Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SOLTYS40    3

Dzięki za podpowiedzi.Jak się ociepli to się biorę do roboty bo mam jeszcze cepy do prostowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A opłaca Ci sie je prostować? w dobrym stanie są? Bo ja tez miałem krzywe i chciałem je prostowac ale kupiłem jednak nowe bo to roboty z tym odkrecaniem i stwierdziłem ze jak mam je za kilka lat wymieniać to wole teraz nowe kupić. Na alllegro możma je dostać już za jakieś 450 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

Mam pytanie-widzę, że w moim mercatorze blachy na odrzutniku słomy są w niektórych miejscach poprzecierane na wylot i trochę pogięte-czy trzeba je wymienić czy nie, choć jak już się zapoznałem nie kosztują tak dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A z kąt Ty masz w nim obrotomierz silnika?

W nim jest obrotomierz skrzyni i młocarni.

A patent to służący czemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Witam ,w moim merkatorze 70 przegniła ta rynna od podajnika ziarnowego na dole pod ślimakiem nie wiem czy to jest wymienne ziarka lecą do kłosowego i tak w koło proszę o poradę może ktoś to przerabiał.

też miałem przegnitą, a wyszło mi to przy przeglądzie przed sezonem. Odkręciłem śróby, wyciąłem taką blachę z nierdzewki, boki ponaginałem (nie mam giętarki, więc włożyłem między burty od przyczepy:) ), dziurki na nowo nawierciłem i skręciłem. Jechałem cały sezon i wszystko ok. Pamiętaj tylko, że jak będziesz przykręcał, to by sprawdzać, czy nie będzie ślimak mocno ocierał i do szczelności przy złączach dałem pianki montażowej.

 

 

 

ja mam taki zegar w mercator 50

 

ma ktoś jakiś patent na zerwaną linkę od obrotów silnika?

właśnie tak dzisiaj czytam o tych obrotach i też się przyznam, że mnie denerwuje to, że jak cofnę przyspieszacz, to obroty spadają. Jak go kupiłem, to myślałem, że mi się licznik psuje, ale jakoś do tego przywykłem, chociaż przyznam, że też wolał bym, by raczej zsynchronizować obroty silnika z młócarnią, by nie żyłować na maksa silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik podczas pracy kombajnu pracuje na maksymalnych obrotach i nic tu nie zmienisz, jak trochę obroty zmniejszysz to zmianie ulegnie choćby intensywność wytrząsania sit i wytrząsaczy no i jakość czyszczenia.

Obrotomierz o którym piszesz wskazuje tylko obroty wałka głównego w skrzyni o czym było już pisane wcześniej i ma służyć tylko jako odniesienie do przełożenia wariatora. W kombajnach NH z tych lat była tylko wskazówka przesuwająca się po skali od żółwia do zająca. Ten obrotomierz traktuj tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Chciałbym to zobaczyć, rozrusznik ma tylko jeden kierunek obrotów, sprzęgło jednokierunkowe i za wysokie obroty by nadawał się do tego celu.

no właśnie, pomysł dobry, tylko z tymi obrotami... Cofnąć z powrotem to już mniejszy problem... A jak myślicie, czy taki siłownik do otwierania bram wjazdowych miał by na tyle mocy, by ruszyć rurą? I czy taki mający wysuw tłoka 600mm / 300kg starczy, czy będzie słaby?

podobna wskazówka przyspieszacza jest w starych masey-fergusonach. Z tym, że ferguson był już o tyle do przodu, że miał rurę hydrauliczną, kiedy claas jeszcze miał ręczną. Pocieszeniem do rury jest to, że itak idzie lżej niż w bizonie i jest prostrza w obsłudze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Są mercatory z hydrauliczną rurą.Zależy jakiej mocy ten siłownik jest.Ale one przeważnie są małej mocy.....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Są mercatory z hydrauliczną rurą.Zależy jakiej mocy ten siłownik jest.Ale one przeważnie są małej mocy.....

tak, tylko hydraulika, to nie elektryka, a te merkatory z rurą otwieraną hydraulicznie mają rury wysuwane, a w naszym przypadku musi ją obrócić. W senatorze by to zdało egzamin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Witam wszystkich Forumowiczów.

Posiadam od niedawna Mercatora 50 przy którym mam mały problem. Otóż motowidła bardzo szybko się podnoszą i opuszczają. Słyszałem, że winą może być brak dławika tylko w którym miejscu go szukać? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

To znaczy, że masz dobrą pompę:D A próbowałeś z wyczuciem wajchę w pozycji podnoszenia / opuszczania motowideł ciągnąć? Jak to nie pomoże, to myślę, że może być to rozdzielacz, który służy do podnoszenia motowideł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dławik odpowiada z powolne opadanie, przy podnoszeniu nie powinien stawiać oporu w przepływie oleju.

Tak więc wygląda, że nie masz tego dławika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek0909    3

Witam .Posiadam mercatora60 od dwóch sezonów ,no i w tym czasie urwało mi z pięć razy kosę .W sumie wykosiłem ok.20ha .Co może byc przyczyną?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Witam .Posiadam mercatora60 od dwóch sezonów ,no i w tym czasie urwało mi z pięć razy kosę .W sumie wykosiłem ok.20ha .Co może byc przyczyną?.

 

 

A gdzie ci tą kose urywa, w którym miejscu? sprawdz sobie stalki na bagnetach i czy kosa jest dobrze ustawiona, zapewne masz w zbożu wszystkiego po trochu bo nie wierzę ze na czystym zbożu ci kose urywa :rolleyes:


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To samo pytanie, gdzie urywa?

Masz luz na targańcu?

Regulacja kosy w bagnetach

Wytarte bagnety.

Za szybko jeździsz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

próbował już ktoś na własną rękę naprawiać rozdzielacz?

 

 

ja też mam problem z rozdzielaczem, heder mi cały czas opada. gadałem ze znajomym specem od kombajnów to mówi żeby zanieść do zakładu który zajmuje się hydrauliką

 

podobno pompe można jakoś przełożyć

 

może ktoś wie co tam trzeba zrobić z pompom jak słabo działa? bo słabo daje i jak się olej rozgrzeje to żeby heder się podniósł to masakra

 

A z kąt Ty masz w nim obrotomierz silnika?

W nim jest obrotomierz skrzyni i młocarni.

A patent to służący czemu?

 

 

fakt chodzi mi o linkę od obrotów skrzyni, zerwała mi się i może ktoś ma patent typu - tania linka od jakiegoś samochodu czy czegoś innego będzie pasowała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

próbował już ktoś na własną rękę naprawiać rozdzielacz?

 

Nie próbowałem bo mechanik powiedział ze to lepiej zawieźć do zakładu hydrauliki siłowej. Mój był zablokowany ze heder nie opadał. Skasowali za to niezle bo ponad 800 zł wzieli. Twierdzili że muszą go dokładnie zrobić nanieść nowy metal na tłoczki i takie tam... Były zzniwa to sie zgodziłem bo co miałem innego do wyboru ale itak kupiłem uzywke zanim go zrobili. I taka rada lepiej poszukaj używki jak masz teraz czas to taniej cie wyjdzie, a samemu raczej nie dasz rady tego ogarnąć zeby naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
APTURS    0
Napisano (edytowany)

KOLEDZY JESTEM NOWYM WŁAŚCICIELEM CLAASA MERCATORA S (70) I NIE WIEM DO CZEGO SŁUŻĄ UMIESZCZONE W KOKPICE OBOK SIEBIE CZTERY PRZEŁĄCZNIKI. TRZY Z NICH SĄ TAKIE SAME DZIAŁAJĄ W PIONIE A KOLEJNY TO ZWYKLY POZIOMY PRZEŁĄCZNIK. KOLEJNE MOJE PYTANIE DOTYCZY LICZNIKA MTG - PRZY MOIM NIE MA LINKI TYLKO DWA PRZEWODY Z TYM, ŻE JEDNEGO Z NICH BRAKUJE. CZY MOŻE KTOŚ WIE GDZIE GO PODŁĄCZYĆ BY LICZNIK ZACZĄŁ DZIAŁAĆ PRZWIDŁOWO.

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ. POZDRAWIAM

Edytowano przez Marcin91
treść posta napisana z włączonym CapsLockiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

Nie próbowałem bo mechanik powiedział ze to lepiej zawieźć do zakładu hydrauliki siłowej. Mój był zablokowany ze heder nie opadał. Skasowali za to niezle bo ponad 800 zł wzieli. Twierdzili że muszą go dokładnie zrobić nanieść nowy metal na tłoczki i takie tam... Były zzniwa to sie zgodziłem bo co miałem innego do wyboru ale itak kupiłem uzywke zanim go zrobili. I taka rada lepiej poszukaj używki jak masz teraz czas to taniej cie wyjdzie, a samemu raczej nie dasz rady tego ogarnąć zeby naprawić.

 

tylko kupisz używkę np za 600zł a może być jeszcze gorsza niż ta którą posiadasz, więc nie ustrzelisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego Apturs, licznik motogodzin jest elektryczny i jest podłączonu pod redulator napięcia prądnicy, a co do tych przełączników to wstaw jakieś zdjęcie, tak prędzej otrzymasz odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj