Polecane posty

Pawelek998    23

Kolego a chodzi Ci o pas jezdny ten z prawej strony przy kole? Masz tam słoneczko? Jeśli tak to rozkręć słoneczko ściągnij połowe koła pasowego i pas schodzi tylko musisz trochę odciągnąć podajnik bo inaczej pas nie przejdzie i chyba przewód hydrauliczny trzeba odkręcić od tylnego koła. Tak wymieniałem u siebie przy mercatorze 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

własnie zastanawiam sie dlaczego mi tego pasa to soneczko nie napina (słoneczko takie gumowe) moze w tym jest jakis problem a nie w pasie?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

A jakie masz objawy? Mi na przyspieszaczu stawał kombajn szczególnie na dwójce po wymianie pasa jest ok a moze tylne koło nie działa u Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

u mnie to wyglada tak ze jak na przyspieszaczu podgonie kombajn to idzie, a jak zwalniam to sie pasek slizga, bo jest bardzo lużny i nie wiem czy taki luz zlikwiduje wymieniając pas za ładnych kilka zł


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Oj to nie wiem weź moze ściągnij to słoneczko i go obejrzyj A jak dajesz przyspieszacz i zwalniasz to kolo ze sloneczkiem schodzi się i rozchodzi? Mi ślizgał się pas na przyspieszaczu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

troche to słoneczko pracuje, ale wydaje mi sie ze powinno bardziej sie schodzic. co tam w tym słoneczku jest w srodku?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Kurde w sumie to nie pamiętam za bardzo ale nic tam nie ma szczególnego może jakiegoś syfu podeszło i nie chodzi w pełnym zakresie za słoneczkiem jest zaraz połówka koła pasowego może ono gdzieś się zacina musisz rozebrać i obejrzeć u mnie słoneczko jest wypukłe albo wklęsłe zależy od przyspieszacza w jakiej jest pozycji bo pas ściska tylko jedna połówka koła ja za pas optibelta dałem 700zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Kolego jak pas wychodzi do równa z krawędzią koła to słoneczko i koło jest ok. Wewnątrz są dwie tuleje i kliny. Zacznij od sprawdzenia długości pasa bo to jest najczęstsza przyczyna braku wolnej jazdy. Jak stary jest ten pas i jakiego producenta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Dobrze kolega Bomber pisze pisze mi się pomyliło u mnie bez przyspieszacza kombajn nie chciał iść tylko pas ślizgał po dodaniu przyspieszacza było ok po wymianie pasa już nie ma problemu a jak porównałem nowy pas do starego to nowy był krótszy od starego więc pewnie masz już wyciągnięty pas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

pas stary jak swiat, napisów zadnych nie widać, ale na tmp pasie z niemiec przyjechał, kosił nim poprzedni własciciel kilka zezonów i teraz u mnie razem w polsce to juz z 10-15 lat


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

U mnie był chyba od nowości jeszcze bo pisalo oryginal claas i już kiepsko wyglądał kupiłem optibelta i jest ok szukaj dobrze bo idzie kupić taniej niż w sklepach z częściami ja dałem 700 zł s chcieli nawet po 1000zł za takie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

Pisałem kiedyś o tym jak b. ciężko otwiera się rura w moim kombajnie. Po rozebraniu rury widać że bieżnia obrotu jest wytarta na ok 1/2 obrotu, w związku z tym mam pytanie czy istnieje możliwość napawania i obróbki (żeliwo) czy próbować kupić obydwie części bieżni - jaki koszt , może ktoś miał taki problem?

 

Widzę że temat ożył bo i czas przygotować kombajn do żniw a ja dalej mam problem nie rozwiązany.

Koledzy czy można dokupić te części i za ile albo inaczej rozwiązać problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

zauważyłem dzisiaj że dźwignia regulacji szczeliny klepiska daje się zaciągnąć najwyżej na szóstą dziurkę od góry, boję się ciągnąć z całej siły, bo coś na pewno puści, ale pewnie nie to co bym chciał :) kombajn kupiłem w zeszłym roku i będzie to pierwszy mój sezon i mówiąc szczerze nie pamiętam dokładnie czy podczas kupna dawało się wyżej zaciągnąć dźwignię, co może być przyczyną ?

regulacji próbowałem dokonać oczywiście przy włączonej młocarni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

od tego zacząłem, ale nie pomogło, czy poluzowanie śrub łączących cięgna ze sworzniami może coś pomóc ? czy wewnątrz są jakieś elementy klepiska, których wyczyszczenie i smarowanie podziała ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

Koledzy macie instrukcję obsługi do mercatora np taką; http://allegro.pl/claas-mercator-50-60-instrukcja-obslugi-po-polsku-i5493977490.html? Kurcze kupiłem taką trzy lata temu, a teraz mi się zawieruszyła. W tym roku mam zasianą facelię i łubin, a tam były ustawienia(tabela) dla poszczególnych roślin np obroty młocarni, sita, szczelina na klepisku itp. Mógłby ktoś dać skan tych ustawień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Mam taka instrukcje do mercatora 50 jak do wtorku nikt Ci nie podeśle to wieczorem we wtorek wyśle Ci skany bo teraz nie mam dostępu do tej instrukcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

panowie , jak ktoś ma instrukcję do mercatora po polsku zeskanowaną to bardzo proszę o przesłanie na artur.mos@interia.pl, z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki1122    43

Mam problem z przyśpieszaczem jest mały zakres regulacji prędkości teraz pasek może być maksymalnie w takiej pozycji jak na zdjęciu a jeszcze w tamtym roku dochodził do miejsca zaznaczonego czerwoną strzałką a wydaje mi się że powinien nawet dojść do krawędzi koła które zaznaczyłem żółtą strzałką.

Czy można regulować te koło ? Proszę o jakieś rady .

">http://wariator.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj