Polecane posty

wdaniel    52

No kolego, ironia ironią, ale popisałeś się myląc pasy wariatora z pasem (zespolonym w przypadku młocarni) napędzającym koła napędowe wariatora.

Przypominam Ci,że pasy przekładni wariatorowej napinają się samoczynnie.

Co do uruchamiania zespołu żniwnego to jest on włączany inną dźwignią choć napęd przekazywany jest od koła pasowego zamontowanego przy kołach napędowych przekładni wariatorowej młocarni, ale co tu na ten temat sie rozpisywać skoro młocarnia ani zespół żniwny nic nie ma wspólnego z układem jezdnym.

Zgadz się, wariator napina pasy młócarni, ale prócz tego mamy też inne napinacze, chociażby koła napędowe wariatora, czy wysypu zboża. A co do uruchomienia zespołu żniwnego - jak pouciągasz wszystkie pasy, to już nie będziesz musiał uruchamiać dźwignią, bo dźwignia napina pasy, co powoduje uruchomienie - o to mi chodziło. Czyli jeszcze raz: zespół jezdny nie ma nic wspólnego z młócarnią i całym zespołem żniwnym prócz jednego paska - tego długiego z lewej strony kombajna:D Jak wszystkie paski będą dociągnięte, to przy samym uruchamianiu silnika, pod warunkiem, że będzie dobry akumulator ruszy również sespół żniwny, a od rury wysypowej zboże zetnie zabezpieczenie:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadzam się prawie z całością, nie jest prawdziwe to stwierdzenie:

Czyli jeszcze raz: zespół jezdny nie ma nic wspólnego z młócarnią i całym zespołem żniwnym prócz jednego paska - tego długiego z lewej strony kombajna:D

Zwróć uwagę na to, że od silnika idą dwa pasy: jeden potrójny do napędu zespołu młócącego,koszącego i sieczkarni oraz ten długi pojedynczy o którym piszesz. do układu jezdnego oraz wysypu ze zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

A poco ci ta tabliczka???? Jeśli jeszcze jest to znajduje się po prawej stronie pod balkonikiem kierowcy od środka. Wejdż pomiędzy prawe koło a podajnik pochyły i u góry powinna być przykuta do balkonika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

A po co jest tabliczka???? Z tej tabliczki pod kabiną to się człowiek niczego nie dowie....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak to niczego, pozna markę i numer fabryczny.To już coś :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No markę to już zna :D przecierz napisał w jakim kombajnie. A do kupowania części nie jest to pomocne (przynajmniej u gąski)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,ciężko się kręci bo zimny ,a co za tym idzie zbyt gęsty olej i ciężko kręcić :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wojtek, nie patrz na to. Dwa tematy o mercatorach zostały połączone i tak jakoś dziwnie z tymi postami wyszło :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7212

witam kolegow tak czytam szukam i widze ze nikt tutaj chyba nie ma Mercatora S?? ja jestem szczesliwym posiadaczem ale to chyba bardzo rzadki okaz :rolleyes:

Pzdr


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam ,pedro2 ,nie jesteś sam ja też posiadam Merkatora S od kilku dni, i z tego co wiem to symbol S oznacza że ma mechaniczną przekładnie ,tak podają koledzy tu na forum, ja nie jestem znawcą akurat w tej dziedzinie, lecz nowicjuszem i czytam w tym temacie jak najwięcej postów, celem nabycia wiedzy w tym kierunku o Merkatorach.Na moim pisze Merkator S i zachodzę w głowę czy to 70-tka czy 75 więc prośba może koledzy pomożecie mi w rozwiązaniu mojego problemu :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Jestem posiadaczem dwóch Mercatorów, S i 75. Wersja S niczym się nie różni od Mercatora 70 natomiast od Mercatora 75 to już jest trochę różnic ale niewiele.

Nie prawdą jest natomiast to jak kolega powyżej piszę z ta przekładnią mechaniczną bo wszystkie Mercatory posiadały ten sam typ napędu,te same rozwiązania są wtym kierunku stosowane. W mniejszych modelach typu Protektor, Mercator 50 i 60 jedynie było inne sprzęgło.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Dobrze kolega kamil mówi, zaczynając od senatorów a kończąc na mercatorach (różne modele) to można je wrzucić do jednego worka. Mercatory 50 i 60 mają jedynie węższą ośkę przednią i musieli zmienić sprzęgło (ze sprężyny na słoneczko) bo się nie mieściło koło koła. Rozwiązania mają bardzo podobne jedynie to długością pasków czy osiek się różnią. Dopiero dominatory to inna bajka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7212

S-ki sa chyba najwieksze z mercatorow jakie macie w nich kosy?? u mnie bodajrze 3,8 +/- 5cm wymienial ktos te panewki drewniane na klawiszach te dolne?? bo nie wiem jak sie zabrac do tego moze ma ktos patent :D u mnie ojciec przewiercil kiedys dziurki i kalamitki powkrecal w te gorne smaruje sie codziennie i poweim ze zywotnosc jest wieksza taka mala ciekawostka :P


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Nie ma największych Mercatorów. Jedynie najwydajniejszy jest Mercator 75 bo stosowano tam ciut większe silniki, z reguły 125KM Mercedesa oraz miały dotrząsacz palcowy nad wytrząsaczami.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

125 konny w Mercatorze? Od kiedy?

Druga rzecz to od kiedy większy silnik niż standardowy podnosi wydajność.Z reguły były silniki o mocy około 105 koni, niezależnie czy to Mercedes OM 352, czy Perkins six 354, Ford 2715, czy też Deutz 6L 912B

Różnic między 70 a 75 jest kilka, nie tylko ten przetrząsacz palcowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

125 lub 120, dokładnie nie wiem. No chyba nie napiszesz że większy silnik nie podnosi wydajności? Przecież lepiej poradzi sobie z większymi przeciążeniami oraz z większą masą żniwną do przerobienia. Sam silnik z połączeniu z szerszym hederem daje większą wydajność. Wiadomo w takich małych kombajnach większa wydajność jest minimalna ale jest.

Mam oba takie kombajny nie od dzis i wiem co który z nich potrafi.

Wiem że różnic jest więcej, napisałem tylko te. Nie muszę od razu pisać o tym całego referatu.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

a koledzy mercator bez żadnej liczby to inaczej "s" czy jeszcze coś innego? Wiem, że były one produkowane najwcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te silniki nie miały i nie mają ani 120 ani 125 koni a 105 i tego nie podważysz, jak chcesz to poszukaj w tym temacie, gdzieś były linki do tych danych.

W starszych wersjach perkinsy miały 95 koników ale w 75 mają już 105. Choćbyś nawet wstawił 180 konną jednostkę to wydajności nie zwiększysz, te typowe silniki mają dość mocy by wszystko napędzić.Nawet jak zablokuje Ci się młocarnia i czy też inne odbiorniki mocy to silnik nie stanie ani nie straci obrotów, jedynie z pasów będą się wióry sypać.

Pisząc o szerszym hederze i większej wydajności przez to to jest wielka bzdura!Zakładając heder 3,9 zamiast 3,6 musisz jechać odpowiednio wolniej , zespół młócący ma ograniczoną wydajność tak jak sita.Nie przeskoczysz tego szerszym hederem .

Przykładowy link do danych technicznych:

http://www.google.pl....43287494,d.Yms

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

wy chcecie z mercatora lexsiona zrobić?;P

Edytowano przez magik0578

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

większy silnik niż 105KM nie zwiększy wydajności, a to, co kolego piszesz o poradzeniu sobie z obciążeniami, to może tylko zmniejszyć spalanie np. przy włączeniu sieczkarni. Młócarnia ma swoją, że tak już nazwę - przepustowość i zapinając większy heder działa to tak samo, jak byś do baku lać paliwo przez lejek z konewki lub z wiadra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek550    1

Ja mam heder 4,2 m , jest ok wydajność hmm chyba taka sama ale zaznaczam ludzie inaczej patrza na heder 4,2 m bo taki sam jak w bizonie :P a co do większego hedra to na większym kawalku oszczędzisz troche tzn niewiele czasu, wiem to z doświadczenia mam 2 merkatory jeden 3,6 drugi 4,2 mniejszym trzeba się troche więcej pokręcić, no i ludzie zawsze wolą kosić tym 4,2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
to może tylko zmniejszyć spalanie np. przy włączeniu sieczkarni.

mały błąd, sieczkarnia jest dodatkowym obciążeniem które zwiększa spalanie ;)

 

Z tym szerszym hederem i większa wydajnością kombajnu dokładnie jest tak jak piszesz. To tylko takie wrażenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj