Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Mały problem z miekkim przodem

Polecane posty

tommy66692    2254

Mam taki problem z miekkim przodem w moim zetorze, otóż prawa strona chodzi-lewa nie, jaka moze byc przyczyna? Wszystko jest nasmarowane itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

hej na pewno padła Ci sprężyna w amortyzatorze około 60zł sprężyna łatwo się to robi dasz rade o ole reszty nie trzeba bedzie robić bo jest strasznie wyrobiona :/ ja to robiłem wiem same części około 800złB) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4
Napisano (edytowany)

my wymienialismy w swoim 7211 i najpierw zdejmowalismy koła a potem rozbieralismy amortyzator. jezeli nie bedziesz miał duzo syfu to pojdzie łatwo z rozbieraniem. u nas były juz gumy pekniete i z jedym mielismy problem ale jakos poszło. teraz to przyjemnosc jezdzic bo czuc ze pracuja sprezyny.

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

A może jest zablokowany bo z tego co wiem to można zablokować.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

panowie wziołem się za to i podniosłem na lewarku i nie wiem co teraz, sruba górna odkręcona czyli teraz to wszystko powinno pójść w dół tak? u mnie nie idzie w dół, nawet przez "młotek" uderzająć w srube. czekam na rady <_<

 

z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli zablokował się w niskim położeniu, to pewnie pęknięta sprężyna jakoś zablokowała tą zwrotnicę. Próbuj ruszyć,kręcąc kierownicą, w różnych jej położeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Tommy-wiem że miałem napisać ale nie wyszło (ciągły brak czasu przeszedł w permamentny brak czasu :rolleyes:)-ale mam jedno króciutkie pytanie-kołki blokujące masz aby wyjęte ?

Edycja-zdjęcie obejrzałem więc moje pytanko było bezzasadne.

Kurczę-parę lat temu to robiłem ale nie pamiętam już jak-starość nie radość :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

to jest ogólnie głupio zrobione, tam juz nie ma co rozkręcac, wydaje mi sie ze mozna cos wybic-ale jak nie wiem-próbowałem, ani do góry ani do dolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Na samej górze tej zwrotnicy jest głowica która ma dwa zagłębienia (otwory) pokombinuj z jakimś ściągaczem i wykożystej je żeby ją pociągnać do góry.Wspomniana głowica jest osadzona na stożku i klinie + nakrętka z góry.

U mnie w 5211 właśnie tak było a do ściągacza dorobiłem nowe ramiona (z pręta)które w te otwory pasowały i po naprężeniu całości i udeżeniu puściło.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

tak, udało się :rolleyes: uzyłem sciągacza, lekko nie było ale poszło.

spręzyna jest pęknięta w 2 miejscach-jutro będe mial nową więc zaczne skladanie.

 

dziękuje wszystkim za pomoc :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

hej panowie jest problemik-załozyłem dzisiaj spręzyne, wszystko poskręcałem i zawsze sprawdzałem czy chodzi miekki przód w taki sposób ze wchodzilem na przedni zaczep i skakałem-zrobilem tak teraz i ta strona co ją robiłem dalej nie chdodzi :rolleyes: nie wiem co to moze byc-obawiam sie ze bede musiał to wszystko drugi raz rozbierac.

w sklepie mówili ze jest 2 typy sprezyn-krótsza i dłuższa-ojciec kupił tą dłuższą-fakt ze jest ona sporo dłuższa od tej starej pękniętej ale ona jest juz wgnieciona i moze dlatego.

macie jakies pomysły? czy moze trzeba trochę pojeżdzic aby ta spręzyna sie "rozruszała"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ja wiem tyle że te dwa typy sprężyn są do dwóch typów osi: z blokowaniem i bez. Ty masz z blokowaniem więc u ciebie idzie ta większa ale na przykład w moim zetku nie ma blokowania i idą te mniejsze. Kiedyś ojciec się pomylił i kupił tą większą tonie dało się jej wsadzić. Ja ostatnio oddawałem do regeneracji całe półosie to po skręceniu i założeniu miałem podobny problem jak u ciebie ale po paru przejazdach po bruku przodek pracuje aż miło. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinn998    13

Może coś doradzicie z tym miękkim przodem. Rozebrałem cały przód na części pierwsze. Spreżyny były w miarę ok nie popękane ani nic przy składaniu musiałem lekko ścisnąć żeby wkręcić nakrętkę wiec chyba nie są zużyte. Po złożeniu wszystkiego dalej jest twardy jak skała ani myśli drgnąć na dołach. Co może być przyczyną? Dodam że przód też od początku był jakoś nisko. I jeszcze mnie zastanawia fakt ze jak podniosłem go do góry to koła opadły bezwładnie z amoryzatora o jakies 15cm a tak chyba nie powinno byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj