Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wlodiw

Zbyt wolno reagujaca hydraulika w proximie

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

wlodiw    2

Witam i zwracam się do posiadaczy Proxim z pytaniem, czy u was też TUZ tez wolno podnosi i opada? W porównaniu do 3320 jest wolniej, wkurza mnie to bo żeby zapięty na Tuzie sprzęt opadł i się podniósł czasami muszę się na ...2,3-4sekundy - zatrzymać, co wcześniej zetorkiem 3320 zawsze wykonywałem w ,,locie" . W instrukcji pisze,że regulację przekręca się tak jak w zegarku w stronę fotela przekręciłem na maxa i niewiele pomogło albo wcale.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mackov    3

ja tez tak mam przyzwyczaiłem sie trzeba braćna to poprawkę ze tak powiem no wiesz pompe ma normalną a w podnośniku dwa dość spore siłowniki które musi olejem wypchnąć ale udźwig to ma spory i tuz masywny za to, przywyknij to nie jest aż taki mankament mam ją od 2 lat a inne ciągniki wcale lepsze nie są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


BOKSKOZLOW    0

Ale nie ma jakiegoś pokrętła do Uatalania udżwigu jak mniejsza siiła udżwigu powinien szybciej iść albo za mało bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlodiw    2

Nie,w kabinie nie ma, chyba,że przy pompie, ale raczej nic nie rzuciło mi się w oczy. Jeszcze na sile trochę przekręciłem ale tak żeby nie urwać dźwigienki, jest deko lepiej, ale nie jest to co było w starym 3320 tam to po prostu podnośnik to był wariat :D reagowal bardzo szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro    163
ja tez tak mam przyzwyczaiłem sie trzeba braćna to poprawkę ze tak powiem no wiesz pompe ma normalną a w podnośniku dwa dość spore siłowniki które musi olejem wypchnąć ale udźwig to ma spory i tuz masywny za to, przywyknij to nie jest aż taki mankament mam ją od 2 lat a inne ciągniki wcale lepsze nie są

Owszem są :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

W r3 też wolno opada i pyatałem o to serwisanta, to mi odpowiedział że w większych ciągnikach tak musi być, bo co by się stało jakby agregat uprawowosiewny ktoś z szybkości opuścił podnośnik na max na betonie to by się połamał taki agregat, a to że wolniej podnosi proxima niż 3320 to też pewnie coś w tym sensie jest nastawione, bo nie mały udzwig ma proxima więc jakby tak szybko reagował podnośnik to też z maszynami powyżej 1t masy troche by zakłucało to statykę ciągnika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlodiw    2

Wychodzi na to, że trzeba sie przyzwyczaić, zresztą już się przyzwyczaiłem :D W MTZcie też myślałem, ze to wada,a tu chyba tak ma być ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

taa i potem lataj po polu z wiaderkiem zboża i grabkami żeby podosiewać miejsca gdzie siewnik za puźno opadł :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

b0gdan    85

trzeba mieć EHR... tam się szybkość opadania reguluje, tak jaki się ma kaprys :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mackov    3

no nie przesadzaj ferdek biegać dosiewać troche wyczucia wprawy i wyobraźni poprzeczniaka nie umiesz zrobić. bez urazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
W r3 też wolno opada i pyatałem o to serwisanta, to mi odpowiedział że w większych ciągnikach tak musi być, bo co by się stało jakby agregat uprawowosiewny ktoś z szybkości opuścił podnośnik na max na betonie to by się połamał taki agregat, a to że wolniej podnosi proxima niż 3320 to też pewnie coś w tym sensie jest nastawione, bo nie mały udzwig ma proxima więc jakby tak szybko reagował podnośnik to też z maszynami powyżej 1t masy troche by zakłucało to statykę ciągnika :D

Pogratulować serwisanta :D Większe ciągniki z EHR maja pokrętło regulacji szybkości opadania, bardzo przydatna funkcja. Są maszyny które można opuścić szybciej, jak trzeba to mogę też opuszczać w tempie 10 cm na minute :D . Co do wolnego podnośnika w Proximie to wina pompy. Duży udźwig podnośnika to zasługa dużych siłowników o spore objętości, tak więc trzeba do nich wlać trochę oleju. Regulacja ciśnienia nie pomoże w tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

b0gdan    85

Ferdka r3 EHR nie posiada , co do wydatku pompy Proxy, to najwyraźniej jest za mała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiem, że nie posiada, ale serwisant twierdzi, że podnośnik powinien wolno opuszczać, co jest bzdurą. Zresztą czy dla koncernu SDF zamontowanie prostego, sterowanego mechanicznie dławika jest takim problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radson    5

U nas w Zetorze też tak wolno podnosi i opuszcza , jak założę pług ok 600kg to jest moim zdaniem dobrze , jedynie podnosić by mogła szybciej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62
Wiem, że nie posiada, ale serwisant twierdzi, że podnośnik powinien wolno opuszczać, co jest bzdurą. Zresztą czy dla koncernu SDF zamontowanie prostego, sterowanego mechanicznie dławika jest takim problemem?

No nie zamontowali, szkoda :D , ale gdyby tak wszystko montowali do sdf, to by były w cenie fendta, a co do przyzwyczajenia ja się przyzwyczaiłem ojciec nie bardzo, ale wcale aż tak wolno nie opuszcza denerwujące jest to z lekkimi maszynami, ale już z kolcem do bel, talerzówką czy pługami jest OK, kwestia przyzwyczajenia bo się opuszcza maszynę i rusza a to wystarczy tylko na maxa nie podnosić, chciaż z 2giej strony ferdek 2 razy niżej podnosił i miał dużo dłuższe ramiona tuz wiec coś opuścić w ferdku to spadało bezwładnie i wbijało się w glebe, tak więc kwestia gustu i przyzwyczajenie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rataj    3

z ciezkimi maszynami bedzie szybciej opuszczał. mam tak w 914. z tym ze tam jest takie pokretło i reguluje przeplyw oleju przez rozdzielacz albo przez pompe <dokladnie nie wiem>i mozna bylo opuszczac ciut szybciej lekkie maszyny. najlepsze rozwiazanie to tak jak mowia koledzy EHR tam ustalasz predkosc opuszczania maszyny;) swietna sprawa ale z tego co wiem niedostepna w proximach. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbych    4
No nie zamontowali, szkoda :P , ale gdyby tak wszystko montowali do sdf, to by były w cenie fendta, a co do przyzwyczajenia ja się przyzwyczaiłem ojciec nie bardzo, ale wcale aż tak wolno nie opuszcza denerwujące jest to z lekkimi maszynami, ale już z kolcem do bel, talerzówką czy pługami jest OK, kwestia przyzwyczajenia bo się opuszcza maszynę i rusza a to wystarczy tylko na maxa nie podnosić, chciaż z 2giej strony ferdek 2 razy niżej podnosił i miał dużo dłuższe ramiona tuz wiec coś opuścić w ferdku to spadało bezwładnie i wbijało się w glebe, tak więc kwestia gustu i przyzwyczajenie :P

 

To muszę się pochwalić, że w farmerku mam możliwość regulacji szybkości podnoszenia i opuszczania :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rataj    3

w 914 tez mialem;) a masz w tym farmerku ehr czy zwykły podnosnik mechaniczny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlodiw    2
To muszę się pochwalić, że w farmerku mam możliwość regulacji szybkości podnoszenia i opuszczania :P

 

 

A toś dał...... w Proximie też jest regulacja szybkości reakcji, tylko że akurat na mój gust chodzi za powoli, choć w porównaniu co sprawdziłem do np. Pronara czy całkiem wolno reagującego MTZa jest ok ale spodziewałem więcej po bądź co bądź po nowszym modelu Zetora......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbych    4

A toś dał...... w Proximie też jest regulacja szybkości reakcji, tylko że akurat na mój gust chodzi za powoli, choć w porównaniu co sprawdziłem do np. Pronara czy całkiem wolno reagującego MTZa jest ok ale spodziewałem więcej po bądź co bądź po nowszym modelu Zetora......

 

Może i dałem tylko, że u mnie regulacja działa ;) , mam to czego oczekuję czyli jeśli trzeba to szybciej opada sprzęt, a jeśli trzeba to wolniej(podobnie z podnoszeniem) i nie muszę na nic czekać tak jak masz w zetorze... Pozdrawiam

 

w 914 tez mialem;) a masz w tym farmerku ehr czy zwykły podnosnik mechaniczny??

 

W Farmerku jest zwykły mechaniczny podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zbych    4

Zbych-witamy na AF (jak rozumiem jesteś TYM Zbychem z PPR ?)

 

Dokładnie tak kolego. Oczywiście również witam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

snopek    0

mi działa normalnie to pokrętło od regulacji podnoszenia w sensie na początku miałem na nasawione na maxa ponoszenie to uniosłem dźwignie a tu mało co błotników nieurwałem (miałem wtedy zapięty agregat 3,20 uprawowy )aż mi całym ciągnikiem zatrzęsło teraz już tak niejest bo wyczytałem i znalazłem to pokrętło ,,ustawiłem pomiedzy szybkie a wolne podnoszenie i jest git.. pozdrawiam wszystkich poziadaczy proxim power -super sprzęty

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×