Zaloguj się, aby obserwować  
mario_08

Ciągnik do gospodarstwa mlecznego

Polecane posty

Ferdek07    75

Taa belarus tani bo w białorusi jest tania siła robocza? Już ojciec zachwycił się belarusem bo tani, po rozmowie z kilkoma wielolnimi urzytkownikami ciągników marki mtz stwierdził że ciągnik może i dobry ale napewno to nie jest ciągnik dla niego, bo nienawidzi dłubać coś co chwile przy ciągników @adamlupus życzę ci zebyś za 6-10 lat był równie szczęśliwy z posiadania belarusa, bo poza licznymi zaletami które wymieniłeś ciągnik ten ma równie wiele wad, o których już nawet nie chce mi się tu rozpisywać. Temat mtz był wałkowany na innych forach, jeśli ktoś oczekuje od ciągnika tylko "zdrowego" silnika i niezłego uciągu to będzie zadowolony, jednak z własnego doświadczenia wiem że to za mało zalet jak na ciągnik do gosp. mlecznego :D bo chyba tego dotyczy temat a nie gwarancji oferowanej przez birawit :D

Przez wielu dielerów powtarzane jest hasło "pronar/belarus to ciągnik tylko dla fanów marki mtz" i chyba @adamplus jesteś właśnie fanem tej marki.

 

 

Wracając do tematu idelany ciągnik do gosp. mlecznego to df agroplus 87 lub jego czerwoni i siwi odpowiednicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500
@Kuki19 Belarusy są tańsze bo siła robocza u Ruskich jest tania...twoim zdaniem w zakładach JD płacą pracownikowi 1000zł/mc? niskie koszty produkcji to i cena może być niska...

 

Było dopisac ze materiały do produkcji tez sa tanie :D Przeciez nie urzyja do produkcji Stali najlepszej jakosci - Wtedy to juz nie była by Białorus :D Fendt nie uzyje takiej stali jak belarus - dlaczego?? Odpowiedz sobie sam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciągnik do gosp. mlecznego to polecam coś z koncernu CNH. Masz już ciągnik z pod znaku NH a więc możesz coś o nim powiedzieć - jeśli sprawuje Ci się dobrze bierz Nh TD5030. :D Traktor oszczędny, tani, ale ma też trochę komfortu - rewers.Co do tego Belarusa... :D Znam kilku właścicieli tych ciągników i kupili je tylko ze względu na cenę. W Birawicie nie raz bywam i gdybyśmy np. przyjechali tydzień prędzej jak c360 szukaliśmy to pewnie teraz stał by u nas Belarus i c360 od Witka. :) A ty Adamlupus gdzie dokładnie mieszkasz? Bo ja też od Szczuczyna w stronę Kolna.


KPK - Ochrona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

No to faktycznie ciągnik który nie ma gwarancji tylko trzeba dochodzić rękojmy nadaje się do gosp. mlecznego.... I to jeszcze do paszowozu. Będziesz się z nimi sądził a krowy poczekają na jedzenie. Wyrozumiałe są :D . Chyba że zamiast jednego zachodniego na prawdę kup sobie 2 belarusy.Jeden się zepsuje to zaczepiasz drugiego :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario_08    4

No bez przesady jeżeli ktoś hoduje krowy to wie, że takie wyrozumiałe nie są :D Sprzęt musi byc dobry, w sezonie nie ma czasu żeby bawić się w naprawy jego, poza tym oszczedny i dość mocny. Powiedzmy że kwota nie ma znaczenia bo bedzie zwrot z Unii i jakas gotowka za sprzedaz dwoch ciagnikow. Ale nie lubie pieniedzy wyrzuconych w bloto. Także na przykład nie uważam pomimo iż marzę o takim, żeby John Deere był na tyle lepszy od New Hollanda ażeby płacić za niego dajmy na to 50 tys. złotych więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    113

Z tym że wyrozumiałe to oczywiście żart był :) .Jeśli miał by być belarus to musiał Byś mieć 2 sztuki. Jedna nawala podczepiasz drugiego :) . I dlatego lepiej mieć jeden innej marki :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

He he he dopiero 5 lat temu jeden taki chłop ze wsi przekonał się że lepiej mieć (w jego mniemaniu bardzo drogi) ciągnik 2812 niż parę koni, a przez prawie 30 lat od kiedy ojciec kupił pierwszą c 330 przygadywał że utrzymanie ciągnika jest 3 razy droższe jak wynającie usługi czy zrobienie lżejszych prac końmi, przeliczał obliczał i jemu wychodziło że utrzymanie ciągnika tzn paliwo serwis i sam zakup nigdy się nie opłaci, także jeśli ktoś ceni sobie ekonomiczne rozwiązania Panowie sprzedajmy ciągniki niech powrócą na nasze gospodarstwa Konie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
W nr 2 "TOP AGRAR" z 2008 były porównywane:

 

1. Farmtrac 80 4WD...........................65,5KM.............87 640zł...............1KM/ 1348zł

 

2. LAMBORGHINI R3 EVO 85 GS..........70,6KM.............ok 130 000zł..........1KM/ 1841zł

 

3. MF 5435 DYNA-4...........................72,8KM..............136 000zł...............1KM/ 1868zł

 

4. NH TD80D PLUS...........................63,2KM...............92 500zł.................1KM/ 1463zł

 

5. ZETOR 8441 PROXIMA..................74,7KM.............93 000zł...................1KM/ 1244zł

 

.....no a Belarusa nie brali pod uwagę, więc tak: Belarus 820.........81KM..........80 000zł........1KM/ 987zł :)

1. FARMTRAC ....pompa 34l/min, 210bar, 2400kg...predkoc WOM jedna...jedn zuzycie paliwa 292g/kwh..12/12...29,3/1,3 km/h...waga 3670kg

 

2. Lamb. .......54l/min, 190bar, 3450kg......cztery.....344g/kwh......40/40........38,2/0,3 km/h.......4110kg

 

3. MF .......57l/min, 200bar, 5000kg......dwie......263g/kwh.....16/16.........39,5/1,8 km/h.....4500kg

 

4. NH .......52l/min, 190bar, 3565kg....dwie......295g/kwh....12/12.........33,4/2,1 km/h......3845kg

 

5. Zetor .......50l/min, 180bar, 4150kg.....jedna.....291g/kwh.....12/12...29,8/1,3 km/h....4040kg

 

6. Belarus 820.....45l/min, 185-200bar, 3100kg (silownik 110)......dwie.....224g/kwh...18/4....ok 36km/h...waga 4500kg :)

Mieszasz kolego :) Dlaczego dane z pomiarów na hamowni WOM zestawiasz z danymi zapewnianymi przez producenta mierzonymi na silniku? Pokaż mi moc/spalanie Belarusa mierzone na WOM wg tej samej normy co u reszty :)

 

Chciałbym jeszcze porównać koszty eksploatacji, potrzebuję jednak podstawowych danych dot. Belarusa, tzn. pojemności wszelkich układów (silnik, skrzynia, chłodniczy, itp.), parametry olejów/płynów zalecane w instrukcji oraz częstość ich wymiany :) Jeszcze jakby ktoś dorzucił do tego orientacyjne ceny filtrów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

@mirasek fakt, sorki za pomyłkę co do danych z hamowni zestawionych z katalogowymi...w sumie jestem ciekaw takiego badania Belarusa z hamowni :)

w orce z pługiem 4 spala średnio około 10-12l

 

Silnik 15l, hydraulika 25l, skrzynia 45l.

 

Hmm do silnika Turdus. A ostatnio oglądałem filtr do paliwa to kosztował chyba 20-25zł a filtr oleju niecałe 50 :) ceny moga się wahać o kilka zł

 

@mickas092 żebyś się nie zdziwił, jeśli się okaze, że Niemcy stal od Ruskich kupują :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

a czemu nie Ursus co? bo polski to zly z takim podejsciem to nic dziwnego ze ursus upada.

Zetory w sumie duzo pala to sie nie dziwie .

no ale Valtra albo MF sa oszczedne wiec by raczej nie byly takie zle sa male i zwinne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

uzasadnic to jest ciezko ale porownujac zetora tej samej klasy np. MF to zetor wiecej pali .. duzo osob tak mowi ze Zetory jak i JD lubia rope :) .. i ze najoszczedniesze sa MF no i Valtra tez pali porownywalnie do mf-a ale to tez zalezy od kierowcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

To czy spali wiecej( pod warunkiem ze ciagnik jest sprawny) zalezy w duzej mnierze od tego jak bardzo własciciel ma ciezka noge :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@ferdek07 oczekujesz od tych "wielu dielerów"- mniemam że masz tu na mysli tych, którzy sprzedają np JD, NH, MF, etc.- żeby oferowali Belarusy albo Pronary? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) wzruszyłeś mnie dogłębnie...

 

A co w tym dziwnego wielu dielerów oferuje ciągniki z różnych półek cenowych od fotona czy belarusa po df czy jd, u tego dielera co kupiłem ciągnik wielu kupiło pronary czy belarusy, to zależy od klijenta co chce a nie do dielera, jak klijent chce tani i dobry ciągnik a nie wie jaki konkretnie to wyjedzie zetorem :) , pisałem już że znam wielu właścicieli mtz i pronarów i wiele przywar tych ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

"Tani i dobry" to pojęcie wzgłedne :) koszty napraw są adekwatne do cen ciągników :) im droższy ciągnik, tym droższe części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Im droższy ciągnik tym mniejsza awaryjność, a w belarusie przez kilka lat "pierdułek" nazbiera się na kilka tyś co z rozrachunku i tak wyjdzie na jedno jakby miała nawalić jakas część w zachodnim za kilka tys, a tak wogóle to ile Twój belarus pali w lekkich pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Zależy co masz na myśli mówiąc lekkie prace, bo jeśli chodzi o brony, siewnik do nawozów, opryskiwacz, itp.

 

Eh @Ferdek07 ja nie uważam że jeśli coś droższe to mniej awaryjne. Jeśli faktycznie trzeba zapłacić za "kawałek" wyświetlacza do Fendta 1100zł...to jest dopiero "pierdułka" jak to ująłeś. Porównaj ceny innych części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Silnik 15l, hydraulika 25l, skrzynia 45l.

 

Hmm ja do silnika leję Turdus. A ostatnio oglądałem filtr do paliwa to kosztował chyba 20-25zł a filtr oleju niecałe 50 :P ceny moga się wahaćo kilka zł

Co ile motogodzin instrukcja zaleca wymieniać te oleje? Filtr powietrza jest mokry czy sucha wkładka? W tych najnowszych jest już chyba wymienna wkładka ;)

 

im droższy ciągnik, tym droższe części
Im droższy ciągnik tym mniejsza awaryjność

Moim zdaniem żadna z tych teorii nie jest do końca prawdziwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Awaryjność zależy od różnych czynników: wykonanie, właściciel, praca jaką wykonuje, warunki w jakich pracuje ;) i dotyczy to każdego ciągnika, bez względu na markę.

 

Olej silnikowy co 200-250mth, Turdus. W przekładni raz . Filtr powietrza zmieniany przy wymianie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario_08    4
a czemu nie Ursus co? bo polski to zly z takim podejsciem to nic dziwnego ze ursus upada.

Zetory w sumie duzo pala to sie nie dziwie .

no ale Valtra albo MF sa oszczedne wiec by raczej nie byly takie zle sa male i zwinne

 

Nie no Damian mamy trzy ursusy i właśnie je chcemy pozmieniać, więc wiem co to jest Ursus i nie chce sie w to znów ładować. A ursus pada na własne życzenie, ja jeden nie uratuje ursusa, poza tym za wysoki jest, nie wejdzie do obory. Valtra odpada jak już wcześniej pisałem ze względu na sprzedawcę, a nad MF myślimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Olej silnikowy co 200-250mth, Turdus. W przekładni raz . Filtr powietrza zmieniany przy wymianie oleju.

Jeśli chodzi o olej silnikowy to w przeciągu 1000mth wymienisz go prawie 3 razy więcej (75 l) niż ja w swoim drogim w utrzymaniu zachodnim ciągniku (26 l) ;) Koszty filtrów paliwa i oleju są podobne. W przekładni jeśli dobrze zrozumiałem olej zmienia sie raz i już dalej do końca jeździ na jednym. Troche dziwne ale faktycznie tanie :P A hydraulika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jakie 3 razy? 4-5razy przecież napisał że co 200-250 mtg i to po 15 l (np. do sdf 80km wchodzi 10l), a ile ten belarus w końcu pali i w jakiej robocie? nie robisz lekkich prac ok, a ile w transporcie czy agregacie spala i @adamplus ile masz zrobione mtg w tym belarusie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Wszystko zgoda @Adamplus, ale nie udowodnisz mi że awaryjność belarusa jest na tym samym poziomie co ciągników zachodnich czy zetora, zanim kupiłem ciągnik prześledziłem dokładnie w galerii wszystkie maszyny podpytywałem urzytkowników i mam swoje spostrzeżenia, niestety wielu urzytkowników miało jakieś awarie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj