Polecane posty

Popi    2

tak jak kolega pisze jest od ciśnienia oleju

przeważnie pali się na wolnych obrotach u wszystkich których znam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Jak jest od ciśnienia oleju w silniku, to powinien świecić na zgaszonym silniku, po włożeniu kluczyka - nie świeci. W samochodach taka informacja (o niskim ciśnieniu oleju) jest alarmem na czerwono - a tu wymyślili kolor zielony. Jest to bardzo ważna informacja - muszę szukać przyczyny dlaczego nie świeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Ta kontrolka niby jest zielona, ale jak zacznie świecić, to świeci na pomarańczowo. U mnie przy zgaszeniu raz świeci, a raz nie. Podejrzewam brak masy, bo jak docisnę, to czasami mi się na zgaszonym oświeci. Na zapalonym nie chce za Chiny. Druga opcja - czujnik spierdzielony. Tam są 2 żarówki w nim, więc nie ma opcji, by obie na raz się spaliły. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tofik420    45

Jak ma luz na boki, to radzę rozebrać wszystko i sprawdzić łożyska, bo kolejnym objawem może być ukręcenie wału (podczas jazdy zapcha się gardziel, ślimak zacznie rzucać słomą na motowidła, ty będziesz kombinował z czyszczeniem gardzieli, aż w końcu zauważysz, że z lewej strony słoneczka młocarni się kręcą, a z prawej strony oś stoi w miejscu. I oby to nie było na tyle za późno, że wariatory przetrą przewody (metalowe rurki za wariatorami) hydrauliczne. Ale zanim zabierzesz się za rozbieranie młocarni, to sprawdź jeszcze, czy miseczki łożysk młocarni się nie poluzowały

wdaniel, okazało się że tuleja pod łożyskiem wogóle nie była dociśnięta i łożysko na tulejce miało luz na boki około 1cm. teraz wszystko wymieniane na nowe ale muszę się za to zabrać jeszcze raz na spokojnie ,  

 jak prawidłowo ustawić wariatory na młocarni względem tych na wale głównym ? jest na to jakiś patent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Ktos pomoże.

Na napędzie elewatorów z lewej strony ( jak siedzimy na kombajnie) na kłosowym ma sprzegło a na ziarnowym brak. Tak to jest czy ktoś coś inaczej założył.

Mercator zwykły bez oznaczeń. Poda mi ktoś numery tych kół zębatych od tych napędów elewatorów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Ktos pomoże.

Na napędzie elewatorów z lewej strony ( jak siedzimy na kombajnie) na kłosowym ma sprzegło a na ziarnowym brak. Tak to jest czy ktoś coś inaczej założył.

Mercator zwykły bez oznaczeń. Poda mi ktoś numery tych kół zębatych od tych napędów elewatorów ?

 

dobrze masz, a z nr kół zębatych jest tak:

- ta ze sprzęgłęm - 617214 - 38 zębów

- od kłosowego - 619549 - 26 zębów

-  ta za kołem pasowym 619563 - 15 zębów

ale uwaga były dwa typy tych zębatek za kołem pasowych

inna wersja to 619163

 

jak wklepiesz w google te nr to zobaczysz czym się różnią i będziesz wiedział który masz,

jesli chcesz katalog do daj maila na priv bo tu nie moge wstawic.

pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

dzieki za zdjecie napędu sieczkarni, przejrzałem dodatkowo net i nigdzie nie mogę się dopatrzeć najważniejszego dla mnie jak wygląda koło na wale głównym do napedu sieczkarni, bo ja u siebie nie mam nic wolnego żeby założyć pas na sieczkarnie,

montowane były rózne te koła?

jesli ktoś ma chwile i ma sieczkarnie senator lub mercator to proszę o zdjecie z boku lub z dołu tych kół pasowych na wale głównym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

witam dzięki za zdjecia.

czyli napęd idzie bezposrednio z silnika na przystawkę z dwóch kół pasowych i do tyłu na sieczkarnie czy tak?

czyli muszę przy zakupie szukać ogłoszeń z całym osprzętem:

a na wcześniejszych zdjęciach widać jakby napęd na te dwa koła przystawkę szedł z tego wału głównego

muszę poszukać kombajnu z zamontaowaną sieczkarnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Masz dwa rożne rozwiązania napędu sieczkarni. W zależności od wolnych kół pasowych, wybierasz rozwiązanie.  W mojej ocenie, lepszym rozwiązaniem jest napęd bezpośredni od silnika, oczywiście w przypadku jak robisz wszystko od zera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

dziś rozgryzłem doszukałem się na necie i w ogłoszeniach na zdjeciu jest cały zestaw do montażu sieczkarni,

a bładziłem dlatego że nie wiedziałem skąd wychodzi napęd i poprostu muszę mieć takie koło psowe jak na zdjeciu

 

post-48831-0-89137300-1439706912_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

ok , na wale głownym nie mam wolnego koła, to czy tak jak na zdjeciu z wału silnika to bedą te same przystawki kół pasowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

ok , na wale głownym nie mam wolnego koła, to czy tak jak na zdjeciu z wału silnika to bedą te same przystawki kół pasowych

Kolego musisz dokręcic kolo do kola na wale głównym jak nie masz otworów to niestety musisz je  wywiercić, nie jestem pewien ale chyba jest to duże koło co dodałeś na zdjęciu, nie kombinuj z napędem z silnika bo tylko sie narobisz i d...pa z tego bedzie


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Masz dwa rożne rozwiązania napędu sieczkarni. W zależności od wolnych kół pasowych, wybierasz rozwiązanie.  W mojej ocenie, lepszym rozwiązaniem jest napęd bezpośredni od silnika, oczywiście w przypadku jak robisz wszystko od zera.

 

Oczywiście że rozwiązanie jest jedno. Chyba że ktoś ma za mocny akumulator i lubi obciążać silnik sieczkarnią która chodzi zawsze gdy silnik jest włączony. Ani to bezpieczne ani ekonomiczne.

 

Napęd idzie z głównego wału i tak powinno być - wymyślanie przystawek z silnika to jak wchodzenie na poligon w trakcie strzelań. Może silnik wytrzyma, a może coś się stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

a mam pytanie to koło do dokrecenia - to muszę scignąć wszystko od początku i wśrodku dokrecić do którgoś konkretnego koła?

ktoś to robił czy mieliście już przy zakupie kombajnu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Niestety musisz wszystkie ściągnąć, ja tego nie robiłem ale jak miałem mercatora to zamierzałem założyć sieczkarnie i dowiadywałem sie o wszystkie szczegóły


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

dobrze masz, a z nr kół zębatych jest tak:

- ta ze sprzęgłęm - 617214 - 38 zębów

- od kłosowego - 619549 - 26 zębów

-  ta za kołem pasowym 619563 - 15 zębów

ale uwaga były dwa typy tych zębatek za kołem pasowych

inna wersja to 619163

 

jak wklepiesz w google te nr to zobaczysz czym się różnią i będziesz wiedział który masz,

jesli chcesz katalog do daj maila na priv bo tu nie moge wstawic.

pozdrawiam

 

 

Dziękuje.

Katalog mam ale jakos brakuje części opisu  i numerów tych część, rysynek jest. Jeszcze z takim problemem się nie spotkałem.

Podałbyś jakieś numery łańcucha? Bo mam chyba nie odpowiedni.

http://agrotechnika24.pl/img/cms/Claas%20Mercator.pdf

mam taki sam katalog w wersji papierowej. Tu co podałem link też nie ma części opisow tej strony czy jestem ślepy, czy jak to czytać?. Tablica 31 strona 39.

Edytowano przez Nowy81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

brakuje stron w tym katalogu. nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem ale jeśli chodzi Ci o nr tego łańcucha który napędza te wszystkie zębatki o które pytałeś wcześniej to

: 619234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Oczywiście że rozwiązanie jest ...

 

Przedstawione na zdjęciach rozwiązanie, jest rozwiązaniem również fabrycznym - sieczkarnia nie musi chodzić zawsze. Na zdjęciu drugim jest pokazane sprzęgło rozłączające napęd sieczkarni.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niki20    7

Sito 8mm, wiatr mały, klepisko chyba na 4-5, obroty młocarni ok 1000, sito żaluzjowe do ustawienia na polu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Przedstawione na zdjęciach rozwiązanie, jest rozwiązaniem również fabrycznym - sieczkarnia nie musi chodzić zawsze. Na zdjęciu drugim jest pokazane sprzęgło rozłączające napęd sieczkarni.

 

W którym mercatorze takie rzowiązanie jest fabrycznie montowabne??? Podpowiem. W żadnym. Dlaczego? Bo takie sprzęgło działa w układzie włączone/wyłaczone. Jeśli będziesz chciał włączyć sieczkarnię to musisz wyłaczyć silnik i z powrotem uruchomić go z obciążeniem. To nie jest napęd z silnika hydraulicznego który rozpędziłby podzespół stopniowo.

 

 

Sito 8mm, wiatr mały, klepisko chyba na 4-5, obroty młocarni ok 1000, sito żaluzjowe do ustawienia na polu

 

Którędy kolega wyjmuje kaszę z kombajna????

 

Takich głupot nie czytałem... a nie, codziennie czytam

 

Do gryki obroty między 500 - 700, Klepisko ze 3cm na wlocie i 1cm na wylocie. Żaluzje otwarte tak na 1/3. Sita wystarczą coś około 6 - 8mm. Za to wentylator musi zapierniczać. Ale to trzeba z umiarem bo może wyrzucać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj