U mnie jest śrubka fi 6 lub 8 na imbus.Jak często się smaruje.Proszę o poradę i dziękuję.Pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210

@cobrab- jakie miałeś objawy że podjołeś decyzje o wymianie pierścieni, dużo roboty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cobrap    0

Witam.Jeżeli robiłeś silnik mercedes om 352 to chciałem spytać czy pompa wodna ma jakąś kalamitkę do smarowania czy jakąś śrubkę.U mnie jest śrubka fi 6 lub 8 na imbus.Jak często się smaruje.Proszę o poradę i dziękuję.Pozdrawiam.

 

 

 stara pompa miala kalamitke, nowa nie ma nic takiego. Zostala wymieniona jakis rok po remoncie silnika bo zaczela przeciekac i zegotac

 

@cobrab- jakie miałeś objawy że podjołeś decyzje o wymianie pierścieni, dużo roboty?

 

podstawa do wymiany pierscieni bylo ''branie'' duzych ilosci oleju silnikowego. Po rozebraniu okazalo sie ze pierscienie zgarniajace (ostatnie od gory) byly zapieczone. Czy duzo roboty, zalezy od wprawy - w sumie dniowka na wyjecie i wlozenie silnika i ok 2 dni na rozebranie umycie i zlozenie silnika

 

Kolego @Karo23 docierania jakiegos specjalnego nie bylo, moze popracowal na wolnych obrotach z 5 godzin moze nawet nie. Wal nie byl ruszany wiec nie bylo takiej potrzeby. Potem wymiana oleju i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszczak23    0

koledzy mialem to samo. Po wymianie pierscieni problem zniknal i od 10 lat jest spokoj. Przed wymiana od 2 do 5 l na dniowke. Wymienilem wszystkie razem z tlokami.

Można dać do przetoczenia tloki i zrobić na pięć pierscieni . Nie wymyślam tak robionow ciężarówkach z motorami 352 . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Byłem zmuszony 8lat temu wymień oryginalne (czy nie wiem jakie tam były) przewody ssące układu zasilania powietrzem silnik.

Kupuje te poniżej. Tylko że kupuję co roku ponieważ pojawiają się pęknięcia sięgające w głąb przewodu do jednej trzeciej.

To zwykła sam guma bez niczego.

http://www.gaska.com.pl/towar/JAG08_0215_Przewod_filtra_powietrza___gumowy/5121

 

Kupował ktoś ten przewód poniżej niby oryginal...C. - ciekawe jak długo wytrzyma?? Ewentualnie od czego może pasować coś lepszego niż to u góry??

 

http://www.gaska.com.pl/towar/JAG08_0024__Przewod_gumowy_Orginal_Claas_624634/4458

Znalazłem takie coś 68mm ale cena hoho

http://www.rallyshop.pl/index.php?p135263,kolanko-90-samco-fluoro-68-mm

Edytowano przez Nowy81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszczak23    0

Byłem zmuszony 8lat temu wymień oryginalne (czy nie wiem jakie tam były) przewody ssące układu zasilania powietrzem silnik.

Kupuje te poniżej. Tylko że kupuję co roku ponieważ pojawiają się pęknięcia sięgające w głąb przewodu do jednej trzeciej.

To zwykła sam guma bez niczego.

http://www.gaska.com.pl/towar/JAG08_0215_Przewod_filtra_powietrza___gumowy/5121

 

Kupował ktoś ten przewód poniżej niby oryginal...C. - ciekawe jak długo wytrzyma?? Ewentualnie od czego może pasować coś lepszego niż to u góry??

 

http://www.gaska.com.pl/towar/JAG08_0024__Przewod_gumowy_Orginal_Claas_624634/4458

Znalazłem takie coś 68mm ale cena hoho

http://www.rallyshop.pl/index.php?p135263,kolanko-90-samco-fluoro-68-mm

 

Tak potwierdzam te tańsze są w po wewnętrznej stronie mniej sztywne  tak jakby nie dolana guma, nie jednolity  materiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid381010    1

Witam

jak zdjąc te pasy z koła pasowego po lewej stronie żeby dostać sie do paska napędu wialni bo jest do wymiany a trzeba zluzować jakoś te pasy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popuszczasz napinacz i ściągasz pas jezdny, następnie zwalniasz całkowicie bęben młócący, na zgaszonym silniku ktoś naciska dźwignie zwalniacza a druga osoba ciągnie za pasy co sprawia że siłowniki się całkowicie schodzą, luzujesz pas od napędu sieczkarni i go zdejmujesz z koła, odkręcasz przewód przyśpieszacza i osłonę pasa potrójnego młocarni, przekładasz pas wialni przez wszystkie pasy bez ich ściągania, luzujesz napinacz łańcucha napędu podajników i napinacz pasa wialni, zakładasz pas na koła. Później składanie w odwrotnej kolejności.(30 minut roboty w dwie osoby w jedną 45minut)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Witam. Będę demontował gardziel z Merkatora 75. Jak sobie z tym radzicie bez wózka widłowego. Jest nas tylko dwóch i źle to widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

czy kosi ktoś mercatorem facelię? W tamtym roku pierwszy raz kosiłem na tym sicie wymiennym okrągłym fi 6mm ale leciało dużo syfu do zbiornika. W sklepie u Gąski widzę, że jest sito fi 4mm -duża byłaby różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19702

Witam. Będę demontował gardziel z Merkatora 75. Jak sobie z tym radzicie bez wózka widłowego. Jest nas tylko dwóch i źle to widzę.

będzie ciężko........

ja zdejmowałem przy pomocy tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Bardzo łatwo się ją odpina , podjeżdżasz pod drzewo albo jakiś słup opasujesz gardziel  jak najwyżej do okoła pasem  i wysoko przy słupie , napinasz dobrze i powoli odjeżdżasz do tyłu  .oczywiście wszystko wcześniej po odpinaj . We dwóch spokojnie dacie radę .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Ja zdejmowałem trzy dni temu i bez żadnego tura czy wózka lub innych pomysłów, dwóch dobrych chłopaków i zdejmiesz, u mnie tak było zdjęte, pod przód gardzieli trzy opony od samochodu trzeba podłożyć ,a od strony kombajnu dwóch na drążku trzyma i jeden wolniutko cofa kombajnem do tyłu i bez problemu masz zdjęte, potem do założenia trzeba ze czterech ludzi aby to zapiąć, tylko chłopaki do tego muszą mieć trochę siły :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Witam! Panowie coś mi brzęczy przy silniku-w tym dzwonie,pasy zdjęte,luzu niema ,co może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

czy demontaż gardzieli jest do zrobienia bez odpinania hederu od gardzieli ?

mam w planie taką operację i myślałem że wystarczy dobrze podeprzeć pod gardzielą i cofnąć kombajnem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze demontuję gardziel razem z hederem zero problemów, i najszybsza metoda, ściągasz pas, z siłowników wyciągasz bolce może wcześniej sprężyny popuścić żeby nie napinały na siłownik, odpinasz linkę od regulacji nagarniacza, przewód od podnoszenia nagarniacza, zabezpieczenia przy gardzieli i osłonę pod gardzielą i gotowe. Heder sam pion utrzymuje ale dla bezpieczeństwa jakąś belkę można podłożyć pod gardziel.

 

@poderwa- jak luzu nie ma to może metalowy pierścień z łożyska spadł i lata po wale i hałasuje, wszystko zależy jaki to dźwięk. 

Edytowano przez marcinnowicki87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hector2 prawdopodobnie to Claas Mercator rok produkcji 1967-72 trzeba by było sprawdzić po dacie na tabliczce ewentualnie po dacie na felgach. Poprzednik mercatora 60.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Panowie podajcie orientacyjne ustawienie mercatora 50 do koszenia rzepaku: wiatr, klepisko sita. To będzie mój pierwszy sezon w rzepaku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj