Polecane posty

Obikey    0

Jaki masz dokładnie model pioter? i jaki silnik w nim siedzi? Mam wrażenie, że przekładnia dyna-4 daje spore opory wewnętrzne i na koła przekazywane jest zdecydowanie mniej mocy niż wychodzi z silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

ja mam 5455 ale ze skrzynią speedshift, silnik prekis 1100-44AT i jak jest zimny olej w skrzyni to po wciśnięciu pedału sprzęgła ciągnik od razu się zatrzymuje-hamuje go.ale jak się olej rozgrzeje to jest lepiej ale nie super...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

Jaki olej masz w skrzyni?

U mnie podobnie, na zimnym oleju jest słabo, wolno i szarpiąco. Zalaliśmy Veco AgriUTTO, ale mam wrażenie, że jest odrobinę za gęsty i przez to półbiegi nie wchodzą tak płynnie jakbym chciał. Czy możesz opisać działanie pokrętła agresywności zmiany kierunku? U mnie mam prawie na -5 , bo inaczej za ostro szarpie. Nie wyobrażam sobie jazdy na +5. To ile koni ma Twoja maszyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

jak pisałem, mam speedshift i nie mam tego potencjometru, a półbieg mam tylko jeden.olej mam jeszcze oryginalny.MF 5455 ma równo 100KM w/g ISO


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

ja tylko w pracy z ładowaczem (przy oborniku, jak mam bardzo dużą masę), i transportu większych ciężarów (pozwala to na ruszanie na wyższym biegu) ustawiam tak mniej więcej na -3 ten potencjometr. Półbiegi jak już ciągnik stwierdzi, że można ich używać wchodzą bez szarpnięć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skiet135    5

Wujek ma 5435 i tak jak @Obikey miał taki okres że widział górkę wcześniej niż kierowca Pod niektóre sam się nie mógł uciągnąć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

skiet135 powiedz proszę czy wujek rozwiązał jakoś ten problem, bo piszesz, że "miał taki okres". Czy teraz coś się zmieniło? Jak pisałem wcześniej, zalałem do niego AgriUTTO z VECO, żeby wszystkie ciągniki współpracujące z przyczepami chodziły na tym samym oleju hydrauliczno- przekładniowym ze względu na mieszanie oleju po przeczepieniu przyczepy do innego ciągnika. Korci mnie teraz, żeby przy kolejnej zmianie zalać olej o mniejszej lepkości. Czy orientujecie się, jaki olej lany jest fabrycznie? Czy macie może jakieś przypuszczenia, bądź doświadczenia, jak olej John Deere typu Hy-Gard. który wydaje mi się mniej lepki, wpłynie na pracę i żywotność przekładni Dyna-4?

Ciekawi mnie również kultra pracy skrzyni w innych egzemplarzach MF5435 i dlatego zastanawiam się, czy któryś z użytkowników tego ciągniczka gospodarzy w woj. pomorskim lub ościennych abym mógł wpaść i ewentualnie przejechać się dla porównania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

a robiłeś kalibrację skrzyni biegów? Moja skrzynia chodzi wzorowo, zero szarpnięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

Nie, nie robiłem. Czy kalibrację wykonuje się po każdej zmianie oleju? Co sądzisz o moim pomyśle na temat innego oleju? Ile kosztuje kalibracja skrzyni i czy robił Ci to serwis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie, nie robiłem. Czy kalibrację wykonuje się po każdej zmianie oleju? Co sądzisz o moim pomyśle na temat innego oleju? Ile kosztuje kalibracja skrzyni i czy robił Ci to serwis?

Nie. kalibracji nie robi sie po zmianach oleju - co do jego zmiany to ryzykowne - lepiej zainwestować i przepłukać przyczepy nowym olejem.

Co do kalibracji:

- robi to serwis - koszta zależy jak trafisz od 150 do 300 + kilometrówka za dojazd

 

 

Sama kalibracja jest prosta i przebiega niemalże automatycznie więc można ja zrobić samemu wiedząc jak - ale jak coś to wiecej na PW or gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

u mnie oryginalny olej ktory wymienial serwis w czerwcu po 50h to olej claas-a ale nie pamietam lepkosci

serwisant mowil ze smialo moze byc porownywalny do Fusha


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

do silnika może byc każdy olej który spełnia normę, a wybór jest ogromny: Mobil, Total (właśnie ten Claasa), Lotos i wiele innych. Dużo mniejszy jest wybór z olejami do skrzyni biegów, ja Mam dolewany Dyna Trans z Totala 72zł za 5 litr, pewnie przy zakupie większej ilości było by dużo taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

no właśnie ten claasa to niby total z beczki :blink: a co do fuscha to chyba raczej jest lepszy od totala ale teraz te oleje muszą te same normy spełniać to raczej nie ma lepszych i gorszych olejów tylko jak już to sie ceną różnią bo za reklamę trzeba dopłacić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

Mam problem ze swoim ciągniczkiem, więc napiszę tutaj... Chodzi o wymianę oleju w osi przedniej i w zwolnicach przednich kół. Mianowicie instrukcja podaje że w osi mieści się 6,8 litra, zaś w zwolnicach po 1,1 litra, czyli lącznie 9 litrów. Poodkręcałem korki i mniej więcej tyle spuściłem. Problem stanowi zalanie nowego oleju. Do osi zmieściło mi się koło 4,5 litra, do zwolnic po jakies 0,9, więc jeszcze sporo brakuje. Pojeździłem chwilę, potem ciągnik stał dłuższy czas aby olej osiadł, ale mimo to po odkręceniu korków olej wycieka! Czy koledzy mają jakieś sugestie i porady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

a jaką masz oś-DANA???

 

 

Ty weź jeszcze raz sprawdź ile powinno wejść :) bo w/g mojej instrukcji więcej Ci nie wejdzie do zwolnic... :lol: a w osi 5,5l.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

sęk w tym że Korbanki dali nam przy zakupie instrukcję od bodajże 5470... Czy możecie sprawdzić ile się mieści w 5435 w osi i zwolnicach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

w osi 5,5l a w zwolnicach 0,9l.

 

 

@krycha chyba 5465 w starszej serii miał inną oś, ale nie moge poszukać nic w instrukcji...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

może mieć inną ale w tych z okrągłą maską to maja Dana ale różne modele w zależności od mocy ciągnika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

oś przednia: wszystkie modele 9 l, zwolnice do 5425 - 5455 0,6 l, dane do serii po IX 2008

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

Mój Massey to poprzednia seria z roku 2007... b0gdan,to co napisałeś dotyczy serii najnowszej? Mam prośbę, czy osoba posiadająca Masseya 5435 ze starszej serii (83KM) mogła by przytoczyć dokładne dane z instrukcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerak    0

@bOgdan jak się sprawuje twój MF? Ile już ma mtg? Dalby radę z 4 skibowym pługiem Kverneland AB 100? :lol:


Green power ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Japierdolim
      Witam. Jestem nowy na forum. Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość jeśli coś źle zrobiłem. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Massey 4235 1997r i zauważyłem problem z deska rozdzielczą a właściwie to z kontrolkami , wskaźnikiem paliwa i obrotomierzem. Wszystkie kontrolki zapalają się podczas pierwszego odpalania ciągnika, wskaźnik paliwa itd, obrotomierz wskazuje err. Wszystko działa do czasu zgaszenia ciągnika, po zgaszeniu i uruchomieniu ponownym nagle przestają działać dosłownie wszystko (ciemność na desce rozdzielczej). Proszę o jakieś porady od czego zacząć.
    • Przez ZenekBezSpodenek
      Hej, mam problem z ehr, podnośnik czasami działa, czasami nie - po prostu przerywa. Jak nie działa to kontrolki wskazują na błąd 2-4. Jak działa to żaden kod błędu nie miga.

      Sprawdzałem akumulator, alternator, ale wszystko zdrowe. Więcej nie chciałem grzebać, bo naczytałem się że często problem jest błahy. Być może jest to łatwe do rozwiązania i ktoś tak miał? Jakieś podpowiedzi?
    • Przez PanPaweł21
      Witam mam takie pytanie czy dai się zmienić prędkość podnoszenia i opuszczania podnośnika w MF 
      Na panelu niema takiego pokrętła więc pytam bo wiem ze w seri 30 dało się to robić 
    • Przez Turbo4011
      Witam. Mam Fergusona 4345 i wyskakuje mi czerwona kontrolka z dwoma zebatkami. Mruga 7-2 .jak wcisne sprzęgło to przestanie i jak wyłącze rewersem to też. I po chwili zaczne znowu mrugać
    • Przez PanPaweł21
      Witam wie ktoś może ile oznacza jedna kreska na tym wskaźniku?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj