Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
konrados

problem z przednim napędem- ford 3000

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ford
konrados    1

witam! mam problem z przednim napędem w ciągniku mianowicie musze wymienić zimmering uszcelniający wejscie wału napędowego do przekładni. wie ktoś może w jaki sposób i jakimi narzędziami rozebrać tzw przegub kardana na wale? czyli ten krzyżak który łączy wał z wałkiem wchodzącym do przekładni?? proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zdruj77    1

a masz jakąś fotkę tego przegubu bo trzeba by najpierw zobaczyć a później naprawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

niestety niemam. ale to jest tak jak w kazdym przegubie krzyzakowym ( krzyzak na koncówki nachodzi tulejka a na tulejke zawleczka czy jak to zwał rozporowa czyli takie kółeczko sprężynujące:) które wchodzi w frez w wale

tak jak tu http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publi...18_19/3-003.jpg

 

tyle ze ja nie mam sposobu jak ta tulejke wybićczy co z nia zrobić juz łomik se pokrzywiłem w walce z tym ustrojstwem!:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Staram się zrozumieć. Czy po zdjęciu krzyżaka będziesz miał dostęp do nakrętki by zdjąć tą końcówkę? Czy moze wałek siedzi tak jak półośka w skrzyni biegów w osobówce ? Jeśli dobrze rozumuję to chcesz wyjąć kielich krzyżaka, w którym w środku są igiełki łożyska, bo tulejką to raczej nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Nigdzie nie rospina się krzyżaków,było by trudno jego spiąc spowrotem,napewno jest inne rozwiązanie techniczne,ford ma wał napędowy, jadna strona skręcana śrubami,druga jest na frezie zdejmowana,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

jest tak ze właśnie jedna strona jest przykrecona śrubami zaraz za wejsciem to mostu i zaraz za tym jest krzyzak no a potem wał. tylko że śruby którymi tr czesci sa skrecana sa poprostu za długie i tak mi sie wydaje nie dam rady rozkrecic wału bo owe śruby są włożone łebkami od strony mostu.

 

a jesli sie da to w jakis sposób rozkrecic czy nawet ściąć śruby to czy mi ten wałek który wchodzi do mostu wyjdzie bez problemu? czy moze trzeba bedzie rozbierać środek(mechanizm różnicowy)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

te śruby niesom za długie, ktoś to skręcił,musisz rozkręcic te śruby ,bo w środku flanszy,dokładnie tam gdzie jest skręcony dwoma flanszami, jest duża nakrętka, kturom wykręcisz sciągniesz flansze, ktura wchodzi do przedniego mostu , wyrwiesz uszczelniacz , i założysz nowy.ford ma mądre rozwiązania techniczne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

no niestety nieudało mi sie zrobic tak jak kolega wyżej pisał. owszem odkreciłem nakretki ale śruby nie da sie wyjąć( wsumie mógłbym ściąć ale czy się bedzie opłacało jesli jest inne rozwiązanie?), nawet tym flanszom sie nie sni zeby sie od siebie oddalic nawet na milimetr. zdjęcia zamieszcam bo moze ktoś na jakis pomysł wpadnie, ostatnie zdjecie jest to zdjecie przystawki która jest podłączona do skrzyni biegów.

http://img193.imageshack.us/gal.php?g=bild0001.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Weż porządny młotek i wtedy puszcza. Z tego co widac na zdjeciach to tylko w taki sposób moze to zejsc jak napisał kolega wyzej. Pewnie nigdy nie było odkrecane wiec trzyma solidnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

jak odkręciłeś śruby, to wał musi cofnąc się do tyłu na frezie,można przesunąc o jakieś 50 min,sprubuj ostry srubokręt lub cienki przecinak wbijac między flansze,rozbieranie krzyżaka nie jest dobrym pomysłem,mam forda i oglondałem dziś dokładnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

ok udało sie do rozkręcić faktycznie młotek pomógł, do zdemontowaniu wału ukazała sie we flanszy nakrętka do której nie mam klucza zatem dopiero po weekendzie sie dobiore do tego ustrojstwa.

i jeszce pytanko czy wie ktoś czy w polsce mozna dorwać gdzies części mechaniczne i karoseryjne do fordów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piasek186
      Witam ! dałem do regeneracji pompę wtryskową perkinsa 4cyl , kiedy ją przywiozłem i podłączyłem ciągnik nie chciał odpalić tak jakby nie dostawał paliwa ale czasami ruszy tzn nie odpali ale słychać jakby dostał paliwo. Wszystko odpowietrzone i przedtem była podłączona w ten sposób że 4 i 3 przewód był zamieniony ale chodził normalnie od początku ... zadzwoniłem więc do takiego majstra i powiedział żeby założyć je normalnie . Ale cały czas jest to samo nie chce odpalić . proszę o pomoc
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
    • Przez Dori
      Hej, 
      Może wy się orientujecie, czym można pociągnąć przyczepę ważącą koło 8 ton? Czy to musi być ciągnik rolniczy? 
      Wiecie jakie przepisy to regulują?
      Być może to banalne pytanie, ale nie mam na ten temat pojęcia, przyda się każda wskazówka gdzie szukać informacji.
    • Przez tomaszek_135
      Co myślicie na temat ciągników international. Zamierzam kupic jakiś ciągnik w przedziale od 70 do 90KM a ostanio wpadło mi takie ogłoszenie :http://otomoto.pl/international-886-A260838.html . Co myslicie na ich temat? Jak z awaryjnością, spalaniem i dostępem do części?
    • Przez benio1967
      Witam,kupiłem taki ciągnik 1694 i potrzebuję informacji o tych ciągnikach
×