Polecane posty

Niki20    7

Kolego jak Ci wentylator będzie zpierniczał to wszystko wydmucha, przecież gryka jest lekka! Obroty 500 przy nie desykowanej gryce: powodzenia :) Sito napisałem że 8mm przecież więc zluzuj trochę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

kolega Niki 20 wszysktko dobrze pisze ale obroty 500-700 zalecane ... niestety ja niżej 750 nie mogę zejść . 

 ja młuce tak:

 klepisko 4-5 , sito górne 10-12 mm , sito dolne 8 mm , obroty 750 (kiedyś jak  miałem stare pasy to na 650 był najlepszy efekt) , wiatr zaczynam od zamkniętego i w zależności od ziarna i zanieczyszczeń zwiększam lub nie ... na dzwigni od wiatrów mam chyba 7 zapadek i licząc że pierwsza to 0 to ustawiam przeważnie 1 lub 2 zapadka . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Możesz zejść niżej odejmując gazu, ale wtedy musisz pamiętać znowu o dodaniu wiatrów, bo wentylator będzie się też wolniej kręcił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

kolego wdaniel , nie tylko wentylator ale i wytrząsacze i cały kosz sitowy będzie chodził wolniej  , więc wolę trzymać tak jak jest , a przy takich ustawieniach jak napisałem wyżej  średnio wychodzi nie więcej jak 10% zanieczyszczenia (zależy od materiału) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

kolego wdaniel , nie tylko wentylator ale i wytrząsacze i cały kosz sitowy będzie chodził wolniej  

Jak piszesz - nie mniej jednak napisałeś, że: "niestety ja niżej 750 nie mogę zejść". Otóż chciałem ci pokazać, że jednak możesz ;) U mnie skala zaczyna się od 800, bo jak dam na 750, to mi śruby od słoneczka walą o ramkę trzymającą ośkę młocarni. Jad dodam trochę obrotów, to się śruby chowają i jest miodzio...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

W takim razie ażurowe koło jest do wymiany bo śruby łączą drugie połowy obydwu kół. Widziałem coś takiego u jednego kolesia który jeździł z dzwoniącymi i śruby przebiły się przez koło. Może będę się powtarzał ale do kombajna polecam zaglądać czasmi, a nie tylko sprawdzać czy paliwo jest.

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

W takim razie ażurowe koło jest do wymiany bo śruby łączą drugie połowy obydwu kół. 

Zgodzę się się tylko z jednym - śruby łączą 2 połowy obydwu kół, co powoduje równomierne i płynne napinanie obydwu pasów napędzających młocarnię, a zarazem płynne zmiany obrotów młocarni bez ślizgania i palenia któregoś z 2 pasów. Natomiast co do wymiany koła , to tu nie trafiłeś - oś młocarni jest to przestawienia w prawą stronę. Skutek po wymianie osi młocarni - nie moja opinia, lecz mechaników z Claas-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

kolego kilka postów wyżej pytałem jak prawidłowo ustawić koła młocarni i niestety nikt mi nie odpowiedział .... 

u Ciebie jest ten sam problem co był właśnie u mnie... na osi nic już raczej nie przestawisz tylko musisz tulejki dystansowe wywalić między kołami a  łożyskiem a ile ?  ( jak mi podpowiedzieli na tyle aby było dobrze)
:-) hehe jak chcesz wiedzieć to pisz na pw . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Zgodzę się się tylko z jednym - śruby łączą 2 połowy obydwu kół, co powoduje równomierne i płynne napinanie obydwu pasów napędzających młocarnię, a zarazem płynne zmiany obrotów młocarni bez ślizgania i palenia któregoś z 2 pasów. Natomiast co do wymiany koła , to tu nie trafiłeś - oś młocarni jest to przestawienia w prawą stronę. Skutek po wymianie osi młocarni - nie moja opinia, lecz mechaników z Claas-a.

 

Oś może i być przesunięta względem ramy, ale w żadnym wypadku przy manipulacji obrotami bębna śruby nie powinny wystawać z koła. Ruszają się dwie głębiej położone części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOLTYS40    3

Mam pytanie czy te śruby na kołach dolnych młocarni powinny być mocno dokręcone , bo u mnie są lużne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

Tylko teraz jeśli są luźno a któraś z tych rurek dystansowych się wyrobiła , to po dociśnięciu może być małe bicie , trzeba to wziąść pod uwagę ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luteks77    8

Witam,mam prośbę do kolegów ,jeżeli mogli  byście  zrobić zdjęćia kierownicy wiatru zarówno w środku pod sitami jak i na zewnątrz regulację w swoich Markatorach 50 i 60 ,interesuje mnie jak jest ustawiona kierownica (szczelina ile ma cm.),ponieważ mój kombajn zostawia zasiane pole a jak zmniejszę wiatr to leci syf do zbiornika.Mam Protektora od 2 sezonów  ale to podobno to samo co Markator 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kip    2

Witam. W moim mercatorze mam problem z pompą hydrauliczną (tak sądzę). czasami ciężko chodzi kierownica, i przy rozkładaniu wysypu nie mogę podnieść hedera i ciężko chodzi kierownica czy to oznaka kończącej się pompy, pasek naciągałem, co to może być. Jeszcze jedno czy jak skrócę o jedno ogniwo łańcuchy na pochyłym to popełnię "wielką zbrodnię', luz jest duży, jeszcze trochę mam regulacji ale mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem nowy jeżeli chodzi o wiedzę o kombajnach. 2 miesiące temu kupiłem Claas Mercator 60 z Austrii, silnik mercedes i chciałbym spytać jaki olej do silnika polecacie wiem, że o tym było na forum o mercator ale chodziło o silnik perkins. W sklepie polecają turdus lub mobil delvac 15w40. Proszę o porady i z góry dziękuję. Jeżeli pytanie nie w tym miejscu na forum to przepraszam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

ale jak wczesniej był zalany mineralnym to teraz połsyntetyka nie wlejesz. ja polecem shell rimula, u mnie wszystko na tym chodzi


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Pewnie że mineralny wystarczy jeżeli jezdzimy w zimie to może się sugerować jednostką W rzadszy jest przy niskich temperaturach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich.Odnośnie oleju do silnika mercedes.Od sprzedającego dostałem telefon do Austrii do byłego własciciela i tam dzwoniłem, mówił że lał 15W40 ale nie pamięta nazwy, w tej chwili silnik ma 2995 MTG i głównie chodzi o to żeby uszczelki się ni rozmokły i żeby nie zaczął przeciekać bo jest suchy a koszenia przewiduję 20-30 ha w sezonie.Gdyby ktoś chciał zobaczyć to jest link na youtube:

 

Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi.Pozdrawiam wszystkich. Forum jest super, przeczytałem całe dwa razy, nawet zrobiłem mini streszczenie dla takich jak ja i chętnie udostępnię bo mam formę elektroniczną.  Wiele się dowiedziałem jako nowicjusz i meśle że pomożecie jak zajdzie potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

ale jak wczesniej był zalany mineralnym to teraz połsyntetyka nie wlejesz. ja polecem shell rimula, u mnie wszystko na tym chodzi

 

Wytłumacz mi dlaczego nie wleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

Wlac wlejesz, ale przecieki bedziesz miał. kazdy mechanik ci to powie ze jak zmieniac olej to albo taki sam albo gorszy tj pasz półsyntetyk to albo półsyntetyk, albo mineralny. Dokładnie ci nie wytłumaczę dlaczego, bo sam nie wiem ale juz kilku mechaników mi to tłymaczyło


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lechu001    1

Witam. Przerwe tą dyskusję z doborem oleju i cchciałbym zapytać ja zdemontowac cały napęd główny w claas mercator 60? ( tam gdzie się znajduje pas napedowy od młocarni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

tem "dzwon" przy silniku? to robiłem to we żniwa, zadnej filozofi tam nia ma. Wysłałbym ci strone z katakogu, ale nie wiem jak to zrobic. 

Zdemontowac to to tak ściagasz dekel, wyciagasz zawleczke odkrecasz śrube zbijasz z klina i gotowe


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj