Zaloguj się, aby obserwować  
konrados

problem z przednim napędem- ford 3000

Polecane posty

konrados    1

witam! mam problem z przednim napędem w ciągniku mianowicie musze wymienić zimmering uszcelniający wejscie wału napędowego do przekładni. wie ktoś może w jaki sposób i jakimi narzędziami rozebrać tzw przegub kardana na wale? czyli ten krzyżak który łączy wał z wałkiem wchodzącym do przekładni?? proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zdruj77    2

a masz jakąś fotkę tego przegubu bo trzeba by najpierw zobaczyć a później naprawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

niestety niemam. ale to jest tak jak w kazdym przegubie krzyzakowym ( krzyzak na koncówki nachodzi tulejka a na tulejke zawleczka czy jak to zwał rozporowa czyli takie kółeczko sprężynujące:) które wchodzi w frez w wale

tak jak tu http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publi...18_19/3-003.jpg

 

tyle ze ja nie mam sposobu jak ta tulejke wybićczy co z nia zrobić juz łomik se pokrzywiłem w walce z tym ustrojstwem!:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Staram się zrozumieć. Czy po zdjęciu krzyżaka będziesz miał dostęp do nakrętki by zdjąć tą końcówkę? Czy moze wałek siedzi tak jak półośka w skrzyni biegów w osobówce ? Jeśli dobrze rozumuję to chcesz wyjąć kielich krzyżaka, w którym w środku są igiełki łożyska, bo tulejką to raczej nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Nigdzie nie rospina się krzyżaków,było by trudno jego spiąc spowrotem,napewno jest inne rozwiązanie techniczne,ford ma wał napędowy, jadna strona skręcana śrubami,druga jest na frezie zdejmowana,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

jest tak ze właśnie jedna strona jest przykrecona śrubami zaraz za wejsciem to mostu i zaraz za tym jest krzyzak no a potem wał. tylko że śruby którymi tr czesci sa skrecana sa poprostu za długie i tak mi sie wydaje nie dam rady rozkrecic wału bo owe śruby są włożone łebkami od strony mostu.

 

a jesli sie da to w jakis sposób rozkrecic czy nawet ściąć śruby to czy mi ten wałek który wchodzi do mostu wyjdzie bez problemu? czy moze trzeba bedzie rozbierać środek(mechanizm różnicowy)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

te śruby niesom za długie, ktoś to skręcił,musisz rozkręcic te śruby ,bo w środku flanszy,dokładnie tam gdzie jest skręcony dwoma flanszami, jest duża nakrętka, kturom wykręcisz sciągniesz flansze, ktura wchodzi do przedniego mostu , wyrwiesz uszczelniacz , i założysz nowy.ford ma mądre rozwiązania techniczne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

no niestety nieudało mi sie zrobic tak jak kolega wyżej pisał. owszem odkreciłem nakretki ale śruby nie da sie wyjąć( wsumie mógłbym ściąć ale czy się bedzie opłacało jesli jest inne rozwiązanie?), nawet tym flanszom sie nie sni zeby sie od siebie oddalic nawet na milimetr. zdjęcia zamieszcam bo moze ktoś na jakis pomysł wpadnie, ostatnie zdjecie jest to zdjecie przystawki która jest podłączona do skrzyni biegów.

http://img193.imageshack.us/gal.php?g=bild0001.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

Weż porządny młotek i wtedy puszcza. Z tego co widac na zdjeciach to tylko w taki sposób moze to zejsc jak napisał kolega wyzej. Pewnie nigdy nie było odkrecane wiec trzyma solidnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

jak odkręciłeś śruby, to wał musi cofnąc się do tyłu na frezie,można przesunąc o jakieś 50 min,sprubuj ostry srubokręt lub cienki przecinak wbijac między flansze,rozbieranie krzyżaka nie jest dobrym pomysłem,mam forda i oglondałem dziś dokładnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

ok udało sie do rozkręcić faktycznie młotek pomógł, do zdemontowaniu wału ukazała sie we flanszy nakrętka do której nie mam klucza zatem dopiero po weekendzie sie dobiore do tego ustrojstwa.

i jeszce pytanko czy wie ktoś czy w polsce mozna dorwać gdzies części mechaniczne i karoseryjne do fordów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Mikołaj
      Witam problem z zefirem 85 A dokładnie z podnosnikiem  przy podpietym pługu bardzo wolno opada podnosi dobrze nie drga nie opada,  przy orce plugi tak jak by nie opadaly do konca podczas orki nie sa na maxa w dole tylko tak jak by nie calkiem ktoś coś podpowie
    • Przez asior14
      Czy taka maszyna sprawdzi się w oborze ? Usunięcie obornika i przywiezienie kukurydzy w skrzynce ? Dla nie znających tz4k14
    • Przez banban1
      witam, zastanawiam się nad kupnem fiata 70KM nieznałem tej marki wczesniej, wiem że są to silniki new holland jest on z 88r, bardzo mi sie spodobała jego praca silnika i i wygodna kabina. boje się jednak o dostepnośc częsci i ich koszt. prosze o szczere odpowiedzi.
    • Przez kubac3512
      Witam, mam problem z ciągnikiem JCB FASTRAC 1135 4WS. Ciągnik na początku przestał jeździć do tyłu, a po kilku godzinach też do przodu. Wymieniłem rewers, przekaźniki za siedzieniem i nic. Doszedłem, że ucięte są przewody od powietrza sterującego siłownikami przy skrzyni biegów. Pod kabiną są ucięte zielone przewody zasilające elektrozawór pod siedzeniem pasażera. Czy jest ktoś, kto wytłumaczyłby mi jak je podłączyćub ma jakiś schemat od tego? 
      Ps: Ciągnik należy do znajomego, który niedawno go kupił  :) 
    • Przez Wojciech64
      Dzień dobry, 
      Czy posiada ktoś może instrukcje obsługi do Shibaura D23f? 
      Chce jak najlepiej zadbac o mój nowy nabytek. 
      Na necie nie znalazłem. 
      Będę wdzięczny. 
      Wojciech 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj