Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszek0909    3

 

 

A gdzie ci tą kose urywa, w którym miejscu? sprawdz sobie stalki na bagnetach i czy kosa jest dobrze ustawiona, zapewne masz w zbożu wszystkiego po trochu bo nie wierzę ze na czystym zbożu ci kose urywa :rolleyes:

 

A więc tak;kosa ustawiona prawidłowo,wszystkie stalki w bagnetach nowe,kosa nowa ,stara widać też już spawana była,zboże czyściutkie bez ziela,a urywa trzecia,czwarta stalka od strony targańca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to napisz czy masz poprawnie wypoziomowany łącznik kosy i w jakim stanie jest prowadnica kosy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    268

 

tylko kupisz używkę np za 600zł a może być jeszcze gorsza niż ta którą posiadasz, więc nie ustrzelisz

 

w używki bym się nie bawił. zastanawiałem się nad rzędowym nowym i go zaadaptować do kombajnu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

miałem na myśli zużycie tych elementów prowadnicy

 

oraz ustawienie łącznik kosy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ciotka Google wie. Zapytaj.

To jak ustawiasz kose jak nie wiesz co jest co?

Kosa przeważnie pęka w tym miejscu, tam płaskownik kosy ma największe przeciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

mi też pękła pospawałem elektrodami zasadowymi skoszone 60ha i dalej śmiga. ale mi pękła bo zaryłem... A rada dla kolegi pokręć paskami napędu chedera i może coś blokuje może stalka jest podgięta i wadzi o bagnet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek0909    3

Dziękuję bardzo.Chyba nie mam innego wyjścia jak powymieniac te dociski,przyciski prowadnice i bagnety wszystkie na nowe.A jak ma być ustawiony ten łącznik kosy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Człowieku, najpierw określ ich stan i dopiero wówczas podejmuj decyzję co do ich ewentualnej wymiany!

Nawet jak napiszę jak powinien byc ustawiony ten łącznik to bedziesz wiedział w jaki go przestawić/ ustawić?

Podpowiem Ci ,że gdzieś tak pół roku temu napisałem o tym w tym temacie.Poszukaj, poczytaj i znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Najlepiej to cały cheder wymień :) , Pokręć sobie bębnem w chederze i zobacz gdzie kosa ci zahacza może któryś bagnet jest wygięty, ustaw ja dobrze tak aby o nic nie zahaczała i lekko chodziła


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pod dociskami powinny być podkładki dystansowe. Regulujesz gdy elementy się zużywają.

Obejrzyj cały układ tnący w swoim kombajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

a kolego Kristoforn co jeśli licznik motogodzin nie działa jeśli podłączenie elektryczne licznika jest prawidłowe? Sam licznik jest uszkodzony?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek0909    3

Poszukałem i znalazłem.U mnie z tej strony od targańca tam gdzie jest ta regulacja na trzy śruby to jest spawane. Może ktoś w cos walnął.Skok kosy ustawiony jest dobrze ,a na łącznik wogóle nie zwróciłem uwagi.Przy kręceniu kołem nic nie zaczepia i lekko chodzi.A zużycie jest widoczne. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teoretycznie jest to możliwe, że ten licznik będzie uszkodzony w końcu to rzecz elektryczna, którą da się zepsuć.

Zanim zwalona zostanie wina na niego to warto sprawdzić czy działa ładowanie, bo bez tego działać nie może.

Trzeba sprawdzić czy nie jest odłączony przewód od regulatora napięcia, czy ogólnie jest przejście prądu do samego licznika, czy jest masa podłączona pod drugi przewód wychodzący z licznika, czy nie są zaśniedziałe połączenia.

Jak wymontujesz licznik i podłączysz go pod akumulator to powinien działać, sprawdziłem właśnie swój i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

kolego zbyszek0909 przyczyn może być wiele pękania kosy. Jak kosiłeś zboże to czy kosa chodziła cicho i lekko tzn. nie szarpała słomy albo czy dobrze trawe, miotłe ucinała, nie było słychać stukania??? Bagnety jeśli są proste (w lini prostej wszystkie) to za winę stawiał bym napęd kosy.

Ten łącznik (dwie blachy) to łyżki targańca, muszą one być równolegle do kosy, jak nie to będzie nią szarpać na boki(tył przód). Aby był na wprost kosy to musisz przesunąć ramie targańca (luzujesz śrubę 16mm i przebijasz w odpowiednią strone na klinie)

Następną sprawą to czy żyletki chodzą od środka bagneta do środka - jeśli nie to jest regulacja na 3 śrubkach 10mm (tam gdzie jest przykręcona tuleja targańca do hedera)

Za ostatnią i bardzo banalną przyczynę stawiał bym zbyt nisko opuszczone motowidła (u mnie tak było i pękały mi żyletki) Jak miałem 1cm nad kosą to w momęcie nierówności na polu mocowanie motowideł wyginało się i motowidła haczyły. Wykręciłem śrubę na siłownikach do 3cm i jest git. To wszystko to podpowiedzi i sam musisz znaleść przyczynę Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Panowie czy ktoś wie w którym miejscu powinien być dławik żeby motowidła wolno opadały i podnosiły się, bo u mnie bardzo szybko chodzą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest jakiś dławik? Pierwsze słyszę.Motowidło szybko się podnosi i szybko opada w czasie pracy, tak już jest.

Poza tym każdy dławik spowalnia przepływ oleju tylko w jednym kierunku . W typach 70 i 75 takiego czegoś nie spotkałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek0909    3

Wojtek987 twoje podpowiedzi okazały się bardzo trafne i przydatne,reszta wyjdzie w praktyce .Dzięki wielkie :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

Panowie czy ktoś wie w którym miejscu powinien być dławik żeby motowidła wolno opadały i podnosiły się, bo u mnie bardzo szybko chodzą?

 

z tego co się orientuje to tak jak kolega mówi, motowidła u mnie też chodzą szybko

z moich obserwacji to przepływy oleju odpowiada rozdzielacz (dźwignia ktróą regulujesz wysokość, prędkość itd)

u mnie znowu heder opada i cały czas muszę korygować wysokość koszenia co jest strasznie męczące i upierdliwe

no i wychodzi na to że muszę rozdzielacz dać do regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Ale u mnie motowidło bardzo szybko chodzi tak, że nie idzie ustawić dokładnej pozycji albo dół albo góra. Claas Mercator 50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOLTYS40    3

Mam do posiadaczy Mercatorów pytanie , czy wam się chłodnica nie zakleja plewami i te otworki od filtra powietrza bo ja mam z tym problem i mi się trochę grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, żebra chłodnicy zaklejają się kurzem podczas pracy i trzeba ją okerowo czyścić, poza tym jest jeszcze siatka( czyli te otworki od filtra powietrza będące przed chłodnicą) zabezpieczająca przed plewami, którą się często czyści w zależności od potrzeby.

Jak mimo to będzie się grzać to powinieneś sprawdzic naciąg paska od pompy wodnej i oczywiście stan płunu w chłodnicy ale o tak podstawowej rzeczy to chyba nie trzeba przypominać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Oprócz wspomnianego naciągu paska klinowego pompy wody należy sprawdzić jego stan, szerokość. Stary wąski pasek choć będzie naciągnięty jak struna nie da rady przenieść napędu. Takie naciąganie skróci nam żywot łożysk w pompie jak i alternatorze.

Cena nowego paska nie jest kolosalna 15-20zł.

Nie ma co myśleć, że pompa to żadne obciążenie. W połączeniu z tak dużym wentylatorem pasek się ślizga a my pisku nie usłyszymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Ale u mnie motowidło bardzo szybko chodzi tak, że nie idzie ustawić dokładnej pozycji albo dół albo góra. Claas Mercator 50

jak będziesz tą wajchą do podnoszenia i opuszczania motowideł targał od końca do końca, to będzie tak chodziło, jak piszesz, bo motowidła ważą tyle, co kot napłakał, a nie to, co heder. Spróbuj powoli z wyczuciem drążkiem sterowania motowidłami operować i powinno być dobrze, bo ten drążek sterowania motowidłami, hederem, przyspieszaczem i wariatorem młócarni to tak, jak zawór kulkowy przy kranie - dasz na maksa i leci całą rurą; lekko otworzysz i będzie sączyło.

Jak to nie pomoże, to do wymiany masz regulację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Dokładnie tak, kolega wdaniel opisał wszystko od a do z nic dodać nic ująć. U mnie też tak chodzą czyli do wymiany może być jedynie operator :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj