Skocz do zawartości
Lukasz1

Zmiana odgłosu z tłumnika.

Polecane posty

Lukasz1    0

Czy można zmienić dźwięk dochodzący z tłumika w sześciu-cylindrowych ursusach?

Wasze pomysły chciałbym porównać z moim i posłuchać waszych opinii na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

pewnie można wywal bebechy z tłumika albo sobie ponawiercaj otworów hehe tylko po co to robić i tak jest głośno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukasz1    0

Chodzi mi o to że z samego tłumika dźwięk nie ciekawy jest a np sama rura trochę go zmienia ale strasznie jest głośno w kabinie.

Gdzieś słyszałem że wstawić można z góry taką rurkę z dziurami i przymocować do samej ścianki tłumika i to podobno zmienia głos na ,,ciekawszy" zwłaszcza w ursusach z turbinami, a ja właśnie nie wiem czy przez to nie będzie się dusić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

Ja zmieniałem odgłos w mojej białorusi. Na wylocie trzeba zamontować mały bajerek a ciągnik będzie miał zmieniony głos na gwiżdżący lub świerszczący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

Kawałem sita od młocarni wsunięty pionowo w końcowym odcinku tłumika, przyspawany w kilku punktach (ten prostokątny kawałek sita jest jakby średnicą rury)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

To zależy od tego jak długi zrobisz ten "gwizdek" i zależy też od oczek (nie mogą być za małe, ani za duże). Efekt będzie na pewno słyszalny:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wawer    0

Ja mam w moim ursusie samą rure daje to lepszego pałera ale jest troche głośno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

panowie ciągniki to nie samochody zeby sie tu bawić w tuningowanie z przysłowiowej dwunastki nie zrobicie kejsa proste a szczerze mówiąc ani wam to mocy nie doda ani nie ułatwi pracy . Także zostawmy nasze ciągniki jakimi są i je zaakceptujmy hehe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

możesz sie pobawić, jeśli chcesz wyciszyc hałas, w przeciecie TŁUMIKA, wzdłuz z gory na dół z dwoch stron otwarciu go, dorobienie dodatkwej sciany z siatki wewnatrz tłumika, wokoł tej rury a nastepnie wypełnic te szcseline ok,2cm, wełną ogniodporną, i zaszyciu" tłumika, efekt murowany, wiem bo miałem doczynienia z takowym tłumikiem dzieki swojemu wujowi, w naszej 912 kiedys :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

my w 4 mamy samą rurę i dźwięk jest taki że żaden sportowy tłumik w samochodzie mu nie dorówna, fajnie brzmi nawet super a przy dodawaniu gazu to nawet genialnie tylko że jak się gdzieś pojedzie to ludzie gapią sie jak na wariata :D ale mam tyle dobrze że kabina została porządnie wyciszona a mianowicie nowe uszczelki w dzwiach szczelne oczywiście bo z tymi starymi bywało różnie, tapicerowany dach błotniki podłoga wyciszona, tak że mogę spokojnie słuchać radia podczas jazdy ale w kabinie z przed remontu to chyba bym nie wysiedział chyba że przed tym zanim zdążyłbym wyjść to bym ogłuchł :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Ja latałem kiedyś MTZ-em 82 bez tłumika, bo zardzewiał i odpadł i ryk był na całą wiochę... Akurat była wiosna, więc zanim założyłem z powrotem, to trochę zdązyłem pojeździć i mówię: nigdy więcej, głowa pękała...

Ale był jeden bajer nie do przebicia: nocne efekty wizualne w postaci kilkunastocentymetrowych płomieni wyłażących z nad ułamanego kolanka... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Właśnie mi chodzi o to żeby zmienić głos w cięgniku a nie wyciszyć. Widziałem u znajomego coś takiego ale nie wiem czy przez to traktor nie będzie się dusić?Sama rura tylko zwiększa hałas w kabinie no chyba żeby ją wyciszyć ale to są już koszta, więc może ktoś ma uniwersalny i skuteczny pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

W Briko są gwizdki mające imitować turbo ,dwa rodzaje w zależności od średnicy tłumnika,mocuje się je wewnątrz końcówki tłumnika za pomocą dołączonego do zestawu mocowania koszt od 20 do 25 zł,efekt niestety nie wiem.Kiedyś w dużych fiatach na wylocie mocowano łożysko z wspawaną wewnątrz jakby płetwą,coś jak śmigiełko ponoć jeden gwizd ,ale czy w ciągniku wytrzymałoby nie wiem,Iskrochron też nie żle wyje;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Ja mam w moim ursusie samą rure daje to lepszego pałera ale jest troche głośno.
Właśnie się zastanawiam czy nie wstawić do swojego zetorka 10145 takiej "rury". Koszt 150 PLN w GRENE. Tylko, że teraz mam normalny tłumik i nie wiem czy po wstawieniu rury nie będzie głośniej. Jak myślisz?

 

my w 4 mamy samą rurę i dźwięk jest taki że żaden sportowy tłumik w samochodzie mu nie dorówna, fajnie brzmi nawet super a przy dodawaniu gazu to nawet genialnie tylko że jak się gdzieś pojedzie to ludzie gapią sie jak na wariata :D ale mam tyle dobrze że kabina została porządnie wyciszona a mianowicie nowe uszczelki w dzwiach szczelne oczywiście bo z tymi starymi bywało różnie...
Tak czytam i nie wiem czy jest sens abym wymienił sobie normalny tłumik na taką rurę.

Może miałeś doczynienia z obiema wersjami tłumika?

Idzie o to który jest cichszy i jak bardzo.

 

Co do zmiany odgłosu z tłumika - ciekawe co na to "krokodylki" lub "niebieskie mundurki".

Pomijam fakt że głośny tłumik o godzinie 2 w nocy przy powrocie z pola może paru sąsiadów wkurzyć i skończyć sie niezbyt ciekawie (zabrany DR za głośny pojazd i wizyta w stacji diagnostycznej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Powiem tak. Ogólnie rzecz biorąc poziom hałasu w ursusach jest wysoki i jakoś nie widzę sensu robić przeróbek żeby chodził jeszcze głośniej. Chcecie doszczętnie ogłuchnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1477

dobrze powiedziane...

ale jakis mały gwizdek ?

ja kiedys 3p bez tłumika jezdziłem i na dodatek olej brał - 2 godziny i głowa pekała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Wstawiłem pionowo kawałek sita od młynika typu BĄK do zakończenia tłumika i daje wspaniały efekt!! Gwiżdże i świszcze o wiele lepiej niż z turbinki.

 

 

PS: Zakładając ten temat nie miałem na myśli zrobienia ciągnika głośniejszym tylko zmienić głos z tłumika!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×