Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pawelek998    23

Kolego ja mam mercatora 50 i mam słoneczko. A poznać idzie po tym że na kole pasowym jest taka czarna tarcza od strony opony a jakbyś miał sprężynę to było by ją widać. Coś mi się kojarzy że w mercatorach 60 też było na słoneczku.

Tu masz kolego jak wygląda słoneczko: http://www.sklep.gaska.com.pl/JAG06-0035-Sprezyna-talerzowa-sloneczko-oblana%283,18899,40053%29.aspx

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Witam, ja te gumy w chyba w GRENE dostałem. I tam zapewne będą do wymiany te plastykowe tulejki w których pracuja te rurki z palcami. Te gumy sa dosyć mocne, ja najpierw przykreciłem te rury do ślimaka a później łyżką do ściągania opon naciągałem i zakładałem te gumy na takie haczyki czy jakoś tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

dzięki. u mnie w takim razie jest słoneczko,też muszę uważać przy rozkręcaniu żeby nie "oddała"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Nie kolego tam nie ma sprężyny możesz ściągać bez obaw - przerabiałem to z miesiąc temu przy wymianie pasa jezdnego i łożysk na wałku sprzęgłowym. A jakiej firmy pas jezdny i za ile kupiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

W moim mercatorze jest sprezyna na tym kole. Mercator 75

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,z tego co ja wiem to tgz. słoneczka są w Mercator 50 i 60, a w większych sprężyny :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Koledzy takie pytanie do zorientowanych czy da się kupić środkową część docisku sprzęgła czyli to o co ,,łożysko oporowe" naciska by wysprzęglić? albo czy da się to jakoś zregenerować by nie kupować całego docisku i jaką grubość ma tarcza sprzęgłowa nowa , dodam że mercator 70-tka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszk1515    0

Kolego sznajdik, da się dokupić ten docisk, właśnie dziś zamawiałem ;) regenerować nie radzę, nie zdaje egzaminu, i nie będzie tak wytrzymałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

Nie kolego tam nie ma sprężyny możesz ściągać bez obaw - przerabiałem to z miesiąc temu przy wymianie pasa jezdnego i łożysk na wałku sprzęgłowym. A jakiej firmy pas jezdny i za ile kupiłeś?

dzisiaj bylem w sklepie 680 zl niby made in germany ale nazwa nie byla wspominana w tym temacie ,spróbuje dać naciąg ciekawe czy pomoże .jaka jest szerokość nowego tamten miał 51 mm i ząbki od dołu a stary 48 i gładki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam też myślałem nad zamontowaniem jakiegoś napinacza pasa jezdnego ,stałego lub na sprężynie, ale po przemyśleniach stwierdziłem że będzie to zakłócać pracę wariatora, i przyśpieszacz raczej nie będzie spełniał swojego zadania i kupiłem nowy pas :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

w tym miejscu jeśli napinacz to tylko na sprężynę ,jak jutro będzie werwa to i może próba ,dobrze by było gdyby zaoszczędził pare groszy przynajmniej na jakiś czas ;)

Edytowano przez mirek37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

dzisiaj bylem w sklepie 680 zl niby made in germany ale nazwa nie byla wspominana w tym temacie ,spróbuje dać naciąg ciekawe czy pomoże .jaka jest szerokość nowego tamten miał 51 mm i ząbki od dołu a stary 48 i gładki

 

Mój nowy też jest gładki i ma 51mm szerokości a po obwodzie nie mierzyłem ale był krótszy od starego oryginalnego. Kupiłem niemieckiego Optibelta tu: http://www.olmika.fc.pl/ Dałem 700zł plus przesyłka. Niby mówią że optibelty jedne z lepszych a zobaczę ile wytrzyma

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

Ja podczas wymiany pasa i sprzęgła wkręciłem sobie szpilkę z gwintem żeby sprężyna nie odbiła w 70 rozciąga się na jakieś 50cm ta sprężyna, w sklepie jak kupowałem części spytali czy wszyscy żyją i zęby mają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

w tym miejscu jeśli napinacz to tylko na sprężynę ,jak jutro będzie werwa to i może próba ,dobrze by było gdyby zaoszczędził pare groszy przynajmniej na jakiś czas ;)

Na sprężynę nie zda egzaminu moim zdaniem, bo będzie zakłócać płynne działanie przyśpieszacza, jak już to bardziej myślałem aby dać sztywny z regulacją i zrobić to tak: zwolnić przyśpieszacz aż pas bedzie zwisał, i ten zwis pasa naciągnąć do tego stopnia, tak jak gdyby był nowy pas, ja o takim rozwiązaniu myślałem, ale też trzeba wziąć pod uwagę jakość napinacza aby nie doprowadziło to do pożaru, albowiem będą tam nie małe obroty, jedynie napinacz na dość dużym kole napinającym, co by były niższe obroty napinacza i trwałość, wytrzymałośc jego większa, napisz jeśli już wprowadzisz to nowum w praktykę, jak bedzie działać i zdawać egzamin :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

czy przy zmianie tarczy sprzęgłowej w clasie mercatorze 60 ustawia się coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popi    2

Witam

Panowie mam pytanie a mianowicie zamierzam wymienić w swoim Claasie cepy. To chyba nie będzie trudne :)

ale czy mam na coś jeszcze tam zwrócić uwagę jak już to rozbiorę ? Kupić lepiej oryginał czy zamiennik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czy przy zmianie tarczy sprzęgłowej w clasie mercatorze 60 ustawia się coś

Tak po złożeniu wszystkiego trzeba ustawić skok jałowy pedału sprzęgła, z resztą jak w każdym innym pojeździe.

 

@Popi wymiana cepów nie powinna być problemem, jedyna zasada to cepy mają być montowane przemiennie, raz skośny lewy, kolejny skośny prawy.

Czy zamiennik, czy oryginał to nie ma tu większego znaczenia, różnica za to będzie w cenie i to znaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popi    2

Dzięki że to powiedziałeś bo u mnie są tak wytarte ze nic nie widać (tak się zużyły że są półokrągłe)

ostatnim sezonie już nie wymłócał dobrze z kłosów i dużo było w zbiorniku nieczystości mam nadzieję ze ta wymiana pomoże :)

 

Ciekawy jestem czy te zamienniki szybko się wycierają bo czasami jest lepiej zapłacić więcej i mieć spokój na jakiś czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nie wiem czy tak łatwo dostaniesz oryginały, poza tym cepy nie mogą być stalowe i nawet jak przyjdzie Ci je znowu wymienić to w tym czasie wymłócisz nimi setki hektarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

 

Panowie mam pytanie a mianowicie zamierzam wymienić w swoim Claasie cepy.

Nie wiem, czy przez tą klapkę nad gardzielą je wyjmiesz. Ja, jak prostowałem, to wyciągałem przy zdjętej gardzieli. Dojście z kluczem i wyjęcie nie sprawiało problemu

 

w sklepie jak kupowałem części spytali czy wszyscy żyją i zęby mają :D

Czyżby w Zimnicach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popi    2

Ja rozbieram wszystko po kolei aby te cepy wyjąć :)

 

i jeszcze widzę ze z rozdzielacza mi lekko olej wychodzi to wymienię oring mam nadzieję ze te śrubki się nie pourywają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

 

Czyżby w Zimnicach ;)

Tam dzwoniliśmy i chyba nie było części, mam pod nosem duży sklep w Białej dużo mają na miejscu towaru.

 

Obecnie to wczoraj silnik założyliśmy jest po naprawie głównej zobaczymy :) był sprawdzany w garażu wszystko ok. czas pokaże ile wytrzyma, dzisiaj u mnie jeden bizonem w jęczmień wjechał już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Popi    2

Ile remont silnika kosztował Cię ?

 

to wczesnie u was jęczmień doleciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj