Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zuzanna2

regulacja zaworow

Polecane posty

zuzanna2    0

Witam!! Mam pytanie o luzy zaworów w silniku zetora 7245. Jak do tego przystąpić po remoncie silnika?Na jaką wartość najlepiej ustawić na zawory? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

W zasadzie po każdym remoncie silnika trzeba wyregulować zawory a przynajmniej sprawdzić.

Wartość na którą ustawia się zawory jest stała, lecz inna na zaworach wydechu niż na zaworach wlotu powietrza.

Słyszałem że na ciepłym silniku też można mierzyć i ustawiać ale tego raczej się nie praktykuje.

W książce pojazdu powinny się znaleźć te dane, tzn. Instrukcja Napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    102

na obydwu taki sam luz 0,25 na zimnym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

na obydwy masz na myśli wdechu i wydechu?

Zauważ że długości "palców" klawiatury są różne więc nie powiedziałbym że szczeliny powinny być identyczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

ja bym nie tylko powiedzial ale i napisal-oczywiscie na podstawie instrukcji obslugi,zetor to nie 60,dokladnie to moze bys od 0.20 do 0,30 mm,wczoraj robilem regulacje i jeszcze raz sprawdzilem,pamiec jest czasami zawodna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Odgrzeję temat.

 

Panowie, luz zaworowy w silniku wysokoprężnym ustawia się 0,25mm dla zaworów ssących i 0,30mm dla wydechowych. Dla wydechowych jest większa wartość, ponieważ przepływ spalin powoduje większe ich nagrzewanie a co za tym idzie - rozszerzalność termiczna.

 

 

Pozdrawiam Marcelix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587
Napisano (edytowany)

Ale w zetorze faktycznie na obu zaworach ustawia się luzy na 0,25 (5xxx-7xxx). A w mtz-cie znowu 0,20-0,35 na zimnym i 0,25-0,30 na ciepłym.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×