Polecane posty

fza    3

Czy firma Class oznacza trwale klepiska numerem katalogowym - jeżeli tak to gdzie szukać tych cyferek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nicik83    0

Witam,posiadam merkatora 60 i mam kilka pytań.Do czego służą te dzwignie co zaznaczyłem na zdjęciach,czy na klepisku powinien zostawać zawsze taki syf jak na zdjęciu.Ta sróbka na zaznaczonym zdjęciu na jakiej pozycji powinna być czy może być tak jak na zdjęciu.To ostatnie sito żaluzjowe należy coś podnosić czy lepiej powino być całkiem połozone tak jak na zdjęciu,jak go podnosiłem to wpadały kłoski i śmieci do zbiornika głownie młóce same zboża :żyto ,pszenica itp. ,czasami też grykę.Ta śruba od przesłony wiatru u was jest w podobnej pozycji jak na zdjęciu.Zastanawiam się też nad wymianą cepów,poineważ podczas koszenia pszenżyta w ostatnie żniwa za sieczkarnią znajdywały się ziarna klepisko na max(czy toą wymianę da się zrobić samemu czy jest tu coś skomplikowanego.Z tego jak patrzyłem to raczej nie ,odkręcić śruby wyjąć stare cepy załóżyć nowe) . Jeszcze jedno pytanko , tu jak jest ślimak na hedrze co wciąga słomę zawsze zalega jakas ilość zboża czy tak powinno być i czasmi mam też problem z owijającym się zbożem na motowidłach.Proszę o odpowiedzi na moje pytania.Pozdrawiam

post-118723-0-58496800-1392916794_thumb.jpg

post-118723-0-44733400-1392916802_thumb.jpg

post-118723-0-91086900-1392916812_thumb.jpg

post-118723-0-85515100-1392916823_thumb.jpg

post-118723-0-96692000-1392916836_thumb.jpg

post-118723-0-19013400-1392916847_thumb.jpg

post-118723-0-05573400-1392916857_thumb.jpg

post-118723-0-52444700-1392916864_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisz może ile czasu kosisz lub jak długo stykasz się z tym kombajnem pomogło by mi to wyjaśnianiu tego.

Wiele kwestii poruszonych w Twoim poscie już w zasadzie zostało wyjaśnione wcześniej w tym temacie, ale wychodzi na to, że go nie czytałeś. Może ilość stron odstrasza

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nicik83    0

Dwa sezony posiadam ten kombajn.Kombinuje wszystko metodą prób i błędów .Gdy opuszczam heder to zboże do niego zlatuje nie powinno być jakiś fartuchówlub uszczelek w tym przenośniku co wciąga słomę.Jeśli tak to gdzie powinny się znajdować bo u mnie nic tam nie widzę.Jeśli ktoś może to niech prześle najlepiej zdjęcie KRISTOFORn jeśli możesz to opisz opowidzi na moje pytania z góry dziękuje za pomoc.

Edytowano przez Nicik83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wolę nie zgadywać jakie miałeś straty i jaka była ilość zanieczyszczeń w zbiorniku skoro przez ten czas nie doszedłeś do ładu z tym

 

Fotka 1 - dźwignia odplewiacza, trochę o tym znajdziesz czytając od tego posta http://www.agrofoto.pl/forum/topic/18506-claas-mercator/page__st__660#entry1152806

Fotka2 - regulacja kierownicy wiatru mowa o tym była choćby tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/18506-claas-mercator/page__st__100#entry545860

3- sito kłosowe tłoczone ,a w głębi widać sito wymienne dolne i tu chyba widzę fi 16mm przeznaczone dla grubonasiennych i owsa,

4- sito kłosowe ażurowe, przez nie powinny wpadać niedomłócone kłoski,

5 - sito ażurowe górne, ustawiane wedle potrzeby i dla danych zbóż,

6- śruba mocująca zasuwkę , za jej pomocą regulujesz ilość powietrza podawanego na sito kłosowe,

7 - przysłona klepiska http://www.agrofoto.pl/forum/topic/18506-claas-mercator/page__st__280#entry972695

8 cepy bębna są dość mocno zużyte i najlepiej je wymieniać jak ma się cały bęben wyciągnięty, ale jak masz cierpliwości dużo to możesz wymienić wszystkie cepy bez jego wyciągania. Kłopotliwy będzie dostęp do tych śrub przy po prawej ściance ale po odkręceniu pokrywy wraz z prawym łożyskiem uzyskujesz dostęp do nich i da się już je wykręcić.

Jeśli oś bębna jest choć trochę krzywa i ma wyczuwalne bicie to taki bęben po wymianie cepów należało by dać do wyważenia w odpowiednim warsztacie.

 

Co do zboża w hederze to przeczytaj tych kilka postów w tym temacie, może pomogą http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53745-class-mercator-duzo-ziarna-w-hederze/

 

Odnośnie wstępnych regulacji kombajnu to proponuję zajrzeć choćby do tabelek, które są w mojej galerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniu    2

Może ktoś w punktach dość dokładnie opisać ja jak wyjąć bęben młocarni? Szukałem w tym temacie ale za wiele nie znalazłem chyba że w tych 60 kilku stronach to przeoczyłem :ph34r: Prosił bym aby punkty dotyczące demontażu kół napędu młocarni były w miarę możliwości dokładne (chodzi mi jak najlepiej poradzić sobie z tą sprężyną)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniu    2

Chcę tarcze młocarni zmienić bo jedna jest spawana i cepy są przewirowane patrząc z przodu kombajn,obracając bębnem to po lewej cep już dochodzi do klepiska a z prawej ma około 2 cm opóźnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

O ile dobrze pamiętam to tylko boczne tarcze są na klinach a środkowe luzno nałożone może klina ći zerwało? co do kół to troche roboty jest by je ściągnąć najlepiej jak by ci sie udało wcześniej kliny wyciągnąć i bez porządnego śćiągacza nie podchodz, ściągaj je pojedynczo nie razem sprężyna przy ściąganiu nic ci nie zrobi tylko przy zakładaniu misisz ją ścisnąć najlepiej kup z matra gwintowany drut fi 12, ale z własnego doświadczenia mogę ci poradzić byś lepiej ( jak to jest możliwe) naprawił to bez sciagania tych kół

Edytowano przez farmervip

:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Jeśli sie nie myle wystarczy doregulować klepisko. Cepy można wymienić nie sicągając całej młócarni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nicik83    0

Witam,znajomy ma problem z pasem od młocarni ,po 4 godzinach pracy zrywa pas.Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Chodzi ci o napędowy który idzie od śilnika? jeśli tak to są dwie opcje żle jest ustawiona osłona i pasek ociera i się nagrzewa a nastepnie zrywa, lub poprostu zakłda najtańsze paski....


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
puzon395    2

Nie żebym się czepiał ale tu kolega ma dominatora a post wyżej pisze że miał :D , więc albo pije za dużo albo poprostu mu się nudzi i zawraca głowe innym ;[

 

 

Boże trudno zrozumieć, mam 96 a wcześniej miałem innego dominatora ;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Witam. Koledzy czy ktoś się orientuje gdzie mógłbym kupić czujnik temperatury ten co jest w chłodnicy na górze (Perkins 4) połączony z sygnałem dźwiękowym bo dzwoniłem do Gąski i do Korbanka i nie mają tego czujnika, a gdzieś robi mi zwarcie bo temp. jest w połowie zielonego a załącza mi się sygnał a kontrolki i liczniki głupieją a jak odłączę ten czujnik to jest wszystko ok.

Z katalogu wychodzi mi że ten czujnik ma nr 671744.0 lub 658364.0

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

No właśnie nie wiem czy to jest taki trochę inny mam w chłodnicy (u mnie kabelki wychodzą z tego czujnika). Musze jeszcze obejrzeć ten swój dokładnie bo może ten będzie pasował.

A może ktoś wie na jakiej zasadzie działa ten czujnik i jak go sprawdzić?

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

panowie a class marcator 60 to posiada sita zaluzjowe czy te wymienne starego typu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Mam prośbę czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie w claasie przy czujniku w chłodnicy czy dochodzi tam napięcie. Czy poprostu ten czujnik przy temp. 100 st. C. robi przejście na mase i wtedy załącza się sygnał dźwiękowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

U mnie w dominatorze dochodzą 2 kable do tego czujnika, a gdy on osiągnie x temperaturę to robi przejście i się sygnał włącza wraz z kontrolką. Patrzyłem to kiedyś czy działa ( kontrolki i sygnał ) poprzez zwarcie tych dwóch kabelków i działało. Tylko nie pamiętam czy w tym kablu to był + czy - ale obstawiał bym na +

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

No właśnie u mnie z tego czujnika wychodzą dwa kabelki. Jeden podłączony jest do masy przy silniku a drugi połączony z kablem wychodzącym z wiązki na którym jest napięcie i właśnie zastanawiam się na jakiej to zasadzie działa? Bo przecież nie może robić czujnik przejścia skoro jeden kabel jest połączony z prądowym a drugi do masy. Chyba że w tym, w którym jest prąd nie powinno go być wtedy by się zgadzało bo czujnik robiłby przejście na mase - chyba dobrze rozumuje.

Dziwne że podczas koszenia załączał mi się sygnał tylko czasami i kontrolki i wskaźniki szalały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Faktycznie mój błąd, zajrzałem to schematu i tam jest tak jak mówisz. Czujnik jest zasilany masą ( przewód 1 ) a w drugim jest napięcie który pochodzi od zespołów ostrzegających ( kontrolki itp ) bo one są cały czas podłączone do + a masa służy do zamknięcia obwodu i włączenia kontrolek.

W skrócie, to jest dokładnie tak jak napisałeś 3 posty wyżej B)

A może czujnik masz wadliwy i Ci tak włącza niepotrzebnie ten sygnał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

No dokładnie to nie wiem obstawiam że czujnik ale najpierw chce wszystko sprawdzić bo czujnik trochę kosztuje (od 300-500zł). Zastanawia mnie to że jak jednym kablem podłączony byłby prąd do czujnika a drugi kabel podłączony do masy to w chwili zamknięcia obwodu przez czujnik doszłoby do zwarcia bo plus z minusem nie mogą się połączyć. Bardziej obstawiałbym że minus od sygnału idzie do czujnika i po osiągnięciu danej temp. zamyka się obwód i czujnik puszcza masę. Mogę się mylić takie są moje przemyślenia - elektrykiem nie jestem. To tak jak ten przycisk nad wytrząsaczami w momencie wciśnięcia robi się przejście na masę i włącza się sygnał dźwiękowy.

Tylko skąd by się wziął prąd u mnie na tym kablu do czujnika?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Wiesz, skoro jest prąd w tym kablu to on nie bierze prosto z instalacji kombajnu ( + ) tylko przepływa przez kontrolki itp. i na końcu kabla też będzie. Czyli jak dotkniemy nim do masy to teoretycznie powinno się coś zaświecić... możesz spróbować dotknąć do masy jednocześnie z jakimś bezpiecznikiem ( 5 A ) . Jak go spali to znaczy że gdzieś jest bezpośrednie przejście prądu na ten kabel i wtedy to trzeba po kolei szukać gdzie tak się dzieje, innej opcji to tu nie widzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj